Tieteessä nyt

Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.

Onnittelut palkituille!

Lisää Tiedettä sähköisenä!

Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on Su Touko 27, 2012 3:37 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Ostatko/maksatko netissä luottokortilla?
Kyllä, useinkin 20%  20%  [ 6 ]
Kyllä, jonkin verran 23%  23%  [ 7 ]
En lainkaan 40%  40%  [ 12 ]
Ei ole mahdollista tai tarpeellista minulle 17%  17%  [ 5 ]
Ääniä yhteensä : 30
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Nettiostokset, luottokortti
ViestiLähetetty: To Maalis 02, 2006 10:18 pm 
Poissa

Hakkerin uutisoidaan saaneen luottokorttien numeroita selville ja käyttäneen niitä hyväkseen. Kortin haltijalle ei hakkeroinnista aiheudu vahinkoa.

Itse olen jo vuosikausia maksanut nettiin luottokortilla ilman mitään ongelmia, ellei sellaisiksi lueta pilkuntarkkojen tietojen syöttöä maksulomakkeeseen. Pidän nettimaksuja turvallisena, mutta yksi hyvä kikka olisi antaa: jos mahdollista, hanki nettiostoksia varten oma luottokortti, johon pyydät mahdollisimman pienen luottorajan.

Vastaajalle varoitus 22.5.2008 12:07
viewtopic.php?f=16&t=30635&p=802006#p802006
23.5.2008 12:25 Varoituksien taso: 1
Katso myös viewtopic.php?f=16&t=29857&p=801999#p801999

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 02, 2006 11:03 pm 
Poissa

Jos joku käyttää näitä crakkeroituja luottokorttitietoja, niin vastuunhan siinä tapauksessa kantaa luottokorttiyhtiö.

Yksittäiselle kuluttajalle voi toki koitua harmeja sen verran, että pitää valittaa itselleen kuulumattomista ostoksista.

Sama ongelma on ollut jo aikoja sitten alkaen näiden "höylättävien" luottokorttien kanssa. Epärehellinen kauppias voi näin helposti höylätä saman tien parin jos toisenkin tositteen.

Oletettavissa onkin, että luottokorttiyhtiöt tulevat vaatimaan ja laatimaan ohjeistuksia kauppiaille tietoturvan suhteen.

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Nettiostokset, luottokortti
ViestiLähetetty: Pe Maalis 03, 2006 12:04 am 
Poissa

Vastaaja_s24fi kirjoitti:
Itse olen jo vuosikausia maksanut nettiin luottokortilla

Annetaanko työttömille luottokortti?

Vai oletko kunnan tai valtion hommissa jossa voi päivät kirjoitella foorumeille paskaa :evil:

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Maalis 03, 2006 2:20 am 
Poissa

. kirjoitti:

Juu, ainakin opiskelijoille.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Maalis 03, 2006 2:55 am 
Poissa

. kirjoitti:
Itse olen jo vuosikausia maksanut nettiin luottokortilla

Vai oletko kunnan tai valtion hommissa jossa voi päivät kirjoitella foorumeille paskaa :evil:

oho, näin viisasta kaveria ei täällä foorumissa ennen ollutkaan. On se hyvä että näät kirjotuksen perusteella onko työtön vai töissä ja kirjottaako työaikana vai vapaa-aikana.

Aika taitavaa, sanon minä :P :P

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 03, 2006 8:46 am 
Poissa

Netissä on niin kutsuttuja feikki sivuja, jotka näyttävät aidoilta palvelun tarjoajan sivuilta, mutta ovatkin jotain muuta. Kun laitat tuollaiseen sivustoon luottokorttinumerosi, sitä voidaan mahdollisesti käyttää hyväkseen.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 03, 2006 9:14 am 
Poissa

Gideon kirjoitti:
Netissä on niin kutsuttuja feikki sivuja, jotka näyttävät aidoilta palvelun tarjoajan sivuilta, mutta ovatkin jotain muuta. Kun laitat tuollaiseen sivustoon luottokorttinumerosi, sitä voidaan mahdollisesti käyttää hyväkseen.

Niin varmasti on, ei ole sattunut mun kohdalle. Ostan yleensä ohjelmallisia tuotteita, jotka voi heti maksun jälkeen ladata koneelle tai saa avaimen koekäytössä olevaan softaan. Jos tuote ei tule, luottokorttiyhtiölle voi lähettää pyynnön olla maksamatta ko. suoritusta - myyjähän tekee vain katetarkistuksen ennen tuotteen lähettämistä.

Jos epäileekin käyttäneensä feikkikauppaa, luottokortti tulee heti laittaa käyttökieltoon soittamalla luottokorttiyhtiöön. Hyvä asia on se, että luottokortti joka tapauksessa vaihdetaan kerran vuodessa.

Vinkkinä vielä luottokorttiostoksiin (pienellä ettei verottaja huomaisi): jenkeistä voi vielä löytää paikkoja, jotka ei lisää ALV samaan tuotteeseen, johon se EU-maista tilaten lisätään.

Vastaajalle varoitus 22.5.2008 12:07
viewtopic.php?f=16&t=30635&p=802006#p802006
23.5.2008 12:25 Varoituksien taso: 1
Katso myös viewtopic.php?f=16&t=29857&p=801999#p801999

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 03, 2006 8:26 pm 
Poissa

Gideon kirjoitti:

Niin varmasti on, ei ole sattunut mun kohdalle. Ostan yleensä ohjelmallisia tuotteita, jotka voi heti maksun jälkeen ladata koneelle tai saa avaimen koekäytössä olevaan softaan. Jos tuote ei tule, luottokorttiyhtiölle voi lähettää pyynnön olla maksamatta ko. suoritusta - myyjähän tekee vain katetarkistuksen ennen tuotteen lähettämistä.

Jos epäileekin käyttäneensä feikkikauppaa, luottokortti tulee heti laittaa käyttökieltoon soittamalla luottokorttiyhtiöön. Hyvä asia on se, että luottokortti joka tapauksessa vaihdetaan kerran vuodessa.

Vinkkinä vielä luottokorttiostoksiin (pienellä ettei verottaja huomaisi): jenkeistä voi vielä löytää paikkoja, jotka ei lisää ALV samaan tuotteeseen, johon se EU-maista tilaten lisätään.

Jotkut lähettelevät kuulemma sähköposteja tunnettujen nettikauppojen nimillä ja urkkivat salasanoja ja luottokortti tietoja.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 03, 2006 8:47 pm 
Poissa

Luottokorttihan on erinomainen maksuväline ostajalle. Helppo käyttää ja kelpaa kaikkialla, lisäksi jos tuote/palvelu ei vastaa lupauksia, niin maksun voi peruuttaa helposti :D.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 03, 2006 8:51 pm 
Poissa

von Munchausen kirjoitti:
Luottokorttihan on erinomainen maksuväline ostajalle. Helppo käyttää ja kelpaa kaikkialla, lisäksi jos tuote/palvelu ei vastaa lupauksia, niin maksun voi peruuttaa helposti :D.

Ihan käteviä ne ovat, netissä lienee vaikeaa shoppailla ilman luottokorttia. Cdonilta olen ostanut tuotteita niiden mukana seuranneella laskulla ja varmasti löytyy muitakin vastaavia ostospaikkoja, mutta yleensä luottokortti vaaditaan.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 04, 2006 5:42 am 
Poissa

Kannattaa myös varoa feikkisivustoja, jotkut ovat aika hyviä kopioita alkuperäisestä. Tsekatkaa aina osoite kun googlaatte.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 04, 2006 11:03 am 
Poissa

Neonomide kirjoitti:
Kannattaa myös varoa feikkisivustoja, jotkut ovat aika hyviä kopioita alkuperäisestä. Tsekatkaa aina osoite kun googlaatte.

Ai niin kiitos neuvosta, sain hankittua neuvoillasi haluamani elokuvat neljänneksen halvemmalla kyseisestä paikasta suomen hintoihin nähden.
Mutta minua varotettiin sähköpostilla näistä spoofsivustoista ja spoofsähköposteista.
Nyt muistan, miksi lapsena tykkäsin noista elokuvista, koska ne ovat hyvtä. Niissä on paljon stuntteja ja komediaa sekä kaikenlaisia vempeleitä. 80-luvun loppupuolella olivat kauko-ohjattavat kilpa-autot muotia. 30-40-vuotiaat äijät ajoivat silloin niillä kilpaa eripuolilla Helsinkiä. Nuo autot toimivat polttoaineella ja kulkivat parhaimmillaan 80 km/h. Noilla autoilla on myös kyseisissä elokuvissa merkittävä rooli.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 04, 2006 4:38 pm 
Poissa

Hyvä että olen ollut avuksi. Noista kuvaamistasi leffoista tulee heti mieleen Jackie Chanin Thunderbolt. Siinä on hienoa autonromutusta.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 04, 2006 7:14 pm 
Poissa

Neonomide kirjoitti:
Hyvä että olen ollut avuksi. Noista kuvaamistasi leffoista tulee heti mieleen Jackie Chanin Thunderbolt. Siinä on hienoa autonromutusta.

Stuntit ovat erinomaisia, paljon autojen räjäytyksiä ja moottoripyörä stuntteja. Mieleenpainuvin stunteista lienee se, kun päähenkilö hyppää häntä päin ajavan auton yli.
By the way, käytätkö sitä spoofsivujen tunnistajaa?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 05, 2006 6:37 am 
Poissa

En, millainen se on?

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]