Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.
Onnittelut palkituille!
Lisää Tiedettä sähköisenä!
Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
salai
|
Viestin otsikko: Oikoluku Firefoxilla kirjoitettuihin viesteihin Lähetetty: To Tammi 12, 2006 1:42 am |
|
|
Ensimmäiset versiot Thunderbird ja Firefox 1.5 suomenkielisestä oikoluvusta on rohkeitten testattavissa.
Yllä on Törttö Billin sanataiturointia esimerkkinä
Lisätietoja: Suomen kielen oikoluku Mozilla Thunderbirdissa. Siis myös Firefoxille.
On aivan uusi testiversio, ei ole tietenkään tarkoitettu henkilöille, jotka pelkäävät sotkevansa koneensa. Toimii sekä Linuxissa että Windowsissa, Mac-versio???. Tuntuu toimivan ihan hyvin esim. tätä tekstiä kirjoittaessani. Käyttää Soikkoa tekstin tarkistamiseen.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
DedMoroz
|
Viestin otsikko: Lähetetty: To Tammi 12, 2006 1:58 am |
|
|
Vastustan - eihän täällä enää tekstin perusteella tunnistaisi ketään ja joutuisi opettelemaan noita nimiä. Höh!
Eikä näkisi sitäkään kuka on mieltä järkyttäneessä tilassa elikkäs esmeks päissään suoltanu sittivä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
salai
|
Viestin otsikko: Lähetetty: To Tammi 12, 2006 2:52 am |
|
|
HöH! Saahan sen pois päältä. Ja se toimii muuallakin, esim. webbi-postilaatikoissa.
Latasin ruotsinkielisen sanaston ja nyt katosi finjääveli, satan
Teille lipeväkielisille (ja kauniskyntisille) Firefoxin käyttäjille, joiden tajunnanvirralle tämä vakiotekstilaatikko on aivan liian pieni suosittelen sellaista laajennusta kuin Resizeable Textarea 0.1a. Asennussivusto on saksankielinen, mutta ei haittaa itse palikkaa, jossa ei kieli näy missään. Laajennus antaa mahdollisuuden venyttää näitä tekstilaatikoita suuremmiksi hiirellä. Ja kirjoittaminen on paljon mukavampaa.
EDIT: Jos lataa jonkun toisen kielen, ilmeisesti Soikko pitää ladata sen jälkeen uudestaan. Nyt on US-englanti, svedupetteri ja suomi toiminnassa. 
|
|
| Ylös |
|
 |
|
DedMoroz
|
Viestin otsikko: Lähetetty: To Tammi 12, 2006 3:10 am |
|
|
Höh! No hyvä. Eli se siis oikolukee muiden suoltaman tekstin mun näytöllä -kö? Vai minun suoltamaa tekstiä oikoo?
Kultaseni, sinähän selvästi piruilet
Vaan kyllä tämä lootakoko riittää meikäläisen tajunnanvirroille oikein mainiosti.
Kiitos nyt kuitenkin.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
tiäremiäs
|
Viestin otsikko: Lähetetty: To Tammi 12, 2006 3:29 am |
|
|
Mistä mää saan tollatteen imuttaa?.
Ilmanen mutta ei se toimi. höhöhöhö
Mielenkiintoista on , mutta niin sie sanottiin.
_________________ http://twitter.com/aimo666
|
|
| Ylös |
|
 |
|
salai
|
Viestin otsikko: Lähetetty: To Tammi 12, 2006 7:07 am |
|
|
|
| Ylös |
|
 |
|
salai
|
Viestin otsikko: Firefox oikoluku Lähetetty: La Tammi 12, 2008 7:57 am |
|
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Phony
|
Viestin otsikko: Re: Firefox oikoluku Lähetetty: La Tammi 12, 2008 9:01 am |
|
|
salai kirjoitti: Tasan kaksi vuotta ensimmäisestä oikolukuviestistä. Andris Pavenis on saanut viimeisimmän version oikoluvusta (Voikko) valmiiksi: Lähemmin: Mozilla.fi keskustelu: Suomen kielen oikoluku Mozillan ohjelmissa
Milloin Soikko muuttui Voikoksi ja miksi? Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen, enhän minä kumpaakaan käytä, kun en tarvitse...
_________________ Don't mind your make-up, you'd better make your mind up. - Frank Zappa -
|
|
| Ylös |
|
 |
|
salai
|
Viestin otsikko: Lähetetty: La Tammi 12, 2008 9:24 am |
|
|
|
EDIT: Siis Voikon lähdekoodit ovat saatavilla, toisin kuin Soikon. Näin olen sen ymmärtänyt.
Tuossa viimeisessä on Voikko mukana eli ei vaadi enää muuta kuin tuon laajennuksen. Asentuu sama laajennus sekä Windowsiin että Linuxiin. Andris on tehnyt hienoa ja pitkäjänteistä työtä, hattua nostan
Tämä uusin on siis Firefox 3.0-beta ja muihin samaa pohjaa käyttäviin versioihin sopiva. Toivottavasti FF3 valmistuu joskus, on paljon bugeja vielä (vaikka tietysti olen jo melkein vuoden käyttänyt).
Olen pari kertaa kokeillut siirtyä osittain Operaan, mutta en ikinä kai sen kanssa tule toimeen.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Phony
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ma Tammi 14, 2008 8:56 pm |
|
|
salai kirjoitti: Olen pari kertaa kokeillut siirtyä osittain Operaan, mutta en ikinä kai sen kanssa tule toimeen.
Jeps, Opera on aikaslailla erilainen kuin muut selaimet. Itse olen käyttänyt sitä versiosta 6.2 lähtien ja nyt ollaan versiossa 9.25 (muistaakseni). Operassa on hienoja ominaisuuksia ja ennen kaikkea se on erittäin muuntautumiskykyinen. En itsekään käytä sen ominaisuuksista kuin puolia, jos sitäkään.
Ankaraa kokeilua, kyllä se siitä...
_________________ Don't mind your make-up, you'd better make your mind up. - Frank Zappa -
|
|
| Ylös |
|
 |
|
salai
|
Viestin otsikko: Re: Oikoluku Firefoxilla kirjoitettuihin viesteihin Lähetetty: To Heinä 28, 2011 12:25 pm |
|
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Rousseau
|
Viestin otsikko: Re: Oikoluku Firefoxilla kirjoitettuihin viesteihin Lähetetty: To Heinä 28, 2011 12:29 pm |
|
|
Kiitos. Olinkin tässä odotellut Fox 5:lle. 
|
|
| Ylös |
|
 |
|
idiotus
|
Viestin otsikko: Re: Oikoluku Firefoxilla kirjoitettuihin viesteihin Lähetetty: To Heinä 28, 2011 2:09 pm |
|
Liittynyt: La Joulu 08, 2007 5:01 pm Viestit: 1075 Paikkakunta: Eurostoliitto
|
|
Mites näitä binäärimyökkylisäosia käännetään näihin Mozilla-tuotteisiin? Olisko kellään skriptiä tai vastaavaa saatavilla?
| Ylös |
|
 |
|
Ding Ding
|
Viestin otsikko: Re: Oikoluku Firefoxilla kirjoitettuihin viesteihin Lähetetty: La Heinä 30, 2011 3:29 pm |
|
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 11:26 am Viestit: 8800 Paikkakunta: kahvikupin ääressä
|
|
| Ylös |
|
 |
|
salai
|
Viestin otsikko: Re: Oikoluku Firefoxilla kirjoitettuihin viesteihin Lähetetty: Ti Elo 02, 2011 9:22 am |
|
|
Ding Ding kirjoitti: Firefoxin käyttäjät hyötyvätkin oikoluvusta enemmän kuin muiden selainten käyttäjät, voidaan päätellä tuoreesta tutkimuksesta: "Tutkimus: IE-käyttäjät tyhmimpiä" http://muropaketti.com/tutkimus-ie-kayttajat-tyhmimpiahttp://www.aptiquant.com/IQ-Browser-AptiQuant-2011.pdfTuon tutkimuksen mukaan Firefoxin käyttäjien ÄO on 110. Operan käyttäjien ÄO on yli 125, jolloin oikolukua ei enää tarvita. IE:n käyttäjien ÄO on noin 90, jolloin tekstissä on suurempiakin ongelmia kuin sanojen oikeinkirjoitus... Olen toki tiedostanut aikaisemminkin, että sinä kuulut ehdottomaan eliittiin ja herrakansaan niin älysi, poliittisen kantasi kuin valitsemasi selaimenkin osalta. Kuva pdf-tiedoston sivulta 4:  Tyhmimmät selaajat älykkäimmiksi viidessä vuodessa? Tuosta varmaan joku näppärä kaveri äkkiä laskee, paljonko on Operan käyttäjien keskimääräinen IQ vuonna 2083. Kyseisellä "tutkimuksella" ei ole mitään tekemistä suomenkielisen oikoluvun Operasta puuttumisen kanssa. Se on tehty englanninkielisissä maissa USA, Kanada, UK, Australia ja Uusi-Seelanti. Opera itse mainostaa selaimeensa (sähköpostiinsa?) sisältyvän oikoluvun olevan tuottavuustekijän: Keep your spelling in check The spell checker in Opera shows a red line under misspelled words anywhere you can enter text on a webpage. Corrections can be chosen by right-clicking the misspelled word. Valitettavasti Operan koodaajien älyllinen kapasiteetti ei riitä puuttuvan koodin lisäämiseen selaimeensa, jotta muitakin kuin sanastopohjaisia oikolukuja voitaisiin käyttää siinä. Tai sitten ovat käyttäjiensä tavoin vain ylimielisiä paskiaisia: "Mitä Operassa ei ole, sitä ei tarvita".
|
|
| Ylös |
|
 |