Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.
Onnittelut palkituille!
Lisää Tiedettä sähköisenä!
Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Ding Ding
|
Viestin otsikko: Lähetetty: To Maalis 09, 2006 3:04 pm |
|
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 11:26 am Viestit: 8800 Paikkakunta: kahvikupin ääressä
|
JRepo kirjoitti: Mikä tahansa rasva maistuu pahalta härskiintyneenä. Pellavaöljy maistuu muutenkin pahalta (useita maistanta testejä tehneenä), mutta on rasvahappokoostumukseltaan mitä parhain sekoitettavaksi rypsiöljyyn.
Minä ensin ostin pellavansiemenöljyä Stockmannilta ja se maistui pahalta. Luulin että sen kuuluukin maistua pahalta, kuin kalanmaksaöljy.
Sitten ostin sitä luontaistuotekaupan kylmätiskiltä ja se maistuikin aika neutraalilta, melkein hyvältä. Oletko varma, että et ole koko ajan syönyt härskiintynyttä pellavansiemenöljyä?
|
|
| Ylös |
|
 |
|
JRepo
|
Viestin otsikko: Lähetetty: To Maalis 09, 2006 3:43 pm |
|
Liittynyt: To Heinä 14, 2005 3:38 pm Viestit: 261 Paikkakunta: i Lahtis
|
|
hmm - no makunsa kullakin, olen estynyt kertomaan tarkemmin siitä, mitä minä teen, mutta todettakoon, että ainakin henkilökohtaisesti tavoitteeni on kehittää tuotteita, jotka ovat terveellisiä ja maukkaita. Yksi tuotekehitysongelma on juuri ollut pellavaöljyn maun peittäminen.
Enkä minä nyt usko, että ne muutamat tunnut jota on ollut puristamisen ja testaamsien välillä, nyt kovin sitä aromia vielä muuttavat.
Pellavasta löytyy kyllä hyviäkin aromeja kuten ns. "riihi"-aromi, jsota itse pidän kovasti.
Ja jos kerta pellavaa ja nappailet, niin jatka ihmeessä. Se on hyvää se. Mitä tuotetta käytät ?
|
|
| Ylös |
|
 |
|
aleksialeksi
|
Viestin otsikko: Lähetetty: To Maalis 09, 2006 3:44 pm |
|
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Ding Ding
|
Viestin otsikko: Lähetetty: To Maalis 09, 2006 3:46 pm |
|
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 11:26 am Viestit: 8800 Paikkakunta: kahvikupin ääressä
|
JRepo kirjoitti: Ja jos kerta pellavaa ja nappailet, niin jatka ihmeessä. Se on hyvää se. Mitä tuotetta käytät ?
En ole vähään aikaan käyttänyt pellavansiemenöljyä tai siemeniä, vaan vaihtelun vuoksi nyt rypsiöljyä, saksanpähkinöitä ja makrillia. En muista mitä merkkejä käytin. Käyttäisin pellavansiemeniä mielummin kuin öljyä, mutta en ole löytänyt sopivaa tapaa jauhaa ne rikki.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
JRepo
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Pe Maalis 10, 2006 10:47 am |
|
Liittynyt: To Heinä 14, 2005 3:38 pm Viestit: 261 Paikkakunta: i Lahtis
|
|
älä käytä siemeniä, tai no saahan niistä sitten muuten elimistöön vauhtia. Itse ainakin käytän tiettyä kasviöljyseosta aamuisin puuron valmistuksessa - menee rasvahapot kohdalleen ja elämä ymyilee.
Tai sitten ei.
aleksialeksi:
Rypsiöljyn maku sinällään ei muuten ole varmaan kenestäkään herkullinen, mutta ei sen pitäisi pahaakaan olla.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Critter
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Pe Maalis 10, 2006 10:57 am |
|
|
Ding Ding kirjoitti: mutta en ole löytänyt sopivaa tapaa jauhaa ne rikki. Valmis pellavansiemenrouhe? En tosin hinnasta tiedä, kun en käytä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Ding Ding
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Pe Maalis 10, 2006 11:10 am |
|
|
Critter kirjoitti: Ding Ding kirjoitti: mutta en ole löytänyt sopivaa tapaa jauhaa ne rikki. Valmis pellavansiemenrouhe? En tosin hinnasta tiedä, kun en käytä.
Valmis rouhe säilyy huonosti. Siemenen kuori estää rasvaa pilaantumasta.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
aleksialeksi
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Pe Maalis 10, 2006 2:53 pm |
|
|
JRepo kirjoitti: aleksialeksi: Rypsiöljyn maku sinällään ei muuten ole varmaan kenestäkään herkullinen, mutta ei sen pitäisi pahaakaan olla.
Kaksi muutakin ihmistä huomasi pahan maun.. Jospa kyseessä oli pilaantunutta rapsiöljyä.. Se maistui pahalta heti kun se oli ostettu.. Mitenkähän se on mahdollista.. Eihän Lidl myy pilaantuneita tuotteita 
_________________ iHerb - Luontaistuotteet mahottoman halvalla!
|
|
| Ylös |
|
 |