Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.
Onnittelut palkituille!
Lisää Tiedettä sähköisenä!
Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Astronomy
|
Viestin otsikko: Re: Suihkuverhokysymys Lähetetty: Su Tammi 29, 2012 1:21 pm |
|
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 1:34 pm Viestit: 1835 Paikkakunta: Maapallo
|
CE-hyväksytty kirjoitti: Nyt on silla lailla että suihkuverho pitäis saada. Mutta nyt kylläkin on kysymys sen kiinnitystangosta. Lähinnä pitäisi saada roiskeilta suojattua pesukone mutta myös mahdollinen paskallaistuja. Verhon pitäisi siis (kts. kuva) kiva ollessaan olla 90 asteen käyrässä pidikkeessä. Ongelma on se että pitäis koittaa vältellä reikien porailemista seiniin. Ranteelle vääntämällä puristettavia tankojahan on mutta miten saada sellainen kulmamalli. Vielä niin että se ei joku yö rämähdä alas ja asukkaita ei löydetä sydänkohtaukseen kuolleina sängystä. Mitä kaikkia kiinnitystapoja on olemassa tämmöseen? Vai pitäiskö vetää joku tanko suoraan ensin ja tehdä siihen sivuhaara? Kuvan suojaseinänpätkä on lyhyt "lasinen" suojaseinä vaan. Siihen ei haluttaisi lopullisia reikiä tai turmeltumisjälkiä tehdä.  Muistelen että joskus hommasin sellasia kevyitä kylppäriin tarkoitettuja väliseiniä, mitkä kiristettiin lattian ja katon välille, ilman poraamista. Yksi väliseinä tohon lasiseinän kylkeen sen suuntaisesti, ja toinen pesukoneen eteen. Jos pesukoneen täyttöluukku on suihkun suuntaan, niin silloin väliseinän pitää olla suihkumuovia minkä saa kerittyä syrjään koneen käytön ajaksi, tai kone pitää kääntää 90 astetta vastapäivään. Riittää kun tämä väliseinä on sen verran leveä että suojaa pesukoneen. Silloin "sisäänkäynti" suihkutilaan on ilmeisesti hieman vinossa vaan ei kai haittaa mitään. Ja jolloin tähän sisäänkäyntiin on helppo ripustaa kevyt suihkuverho ettei paskallaistuja kastu... EDIT: tuli mieleen, että myös sellasia kulmamallisia kiskoja on saatavilla, mikä pitää propata kattoon kiinni lyhyiden pystyputkien varaan, vaatii siis poran käyttöä. Siihen sitten roikkumaan kevyt siirrettävä suihkuverho mutta et taida haluta mitään porahommia?
_________________ "To be is to do" - Socrates "To do is to be" - Sartre "Do Be Do Be Do" - Sinatra — Kurt Vonnegut
Viimeksi muokannut Astronomy päivämäärä Su Tammi 29, 2012 1:26 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
|
|
| Ylös |
|
 |
|
jees
|
Viestin otsikko: Re: Suihkuverhokysymys Lähetetty: Su Tammi 29, 2012 1:25 pm |
|
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Rousseau
|
Viestin otsikko: Re: Suihkuverhokysymys Lähetetty: Su Tammi 29, 2012 1:38 pm |
|
|
|
Kannattaisi varmaan neuvotella asiasta asunnon omistajan kanssa ihan ensin ennen kuin itse suunnittelee mitään. Omituista ettei hän ole itse hoitanut asiaa jo alunperin kuntoon, eli hankkinut kulmatankoa kattoon.
Vai onko taloyhtiössä pyykkitupa niin että hän kuvitteli ettei vuokralainen käytä omaa pesukonetta?
|
|
| Ylös |
|
 |
|
martin x
|
Viestin otsikko: Re: Suihkuverhokysymys Lähetetty: Su Tammi 29, 2012 1:47 pm |
|
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Paul M
|
Viestin otsikko: Re: Suihkuverhokysymys Lähetetty: Su Tammi 29, 2012 1:50 pm |
|
|
|
Katosta sitten usealla kannakkeella. Tai verhokisko suoraan kattoon.
_________________ edit: käännetty ¿ oikein päin ------------------------------------- Hiilinieluexpertti
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Astronomy
|
Viestin otsikko: Re: Suihkuverhokysymys Lähetetty: Su Tammi 29, 2012 2:04 pm |
|
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 1:34 pm Viestit: 1835 Paikkakunta: Maapallo
|
martin x kirjoitti: Minulla oli aikoinaan tämän tyylinen kattoviritys omassa vuokraluukussa. Ajoi asiansa ihan hyvin: http://www.asuntotieto.com/20000i_RAKEN ... ustus.htmlJuuri tällaista viritystä tarkoitin tuolla edellä, omassa tapauksessani se toimi ompelimon pukeutumis- ja sovitustilan rajaajana missä verhon paino oli paljon isompi kuin suihkukäytössä, pelitti kuitenkin ihan hyvin.
_________________ "To be is to do" - Socrates "To do is to be" - Sartre "Do Be Do Be Do" - Sinatra — Kurt Vonnegut
|
|
| Ylös |
|
 |
|
CE-hyväksytty
|
Viestin otsikko: Re: Suihkuverhokysymys Lähetetty: Su Tammi 29, 2012 3:22 pm |
|
Liittynyt: La Huhti 30, 2005 7:29 pm Viestit: 14895 Paikkakunta: Oulu
|
Astronomy kirjoitti: martin x kirjoitti: Minulla oli aikoinaan tämän tyylinen kattoviritys omassa vuokraluukussa. Ajoi asiansa ihan hyvin: http://www.asuntotieto.com/20000i_RAKEN ... ustus.htmlJuuri tällaista viritystä tarkoitin tuolla edellä, omassa tapauksessani se toimi ompelimon pukeutumis- ja sovitustilan rajaajana missä verhon paino oli paljon isompi kuin suihkukäytössä, pelitti kuitenkin ihan hyvin. Joo tommosen varmaan vois tempasta. Katto on tosian puuta niin ei tartte seinien homehtumisia miettiä.
_________________ Minulla on kymmenen miehen voimat.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
CE-hyväksytty
|
Viestin otsikko: Re: Suihkuverhokysymys Lähetetty: Su Tammi 29, 2012 3:24 pm |
|
|
Rousseau kirjoitti: Kannattaisi varmaan neuvotella asiasta asunnon omistajan kanssa ihan ensin ennen kuin itse suunnittelee mitään. Omituista ettei hän ole itse hoitanut asiaa jo alunperin kuntoon, eli hankkinut kulmatankoa kattoon.
Vai onko taloyhtiössä pyykkitupa niin että hän kuvitteli ettei vuokralainen käytä omaa pesukonetta? Kylppäri on juuri remontoitu ja vuokralordi ei ole siihen tosissaan vielä perehtynyt. Ja kyllä itse saa ja pitää suunnitella mitä vaan. Vuokraisännältä kysytään korkeintaan lupa jos sitäkään.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Vatkain
|
Viestin otsikko: Re: Suihkuverhokysymys Lähetetty: Su Tammi 29, 2012 3:33 pm |
|
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 8:34 am Viestit: 13733 Paikkakunta: Oulu
|
CE-hyväksytty kirjoitti: Astronomy kirjoitti: martin x kirjoitti: Minulla oli aikoinaan tämän tyylinen kattoviritys omassa vuokraluukussa. Ajoi asiansa ihan hyvin: http://www.asuntotieto.com/20000i_RAKEN ... ustus.htmlJuuri tällaista viritystä tarkoitin tuolla edellä, omassa tapauksessani se toimi ompelimon pukeutumis- ja sovitustilan rajaajana missä verhon paino oli paljon isompi kuin suihkukäytössä, pelitti kuitenkin ihan hyvin. Joo tommosen varmaan vois tempasta. Katto on tosian puuta niin ei tartte seinien homehtumisia miettiä. Ihan vaikuttaa pätevältä, laita vaan.
_________________ Hämmentää.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
syytinki
|
Viestin otsikko: Re: Suihkuverhokysymys Lähetetty: Su Tammi 29, 2012 4:55 pm |
|
|
|
No niin. Näyttää selkeävältä.
Nyt sitten kaikki varuillaan. Seuraavaksi kysytään voisko, joku tuoda työkaluja ja samalla neuvoa kädestä pitäen.
Nimimerkillä: On kokemusta.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
CE-hyväksytty
|
Viestin otsikko: Re: Suihkuverhokysymys Lähetetty: Su Tammi 29, 2012 6:41 pm |
|
|
|
Voisko joku tuoda työkaluja ja samalla neuvoa kädestä pitäen?
|
|
| Ylös |
|
 |
|
syytinki
|
Viestin otsikko: Re: Suihkuverhokysymys Lähetetty: Su Tammi 29, 2012 8:37 pm |
|
|
CE-hyväksytty kirjoitti: Voisko joku tuoda työkaluja ja samalla neuvoa kädestä pitäen? No niin. Taas olin oikeassa. Vielä kun joku uskoisi, että Haaviston viiteryhmä on mustamaalannut Suomen metsätaloutta ulkomailla ihan boikotti aikeisiin asti. Että se herran kauppapolitiikasta.
|
|
| Ylös |
|
 |