Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.
Onnittelut palkituille!
Lisää Tiedettä sähköisenä!
Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
CE-hyväksytty
|
Viestin otsikko: Suihkuverhokysymys Lähetetty: La Tammi 28, 2012 5:27 pm |
|
Liittynyt: La Huhti 30, 2005 7:29 pm Viestit: 14895 Paikkakunta: Oulu
|
Nyt on silla lailla että suihkuverho pitäis saada. Mutta nyt kylläkin on kysymys sen kiinnitystangosta. Lähinnä pitäisi saada roiskeilta suojattua pesukone mutta myös mahdollinen paskallaistuja. Verhon pitäisi siis (kts. kuva) kiva ollessaan olla 90 asteen käyrässä pidikkeessä. Ongelma on se että pitäis koittaa vältellä reikien porailemista seiniin. Ranteelle vääntämällä puristettavia tankojahan on mutta miten saada sellainen kulmamalli. Vielä niin että se ei joku yö rämähdä alas ja asukkaita ei löydetä sydänkohtaukseen kuolleina sängystä. Mitä kaikkia kiinnitystapoja on olemassa tämmöseen? Vai pitäiskö vetää joku tanko suoraan ensin ja tehdä siihen sivuhaara? Kuvan suojaseinänpätkä on lyhyt "lasinen" suojaseinä vaan. Siihen ei haluttaisi lopullisia reikiä tai turmeltumisjälkiä tehdä. 
_________________ Minulla on kymmenen miehen voimat.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Electric shadow
|
Viestin otsikko: Re: Suihkuverhokysymys Lähetetty: La Tammi 28, 2012 5:30 pm |
|
|
|
Unohda nyt kaikki imukuppi- sun muut viritykset, kyllä sen pitää olla seinässä kiinni.
Kaakelin läpi kun poraa, ei saa laittaa iskua päälle ennen kuin pora menee kaakelin läpi. Siisti reikä siitä tulee.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
CE-hyväksytty
|
Viestin otsikko: Re: Suihkuverhokysymys Lähetetty: La Tammi 28, 2012 5:39 pm |
|
|
Electric shadow kirjoitti: Unohda nyt kaikki imukuppi- sun muut viritykset, kyllä sen pitää olla seinässä kiinni.
Kaakelin läpi kun poraa, ei saa laittaa iskua päälle ennen kuin pora menee kaakelin läpi. Siisti reikä siitä tulee. Niin. Voi olla että siihen päädytään. Pitää vaan konsultoida vuokralordia. Itse kylläkin poraisin laatan saumaan reijät...
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Electric shadow
|
Viestin otsikko: Re: Suihkuverhokysymys Lähetetty: La Tammi 28, 2012 5:41 pm |
|
|
CE-hyväksytty kirjoitti: Electric shadow kirjoitti: Unohda nyt kaikki imukuppi- sun muut viritykset, kyllä sen pitää olla seinässä kiinni.
Kaakelin läpi kun poraa, ei saa laittaa iskua päälle ennen kuin pora menee kaakelin läpi. Siisti reikä siitä tulee. Niin. Voi olla että siihen päädytään. Pitää vaan konsultoida vuokralordia. Itse kylläkin poraisin laatan saumaan reijät... Eikös vuokralaisella ole oikeus kiinnitellä tarvittavat kamat seinille aiheuttamatta ylimääräistä haittaa?
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Wiisas
|
Viestin otsikko: Re: Suihkuverhokysymys Lähetetty: La Tammi 28, 2012 5:47 pm |
|
|
Electric shadow kirjoitti: Unohda nyt kaikki imukuppi- sun muut viritykset, kyllä sen pitää olla seinässä kiinni.
Kaakelin läpi kun poraa, ei saa laittaa iskua päälle ennen kuin pora menee kaakelin läpi. Siisti reikä siitä tulee. Siitä kun poraat kaakelin läpi niin samalla teet reijän uuteen vedeneristykseen. Kannattaa vielä miettiä. Vuokranantaja voisi suostua hankkimaan kulmasuihkuseinän, jolla voisi korvata sen seinän pätkän ja suojata pesukoneen. Niitä on kaikenlaisia.
_________________ "kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Electric shadow
|
Viestin otsikko: Re: Suihkuverhokysymys Lähetetty: La Tammi 28, 2012 5:53 pm |
|
|
Wiisas kirjoitti: Siitä kun poraat kaakelin läpi niin samalla teet reijän uuteen vedeneristykseen. Kannattaa vielä miettiä. Oikein tehtynä se tiivistetään saniteettisilikonilla.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Carloz
|
Viestin otsikko: Re: Suihkuverhokysymys Lähetetty: La Tammi 28, 2012 5:59 pm |
|
|
CE-hyväksytty kirjoitti: Electric shadow kirjoitti: Unohda nyt kaikki imukuppi- sun muut viritykset, kyllä sen pitää olla seinässä kiinni.
Kaakelin läpi kun poraa, ei saa laittaa iskua päälle ennen kuin pora menee kaakelin läpi. Siisti reikä siitä tulee. Niin. Voi olla että siihen päädytään. Pitää vaan konsultoida vuokralordia. Itse kylläkin poraisin laatan saumaan reijät... No saumaan ehdottomasti.
_________________ - Totuuden kuuleminen kirpaisee.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
syytinki
|
Viestin otsikko: Re: Suihkuverhokysymys Lähetetty: La Tammi 28, 2012 6:20 pm |
|
|
|
Helpointa on suojata se pesukone muovipussilla.
Sama konsti pätee paskalla istujaankin. Saattaa kyllä sadetakki riittää.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
CE-hyväksytty
|
Viestin otsikko: Re: Suihkuverhokysymys Lähetetty: La Tammi 28, 2012 6:23 pm |
|
|
|
Juu eihän muilla seinillä niin väliä mutta juurikin vedeneristystä tässä ajattelen mielesäni. Ja kun kylppäri on vuosi sitten rempattu viimesen päälle niin mä en haluaisi olla se joka sen rikkoo. Tai edes tekee rumemmaksi/huonommaksi.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Electric shadow
|
Viestin otsikko: Re: Suihkuverhokysymys Lähetetty: La Tammi 28, 2012 6:25 pm |
|
|
syytinki kirjoitti: Sama konsti pätee paskalla istujaankin. Saattaa kyllä sadetakki riittää. Turha sitä on hienostella, siinä samalla se peseytyy kätevästi kaverinkin ahteri. Vettäkin säästyy.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
CE-hyväksytty
|
Viestin otsikko: Re: Suihkuverhokysymys Lähetetty: Su Tammi 29, 2012 12:48 am |
|
|
|
Voinko pätellä näiden vastausten perusteella etä muita vaihtoehtoja ei ole kuin iskuporakone ja proppu? Luulisi tämän kaltaiselta palstalta löytyvän hieman enemmän innovatiivisyyttä...
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Electric shadow
|
Viestin otsikko: Re: Suihkuverhokysymys Lähetetty: Su Tammi 29, 2012 12:53 am |
|
|
CE-hyväksytty kirjoitti: Voinko pätellä näiden vastausten perusteella etä muita vaihtoehtoja ei ole kuin iskuporakone ja proppu? Luulisi tämän kaltaiselta palstalta löytyvän hieman enemmän innovatiivisyyttä... Sikaflex.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
CE-hyväksytty
|
Viestin otsikko: Re: Suihkuverhokysymys Lähetetty: Su Tammi 29, 2012 1:02 am |
|
|
Electric shadow kirjoitti: CE-hyväksytty kirjoitti: Voinko pätellä näiden vastausten perusteella etä muita vaihtoehtoja ei ole kuin iskuporakone ja proppu? Luulisi tämän kaltaiselta palstalta löytyvän hieman enemmän innovatiivisyyttä... Sikaflex. Joo onhan niitä aineita. Mun olis vissiin avausviestissä pitäny rajata reijän poraaminen kokonaan pois. Koska nyt ei ole kysymys kaakeliin poraamisesta vaan siitä että miten ilman porakonetta saisi kyseisen roikottimen asennettua.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
syytinki
|
Viestin otsikko: Re: Suihkuverhokysymys Lähetetty: Su Tammi 29, 2012 12:46 pm |
|
|
CE-hyväksytty kirjoitti: Electric shadow kirjoitti: CE-hyväksytty kirjoitti: Voinko pätellä näiden vastausten perusteella etä muita vaihtoehtoja ei ole kuin iskuporakone ja proppu? Luulisi tämän kaltaiselta palstalta löytyvän hieman enemmän innovatiivisyyttä... Sikaflex. Joo onhan niitä aineita. Mun olis vissiin avausviestissä pitäny rajata reijän poraaminen kokonaan pois. Koska nyt ei ole kysymys kaakeliin poraamisesta vaan siitä että miten ilman porakonetta saisi kyseisen roikottimen asennettua. No tuota, olenpahan törmännyt virityksiin, jotka oli kiinni jollain liimalla, maalatussa betoniseinässä. Olivat muuten aika lujassa. En kuitenkaan usko, että tuollaisen mutkan kiinnitys kaakeliseinään onnistuisi. On liian pieni liimapinnaksi, mutta mites on katon laita. Voihan se verho yltää kattoonkin asti.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
CE-hyväksytty
|
Viestin otsikko: Re: Suihkuverhokysymys Lähetetty: Su Tammi 29, 2012 12:59 pm |
|
|
|
Niijjuu. Kattohan se on kanssa siinä. Vieläpä niin että olivat rempan yhteydessä lykänneet puisen välikaton minkä päällä sähköt kulkee kivasti. Siihenhän se vois jotain ruuvailla kiskoo tai muita.
|
|
| Ylös |
|
 |