Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.
Onnittelut palkituille!
Lisää Tiedettä sähköisenä!
Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
|
Sivu 1/1
|
[ 11 viestiä ] |
|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Piru Naiseksi
|
Viestin otsikko: Tuntemattomat etätavoittelee... Lähetetty: To Kesä 09, 2011 12:05 pm |
|
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 12:10 pm Viestit: 2479 Paikkakunta: Helsinki
|
|
Kuljetan kännykkääni äänettömänä mutta auki. Aika usein puhekapulaani ilmestyy tieto siitä, että minua on tavoiteltu tietystä numerosta. Toisinaan kyse on lanka-, toisinaan matkapuhelinliittymästä ja onpa kerran muutaman soitto tullut myös 020-alkuisin tunnuksin esiintyvästä liittymästä. Joskus soittoja tulee kahdesta neljään kerran ryppäinä, jotka toistuvat päivien tai kuukausienkin välein. Oletan, ettei kukaan viesti näin mitään minulle tärkeää. En siis soita takaisin tai käytä niukkaa rahavarantoani selvittääkseni tavoittelijan henkilö- tai yritystiedot.
Mutta miten oikeassa olen arvellessani, että puhelinmyyjät ne näin minua tavoittelevat?
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Ronron
|
Viestin otsikko: Re: Tuntemattomat etätavoittelee... Lähetetty: To Kesä 09, 2011 4:07 pm |
|
|
|
Oikeassa.
_________________ くそっ!
|
|
| Ylös |
|
 |
|
syytinki
|
Viestin otsikko: Re: Tuntemattomat etätavoittelee... Lähetetty: To Kesä 09, 2011 5:13 pm |
|
|
|
On muuten sivu "http://whocallsme.com/Phone-Calls.aspx/358/m".
Joskus sieltä löytyy soittaja. Sinne voi myös jättää tiedon soittajasta. Taisi voida kysyäkin.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Saw
|
Viestin otsikko: Re: Tuntemattomat etätavoittelee... Lähetetty: Pe Kesä 10, 2011 12:40 am |
|
|
|
Tää sanomaputiikki on siis jostain saanut mun privaattinumeron. Vähintään kahdesti kuussa soittavat. Vaikka EI kiinnosta Aku Ankka, Auto Bildi tms...
_________________ Jo pukkas glaiduu aikaa, on kesis viimeinkin. Ja minne vaan kun tsiigaa, nii hittaa blumsterin.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Piru Naiseksi
|
Viestin otsikko: Re: Tuntemattomat etätavoittelee... Lähetetty: Pe Kesä 10, 2011 12:43 pm |
|
|
syytinki kirjoitti: On muuten sivu "http://whocallsme.com/Phone-Calls.aspx/358/m".
Joskus sieltä löytyy soittaja. Sinne voi myös jättää tiedon soittajasta. Taisi voida kysyäkin. Kokeilin tuota selvittääkseni viimeisimmän mysteerisoittelijan. Joku Oscar minua tavoittelee. En vain tunne ketään Oscar-nimistä henkilöä etenkään alueelta, josta puhelu suuntanumeron perusteella soitettiin...
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Vatkain
|
Viestin otsikko: Re: Tuntemattomat etätavoittelee... Lähetetty: Pe Kesä 10, 2011 7:10 pm |
|
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 8:34 am Viestit: 13733 Paikkakunta: Oulu
|
|
Mulle tuli maanantaina puhelu entisen Jugoslavian alueelta. Oisin vastannut koska se olisi voinut olla Luka mutta mulla oli asiakas ni ei kyenny.
_________________ Hämmentää.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
syytinki
|
Viestin otsikko: Re: Tuntemattomat etätavoittelee... Lähetetty: La Kesä 11, 2011 12:03 pm |
|
|
Vatkain kirjoitti: Mulle tuli maanantaina puhelu entisen Jugoslavian alueelta. Oisin vastannut koska se olisi voinut olla Luka mutta mulla oli asiakas ni ei kyenny. Tuli muijan puhelimeen jo yli vuosi sitten soitto Vatikaanista (paavi?) tai Italiasta (Luigi?). Soi lyhkäseen, että ei ehtinyt vastata. Vastaamista tuskin toivottiinkaan. Toivottiin saakelin kallista vastaussoittoa. Paavi tai Luigi halusi rahnaa. Sitten tuli kerran puhelu Saksasta, johon ehdittiin vastata, kun siellä on tuttuja (Merkel:n, Kohl:n ja Hitler:n lisäksi). Kuului vain jonninmoista taustahäiriötä, että saattoi olla taskusoitto, joltain asemalta.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Piru Naiseksi
|
Viestin otsikko: Re: Tuntemattomat etätavoittelee... Lähetetty: Ma Kesä 13, 2011 12:33 pm |
|
|
syytinki kirjoitti: Vatkain kirjoitti: .... taskusoitto... . Taskusoitto ... mikäs se on puhelujaan? (Taas tuli törmätyksi termiin, jonka merkitystä en ymmärrä.)
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Taivaantallaaja
|
Viestin otsikko: Re: Tuntemattomat etätavoittelee... Lähetetty: Ma Kesä 13, 2011 1:09 pm |
|
Liittynyt: Ma Loka 26, 2009 5:15 pm Viestit: 1514 Paikkakunta: Vaasa
|
Piru Naiseksi kirjoitti: syytinki kirjoitti: Vatkain kirjoitti: .... taskusoitto... . Taskusoitto ... mikäs se on puhelujaan? (Taas tuli törmätyksi termiin, jonka merkitystä en ymmärrä.) Siinähän puhelin taskussasi soittaa itsekseen jollekin kun puhelimen pikavalinta tms painuu alas kun istut tai kyykistyt. Näppäinlukko on tuossa aika kätevä tapa estää se.
_________________ 'Älä koskaan vinoile Mustanaamiolle aamupäivällä' -Vanhahko viidakon sanonta
|
|
| Ylös |
|
 |
|
syytinki
|
Viestin otsikko: Re: Tuntemattomat etätavoittelee... Lähetetty: Ma Kesä 13, 2011 5:34 pm |
|
|
Piru Naiseksi kirjoitti: syytinki kirjoitti: Vatkain kirjoitti: .... taskusoitto... . Taskusoitto ... mikäs se on puhelujaan? (Taas tuli törmätyksi termiin, jonka merkitystä en ymmärrä.) Johan Taivaantallaaja tuon selitti mutta unohti (kuten minäkin), että naiset eivät ole yhtä kokeneita taskun käyttäjiä kuin me uroot (huom. miehinen laji: taskubiljardi). Naisen puhelin siis taitaa soittaa veskusoittoja. On muuten aika yleistä tai oli ennen automaattilukitusta. Kerran nostin luurin taskusta ja siinä oli valmiina n:o 112, ei puuttunut kuin luurinäpyn painallus. Olen esim. vastannut puheluun (taskupuhelu), joka selvästi oli lähtöisin bussipysäkiltä. Ei kuulunut kuin taustamelua ja 2 - 3:n känniläisen sivistynyttä keskustelua.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Piru Naiseksi
|
Viestin otsikko: Re: Tuntemattomat etätavoittelee... Lähetetty: Ti Kesä 14, 2011 12:15 pm |
|
|
|
Olisipa minun pitänyt ´taskusoitto`-termi ymmärtää: lähettihän oma ammoiskapulani kauankauan sitten toistakymmentä tyhjää tekstiviestiä hammaslääkäriaseman numeroon. Ajanvarausta vaille toteutui hammaslääkärikammoisen kauhuskenaario - tahdonvastainen vastaanottoaika.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Sivu 1/1
|
[ 11 viestiä ] |
|