Sata lehtistipendiä jaettu
Tiede-lehti on jakanut reaaliaineissa menestyneille lukion oppilaille sata lehtistipendiä. Valitut saavat lehden vuosikerran. Stipendiaattien nimet löytyvät täältä.

|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Desi
|
Lähetetty: Pe Kesä 01, 2012 12:51 am |
|
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 1:43 pm Viestit: 2126 Paikkakunta: citizen of the galaxy
|
Rousseau kirjoitti: ...sen lisäksi että lapsen pitäminen seksivalistukselta pimennossa ei ole koskaan johtanut mihinkään hyvään. Taalla sen nakee hyvin teiniraskauksien maarassa. Kun kouluissa keskitytaan seksista pidattaytymisen opettamiseen todellisuus iskee vasten kasvoja kun raamatun lukemisen jalkeen harrastetun suojaamattoman yhdynnan jalkeen tuloksena onkin pikku Mary-Ellen tai Myk'chelle (todellinen kutsumanimi, toim. huom.). Aweb kirjoitti: Tämä ei silti tarkoita sitä, että Koshin näkemykset ihmisen velvollisuudesta jatkaa sukuaan pitäisivät paikkansa. Toistaiseksi Kosh ei ole teoriansa perusteeksi tarjonnut muuta kuin omat mielipiteensä, eikä muuta taida olla tulossakaan. Olen itsekin odotellut linkkeja tutkimuksiin, tilastoihin tai todistettuihin faktoihin, mutta toistaiseksi olen saanut vastaukseksi vain "mina sanoin niin ja mita sanoin on fakta".
_________________ "One who doesn't care is one who shouldn't be" 
|
|
| Ylös |
|
 |
|
pelaaja
|
Lähetetty: Pe Kesä 01, 2012 5:30 pm |
|
|
Desi kirjoitti: Taalla sen nakee hyvin teiniraskauksien maarassa. Kun kouluissa keskitytaan seksista pidattaytymisen opettamiseen todellisuus iskee vasten kasvoja kun raamatun lukemisen jalkeen harrastetun suojaamattoman yhdynnan jalkeen tuloksena onkin pikku Mary-Ellen tai Myk'chelle (todellinen kutsumanimi, toim. huom.).
Tällaisen vuoksi yhteiskunnan kannattaa tukea ensimmäisen lapsensa saanutta äitiä mahdollisimman paljon. Mikäli äidillä on mahdollisuuksia toteuttaa lapsen saamisenkin jälkeen itseään, voi hyvinkin olla, että se seuraava mukula jää tekemättä. Yleensä kokemukset opettavat, vaikka valistus olisi pieleen mennytkin (vauva-arjen väsymys yllättää useimmat).
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Laija
|
Lähetetty: Pe Kesä 01, 2012 5:55 pm |
|
|
Kosh kirjoitti: Mielipiteesi on kuultu, mutta ei huomioitu. Ketään ei kiinnosta. Ei ainakaan niitä 7 miljardia jotka elävät kukin omaa elämäänsä, eikä varsinkaan itse luontoa ja elämää. joka tekee kaikkensa jotta toiveesi ei toteudu. Näin se menee, ja sen takia en näe ihmisillä olevan velvollisuus lisääntyä, jos he eivät sitä halua, koska suurin osa väestöstä lisääntyy joka tapauksessa. Kosh kirjoitti: Melko rohkeaa ottaa kantaa noin väkevästi itse evoluution puolesta. Minä en uskaltaisi. Asia on sen verran suuri numeroiltaan, mutkikkuudeltaan ja vaikutuksiltaa, että tieteellisen ymmärryksen vielä täysin puuttuessa en menisi vannomaan mikä milloinkin on sopiva tai riittävä määrä tai laatu evoluution pohjaksi. Toistaiseksi ihmiskunnan tietämys rajoittuu lähinnä suhteelliseen varmuuteen siitä, mikä ainakin on riittävän pieni populaation diversiteetti sen selviytymisen kannalta lyhyellä aikavälillä. Sillä perusteella määritellään välittömän sukupuuton uhka jne. Sekin on enemmänkin hyvä arvaus kuin faktatietoa. Uskallan, koska väestönkasvu on ollut räjähdysmäistä ja koulukirjoissakin opetetaan, että luonnonvaroista tulee olemaan huutava pula, jos väestönkasvua ei hillitä jollain tavalla, kuten paremmalla koulutuksella kolmannen maailman maissa. Kosh kirjoitti: Tämä on varmasti totta, mutta toisaalta pätee myös nakkikioskilla uhoamiseen viikonloppuna, base-hyppelyyn tahi uhmaikäisen lapsen kiukunpuuskaan. Eli siis eihän noissa mitään itseisarvoisesti hyvää välttämättä ole. Kaikenlaiset asiat kuuluvat ihmiselämään, ja niin myös se, että ihmiset saavat itse päättää, haluavatko lapsia tai milloin. Kukaan toinen ei saa määräillä ja ohjailla heidän elämäänsä. Kosh kirjoitti: Ihmiset kulkevat niin paljon unessa ja erilaisten näennäiskapinallisten alavirtausten mukana yksilöllisyyden ja poikkeavuuden ihanteita seuraten, että on ihan virkistävää huomata että jotkut ihmiset iihan itse ajattelevat asiaa ja päättävät perustaa perheen omasta halustaan. Arvostan niitä ihmisiä ja sinua, jotka halusitte / haluatte saada lapsia koko sydämestänne. Ihmiset, jotka kasvattavat lapsiaan hyvin ja tekevät kaikkensa lasten eteen, ovat suurenomaisia. He tekevät arvokasta työtä. Siksi ei saisi pakottaa vähemmän halukkaita ihmisiä hankkimaan lapsia, vaan antaa heidän päättää asiasta itse. Osa ihmisistä saavat vauvakuumeen vasta myöhäisellä iällä. Tarvitsemme toivottuja laspia, ei vahinkolapsia, joita ei rakasteta ja jotka kasvavat väärään suuntaan.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Desi
|
Lähetetty: Pe Kesä 01, 2012 9:58 pm |
|
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 1:43 pm Viestit: 2126 Paikkakunta: citizen of the galaxy
|
pelaaja kirjoitti: Desi kirjoitti: Taalla sen nakee hyvin teiniraskauksien maarassa. Kun kouluissa keskitytaan seksista pidattaytymisen opettamiseen todellisuus iskee vasten kasvoja kun raamatun lukemisen jalkeen harrastetun suojaamattoman yhdynnan jalkeen tuloksena onkin pikku Mary-Ellen tai Myk'chelle (todellinen kutsumanimi, toim. huom.).
Tällaisen vuoksi yhteiskunnan kannattaa tukea ensimmäisen lapsensa saanutta äitiä mahdollisimman paljon. Mikäli äidillä on mahdollisuuksia toteuttaa lapsen saamisenkin jälkeen itseään, voi hyvinkin olla, että se seuraava mukula jää tekemättä. Yleensä kokemukset opettavat, vaikka valistus olisi pieleen mennytkin (vauva-arjen väsymys yllättää useimmat). Juu, tuo on aivan totta, mutta taalla pidattaytymisopetus liitetaan olemattomiin aitiyslomiin, lapsilisiin joista kukaan ei ole koskaan edes kuullut, olemattomiin vanhempainvapaisiin, omasta taskusta maksettaviin lastenlaakareihin (neuvolaa ei ole) ja taysin maksulliseen paivahoitoon. Sen vuoksi teiniaidit eivat ilman oman perheensa apua paase etenemaan elamassaan mihinkaan muualle kuin kortistoon ja vahan muohemmin ehka myos AA:n kokouksiin. Karjistetysti sanottu, tietysti, mutta pahimmillaan tilanne on juuri tuo. Tama ei myoskaan pade kaikissa osavaltioissa, vaan lahinna noissa etelaisemmissa ja uskonnollisemmissa paikoissa.
_________________ "One who doesn't care is one who shouldn't be" 
|
|
| Ylös |
|
 |
|
emp
|
Lähetetty: La Kesä 02, 2012 11:17 am |
|
|
Kosh kirjoitti: Kerrohan lisää tästä numerologisesta esoteriasta, jossa juuri seitsemän miljardia on takuuvarmasti aina riittävä lukema, olipa potentiaalinen ongelma tai uhka mikä tahansa. Kun nyt itse syytät muita siitä, että olettavat evoluutiolle tarkoituksen, niin itse teet juuri samaa tässä. Ei evoluutiolle sopivaa ihmisten määrää voi olla - eikä epäsopivaa, koska evoluutiolla ei ole sitä päämäärää tai tarkoitusta. Ei sen tarkoitus myöskään siis voi olla edes tapahtua tai tapahtua jollakin nopeudella tai monimuotoisuuden asteella. Evoluutio on vain eräs elämän toimintatapa, joka ilmenee elämän ollessa olemassa. Evoluutiolle "sopivan" ihmismäärän kyseleminen on yhtä idioottimaista kuin kysellä sopivan graviaation määrää. Seitsemän miljardia on sopiva sillä perusteella, että meitä sattuu jotakuinkin sen verran olemaan. Mutta yhtä lailla sopivia määriä ovat olleet kaikki aiemmatkin ihmisten määrät. Jopa se pieni määrä, josta kuulemma me kaikki olemme polveutuneet ja jonka pienuuden takia muistutamme geneettisesti niin paljon toisiamme. Se myös muuten todistaa, että ihan hyvin evoluutiomme "pärjää" hieman pienemmälläkin lisääntyvien yksilöiden määrällä.  PS. Länsimaiden "huonomman" lisääntymisen syy muuten ei taida olla yksilöiden liian vähäinen lapsimäärä, vaan se, että lisääntyminen ajoittuu niin myöhään. Siksi väestönkasvu hidastuu, koska uudet sukupolvet syntyvät sellaiset 15 vuotta myöhemmin kuin aiemmin. On ihan eri asia saada kaksi lasta 30 v. kuin jo 15 v. Oletko Kosh valmis propagoimaan myös sen puolesta, että äitiyteen pitää orientoitua jo heti sukukypsyyden alkupuolella, jotta nopeammin saadaan jälkikasvukin tuottamaan yhä uusia "ainutlaatuisia" geenikomboja?
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Kosh
|
Lähetetty: La Kesä 02, 2012 11:12 pm |
|
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 12:59 pm Viestit: 17798 Paikkakunta: WWW
|
Aweb kirjoitti: Sand kirjoitti: Näinhän se menee. Yllättävää ettei koshin kieroutunut mieli kestä kuulla totuutta.
Koshin näkemys saattaa perustua siihen, ettei ole Voitte tietysti puhua minusta ja spekuloida näkemysteni taustoilla, tai sitten voitte puhua aiheesta ja lukea argumenttini. Hiekkavagina on mennyt jo ajat sitten vihamiehiin ja ellei Awebin käytös oleellisesti muut asiallisemmaksi tässä, sekä kannabisketjussa, menee pian hänkin. En kertakaikkiaan jaksa enkä sulata pätkääkään asiattomia henkilökohtaisuuksia keneltäkään, en edes rakkaalta viholliseltani. Aweb kirjoitti: Siksipä Koshin tavoin ajattelevat ihmiset eivät ole kiinnostuneita maailman luonnon säilyttämisestä, koska se ei enää ole realistinen vaihtoehto. Pohditaan siis keinoja, joilla ihminen pärjäisi mahdollisimman mukavasti ja pitkään. Vastoin olkinukkeasi, minä olen erittäin kiinnostunut luonnon säilyttämisestä. Oletettavasti olen Koshin tavoin ajatteleva, koska olen Kosh, joten siis sinun käsityksesi Koshin ajatuksista on väärä. MOT. Aweb kirjoitti: Tosinsanoen tässä ajattelussa ympäristö on lakaistu täysin toissijaiseksi, vain ja ainoastaan ihmisen olemassaoloa palvelevaksi tekijäksi En ole utilitaristi. Aweb kirjoitti: , ja tällaisessa ajattelussa väkiluvun määrällä ei sinällään ole merkitystä; ainoa merkitys on teknologian kyvyllä huoltaa se.
Ei pelkästään tkenologian, vaan myös luonnon. Emme ole riippumattomia luonnosta maapallolla. Avaruudessa voimme ollakin. Toki tkenologian roolin vahvistuminen auttaa, skeä ihmistä, että luontoa. Aweb kirjoitti: Valitettavasti maailman todellisuus on tuo. Meillä on nyt vielä jotain, mitä muutaman vuosikymmenen kuluttua ei missään tapauksessa ole. Turha sen perään on huudella, kun se on jo menetetty. Tämä on totta. Lisäksi tämä on ainut muuttumaton totuus. Mikään muu ei ole pysyvää vaan kaikki muuttuu alati. Aweb kirjoitti: Tämä ei silti tarkoita sitä, että Koshin näkemykset ihmisen velvollisuudesta jatkaa sukuaan pitäisivät paikkansa. Toistaiseksi Kosh ei ole teoriansa perusteeksi tarjonnut muuta kuin omat mielipiteensä, eikä muuta taida olla tulossakaan. Enpä ole huomannut edes esittäneeni mitään omia teorioitani, joten taidat puhua olkinukeistasi. Ja kyllä, huomaan että puhut toisille nimimerkeille minusta persoonana, etkä suinkaan uskalla kohdata argumenttejani tai vastata minulel suoraan.
_________________ Aatteensa puolesta taisteleva sotii ihmisiä vastaan.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Kosh
|
Lähetetty: La Kesä 02, 2012 11:14 pm |
|
|
barbababa kirjoitti: Tuo väestönkasvusta huolehtiminen on kyllä kummallista. Kuten ennenkin olen todennut, niin kyseessä on 100% itsestään korjautuva ongelma. Elämän ja evoluution mitassa näin on. ihmisen mittakaavassa asia on jopa jonkinlainen huolenaihe. Ainakin jos halutaan lyhyen aikavälin hyvinvointia maksimoida ja yksilöidne kärsimystä minimoida. Hetkellinen mukavuus siis edellyttää väestönkasvun hillitsemistä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Kosh
|
Lähetetty: La Kesä 02, 2012 11:17 pm |
|
|
pelaaja kirjoitti: Kosh kirjoitti: pelaaja kirjoitti: Ainoa inhimillinen ja järkevä tapa hillitä väestönkasvua on naisten kouluttaminen. Myös elintason kasvu, talouskasvu ja yhteiskunnallinen vakaus lienevät välttämättömiä. Osin siksikin että ylipäänsä naisia päästäisiin kouluttamaan. Demokratiasta ja ihmisoikeuksistakaan tuskin on haittaa, joskin diktatuurissa ja fasismissa voitaneen runnoa pakottava muutos nopeammin läpi jos systeemi muuten kestää näiden ominaisheikkoudet. Siitä kuitenkin olen kanssasi samaa mieltä, että ikääntyvän väestön vauraissa länsimaissa vapaaehtoisen lapsettomuuden propagoiminen ei ole järkevä tapa. Se ei ole tehokas, perusteltu eikä oikeastaan edes inhimillinen, jos se pohjautuu lapsien tekemisestä syyllistämiseen kaikenlaisten maailmanlopunprofetioiden muodossa. Päinvastoin, naisten edes jonkinasteinen koulutus tarjoaa heille muitakin vaihtoehtoja kuin porsimiskoneena toimimisen, lisää tietoisuutta ympäristöasioista sekä tuottaa uusia innovaattoreita ja tieteen jatkajia. Mitä päinvastoin tuo on minun sanomaani? Ymmärtääkseni en kieltänyt naisten kouluttamista. pelaaja kirjoitti: Sellaista visiota en ymmärrä, missä kaikkien länsimaisten ihmisten pitää maapallon pelastamiseksi lopettaa lisääntyminen kokonaan. Onko ideana tarkoitus korvata populaatiomme pikkuhiljaa? Tämähän ei juuri vaikuta liikakansoitukseen muualla ja voi olla, että uusi väestö alkaa lisääntymään enemmän kuin korvattu. Nimenomaan. Tämä on yksinkertainen ja selkeä seikka joka romuttaa täysin koko liikakansoitus-argumentin.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Kosh
|
Lähetetty: La Kesä 02, 2012 11:20 pm |
|
|
Desi kirjoitti: Aweb kirjoitti: Tämä ei silti tarkoita sitä, että Koshin näkemykset ihmisen velvollisuudesta jatkaa sukuaan pitäisivät paikkansa. Toistaiseksi Kosh ei ole teoriansa perusteeksi tarjonnut muuta kuin omat mielipiteensä, eikä muuta taida olla tulossakaan. Olen itsekin odotellut linkkeja tutkimuksiin, tilastoihin tai todistettuihin faktoihin, mutta toistaiseksi olen saanut vastaukseksi vain "mina sanoin niin ja mita sanoin on fakta". Kertokaahan ihmeessä, mikä argumenteissani on jäänyt mielestänne epäselväksi tai epäuskottavaksi, ja selitän mieluusti lisää. Tuollainen epämääräinen kitinä ei oikein auta kehittämään argumentointiani, kun ette pysty yhtäkään konkreettista heikkoutta osoittamaan. Pikemminkin tuollainen haisee väistöliikkeeltä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Kosh
|
Lähetetty: La Kesä 02, 2012 11:27 pm |
|
|
emp kirjoitti: Kosh kirjoitti: Kerrohan lisää tästä numerologisesta esoteriasta, jossa juuri seitsemän miljardia on takuuvarmasti aina riittävä lukema, olipa potentiaalinen ongelma tai uhka mikä tahansa. Kun nyt itse syytät muita siitä, että olettavat evoluutiolle tarkoituksen, niin itse teet juuri samaa tässä No en varmana tee. emp kirjoitti: Ei evoluutiolle sopivaa ihmisten määrää voi olla - eikä epäsopivaa, koska evoluutiolla ei ole sitä päämäärää tai tarkoitusta. Niinpä, siksi juuri en otakaan kantaa moisiin asioihin - toisin kuin nämä hurjat jotka tietävät jollain numerologisella varmuudella että juuri 7 miljardia on riittävä määrä. emp kirjoitti: PS. Länsimaiden "huonomman" lisääntymisen syy muuten ei taida olla yksilöiden liian vähäinen lapsimäärä, vaan se, että lisääntyminen ajoittuu niin myöhään. Siksi väestönkasvu hidastuu, koska uudet sukupolvet syntyvät sellaiset 15 vuotta myöhemmin kuin aiemmin. On ihan eri asia saada kaksi lasta 30 v. kuin jo 15 v. Oletko Kosh valmis propagoimaan myös sen puolesta, että äitiyteen pitää orientoitua jo heti sukukypsyyden alkupuolella, jotta nopeammin saadaan jälkikasvukin tuottamaan yhä uusia "ainutlaatuisia" geenikomboja? Tuo on käsittääkseni myös kansantaloudellinen ongelma johon suuntaan tulisi nykytilaa kehittää länsimaissa.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
asdf
|
Lähetetty: La Kesä 02, 2012 11:30 pm |
|
|
Kosh kirjoitti: Desi kirjoitti: Aweb kirjoitti: Tämä ei silti tarkoita sitä, että Koshin näkemykset ihmisen velvollisuudesta jatkaa sukuaan pitäisivät paikkansa. Toistaiseksi Kosh ei ole teoriansa perusteeksi tarjonnut muuta kuin omat mielipiteensä, eikä muuta taida olla tulossakaan. Olen itsekin odotellut linkkeja tutkimuksiin, tilastoihin tai todistettuihin faktoihin, mutta toistaiseksi olen saanut vastaukseksi vain "mina sanoin niin ja mita sanoin on fakta". Kertokaahan ihmeessä, mikä argumenteissani on jäänyt mielestänne epäselväksi tai epäuskottavaksi, ja selitän mieluusti lisää. Tuollainen epämääräinen kitinä ei oikein auta kehittämään argumentointiani, kun ette pysty yhtäkään konkreettista heikkoutta osoittamaan. Pikemminkin tuollainen haisee väistöliikkeeltä. Mikä sinun kommenttisi tässä ketjussa ei perustu siihen, että olet itse oman mielipiteesi perusteella päättänyt, mikä on ihmiskunnalle parasta ja tärkeätä ja olettanut, että muidenkin pitäisi, ainakin sinun järkeilysi mukaan, hyväksyä nuo samat arvot, koska ne ovat mielestäsi rationaalisia ja perustuvat faktoihin? Nehän perustuvat vain sinun arvoihisi, joita voi kutsua myös mielipiteiksi.
_________________ Life throws you curveballs, that's for sure. - Stephen R. Bissette, Copper
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Kosh
|
Lähetetty: La Kesä 02, 2012 11:35 pm |
|
|
asdf kirjoitti: Kosh kirjoitti: Desi kirjoitti: Kertokaahan ihmeessä, mikä argumenteissani on jäänyt mielestänne epäselväksi tai epäuskottavaksi, ja selitän mieluusti lisää. Tuollainen epämääräinen kitinä ei oikein auta kehittämään argumentointiani, kun ette pysty yhtäkään konkreettista heikkoutta osoittamaan. Pikemminkin tuollainen haisee väistöliikkeeltä.
Mikä sinun kommenttisi tässä ketjussa ei perustu siihen, että olet itse oman mielipiteesi perusteella päättänyt, mikä on ihmiskunnalle parasta ja tärkeätä ja olettanut, että muidenkin pitäisi, ainakin sinun järkeilysi mukaan, hyväksyä nuo samat arvot, koska ne ovat mielestäsi rationaalisia ja perustuvat faktoihin? Nehän perustuvat vain sinun arvoihisi, joita voi kutsua myös mielipiteiksi. Ei ketään muutakaan vaadita perustelemaan arvojaan tieteellisin lähtein.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
asdf
|
Lähetetty: La Kesä 02, 2012 11:49 pm |
|
|
Kosh kirjoitti: Ei ketään muutakaan vaadita perustelemaan arvojaan tieteellisin lähtein. Hirveästi helpottaisi tuon sinun agendasi hyväksymistä, jos sinulla olisi esittää jonkinlainen tieteellinen, siis tutkimukseen perustuva ennuste, jonka mukaan sinun meiningilläsi maailma olisi edes joillain spekseillä parempi paikka kuin siten, että jotkut ihan tietoisesti päättävät olla lisääntymättä.
_________________ Life throws you curveballs, that's for sure. - Stephen R. Bissette, Copper
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Kosh
|
Lähetetty: La Kesä 02, 2012 11:55 pm |
|
|
asdf kirjoitti: Kosh kirjoitti: Ei ketään muutakaan vaadita perustelemaan arvojaan tieteellisin lähtein. Hirveästi helpottaisi tuon sinun agendasi hyväksymistä, jos sinulla olisi esittää jonkinlainen tieteellinen, siis tutkimukseen perustuva ennuste, jonka mukaan sinun meiningilläsi maailma olisi edes joillain spekseillä parempi paikka kuin siten, että jotkut ihan tietoisesti päättävät olla lisääntymättä. Tulevaisuuden tieteellinen todistaminen on aina hieman hankalaa. Ainakin kunnes aikamatkustus keksitään ja koska sitä ei ole tapahtunut, sitä ei tule tapahtumaankaan. Voimme enintään tehdä valistuneita arvauksia erilaisten kehityssuuntien skenariooista. Omani olen käsittääkseni aika selkeällä tavalla avannut niin, että jos oikeasti haluaa yrittää ymmärtää, ei siinä pitäisi olla ongelmia. Jos kuitenkin on, niin edelleenkin selvennän mielelläni lisää ja olen mysä valmis konkreettiselle, argumentteihini kohdistuvalle kritiikille. En kuitenkaan nimimerkkini tai kaiken sanomani yleiselle mollaamiselle ilman mitään asiallista vastinetta siihen mitä todella olen sanonut. Enhän minä sitä voi varmuudella tietää, enkä tieteellisesti todistaa, että on olemassa harvinaisia geenejä, jotka tulevaisuudessa voivat olal ihmislajille korvaamattoman tärkeitä, ja että vaikka niitä ei vielä tunneta tai soata hyödyntää, niin joskus niistä voi olal apua lajimme selviämiselle/kehittymiselle. Silti tämä on validi olettamus tuntien genetiikan ja evoluution perusteet. Varovaisuusperiaatteen vuoksi mielestäni täten tulisi toimia niin, että potentiaalisia hyötygeenejä ei hukata itsekkäiden yksilön lyhytjänteisten omaa elämää koskevien mukavuuspäätösten vuoksi.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Aweb
|
Lähetetty: Su Kesä 03, 2012 1:26 am |
|
|
luonnonystävä kirjoitti: Kun osa väestöstä jää joka tapauksessa lapsettomiksi, ei kahden - kolmen lapsen hankkiminen Suomessa ole mitään maapallon ylikansoittamista vaan paikallisen populaation ylläpitämistä.
Joidenkin mielestä pohjoisten leveysasteiden väestön tietysti pitäsi olla nykyistäkin vähäisempää tai antaa sen korvautua ylikansoitetun seudun väellä. Suomalainen hassaa aika paljon enemmän luonnonvaroja kuin moni muu. Ja sehän se merkkaa, eikä väkiluku.
_________________ Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"
|
|
| Ylös |
|
 |