Kultamuna kirjoitti:
Itse olen vanhanaikainen mies ja uskon siihen että mies on perheen pää ja vastaa perheen hyvinvoinnista talaoudellisesti sekä muilla tavoin parhaansa yrittäen. Sekä tarpeellisin tavoin suojellen. Mikä milloinkin on ajankohtaista.
Tarvitseeko perhe sitten tänä päivänä paljonkin tuota suojelua?
Asiaan haratasti liittyen itse ehdotin vaimolle, että ottaisi pistoolin keittiön laatikkoon, kun häntä pelotti pimeässä muutettuamme maalle. Pelko oli kuulemma kuitenkin jotain niin abstraktia, ettei aseesta olisi ollut apua hänelle. Nyt se on onneksi tottunut hiljaisuuteen ja pimeään.

Lainaa:
Naisen paikka on kotona (niin itse halutessaan) lapsista ja kodista huolehtien. Minulle tämä järjestely sopii.
Minä antaisin kyllä mielelläni perheen pään viran vaimolle, mutta ei se kelpaa. Eikä hän minunkaan komenneltavaksi suostu. Minusta parisuhde kaipaisi jonkinlaista henkistä johtajaa, on se sitten kumpi tahansa. Kun ei sitä ole, homma menee varsinkin laiskoilla ihmisille päämäärättömäksi ajautumiseksi. Kaksi tasavahvaa voi kyllä olla kavereita, mutta toimiva arkiyhteistyö vaatisi sellaisessa suhteessa aivan erikoislaatuiset luonteet.
Sekin olisi miellyttävää, että vaimo kävisi työssä kun minä hoitaisin lapsia. Mutta ei kuulemma käy. Ei, vaikka vaimo pääsee helposti tuplabruttotuloihin minun palkkaani verrattuna. Saa sitten nähdä mitä teemme kun kesän mittaan valmistun ja joudun muualle töihin.
Lainaa:
Arvostan naisessa kokkaustaitoja (kaiken muun hyvän lisäksi).
Niin kuin sanotaan ´´Vatsan kautta käy tie miehen sydämmeen´´.
Pätee ainakin minuun.
Minä taas arvostan muita juttuja. Kyllä kokkauskin on kivaa, mutta olen sen verran kranttu, että mieluummin teen itse ainakin paremmat ruuat.
Lainaa:
Uusavuttomat naaraat jotka osaa vaan pitsan mikrossa lämmittää pitäisi kaikki laittaa kodinhoitokurssille.
Miksi, jo he eivät haluakaan oppia laittamaan ruokaa. Miksei naiset saisi ostaa valmisruokia, jos sellaisen moskan syöminen on vähemmän vastenmielistä kuin kunnon ruuan valmistus itse.
Lainaa:
Mikä esimerkki heistäkin tulee jälkipolville?
Varmaan aivan yhtä hyvä, kun työnarkomaanina poissaolollaan loistavasta perheenisästä, joka "hankkii elannon" ja "suojelee" perhettään.
Lainaa:
Kertokaa oma mielipiteenne ns. perinteisestä asetelmasta joko puolesta tai vastaan.
Äänestääkin pitäisi. En ole tossun alla, kun kerran ei vaimo tossunsa alle päästä. Onneksi sentään välillä saa vilkaista hameen alle

. Olen sitten muuten vaan eri mieltä.