Tieteessä nyt

Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.

Onnittelut palkituille!

Lisää Tiedettä sähköisenä!

Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on Su Touko 27, 2012 5:22 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Vihaatko Suomea?
1. Vihaan. 5%  5%  [ 2 ]
2. Rakastan isänmaatani. 19%  19%  [ 8 ]
3. Isänmaa on absurdi käsite. 21%  21%  [ 9 ]
4. Rakastan Suomea, Suomen hallitusta ja viranomaisia. 7%  7%  [ 3 ]
5. Rakastan Suomea mutta vihaan hallitusta. 37%  37%  [ 16 ]
6. Suomea ei ole enää. 12%  12%  [ 5 ]
Ääniä yhteensä : 43
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Vihaatko Suomea?
ViestiLähetetty: Su Huhti 03, 2011 9:10 pm 
Poissa

Seppo_Pietikainen kirjoitti:
Kuka mahtoikaan sanoa:

Lainaa:
"Suomi on hyvä maa. Se on paras meille suomalaisille. Se on puolustamisen arvoinen maa ja sen ainoa puolustaja on Suomen oma kansa."

Mannerheim ristin ritari numero 162.

Kuva

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Huhti 03, 2011 11:07 pm 
Poissa

barbababa kirjoitti:
Eniten rassaa tämä älytön ameriikkalaistuminen. Kokoajan tulee uusia tuplastandardeja, kaksinaamaisuutta, epäloogisuuksia ja kaikki argumentit jyrätään puhtaasti retorisilla keinoilla. Oman mielikuvan mukaan pragmaattinen kuvaisi suomalaista yhteiskuntaa varsin hyvin, mutta sitä käsitystä joutuu nykyisin tarkastelemaan melkein päivittäin.

Kaikki on aina Jenkkien vikaa. Eiköhän se asia ole niin, että me vain yritämme korjata toimivaa ja saamme paskaa aikaan?

Bushmaster kirjoitti:
Minä olen aina oikeassa ja silloin kun olen väärässä se johtuu siitä että joku muu on antanut minulle väärää informaatiota.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Huhti 04, 2011 12:52 am 
Poissa

HMV kirjoitti:
Rousseau kirjoitti:
Isänmaa on absurdi käsite. Mitä ihmeen tekemistä minulla olisi sellaisen maan kanssa joka kuuluu yksinomaan miehille?
...

Entäs äidinkieli? Vaikka olen mies, katson että minulla on paljonkin tekemistä äidinkieleni suomen kanssa.

Äidinkieli on sen vuoksi äidinkieli että äiti on enemmän tekemisissä lastensa kanssa ja lapset todennäköisimmin oppivat alussa kieltä enemmän äidiltään kuin isältään.

Jos perhe on ns. perinteinen.

Voihan sitä tietysti vanhakantaisesti ajatella myös että isänmaa on isänmaa koska isät ovat sitä puolustaneet.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Huhti 04, 2011 11:35 am 
Poissa

En minä vihaa, jos en ihmeemmin hehkutakaan. Suomessa on parasta se, että jurottajakulttuurissa minunkaltainen epäsosiaalinen hyypiö ei ole vaikeavammainen ja se, että täällä on keskiluokkaisella varaa ja mahdollisuuksia ostaa iso tontti ja elää omassa rauhassa. Hallinto on maailman mittakaavassa siedettävä ja asioiden yleinen toimivuus on melko hyvä. Joskin nuo molemmat ovat kehittymässä huonoon suuntaan eliitin lyhytnäköisen ahneuden takia, mutta se taitaa olla kehityskulku kaikissa ns. sivistysmaissa tänä päivänä. Ilmasto on perseestä, syvältä ja poikittain, siksi myös luonto on hyvin köyhä (joskin tarjoaa sellaisenakin virikettä enemmän kuin ihminen voi elämässään omaksua). Johan Suomen ilmastolle nauraa Marsin matkailuministeriökin.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Huhti 04, 2011 11:43 am 
Poissa

En vihaa suomea enkä hallitusta mutta virkamieskoneiston suhteen olen melko skeptinen. Sama koskee oikeuslaitoksien kykyä tulkita lakia.

P.S. Ei kukaan maailmassa voi vihata valtiota...se on täysin absurdi vihan kohde. Jos kertoo vihaavansa maataan niin kannattaa katsella peiliin ja hakeutua hoitoon...

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]