Tieteessä nyt

Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.

Onnittelut palkituille!

Lisää Tiedettä sähköisenä!

Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on Su Touko 27, 2012 7:52 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Arcosille. MK:n laajeneminen?
ViestiLähetetty: Su Tammi 08, 2006 7:59 pm 
Poissa

Koska selityksienne mukaan maailmankaikkeus laajenee räjähdysmäisen nopeasti, siis lähes valonnopeudella, niin voisitko laskea kuinka monta prosenttia maailmankaikkeuden tilavuus kasvaa valosekunnissa tai valovuodessa? Mielestäni omenakin kasvaa nopeampaa kokoonsa nähden kuin MK. Kaikki on suhteellista, siksi väitän, että maailman kaikkeus ei kasva se vain kutistuu ja laajenee kuten saippuakupla..

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 08, 2006 8:16 pm 
Poissa

Niin jumalauta! Täällä näin väittää, että laajenee! Mikähän hän oikein luulee olevansa? Onkohan hän hullu? Tietenkin hän on karannut mielisairaalasta! Aina kaikki mielisairaalasta karanneet kirjoittavat tänne. Täällä luuhaavat kaikki pakkohoitoon kuuluvat!

Profiili  

Viestin otsikko: ONKO JUKTERI SITTENKIN TAAS TÄÄLLÄ?
ViestiLähetetty: Su Tammi 08, 2006 8:19 pm 
Poissa

polliisi kirjoitti:
Koska selityksienne mukaan maailmankaikkeus laajenee räjähdysmäisen nopeasti, siis lähes valonnopeudella, niin voisitko laskea kuinka monta prosenttia maailmankaikkeuden tilavuus kasvaa valosekunnissa tai valovuodessa? Mielestäni omenakin kasvaa nopeampaa kokoonsa nähden kuin MK. Kaikki on suhteellista, siksi väitän, että maailman kaikkeus ei kasva se vain kutistuu ja laajenee kuten saippuakupla..

Kenellehän tuoki viesti on tarkoitettu, minä olen ArKos itse. Että maailmankaikkeus olsi rajallinen ja reunoiltaan laajenisi räjähdyksenomaisesti jopa valonkin nopeudella, sehän on laitostieteen USA-vetoinen selitys, jota vastustan.

Minmun selitykseni mukaan avaruus on ikuinen ja ääretön, koska liikkeenään ilmenevä aine on ikusita ja ääretöntä.

Ookkonä Oulusta ja pitäiskö sua pelätä? Toisessa paikassa vertasin jo Jukteriin, jolla on ollut täällä montakin nimimerkkiä. Todellakin, tässä tuo kutistuva ja saippuakuplana laajeneva kaikkeus on kuin onkin kuin Jukterin.

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Arcosille. MK:n laajeneminen?
ViestiLähetetty: Su Tammi 08, 2006 8:32 pm 
Poissa

polliisi kirjoitti:
kuinka monta prosenttia maailmankaikkeuden tilavuus kasvaa valosekunnissa tai valovuodessa? ..

Valosekunti ja valovuosi ovat pituuden yksiköitä, ihan kuin kilometrikin. Esim. 1 valosekunti on n. 300 000 km.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 08, 2006 8:36 pm 
Poissa

IFEUN turpa kiinni, nyt loppuu toi asiallisuus.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 08, 2006 9:18 pm 
Poissa

Nappi Mazzoli XVII kirjoitti:
IFEUN turpa kiinni, nyt loppuu toi asiallisuus.

Juuri niin, asiallisuus ja asiavirheiden korjaaminen kuuluvat ennemmin jippii- tai Suomi24-foorumeille. Täällä sen sijaan on parempi ilmoittaa omat luulonsa totuutena muutamien kirosanojen ja kirjoitusvirheiden säestämänä; siinä sivussa muita haukkuen.

Profiili  

Viestin otsikko: Re: ONKO JUKTERI SITTENKIN TAAS TÄÄLLÄ?
ViestiLähetetty: Ma Tammi 09, 2006 11:31 pm 
Poissa

ArKos itse kirjoitti:
polliisi kirjoitti:

Kenellehän tuoki viesti on tarkoitettu, minä olen ArKos itse. Että maailmankaikkeus olsi rajallinen ja reunoiltaan laajenisi räjähdyksenomaisesti jopa valonkin nopeudella, sehän on laitostieteen USA-vetoinen selitys, jota vastustan.

Minmun selitykseni mukaan avaruus on ikuinen ja ääretön, koska liikkeenään ilmenevä aine on ikusita ja ääretöntä.

Ookkonä Oulusta ja pitäiskö sua pelätä? Toisessa paikassa vertasin jo Jukteriin, jolla on ollut täällä montakin nimimerkkiä. Todellakin, tässä tuo kutistuva ja saippuakuplana laajeneva kaikkeus on kuin onkin kuin Jukterin.

Tätä olen itse miettinyt. Miten selität kaiken loittonemisen jos maailmankaikkeus ei laajene? Sitähän on tutkittu, että kaikki avaruuden välimatkat suurenevat ja näin todettu itse laajeneminen. Toisaalta alkuräjähdyskin, joka olisi yksi mahdollinen selitys selittämään laajeneminen, tuntuu erittäin epäuskottavalta.

Tai ehkä kaikki vaan leijailee miten sattuu avaruudessa, ja ne mittaus hetkellä sattui vain leijailemaan pois päin :lol:

Profiili  

Viestin otsikko: TAAS YKSI SOHVAPERUNANÖRTTI EI OLE LUKENUT
ViestiLähetetty: Ti Tammi 10, 2006 10:51 am 
Poissa

Se oli Hubblen tulkinta yleisestä fotonien punsiirtymästä alkuräjähdyksen ja laaajenemisen aiheuttamaksi vuonna 1929, jona myös Adolf Hitler sai kutsumuksensa fasistisen Saksan Johtajaksi.

Minä selitän yleisen punasiirtymän johtuvaksi fotonien energian, ja sitä vastaavien osakieteiden, vaihdosta niiden törmätessä toisiinsa. Tasoittuminen tapahtuu kohti mikrosäteilyn aluetta. Täten kaikkien muiden aaltoalueiden jaksot heikkenevät, radioaaltojenkin, koska niitä siirtyy ja niistä vaikutushiukkasia siirtyy mikrosäteilyyn. Mikrosäteilyn
lämpötilavaikutus jokseenkin tyhjässä avaruudessa 2.7 astetta, valon vain aste. Mikrosäteily puolestaan joutuu aikanaan suuriin massoihin ja siten sen yleinen teho eli intensiteetti avaruudessa pysyy vakiona.

Lue ArKosin itseni viestejä, niin tiedät!

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]