Tieteessä nyt

Teetkö työtä elääksesi vai elätkö työtä tehdäksesi?  
Visionääri 20XO-kilpailu koululaisille 7.10.2011–29.2.2012.
Haasta itsesi ja osallistu!
Tsekkaa
video ja kilpailuohjeet. 

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on Ma Helmi 13, 2012 3:21 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kuntoutustuki/ työkyvyttömyyseläke
ViestiLähetetty: Ti Helmi 09, 2010 2:43 am 
Poissa

Vaikuttaako se jotenkin työnhakemiseen? Voiko työtä hakea jos hakee tota kuntoutustukipaskaa?

Entäs vaikuttaako se jotenkin muuten elämään se jutska? Että ei kai sit rupee ravamaan porukkaa täällä tai jotai?

Mut jos ei oo mitää mömmöä tossa kuntoutustuen kylkiäisenä, niin tottakai haen, että saan ilmasta rahaa. Vain idiootti kieltäytyy ilmasesta rahasta jos sitä tarjotaan. :)

Profiili  

Viestin otsikko: Re: kuntoutustuki/työkyvyttömyyseläke
ViestiLähetetty: Ti Helmi 09, 2010 2:51 am 
Poissa

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.ns ... 08110225HN

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.ns ... enDocument

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Helmi 10, 2010 5:41 am 
Poissa

Kun olisikin aina niin yksinkertaista että vaan haetaan ja saadaan tukia. Itselläni oli lääkärinlausunto missä minut todettiin täysin työkyvyttömäksi mihinkään työhön ja suositeltiin kuntoutustukea. Sen lisäksi oli vielä erään minua hoitaneen tahon lausunto, jossa todettiin samaa. Kaikki oli tehty juuri niinkuin piti, mutta niin vaan jäi kuntoutustuki sairauspäiväjakson jälkeen saamatta. Olin Kelan mielestä täysin työkykyinen. Muutoksenhakulautakunta ja vakuutusoikeus ei päätöstä muuttaneet. Kelan lääkärit eivät olleet kiinnostuneita tapaamisestani.
Sen jälkeen ei muuta kuin työvoimatoimistoon. Vähän olivat siellä näreissään. Sanoin, että voin kyllä hakea töitä, mutta esittelen jokapaikassa heti ensimmäiseksi lääkärintodistukseni. No vuosi meni "töitä etsiessä". Mitään töitä ei ehdoteltu. Sitten hain taas sairauspäivärahaa ja Kela totesikin minut taas työkykyiseksi. Mikään ei ollut välillä muuttunut. Kelan mukaan vaan olin ensin työkyvytön, vuoden verran en ollutkaan ja sitten taas olinkin.

Viimeksi muokannut ikr päivämäärä Ke Helmi 10, 2010 7:19 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Helmi 10, 2010 6:08 am 
Poissa

ikr kirjoitti:
Kun olisikin aina niin yksinkertaista että vaan haetaan ja saadaan tukia. Itselläni oli lääkärinlausunto missä minut todettiin täysin työkyvyttömäksi mihinkään työhön ja suositeltiin kuntoutustukea. Sen lisäksi oli vielä erään minua hoitaneen tahon lausunto, jossa todettiin samaa. Kaikki oli tehty juuri niinkuin piti, mutta niin vaan jäi kuntoutustuki sairauspäiväjakson jälkeen saamatta. Olin Kelan mielestä täysin työkykyinen. Muutoksenhakulautakunta ja vakuutusoikeus ei päätöstä muuttaneet. Kelan lääkärit eivät olleet kiinnostuneita tapaamisestani.
Sen jälkeen ei muuta kuin työvoimatoimistoon. Vähän olivat siellä näreissään. Sanoin, että voin kyllä hakea töitä, mutta esittelen jokapaikassa heti ensimmäiseksi lääkärintodistukseni. No vuosi meni "töitä etsiessä". Mitään töitä ei ehdoteltu. Sitten hain taas sairauspäivärahaa ja Kela totesikin minut taas työkyvyttömäksi. Mikään ei ollut välillä muuttunut. Kelan mukaan vaan olin ensin työkyvytön, vuoden verran en ollutkaan ja sitten taas olinkin.

Samaa asumistuen kanssa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Maalis 01, 2010 2:50 am 
Poissa

Vpää kirjoitti:
Samaa asumistuen kanssa.

Eikös asumistukea saa aina jos tulot on alle tietyn summan? Sehän taitaa olla jo ihan perusoikeuksiin kuuluva. Tais olla 300 euroon asti mitä ne korvas vuokraan, ja jos vuokra on alle, niin sitten vielä sähkö ja vesilaskua siihen kolmeen sataan euroon asti korvataan.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Maalis 01, 2010 2:52 am 
Poissa

Mun ei tarvinnu ees ite täyttää sitä lappua. Taino tarvi, mutta se psykologi tai mikä lie ehdotti mun puolesta että mitkä vaivat estää mua tekemästä töitä, kun en itse keksinyt mitään. Sitten vaan kirjotin ensimmäisen ehdotuksen mitä se sano. :) En oo kyl vielä vieny lappua, joten en tiedä saanko sitä.
Vatkain kirjoitti:
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/130608110225HN

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.ns ... enDocument

Aijaa, no ei kai se sitten kovinkaan vakavaa ole. Täytyy varmaan sit viedä huomenna se lappu.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]