Tieteessä nyt

Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.

Onnittelut palkituille!

Lisää Tiedettä sähköisenä!

Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on Su Touko 27, 2012 8:25 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 96 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Testosteroni. Voitelee. Oikein.
ViestiLähetetty: Ti Tammi 10, 2006 10:57 am 
Poissa

nouhau kirjoitti:

Nuo sun antamat linkit eivät toimi enään riemurasian taloudellisista ongelmista johtuen. Harmittaa perhanasti kun tuo riemurasia menee ehkä nurin kokonaan, nyt jää netistä pois paras nettisivu, eipä taida olla enään syytä olla netissä :cry:

Profiili  

Viestin otsikko: Naisen haluttomuus
ViestiLähetetty: La Helmi 11, 2006 1:33 am 
Poissa

on suhteen toinen puoli. Ymmärrän, jos lihavuus vie halut. Minun parini (miehen) oma luontainen tuoksu on minusta niin epämiellyttävä, että halu sammuu. Ja kuolee. Pari on terve, normaali ja hygieniastaan huolehtiva mies.

Löytyykö tälle tieteellinen selitys?

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Naisen haluttomuus
ViestiLähetetty: La Helmi 11, 2006 2:36 am 
Poissa

Luontaisen myskin epämiellyttävyys selittyy kyllä tieteellisesti, onhan noita haistelututkimuksia tehty paljonkin, mutta eipä muistu mieleen mitään tiettyä ainesosaa miehisessä hiessä, joka aktivoisi seksuaaliset halut... mutta nuuhki karamellia, suklaata tai vesimelonia niin halut palaavat.

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Naisen haluttomuus
ViestiLähetetty: La Helmi 11, 2006 3:20 am 
Poissa

saarukka kirjoitti:
on suhteen toinen puoli. Ymmärrän, jos lihavuus vie halut. Minun parini (miehen) oma luontainen tuoksu on minusta niin epämiellyttävä, että halu sammuu. Ja kuolee. Pari on terve, normaali ja hygieniastaan huolehtiva mies.

Löytyykö tälle tieteellinen selitys?

Eikös joskus oltu tutkittu ihmisen feromoneja ja parinmuodostusta? Että luontaisissa tuoksuissa on mukana aina henkilön oma feromoniominaisuus jota ei ehkä päällepäin erota, mutta tietynlaisessa vastakappaleessa aiheuttaa kummaa halua päätyä yhteen.

Ehkä miehelläsi ei ole sinuun sopivia feromoneja? Itse olen nuuskutellut elämäni aikana kaikenlaisia tuoksuja, mutta erilaisista hajuista riippumatta on aina ollut joku polvet veteläksi tekevä tekijä. Ja sitten taas joku toinen saattanut haista samankaltaiselta ja siltikään ei sytytä.

Minua ei miehentuoksu haittaa, siis jos mukana on oikeanlainen ripaus feromoneja.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 27, 2006 12:40 pm 
Poissa

Ayla kirjoitti:

Eiköhän se nykyään ole vain eräät fanaattisesti uskovaiset ja jotkut joilla on oikein vanhoillisia perinteitä, jotka eivät mukamas halua seksiä ennen avioliittoa. Näissä suhteissa ostetaan "sika säkissä", tuntematta/kokematta/näkemättä.

Minusta pidättäytymisessä yhteen seksikumppaniin ja siinäkin seksiin vasta avioliiton solmimisen jälkeen on kyllä tiettyä viisautta. Jos sinulla on ennen naimisiin menoa kokemusta monista seksisuhteista, niin eikö se saata olla omiaan vertailemaan nykyistä puolisoasi aiempiin kokemuksiin ja automaattisesti asettelet hänet tietylle asteikolle? Jos kumpikaan ei ole kokenut aiemmin seksiä kenenkään toisen kanssa, niin ei tarvitse vertailla toisiin, vaan etsiä koko elämän ajan, mistä itse ja toinen pitää.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 28, 2006 2:11 am 
Poissa

Lapset saavat paljon enemmän traumoja eläessään kylmän sodan keskellä, kuin jos ottaisitte sen avioeron. Lasten takia ei kannata toimimattomassa avioliitossa riutua. Ajatelkaa millaisen kuvan "rakkaudesta" heille annatte. Miten he ikinä oppivat osoittamaan hellyyttä tuleville puolisoilleen, kun kotona on inhon ilmapiiri? Minä olisin mieluummin nähnyt kymmenenvuotiaana omat vanhempani uusien puolisoiden kanssa kuin toistensa kimpussa. (Pyysin niitä ottamaan avioeron, mutta ehtivät kuolla sitä ennen. Eläminen alituisessa vihassa on hyvin epäterveellistä. Kaikille.)

Tai jos ette ole vielä valmiita eroamaan, ja liittoa ei millään saa toimimaan ja rakkaus väliltänne on kadonnut, sopikaa vaikka vapaasta suhteesta ja tavatkaa molemmat muita ihmisiä. On ihan turhaa elää masentuneena toimimattomassa liitossa ja kärsiä tunteiden ja seksin puutteesta.

Minä ainakin asetan ihmiset tietylle asteikolle -kaikkihan vertailevat toisiaan, tietoisesti tai tiedostamattomasti- mutta mieluummin olen fiksun ja hyväsydämisen ihmisen kanssa, vaikka hän olisikin sängyssä surkea, kuin jonkin tyhjäpäisen seksijumalan. Sitäpaitsi, yleesnä fiksut ihmiset ovat hyviä myös sängyssä, he kun oppivat uusia asioita ja älyävät kysyä mistä kumppani pitää. Seksi vasta avioliiton jälkeen johtaa avioliittoon seksin takia, ja kun seksi ei enää kiinnosta, tulee ero.

Mielestäni on hyvä olla kokemuksia suhteessaolosta ja seksistä ainakin muutaman ihmisen kanssa, niin tietää mitä haluaa, eikä sitten mene naimisiin ihmisen kanssa, jonka kanssa "ei ole mitään yhteistä."

Onneksi olen onnistunut välttämään nämä pinnalliset ja idiootit kumppanit suosimalla keskustelukykyisiä partnereita. Asioista ja ongelmista kannattaa puhua, ennenkuin ne paisuvat liian suuriksi. Itse en ottaisi miestä, joka lakkaisi antamasta pantuaan minut paksuksi, usein kun lasten syntymän jälkeen niitä kiloja valitettavasti jää.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 96 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]