Tieteessä nyt

Lue Tiedettä iPadista

Tiede-lehden irtonumeroita voi ostaa myös iPadiin. Tabletissa lehti kulkee aina mukana, ja kaiken kukkuraksi se tulee paperista edullisemmaksi. Lue lisää täältä!

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on To Kesä 20, 2013 2:40 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14769 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 744, 745, 746, 747, 748, 749, 750 ... 985  Seuraava

Muuri, tarvitaanko sitä?
Kyllä 41%  41%  [ 213 ]
Ei 35%  35%  [ 183 ]
Korvataan se orapihlaja-aidalla 24%  24%  [ 127 ]
Ääniä yhteensä : 523
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Kesä 25, 2012 2:03 am 
Poissa

emp kirjoitti:
Tässä siis KT väitti Pubin olevan kirjoitustensa perusteella islamisti. Hän myös antoi ymmärtää, että tämän takia kirjoitukset ovat liian puolueellisia. Minä ehdotin, että KT:a voisi samoin perustein kutsua sionistiksi.

Sionismi on poliittinen liike Israelin olemassaolon turvaamiseksi. Vastaavasti antisionismi on poliittinen liike Israelin tuhoamiseksi. Toki siis olen sionisti.

Lainaa:
Pubi: KathmandouTiger pyrkii ohjaamaan keskustelua itse apartheid- ja rasistivaltio Israelista tekaistuihin toissijaisiin väittämiin, joita olen aikani kuluksi itse metsästänyt.
No jaa ... sinä kun olet patologinen Israel-vihaaja ja pro-islamisti, niin totta kai juttusi ovat sen mukaiset - "apartheid- ja rasistivaltio Israel" sun muuta tuubaa.

Käsitykseni mukaan olet tekeillä olevan Palestiinan arabien rasistisen ja teokraattisen apartheidvaltion innokas tukija. Tämän tekeillä olevan valtion lait tulevat sen perustuslakiluonnoksen mukaan perustumaan shariaan, ja ainoaksi viralliseksi kieleksi on ajateltu arabiaa ... Rasisminvastaisuutesi on siis varsin teennäistä. Islamhan kyllä sallii tekopyhän linjasi silloin, kun vastassa on joku joka ei niele islamin oppeja purematta.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Kesä 25, 2012 8:46 am 
Paikalla

KathmandouTiger kirjoitti:
Ei ole mitään historiallista "Palestiinan" aluetta, jonka asukkailla olisi jokin Allahin antama oikeus päättää alueen kohtalosta. Hävitetyt juutalaisvaltiot sen sijaan kyllä ovat historiallinen fakta, samoin juutalaisten paluuoikeus kansansa syntysijoille samalla tavalla kuin muillakin alkuperäiskansoilla ympäri maailmaa.

Eli juuri kuten sanoin: Jos Palestiinassa ei olisikaan ollut Palestiinan kansaa ennen kuin juutalaiset ryhtyivät pykäämään sinne juutalaisten Israelia - ja päättivät tehdä pesäeron kaikkiin muihin alueen asukkaisiin - he jo yksinomaan tällä erottautumisellaan loivat sen Palestiinan kansa itse omakätisesti. Toki he ehkä kuvittelivat, että ne muuta vain katoavat olemasta ja iloisesti muttavat pois, mutta harvoinpa noin tapahtuu. Ei ihminen tarvitse erityistä kansallistunnetta tunteakseen jonkin alueen omaksi kotipaikakseen. Tällainen kansallistunne on kuitenkin helppoa synnyttää uhkaamalla jollakin tavalla tuota oikeutta elää ja asua siellä, missä on aina elänyt ja asunut.

Israelilaiset voivat siten syyttää itseään siitä, etteivät alunperinkään halunneet olla samaa kansaa muiden alueella elävien kanssa, vaan eri kansaa. Sitä saa mitä tilaa. vetoamisesi johonkin "historiallisuuden puuttumiseen" palestiinalaisuudelta, on myös tyhjää täynnä. Kansallistunteita voidaan synnyttää ihmisryhmille vaikka tänäänkin. Itse asiassa olet jopa lainannut tänne sitä mandaattitekstistä mainintoja, miten mandaatin alueella oli muodostunut vähitellen kansoja, joiden voitiin jo katsoa olevan riittävän "kehittyneitä" ominaisuudessa, jotta ne pystyisivät vähitellen itse ottamaan alueen hallintaansa. Eli kansojen syntyminen tällä tavalla tässä ja nyt siinä juurikin todetaan mahdolliseksi ja tapahtumaksi, joka voidaan huomioida alueiden hallintaa pohdittaessa.

Lainaa:
[i]"There is no such country as Palestine. 'Palestine' is a term the Zionists invented.

Tarkoitatko siis, että olin väärässä, sanoessani, että sionismi synnytti palestiinalaiset, mutta silti samalla esität lainauksia, joissa sanotaan täsmälleen sama asia? Tällä lainauksellasiko on tarkoituksesi todistaa, että olen väärässä?

Lainaa:
Palestiinassa asuvat arabit synnytettiin "kansaksi" vuonna 1967 siinä vaiheessa kun arabit tajusivat, etteivät he saa Israelia sotilaallisesti tuhottua. Piti siis keksiä "ikivanha Palestiinan kansa joka omisti Palestinan maat ja hallitsi niitä ennen sionistien tuloa". Lieneekö tuo maailmanhistorian suurin valhe? Ainakin kärkijoukkoon pääsee.

Ei tarvinnut keksiä, että he jo asuivat kyseisellä alueella. Yhtenäiseksi kansaksi heidät tekivät sionistit jo pelkästään sillä, että he olivat alueen asukkaista ne "muut" ja "ei-juutalaiset". Vaikka juutalaisia kenties onkin alueella asustellut pitkään, he eivät koskaan ole olleet siellä yksinään ilman muita. Kaikkein typerin ideasi on väittää, että ne juutalaiset, jotka joskus ammoisina aikoina vaihtoivat uskontonsa, olisivat jotenkin tällä teollaan poistaneet istseltään oikeuden kotimaahansa. Minne unohtui sellainen pikku yksityiskohta kuin uskonnonvapaus? Linkkaapas siihen kansainväliseen sopimukseen, jossa uskonnon vaihtaminen katsotaan teoksi, jolla menettää kansallisuutensa tai kotipaikkaoikeutensa?

PS. Heittosi Allahin antamasta oikeudesta on idioottimainen. Etkö ole lukenut mitään, mitä olen kirjoittanut? Olen kieltänyt juutalaiselta kansalta sen mahdollisuuden, että he olisivat "jumalan valittu kansa", sillä yksinkertaisella perusteella, ettei jumalan olemassaoloa ole todistettu (enkä siihen itse usko). Miten ihmeessä kuvittelet, että silti pidän Allahia tässä asiassa varteenotettavana toimijana? Hän on täsmälleen yhtä lailla mielikuvitusolento kuin kristittyjen jumalakin. Joten, sori vaan, Allahiin en tässä todellakaan vetoa.

Enkä pidä Jumalaan vetoamista yhtään sen parempana perusteena vaateille. Tekniikkasi on naurettavan läpinäkyvä: Pubin uskottavuutta yrität kaataa väittämällä häntä islamistiksi ja minun lausumiani koitat pukea Allahiin vetoamiseksi. Eli yrität saada koko Israelin toiminnan kritisoinnin näyttämään muslimiudelta (ja yritätnäin vedota ihmisten islamfobioihin). Minä en ole muslimi, ENKÄ USKO MINKÄÄN NIMISEEN JUMALAAN. Minun kantani ei millään tavalla selity uskonnollani, sillä olen uskonnoton. Mutta ilmeisesti projisoit meihin muihin sen, että oma kantasi taitaa olla voimakkaasti uskontoosi pohjautuva.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Kesä 25, 2012 8:57 am 
Paikalla

Sionismi on poliittinen liike Israelin olemassaolon turvaamiseksi. Vastaavasti antisionismi on poliittinen liike Israelin tuhoamiseksi. Toki siis olen sionisti.

Miksi siis et kutsunut Pubia antisionistiksi, vaan islamistiksi? Pidätkö näistä näkemyksistä toista jotenkin poliittisesti epäkorrektina, kun tunnuit viittaavaan aiemmin siihen, että Israelin toiminnan vastustaminen jotenkin vetää mattoa alta kommenteilta? Onko tässä mielestäsi siis sionismi lähes sama kuin puolueettomuus, mutta antisionismi jokin paholaisesta seuraava?

Lainaa:
No jaa ... sinä kun olet patologinen Israel-vihaaja ja pro-islamisti, niin totta kai juttusi ovat sen mukaiset - "apartheid- ja rasistivaltio Israel" sun muuta tuubaa.

Ihan vain samalla tavalla patologinen kuin sinä olet patologinen sionisti. Ymmärtänet, että politiikassa ei päästä puusta pitkään jos vastakkaiset näkemykset ovat "patologiaa"? Itse kunnostaudut pistämällä yhtäläisyysmerkit antisionismin ja antisemitismin väliin. Etpä ole edelleenkään selittänyt, koskeeko tämä väite myös juutalaisia antisionisteja. Vai kenties sinun maailmassasi sellaisia ei olekaan?

Pata tässä soimaa kattilaa mustasta kyljestä. Palestiina-vihaaja luulee olevansa vakuuttava nimitellessään toista Israel-vihaajaksi - sionisti luulee heikentävänsä toisen uskottavuutta kutsumalla tätä antisionistiksi. Etkö tosissasi näe, että olet itse täsmälleen samanlainen? Kuinka sokea pystyt olemaan omalle yksisilmäisyydellesi? Miten pystyt perustelemaan itsellesi ajatuksen, että vastapuolella olo tässä asiassa on jokin raskauttava seikka, josta kannattaa toiset ilmiantaa? Etkö ymmärrä, että jo oman pro-israelismisi fanaattisuus on omiaan kutsumaan jopa asiaa suhteellisen neutraalisti tarkastelevat väittämään vastaan? Mitä kiihkeämmin kiellät palestiinalaisten minkäänlaiset oikeudet omaan kotimaahansa, sitä tiukemmin kerjäät muita vastustamaan postauksiasi. Vähintään syntyy tarve ihan vain tasapainon vuoksi muistuttaa, että toiseenkin suuntaan asioita on mahdollista tarkastella. Olet tyyppiesimerkki siitä, miten oman kannan tiukkuus saa myös muuta esittämään yhä kärjekkäämpiä vastalauseita. Palestiina / Israel pienoiskoossa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Kesä 25, 2012 10:27 am 
Poissa

Palestiinassa asuvilla arabeilla on oikeus koettaa neuvottelemalla saada itselleen jokin alue valtiotaan varten. Sen sijaan heillä ei ole mitään historiaan perustuvaa kansallista omistusoikeutta mihinkään Palestiinan osaan, ja vielä vähemmän oikeutta vaatia juutalaisvaltiota tuhottavaksi.

Arabeilla on ihan sama oikeus kuin juutalaisillakin, asua ja olla ja perustaa valtio palestiinan alueelle. Lue historiaa niin näet että arabeja on asunut kauan aikaa palestiinan alueella.

Arabit palestiinassa ei ei neuvottele, se on Gazan ja Västbanken politiikot jotka neuvottelee. Neuvoteltu on kauan, Israel haluaa pitää edelleenkin abarit palestiinassa apartheid-systeemissä.

Mutta oletkos ajatellut sitä seikkaa tässä asiassa, että esim. EU avustaa palestiinalaisia joka vuosi, suuria avustuksia. Vai katsotko että Suomi on eu'n ulkopuolella ja ei ole mukana mitenkään avustamassa palestiinalaisia?
http://unispal.un.org/unispal.nsf/47d4e277b48d9d3685256ddc00612265/016e93d1a8da00bf85257a2500494b89?OpenDocument

Eikö olisi parempi eu-maille myös jos saataisiin rauha palestiinan alueelle ja myös palestiinalaisten arabien elämä kuntoon ja oma valtio? Eikös tulisi halvemmaksi eu'lle ja Suomellekkin? Tai olet ehkä halukas edelleenkin Israel/Palestiina konfliktiin ja halukas eu'n kautta maksamaan palestiinalaille jopa 10 miljoonaa euroa vuosittain? Enemmänkin?

Donna: sinäkö muka olet muslimi... Olet ihan samassa veneessä rasistien ja natsistien kanssa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Kesä 25, 2012 10:33 am 
Poissa

Israel ei ole turvattu millään tavalla. Israelia uhkaa aina tuho niin kauan kuin Israel käyttää apartheidiä palestiinalaisia kohtaan.

Sekä israelilaisilla ja arabeilla on oikeus elää ja asua palestiinassa ja perustaa oma valtio. Israel ei ole yksinoikeutettu valtioon, myös arabeilla on oikeus omaan valtioon.

Donna: sinäkö muka olet muslimi... Olet ihan samassa veneessä rasistien ja natsistien kanssa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Kesä 25, 2012 11:58 am 
Poissa

Äänestin EI.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Kesä 25, 2012 7:30 pm 
Poissa

seija kirjoitti:

Israel ei ole turvattu millään tavalla. Israelia uhkaa aina tuho niin kauan kuin Israel käyttää apartheidiä palestiinalaisia kohtaan.

Aika erikoista apartheidia: kieltävät juutalaisten räjäyttämisen busseissa
ja kauppakeskuksissa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Kesä 25, 2012 9:31 pm 
Poissa

seija kirjoitti:

Arabimuslimit uhkasivat syksyllä 1947 Israelia tuholla jo ennen kuin sitä oli edes perustettu. Israel ei ollut voinut harjoittaa apartheidia palestiinalaisia kohtaan ennen perustamistaan. Syy uhkailuun olikin se, ettei juutalaisten paluuta historialliseen kotimaahansa haluttu hyväksyä.

Seuraavaksi muslimit hyökkäsivät Israelin kimppuun viiden valtion voimin 15. toukokuuta 1948, Israelin perustamista seuranneena päivänä. Edelleenkään Israel ei ollut voinut harjoittaa apartheidia, ei olisi millään ehtinytkään ennenkuin sen kimppuun käytiin.

Sitten seurasi 64 vuotta terroria ja sotia Israelin hävittämiseksi. Syyksi sanotaan Israelin apartheidia, mutta todellinen syy on se minkä arabit kertoivat jo 29.11.1947 - nimittäin että Israelin valtiota ei tulla koskaan hyväksymään Lähi-idässä millään ehdoilla.

Lainaa:
S: Sekä israelilaisilla ja arabeilla on oikeus elää ja asua palestiinassa ja perustaa oma valtio. Israel ei ole yksinoikeutettu valtioon, myös arabeilla on oikeus omaan valtioon.

Arabimuslimit ovat eri mieltä - he vaativat Palestiinaan yhtä valtiota joka on islamilainen arabivaltio, ja juutalaiset mereen.

Fatahin puhemies Nabil Shaath tyrmää kahden valtion ajatuksen:
The story of “two states for two peoples” means that there will be a Jewish people over there and a Palestinian people here. We will never accept this.
http://fresnozionism.org/2011/07/shaaths-smoking-gun/

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Kesä 25, 2012 9:56 pm 
Poissa

emp kirjoitti:
Israelilaiset voivat siten syyttää itseään siitä, etteivät alunperinkään halunneet olla samaa kansaa muiden alueella elävien kanssa, vaan eri kansaa. Sitä saa mitä tilaa.

Minä olen suomalaisena eri kansaa kuin ruotsalaiset tai venäläiset ja haluan sitä ollakin. Mitä pahaa tuossa ajatuksessa näet?

Juutalaisuus säilyi mm. roomalaisena aikana vain siksi, koska he eivät suostuneet sulautumaan roomalaiseen kulttuuriin ja omaksumaan heidän uskoaan. Pitäisikö heidän omaksua arabien usko, jotta rauha syntyisi? Lähi-idässä on tilaa monille uskonnoille ja kansoille. Kaikkien ei tule olla muslimiarabeja, vaikka tällainen tavoite elääkin varsin voimakkaana tälläkin hetkellä. Lähi-itä ei kuulu vain muhammedin seuraajille, siellä elää paljon vähemmistöjä, joilla ei ole velvollisuutta alistua islamilaisarabialaisen imperialismin edessä. Vähemmistöryhmien, kuten kristittyjen, itsehallintoa alueella tulisi parantaa.

Liikennekulttuuria
Islamin arvostelua

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Kesä 25, 2012 10:12 pm 
Poissa

seija kirjoitti:
Palestiinassa asuvilla arabeilla on oikeus koettaa neuvottelemalla saada itselleen jokin alue valtiotaan varten. Sen sijaan heillä ei ole mitään historiaan perustuvaa kansallista omistusoikeutta mihinkään Palestiinan osaan, ja vielä vähemmän oikeutta vaatia juutalaisvaltiota tuhottavaksi.

Arabeilla on ihan sama oikeus kuin juutalaisillakin, asua ja olla ja perustaa valtio palestiinan alueelle. Lue historiaa niin näet että arabeja on asunut kauan aikaa palestiinan alueella.

Arabeja on asunut Palestiinassa siitä asti kun he ryöstivät juutalaisten maat islamilaisen valloituksen aikana v. 635. Nyt he kieltävät juutalaisilta oikeuden omaan valtioon ja koettavat tuhota Israelin terrorilla.

Lainaa:
S: Mutta oletkos ajatellut sitä seikkaa tässä asiassa, että esim. EU avustaa palestiinalaisia joka vuosi, suuria avustuksia. Vai katsotko että Suomi on eu'n ulkopuolella ja ei ole mukana mitenkään avustamassa palestiinalaisia?

Se on virhe. Palestiinalaisilta pitäisi kieltää kaikki avustukset niin kauan kun he terrorisoivat Israelia eivätkä tunnusta juutalaisvaltion oikeutta olemassaoloon.

Lainaa:
S: Eikö olisi parempi eu-maille myös jos saataisiin rauha palestiinan alueelle ja myös palestiinalaisten arabien elämä kuntoon ja oma valtio? Eikös tulisi halvemmaksi eu'lle ja Suomellekkin?
Se voi onnistua vain jos palestiinalaiset suostuvat rauhaan ja lopettavat väkivaltansa välittömästi ilman ehtoja, kuten he ovat Tiekartta-rauhansuunnitelmassa sitoutuneet tekemään. Vaatimukset Israelin tuhoamiseksi pitää lopettaa.

Lainaa:
S: Tai olet ehkä halukas edelleenkin Israel/Palestiina konfliktiin ja halukas eu'n kautta maksamaan palestiinalaille jopa 10 miljoonaa euroa vuosittain? Enemmänkin?

Niin kauan kun Palestiinan arabeja kiinnostaa enemmän terrori kuin oma valtio, kaikki avustukset heille pitäisi pitää jäissä.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Kesä 25, 2012 11:02 pm 
Poissa

emp kirjoitti:
Ei ole mitään historiallista "Palestiinan" aluetta, jonka asukkailla olisi jokin Allahin antama oikeus päättää alueen kohtalosta. Hävitetyt juutalaisvaltiot sen sijaan kyllä ovat historiallinen fakta, samoin juutalaisten paluuoikeus kansansa syntysijoille samalla tavalla kuin muillakin alkuperäiskansoilla ympäri maailmaa.

Eli juuri kuten sanoin: Jos Palestiinassa ei olisikaan ollut Palestiinan kansaa ennen kuin juutalaiset ryhtyivät pykäämään sinne juutalaisten Israelia - ja päättivät tehdä pesäeron kaikkiin muihin alueen asukkaisiin - he jo yksinomaan tällä erottautumisellaan loivat sen Palestiinan kansa itse omakätisesti.

Onko sinulla esitellä todisteita väitteellesi, jonka mukaan juutalaiset päättivät tehdä Palestiinan mandaatissa pesäeron kaikkiin muihin alueen asukkaisiin? Palestiinan mandaatissa ensimmäisen terrori-iskun tekivät arabit, ja se tehtiin Tel Hain kylässä keväällä 1920 juutalaisia vastaan. Kyllähän terrorin kohteeksi joutuneella saattaa alkaa mielessä itää pesäero yhtenä hengissä pysymisen keinona.

Lainaa:
emp: Israelilaiset voivat siten syyttää itseään siitä, etteivät alunperinkään halunneet olla samaa kansaa muiden alueella elävien kanssa, vaan eri kansaa.

Kuinka kansa voi noin vain ryhtyä olemaan samaa kansaa kuin eri kansa? Eikö toimiva vaihtoehto olisi ollut se, että arabikansa olisi antanut juutalaisten olla juutalaisia, ja ryhtynyt ystävyyteen ja yhteistyöhön juutalaisten kanssa sen sijaan että ryhtyi terrorisoimaan heitä?

Lainaa:
emp: Tuo on kokona noma k Sitä saa mitä tilaa. vetoamisesi johonkin "historiallisuuden puuttumiseen" palestiinalaisuudelta, on myös tyhjää täynnä. Kansallistunteita voidaan synnyttää ihmisryhmille vaikka tänäänkin. Itse asiassa olet jopa lainannut tänne sitä mandaattitekstistä mainintoja, miten mandaatin alueella oli muodostunut vähitellen kansoja,

Kansoja ei muodostunut mandaattiaikana vaan satoja vuosia sitä ennen.

Lainaa:
Lainaa:
"There is no such country as Palestine. 'Palestine' is a term the Zionists invented.

emp: Tarkoitatko siis, että olin väärässä, sanoessani, että sionismi synnytti palestiinalaiset, mutta silti samalla esität lainauksia, joissa sanotaan täsmälleen sama asia? Tällä lainauksellasiko on tarkoituksesi todistaa, että olen väärässä?

Syyrian arabien johtaja Auni Bey Abdul-Hadi ei puhunut tuossa mistään palestiinalaisista (Palestinians) vaan Palestiinasta (Palestine). Hän totesi, että sellaista poliittista kokonaisuutta kuin Palestiina ei ole koskaan ollut olemassa. Siksi hän piti Palestiinan mandaatin perustamista sionistien keksintönä. [i]"Our country was for centuries part of Syria. 'Palestine' is alien to us. It is the Zionists who introduced it". Palestiina oli kautta vuosituhansien pelkkä nimi kartalla, ja alueena se kuului Syyriaan. Ei ole ollut eikä ole mitään Palestiinan maata, jossa asuu Palestiinan kansa.

Lainaa:
Lainaa:
KT: Palestiinassa asuvat arabit synnytettiin "kansaksi" vuonna 1967 siinä vaiheessa kun arabit tajusivat, etteivät he saa Israelia sotilaallisesti tuhottua. Piti siis keksiä "ikivanha Palestiinan kansa joka omisti Palestinan maat ja hallitsi niitä ennen sionistien tuloa". Lieneekö tuo maailmanhistorian suurin valhe? Ainakin kärkijoukkoon pääsee.

emp: Ei tarvinnut keksiä, että he jo asuivat kyseisellä alueella.

Mitään Palestiinan kansaa ei asunut kyseisellä alueella. Sellaisen kansan sijasta Palestiinassa asui ihmisiä kymmenistä eri kansoista, mm. arabeja, juutalaisia ... sekä
Balkans, Greeks, Syrians, Latins, Egyptians, Turks, Armenians, Italians, Persians, Kurds, Germans, Afghans, Circassians, Bosnians, Sudanese, Samaritans, Algerians, Motawila, and Tartars.

John of Wurzburg lists for the middle era of the kingdom, Latins, Germans, Hungarians, Scots, Navarese, Bretons, English, Franks, Ruthenians, Bohemians, Greeks, Bulgarians, Georgians, Armenians, Syrians, Persian Nestorians, Indians, Egyptians, Copts, Maronites and natives from the Nile Delta.

1. Richard Hartmann, Palestina unter den Araben, 632-1516 (Leipzig, 1915), cited by de Haas, History, p. 147.
2. De Haas, History, p. 258. John of Wurzburg list from Reinhold Rohricht edition, pp. 41, 69.
3. F. Eugene Roger, La Terre Sainte (Paris, 1637), p. 331, cited by de Haas, History, p. 342.
4. Frederich Hasselquist, Reise nach Palastina, etc., 1749-52 (Rostock, 1762), p. 598, cited by de Haas, History, p. 355.
5. Parkes, Whose Land?, p. 212. See Chapters 13 and 14.
6. Encyclopaedia Britannica, 11th ed., vol. XX, p. 604.
http://www.eretzyisroel.org/~peters/mixed.html

Mitään "palestiinalaisia" ei listasta löydy, koska sellaista kansaa ei ole ollut eikä ole.

Lainaa:
emp: Kaikkein typerin ideasi on väittää, että ne juutalaiset, jotka joskus ammoisina aikoina vaihtoivat uskontonsa, olisivat jotenkin tällä teollaan poistaneet istseltään oikeuden kotimaahansa.

Ne juutalaiset vaihtoivat paitsi uskontonsa myös kulttuurinsa, kielensä, perinteensä, tapanormistonsa ja kansallisen identiteettinsä - eli lyhyesti sanottuna lakkasivat olemasta heprealaista alkuperäiskansaa ja sulautuivat valloittajakansaan, arabeihin. Arabit onnistuivatkin miltei hävittämään Palestiinasta alkuperäisen juutalaisen kulttuurin ja kansan. Sellainen katsotaan nykyään rikokseksi joka on hyvitettävä, ja alkuperäiskansat ovatkin saaneet oikeuksiaan ja maitaan lisääntyvässä määrin takaisin.

Lainaa:
emp: Joten, sori vaan, Allahiin en tässä todellakaan vetoa.

... mutta muslimit vetoavat, ja siksi vaativat Israelin poistamista Lähi-idästä. Jos et itse ole muslimi, mutta taistelet islamin voiton ja Lähi-idän ainoan demokraattisen valtion tuhoamisen puolesta, niin oletko siinä tapauksessa vain tyhmä?

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Kesä 26, 2012 11:09 am 
Paikalla

Toope kirjoitti:
Minä olen suomalaisena eri kansaa kuin ruotsalaiset tai venäläiset ja haluan sitä ollakin. Mitä pahaa tuossa ajatuksessa näet?

No vaikkapa Suomen itsenäistymisen aikaan olisi saattanut olla hieman haitallista, jos olisimme kovasti painottaneet, kuinka ruotsinkielinen väestön osa on ihan eri kansaa kuin suomenkielinen - saamelaisista nyt puhumattakaan. Suomi perustettiin aikanaan periaaatteella, että me olemme kielieroista huolimatta kaikki samaa kansaa. Menikö silloin mielestäsi pahasti pieleen?

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Kesä 26, 2012 11:47 am 
Paikalla

Onko sinulla esitellä todisteita väitteellesi, jonka mukaan juutalaiset päättivät tehdä Palestiinan mandaatissa pesäeron kaikkiin muihin alueen asukkaisiin?

Olet siitä tällä palstalla ihan itse kertonut. Että juutalaiset ovat oma kansansa ja ne muut ihan muita. Olet kovasti pianottanut, että paikalla asuvat juutalaiset olivat ihan eri kansaa kuin paikalla asuneet arabit tai kristityt. Minusta tämä jo on pesäeron tekemistä. Eroa oli myös siinä, miten suhtauduttiin muualta muuttaviin juutalaisiin. He olivat erityisasemassa verrattuna muihin maahanmuuttajiin.

Lainaa:
Kuinka kansa voi noin vain ryhtyä olemaan samaa kansaa kuin eri kansa?

Miten oli mahdollista, että suomenkieliset ja ruotsinkieliset ryhtyivät Suomessa olemaan samaa kansaa? Kansallisuuden rajata menevät täsmälleen siellä, mihin me itse ne haluamme piirtää. Miten on mahdollista, että jenkeissä ollaan jenkkejä kaikki, vaikka toiset puhuu englantia, toiset kiinaa, toiset espanjaa jne.?

Lainaa:
Kansoja ei muodostunut mandaattiaikana vaan satoja vuosia sitä ennen.

Juu, mutta mandaatin alueen kansojen katsottiin saavuuttaneen jonkin "tason" tässä kansana olossaan, jonka perusteella voitiin arvioida heidän olevan kypsiä ryhtymään lopulta hallinnoimaan aluetta ihan itse. Tällaista tekstiä olet itse meille tänne postannut. Ilmeisestikään se kansana olo ei ole niin suoraviivaista ja selkeää, vaan sitä voi olla vähän enemmän tai vähän vähemmän. Ei tässä taidettu viitata mihinkään staojen vuosien takaiseen tason saavuttamiseen, koska silloinhan koko mandaattijuttu olisi samalla todettu aivan perusteettomaksi ja vieraan vallan vaikuttaminen alueella suorastaan vallananastukseksi (no sitähän se oikeastaan olikin, kuten koko siirtomaakäytäntö).

Lainaa:
Syyrian arabien johtaja Auni Bey Abdul-Hadi ei puhunut tuossa mistään palestiinalaisista (Palestinians) vaan Palestiinasta (Palestine). Hän totesi, että sellaista poliittista kokonaisuutta kuin Palestiina ei ole koskaan ollut olemassa. Siksi hän piti Palestiinan mandaatin perustamista sionistien keksintönä.

Eli tyypillinen siirtomaavaltaan liityvä ongelma. Valtioiden ja alueiden rajat on määritelty ulkopuolisen taholta ottamatta huomioon todellisia yhteisöjen,kulttuurien tai etnisten ryhmien asuinalueita. Tämän seurauksena syntyi luonnoton alue, Palestiina, jonka sisään jääneeet ei-juutalaiset asukkaat tämän myötä löysivät yhteisen kansallistunteen, palestiinalaisuuden. Sitä edesauttoi se, että juutalaiset sanoutuivat tästä irti ja ryhtyivät juutalaisvaltion kansalaisiksi. Lienee selvää, ettei olo juutalaisvaltion kansalaiseksi muuttuminen maistu itsestäänselvästi muslimille tai kristitylle ainoana vaihtoehtona.

Lainaa:
Mitään Palestiinan kansaa ei asunut kyseisellä alueella. Sellaisen kansan sijasta Palestiinassa asui ihmisiä kymmenistä eri kansoista, mm. arabeja, juutalaisia ... sekä
Balkans, Greeks, Syrians, Latins, Egyptians, Turks, Armenians, Italians, Persians, Kurds, Germans, Afghans, Circassians, Bosnians, Sudanese, Samaritans, Algerians, Motawila, and Tartars.

Aivan. Siksi näiden kaikkien olisikin pitänyt päästä muodostettavan Palestiinan kansalaisiksi täsmälleen samalla tavalla ja samoin ehdoin kuin alueella asuvien juutalaisten. Eikä valtiota olisi pitänyt määritellä juutalaiseksi, vaan monikansalliseksi - jolloin aikaa myöden olisi palestiinalaisuudesta voinut muodostua samanlainen identiteetti kuin monikansallispohjaisesta jenkkiydestä. Itse olet kiven kovaan väittänyt, että muilta kuinjuutalaislta evättiin ne poliittiset oikeudet. Joten kansalaisten kahtiajako lienee selvästi olemassa. Vai taivutko sittenkin Pubin kannalle, että myöstäydet poliittiset oikeudet olivat kaikille kansallisuuksille tarjolla?

Lainaa:
Mitään "palestiinalaisia" ei listasta löydy, koska sellaista kansaa ei ole ollut eikä ole.

Ei yhdysvaltalaistakaan kansaa ole historiallisesti ollut, mutta silti he mm. sanovat tuntevansa kansallistunnetta. Ovat kai sitten väärässä ja koko tähtilipun kunnioitus, kansallishymnin lauleskelu ym. ovat pelkkää teeskentelyä?

Lainaa:
Ne juutalaiset vaihtoivat paitsi uskontonsa myös kulttuurinsa, kielensä, perinteensä, tapanormistonsa ja kansallisen identiteettinsä - eli lyhyesti sanottuna lakkasivat olemasta heprealaista alkuperäiskansaa ja sulautuivat valloittajakansaan, arabeihin.

Mutta he eivät vaihtaneet asuinpaikkaansa, eivätkä koskaan luopuneet oikeudestaan siihen! Ei ole sinun asiasi heitä uskonnonvapauden käyttämisestä ryhtyä moittimaan.

Suomalaisetkin vaihtoivat uskontonsa kristinuskoon ja kulttuurinsakin varsin kattavasti ruotsalaiseen kulttuuriin. Sitten taas päinvastoin jotkut ruostinkieliset vaihtoivat kielensä ja jopa nimensä suomalaisiksi. Mikset heidän oikeuttaan maahamme ryhdy näiden toimien johdosta mitätöimään? Tai mittaile sitä, kuinka suomalaisia itse kukin tässä ollaan vai onko liikaa jenkkivaikutteita päässyt nahkamme alle?

Muualle muuttaneet juutalaisetkin vaihtoivat kulttuurinsa, kielensä, tapanormistonsa vähitellen uuden asuinmaansa mukaisiksi. He vain säilyttivät sen uskonnon. Sekö on niin olennainen juttu, että menee kaiken muun edelle? Miksisilti kristinuskoon käännytetyt suomalaiset eivätolekaan mielestäsi luopioita tai saamelaiset menetä alkuperäiskansan statustaan, jos eivät enää harjoita vanhaa samanistista perinnettään? Onko jokainen kristityksi kääntynyt intiaani jenkeissä alkuperäiskansastatuksestaan luopunut?

Lainaa:
... mutta muslimit vetoavat, ja siksi vaativat Israelin poistamista Lähi-idästä. Jos et itse ole muslimi, mutta taistelet islamin voiton ja Lähi-idän ainoan demokraattisen valtion tuhoamisen puolesta, niin oletko siinä tapauksessa vain tyhmä?

En taistele islamin voiton tai Allahin tahdon puolesta. Mutta en myöskään Jumalan tahdon tai juutalaisuuden puolesta. Ihan yhtä huonoja ovat kaikki uskonnolliset perusteet tässä konfliktissa. Itse arvotat vain yhden uskonnon muita huonommaksi. Enkä muuten edes taistele Israelin tuhoamisen puolesta. On naurettavaa kärjistämistä väittää, että kaikki Israel-kritiikki olisi siihen tähtäävää. Se on - fanaattisuutta.

Tuskinpa enää voisi edes ajatella peräytymistä takaisin, Israelin lakkauttamista tai sinne jo muuttaneiden juutalaisten karkottamista. Ei jenkkejäkään voi enää heittää ulos Amerikasta tai immigranttitaustaisia Australiasta. Edes Etelä-Afrikan tyhjentäminen valkoisista ei ole realistinen vaihtoehto. Mutta edustamasi muslimiviha ja Raamatulla juutalaisten erityisaseman perusteleminen, ei taida olla konfliktin ratkaisuun johtava tie.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Kesä 27, 2012 2:42 am 
Poissa

emp kirjoitti:
Toope kirjoitti:

No vaikkapa Suomen itsenäistymisen aikaan olisi saattanut olla hieman haitallista, jos olisimme kovasti painottaneet, kuinka ruotsinkielinen väestön osa on ihan eri kansaa kuin suomenkielinen - saamelaisista nyt puhumattakaan. Suomi perustettiin aikanaan periaaatteella, että me olemme kielieroista huolimatta kaikki samaa kansaa. Menikö silloin mielestäsi pahasti pieleen?

Enhän minä puhunut ruotsinkielisistä suomalaisista, vaan ruotsalaisista. Ne ovat kaksi eri asiaa.

Liikennekulttuuria
Islamin arvostelua

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Kesä 27, 2012 3:41 am 
Poissa

... jossa arabeilla olisi ollut pysyvä viisinkertainen ylivoima juutalaisia vastaan. Väität de facto että arabit vastustivat Lakiasäätävän neuvoston kokoonpanoa, koska heille tarjotiin siellä pysyvää ylivoimaa. Jos haluat pelleillä, niin tee se jossain muualla kuin täällä.

Huomenta. Varhainen lintu madon nappaa.

Ja asiaan: Sinä, kun mielelläsi lainaat Khalidia ja kun olet lukenut hänen kirjansa niin varmaan tiedät, että palestiinalaiset katsoivat koko lähtöasetelman Balfourin julistuksineen mandaatin rakentamiselle vääräksi. Siitähän riideltiin falsetissa Pariisin rauhankonfressissa. "We no like you", sanoivat monet toisilleen.

Lainaa:
Todellinen syy arabien vastustukseen oli se, että britit eivät antaneet Lakiasäätävälle neuvostolle mitään valtaa päättää juutalaisten Kansallisen kodin perustamista koskevista asioista. Arabeille ei siis ollut neuvostosta mitään hyötyä.

Ei mandaattia juutalaisten takia perustettu vaan Kansainliiton artikla 22:n perusteella. Kyllä tuo mainitaan jo mandaattitekstin ensimmäisessä kappaleessa. Juutalaisille annettiin mahdollisuus perustaa kulttuurisia ja uskonnollisia instituutioitaan Palestiinan alueelle, muttei tuo mahdollisuus tarkoittanut muuta kuin juutalaisyhteisöjä alueella.

Lainaa:
Rashid Khalidi toteaa, että mandaatti tunnusti vain juutalaisille kansalliset oikeudet (so. itsehallinnon) mandaatin alueella:
[Khalidi] notes how ninety percent of the country's population "was effectively ignored as a national or political entity."

Ei hän tuota tarkoita eikä hän edes noin sano kuin käännät. Tuo "vain" tekstissäsi on ymmärtämätöntä höttöä; pyrit ylitulkitsemaan sen tarkoittavan muuta kuin hän tarkoitti.

Hän tarkoitti - kuten kirjan lukeneena hyvin tiedät - ettei se vastannut sitä vaatimusta, jonka palestiinalaiset asettivat mandaatin toimeenpanon tarkoitukseksi, ja joka oli, että väestön edustuksellinen demokratia toteutuu koko laajudessaan ja toteuttaa Kansainliiton 22. artiklaa sen merkityksessä. Jopa ortodoksijuutalaiset, jotka vastustivat sionisteja hyväksyivät Palestiinan valtion tuossa arabien tavoittelemassa muodossa; heillehän merkityksellistä oli vain se, että joskus tulevaisuudessa Messias toteuttaa Raamatun ennustuksen.

Lainaa:
Lainaa:
Pubi: Se muistutti mandaatin asiakirjan alkuperäisen merkityksen

Ei muistuttanut. Se oli vastoin mandaatin tekstiä ja se tuomittiin paitsi brittihallituksen sisällä myös Kansainliitossa.

[i]During the Parliamentary debate, Lloyd George described the White Paper as an act of perfidy while Winston Churchill voted against the government in which he was a minister.[6] In a leader the Manchester Guardian described it as 'a death sentence on tens of thousands of Central European Jews'[7] ... The supervising authority of the League of Nations, the Permanent Mandates Commission abstained unanimously from endorsing the White Paper, http://en.wikipedia.org/wiki/White_Paper_of_1939

Tuo paperi hyväksyttiin niin parlamentin ala- kuin ylähuoneessakin.

Lainaa:
Lainaa:
Pubi: Pro-israelistien propagandana on leimata kaikki Israelin politiikan kritiikki islamistiseksi.

Pro-islamistien propagandana on leimata kaikki islamistisen politiikan kritiikki uskonnollisuudeksi.
Se on helppo strategia. Sillä saa suljettua aika monta sellaista leima-arkaa suuta, jotka ovat sisimmässään aidosti kauhistuneita siitä apartheidista, rasismista ja avoimesta väkivallasta, jolla islamilainen maailma Arabiliiton johdolla kohtelee Israelia ja juutalaisia,...

Israelin apartheid on konkreettista ja jokapäiväistä. Se pakottaa palestiinalaiset jonottamaan tarkastuspisteillä, käännyttää takaisin, jos israelilaissotilaalla on huono päivä, nöyryttää vanhuksia ja lapsia, estää viljelijöitä menemästä pelloilleen, säännöstelee Länsirannan arabialueille tulevan veden murto-osaan siitä, mitä laittomat siirtokunnat saavat, antaa siirtokuntalaisten laskea jätevetensä arabien alueille (usein siirtokunnat on rakennettu ylemmäs). Ja tuon päälle puhdas ja mielivaltainen väkivalta.

Lainaa:
...ja pyrkii viemään juutalaisvaltiolta maat ja elämisen edellytykset.

Israel taas vie palestiinalaisilta maat eikä vaan pyri.

YK:n jakosuunnitelman 44 prosentista, joka Palestiinalaisvaltiolle annettiin on palestiinalaislla enää jäljellä 9 prosenttia. Ja kun taas kuluu aikaa - ajanpelaamistahan Israel "rauhanneuvotteluissaan" harrastaa - laittomissa siirtokunnissa syntyneet lapset luovat legitimiteettiä niiden olemassaololle.

Lainaa:
Lainaa:
Pubi: ...nokkelana varmaan saatat itsekin huomata jättäneesi
vastaaamatta kysymykseeni juutalaisikirjureiden älämölöstä. Miten esimerkiksi Jewish Agency reagoi noihin tilastojen väärennyksiin?

Eihän sinulla ole mitään todisteita siitä että tilastokirjurit olisivat olleet juutalaisia, tai että Jewish Agency olisi saanut oikeaa tietoa arabien laittomasta maahanmuutosta.

Maahanmuuttoviraston päätoimipaikka oli Jerusalemissa mandaattihallinnon yhteydessä. Sillä oli kaksi piiritoimistoa, toinen Juutalaisviraston alaisuudessa ja toinen arabiedustuston alaisuudessa. Juutalaisvirasto koordinoi juutalaisten muuttoa siten, että sen oli ensin hyväksyttävä muuttojuutalainen ennenkuin tapaus käsiteltiin päävirastossa. Päävirastossa tapaukset käsiteltiin kaikkien osapuolten edustuksellisissa kokouksissa. Yleensä Juutalaisviraston ehdottamat muuttojuutalaiset menivät läpi sen kummemmitta kunhan määritelty kiintiö ei ylittynyt, mutta kristittyjen, muslimien ja bahaiden muuttohakemukset joutuivat aina vähän tarkempaan syyniin.

Maahanmuuttoviraston alueelliset toimistot sijaitsivat Jaffassa, Tel-Avivissa, Haifassa, Tiberiaassa ja Gazassa. Henkilökuntaa oli vuoden 1948 keväällä 162, joista 79 oli arabeja, 68 juutalaisia, 6 brittejä ja 9 muita.

Tuo oli ainoa tapa saada Palestiinan kansalaisuus jo vuoden 1922 säädöksen kautta kansalaisuuden omaavien lisäksi.

Mandaattihallinnossa oli myös tilastotieteen laitos, joka ylläpiti ja päivitti niin väestötietoja kuin kaikkia muitakin mandaatin tilastoja. Sen palveluksessa oli 93 henkilöä, joista 41 oli arabeja, 45 juutalaisia ​​ja 7 muita. Osa arabeista oli kristittyjä.

Haluatko lähteen vai tahdotko tehdä itse taustatyösi? Saat pyynnöstä linkin.

Lainaa:
Lainaa:
The Royal Institute for International Affairs adds another piece. Commenting on the growth of the Palestinian population during the decades of the 1920s and 1930s it reports: "The number of Arabs who have entered Palestine illegally from Syria and Transjordan is unknown. But probably considerable."[28] And C.S. Jarvis, governor of the Sinai from 1923-36, adds yet another:
This illegal immigration was not only going on from the Sinai, but also from Trans-Jordan and Syria, and it is very difficult to make a case out for the misery of the Arabs if at the same time their compatriots from adjoining states could not be kept from going in to share that misery.[29]

http://www.meforum.org/522/the-smoking- ... -palestine

Lainaa:
Pubi: Laittaisitko linkin tuohon Jarvisin alkuperäiseen puheenvuoroon! Mielelläni katson puheenvuoron koko kontekstissa.

Saat tehdä itse omat taustatyösi.

Meillä on tällä palstalla ollut sellainen periaate, että se, joka esittää jonkin väitteen myös on velvollinen pyydettäessä todistamaan sen. Tuo Jarvisin puheenvuoroksi esitetty väite edustaa niin yhtäläistä sanamuotoa, että oletan senkin väärennökseksi, joista jo jäit kiinni sekä Simpsonin raportin että Kuninkaallisen Komission raportin suhteen.

Ja pelkästään hyväntahtoisena muistutuksena valehtelustasi nostan ne tähän:

Kirjoitit: By contrast, throughout the Mandatory period, Arab immigration was unrestricted. In 1930, the Hope Simpson Commission, sent from London to investigate the 1929 Arab riots, said the British practice of ignoring the uncontrolled illegal Arab immigration from Egypt, Transjordan and Syria had the effect of displacing the prospective Jewish immigrants.

Ja linkeiksi laitoit:

John Hope Simpson, Palestine: Report on Immigration, Land Settlement and Development, (London, 1930), p. 126.
Palestine Royal Commission Report, p. 291.

Kuitenkin Simpsonin raportissa lukee:

Finally, in closing the front door, steps should be taken to ensure that the backdoor should not be kept open for would-be immigrants into Palestine. The Chief Immigration Officer has brought to notice that illicit immigration through Syria and across the northern frontier of Palestine is material.

Teksti viittaa laittomasti maahan tuleviin juutalaisiin, joilta etuovi on jo suljettu ja he tulevat mm. läpi Syyrian. Kuninkaallisen komission teksti sanoo saman asian näin:

Illegal entry by Jews was a feature of the years 1933-4.
They crossed the land frontiers from Syria, Trans-Jordan,
and occasionally from Egypt; they also arrived in Palestine waters
in ships specially chartered and, in co-operation with Jewis
residents in Palestine, landed on the shores after dark.
Jewish public opinion has declined to assist public authority in the detection of Jewish illegal immigrants.

Joten jospa antaisit linkin Jarvisin alkuperäiseen tekstiin.

Lainaa:
Lainaa:
KT: Britit eivät tilastoineet arabien laitonta maahanmuuttoa:
It is not surprising then that the British census data produce an Arab Palestinian population growth for 1922-31 that turns out to be generated by natural increase and legal migrations alone. Applying a 2.5 per annum growth rate[30] to a population stock of 589,177 for 1922 generates a 1931 population estimate of 735,799 or 97.6 percent of the 753,822 recorded in the 1931 census. Does the imputation model then "prove" that illegal immigration into Palestine was inconsequential during 1922-31? Not at all. A footnote accompanying the census's population time series acknowledges the presence in Palestine of illegal Arab immigration. But because it could not be recorded, no estimate of its numbers was included in the census count.[31] Ignoring illegal migrants does not mean they don't exist.

Lainaa:
Pubi: Palestiinan kansalaisuuden saivat ainoastaan syntymän tai maahanmuuttoviraston mekanismin läpi käyneet; laittomat maahanmuuttajat eivät sitä saaneet.

Ilmankos arabien massiivinen laiton maahanmuutto Palestiinaan jäi vähälle tilastoinnille.

Vähäinen maahanmutto kaikkien virallisten dokumenttien mukaan.

Mutta tärkeää on, että nyt tajusit sen, jota olen kärsivällisesti odottanut; laittomalla maahnmuutolla ei ollut merkitystä noihin virallisiin Palestiinan kansalaisuudesta kertoviin väestötietoihin. Niihin kirjattiin kantaväestön osalta vuonna 1922 kansalaisuuden saaneiden kuolemat ja heille syntyneet lapset.

Lainaa:
Lainaa:
Arabit eivät yksinkertaisesti olisi pystyneet lisääntymään luonnollista kautta niin nopeasti:
The Arab Palestinian populations within those sub-districts that eventually became Israel increased from 321,866 in 1922 to 463,288 in 1931 or by 141,422. Applying the 2.5 per annum natural rate of population growth to the 1922 Arab Palestinian population generates an expected population size for 1931 of 398,498 or 64,790 less than the actual population recorded in the British census.

Lainaa:
Pubi: Antaisitko noista ylläolevista luvuista lähteen?! Ovat niin kekseliäitä lukuja, että mielelläni perehdyn lähteisiin tarkemmin.

http://www.meforum.org/522/the-smoking- ... -palestine

Jassoo. Eli kuten hän itsekin toteaa noista osa-alueista se on ollut kehittyvän Palestiinan sisäistä muuttoa.

Lainaa:
Lainaa:
Lisäksi pitää muistaa, että arabien ensimmäinen laiton muuttoaalto Palestiinaan tuli jo 600 -luvulla.

Lainaa:
Pubi: Potaskaa. Kristillisen Palestiinan Kalifaatin Palestiinan edustus oli Damaskoksessa. Jos viisi arabia tuli niin siinäkin on kolme liikaa.

Missä ovat todisteesi?

Mistä? Siitäkö, että sinne tuli viisi arabia, joista kolme kääntyi takaisin? No ensinnäkin Kalifaatti jatkoi sotaisaa laajennusprojektiaan muille maille vierahille, ja kun tiedämme, ettei näihin karkeloihin lähteneitä paimentolaisheimoja ollut pilvin pimein niinkuin hyttysiä Suomen suvessa niin tuskin kalifaatti jokaisen valloittamansa kolkan asutti väenrunsaudellaan. Yleensä riitti, että valloitetun alueen korkeimmalle mäelle jätti ruman miehen, joka osasi pyörittää julmasti silmiään.

Lainaa:
Lainaa:
Turkkilaisvallan aikana Palestiina autioitui laajalti, mutta ensimmäisten sionistien perässä alkoivat tulla arabien uudet muuttoaallot.
From 1870 to 1948 the Arabic population grew by 270%. Even in Egypt, the Arab country with the highest birth rate, the rate was only 105%, which proves that a significant part of the Arabic population growth came from immigration.

Lainaa:
Pubi: Ettet viittis vääristää tietoja noinkin törkeästi.

Esittele kumoavaa lähdeaineistoa jos sinulta löytyy.

Tuossa on väärät lukemat ja muutenkin turhaa koohotusta.

Arabien lukumäärä nousi Palestiinassa 70:ssä vuodessa sanotaan puolesta miljoonasta miljoonaan sataantuhanteen.

Heti allaolevan linkkini toisessa maassa Albaniassa väkiluku nousi syntyvyyden kautta 30:ssä vuodessa kahdestatoista miljoonasta 26:een miljoonaan eli verrattuna Palestiinan arabeihin jo alle puolessa ajassa suhteellisesti enemmän.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_co ... population

Lainaa:
Lainaa:
Edelleen:
[i]Winston ChurchilL, said in May 22, 1939 that the Arab immigration to Palestine during the British Mandate was so large that their numbers grew in such proportion that even if all Jews immigrated to Palestine they could not reach that number.

Lainaa:
Churchill oli täysiverinen kolonialistinen rasisti.

Keskity nimittelyn sijasta etsimään aineistoa jolla voisit kenties kumota Churchillin kommentit.

No kun hän oli.
Eikä hän sanonut tuollaista 22 toukokuuta 1939. Mutta jos hän olisi sanonut niin hän olisi sitten tarkoittanut, että yli 20 miljoonaa arabia olisi jo muuttanut Palestiinaan.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14769 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 744, 745, 746, 747, 748, 749, 750 ... 985  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]