Tieteessä nyt

Sata lehtistipendiä jaettu

Tiede-lehti on jakanut reaaliaineissa menestyneille lukion oppilaille sata lehtistipendiä. Valitut saavat lehden vuosikerran. Stipendiaattien nimet löytyvät täältä

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on Pe Touko 24, 2013 6:20 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 236 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Huhti 27, 2012 7:41 pm 
Poissa

tietovuoto kirjoitti:
JUURI NIMENOMAAN NÄIN! Nobelander ongelmasi ei ole se, ettet osaisi olla kusipää, kyllähän se on jo tässä todettu. Ongelmasi on se että kuvittelet kuuluvasi johonkin ihmeen huippu 1 %:n vaikka oikeasti olet vain perusjuntti kuten muutkin.

Sanoin jo että se 99%-väite oli ihan tuulesta temmattu ja tarkoitettu lähinnä selventämään sitä pointtia, en todellakaan väitä olevani mikään huippuälykkö. Sen sijaan väitän että en tosiaankaan osaa olla kusipää, ja sen voin tarvittaessa todistaakin jos niikseen tulee.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Huhti 27, 2012 7:51 pm 
Poissa

Kyllä sä mun mielestä olet aika kusipää.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Huhti 27, 2012 7:55 pm 
Poissa

Nobelaner kirjoitti:
kohe kirjoitti:
Nobelaner kirjoitti:
Käyttäytyminenhän oli säännönmukaisesti kymppiä pelkästään jos teki niinkuin opettaja käski,

No jos teit niin kuin opettaja käski omasta mielipiteestäsi välittämättä niin silloinhan, oman logiikkasi mukaan, olit jo tuolloin valehtelija ja epärehellinen.

Tuota en nyt ymmärrä lainkaan. Eli mitä minä itse olen tuossa valehdellut kenellekään? Oma mielipiteenihän ei kuulu mitenkään siihen mikä on oikein ja väärin. Eli siis WUT?

No sinähän olit mm. sitä mieltä että jos ei eroa työstään vaikka tietää että delhissä on parempi työntekijä niin on epärehellinen. Itsestään liian hyvän kuvan antamista pidit epärehellisenä. Eikös opettajan tottelu vaikka olisi eri mieltä ole hyvän kuvan antamista.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Huhti 27, 2012 8:01 pm 
Poissa

Nobelaner kirjoitti:
Paitsi että osa ihmisistä ei reagoi mitenkään siihen että puhunko hiljaa tai kovaa, ja osa ihmisistä ei kyykytä vaikka reagoisivatkin. Ja lisäksi en itse yleensä huomaa mitään tuollaisia reaktioita missään tilanteessa. Eli minkäänlainen vertaileva tutkimus ei onnistu. Eli muuttujia on vaan niin verran hirveän monta että mitään simppeliä tutkimusta ei voi tehdä yhdellä otannalla oman elämän aikana.

Ehkä et vain huomaa sitä koska et vain osaa tarkastella muutoksia toisten käytöksissä tarpeeksi hyvin. Minunkin kiusaaminenkin loppui siihen kun tajusin tämän tempun. Toisaalta, pahimpiin kyykyttäjiin sekään ei toimi täysin, mutta vähentää ainakin heiltä saatua vittuilua ja alistamista huomattavasti.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Huhti 27, 2012 10:28 pm 
Poissa

Neutroni kirjoitti:
En ole koskaan tavannut naista, jonka halu olisi ollut edes kalpea aavistus tuosta, mitä kuvailin. Varmaan niitäkin on, mutta kaipa sellaisen naisen on helppo löytää mitä ikinä haluaa, koska sellainen nainen on miesten listoilla huippukorkealla.

Ei pitäisi tähän aiheeseen lähteä, mutta.... tässä yksi kalpea aavistus, vain sillä erotuksella, että himoni menevät kuukautiskierron mukaan, joten saan taukoa joka neljäs viikko. Viehättävyydeltäni olen normaali. No, olenko miesten listoilla huippukorkealla? Enpä ole. Kahdesta yhtä kauniista naisesta miehet aivan systemaattisesti valitsevat sen, joka on "kylmempi". Myös ne avioliitot, joissa nainen on haluton, ovat usein sellaisia että miehet tekevät vaimonsa puolesta mitä vain, eli homma toimii oikein mukavasti, jos vain osaa pihdata. Kun taas nainen joka ei osaa pihtailla... turha varmaan kertoa miten se kuvio silloin menee.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Huhti 28, 2012 12:17 am 
Poissa

Neutroni kirjoitti:
En ole koskaan tavannut naista, jonka halu olisi ollut edes kalpea aavistus tuosta, mitä kuvailin.

En minäkään, mutten ole myöskään tavannut yhtään miestä, joka olisi kokenut noin. Ja minä olen kokenut pariutumisen vähän niin, että jos sillä ei ole mikään hirveä hoppu, se tapahtuu aikalailla itsestään, ilman yrittämistä. Eli jossain ihan arkipäiväin tapahtumassa ilman mitään iskutarkoituksia. Esimerkiksi, että tulee juteltua jonkun kanssa, ja juttu luistaa, sitten vaihdetaan numeroita ja aletaan tapailla. Moni tuntemani nainen on nähnyt asian samoin.

Sinä ilmeisesti olet tilanteesi kuvailemasi tavalla aikanaan nähnyt, mikä on varmasti ollut v-mäistä. Tuliko koskaan mieleen, että olet ehkä yrittänyt liikaa, että olisiko voinut jossain kohtaa unohtaa ne neidot ja nauttia muusta opiskelijaelämästä ja ihan vaan kokeilla, sattuisiko joku pirkko ilman mitään yrittämistä koittaa lähestyä?

Lainaa:
Mutta ei, naiset (melkein kaikki) lyövät pensselit santaan ja ottavat jonkun ukon taloudellis-tekniseen suhteeseen. Seksuaalisesti se on sama kuin mies ottaisi pumpattavan barbaran. Ei se ole haluamista, ei sinne päinkään, vaan nimenomaan haluttomuutta ja välinpitämättömyyttä seksuaalisuuta kohtaan.

...ja minä taas en ole koskaan tavannut naista, joka ottaisi itselleen kumppanin, joka ei olisi myös panettava. Otanta tietysti rajoittuu vain niihin naisiin, jotka ovat siinä määrin hyviä ystäviä, että näistä asioista voidaan puhua. Minulle on jäänyt kuitenkin mielikuva, että naiset pääsääntöisesti ovat mieluummin yksin kuin kompromissimiehen kanssa. Mikä tukee tietysti väitettäsi, ettei naisilla ole vastaavaa pariutumisintoa kuin miehillä.

Lainaa:
Mutta ongelma on se, että nainen ei koe mitään ongelmaa (paitsi miehen liiallisen innon, mutta se on miehen vika, ei naisen) eli ei kamppaile, vaan hyväksyy tilanteen. Ei halua muutosta. Eikä halua seksuaalista nautintoa.

Uskoisin tämän olevan aika marginaalinen ongelma. Toki ikävä, marginaalisuudestaan huolimatta.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Huhti 28, 2012 12:51 am 
Poissa

tietovuoto kirjoitti:
Neutroni kirjoitti:
En ole koskaan tavannut naista, jonka halu olisi ollut edes kalpea aavistus tuosta, mitä kuvailin. Varmaan niitäkin on, mutta kaipa sellaisen naisen on helppo löytää mitä ikinä haluaa, koska sellainen nainen on miesten listoilla huippukorkealla.

Ei pitäisi tähän aiheeseen lähteä, mutta.... tässä yksi kalpea aavistus, vain sillä erotuksella, että himoni menevät kuukautiskierron mukaan, joten saan taukoa joka neljäs viikko. Viehättävyydeltäni olen normaali. No, olenko miesten listoilla huippukorkealla? Enpä ole. Kahdesta yhtä kauniista naisesta miehet aivan systemaattisesti valitsevat sen, joka on "kylmempi". Myös ne avioliitot, joissa nainen on haluton, ovat usein sellaisia että miehet tekevät vaimonsa puolesta mitä vain, eli homma toimii oikein mukavasti, jos vain osaa pihdata. Kun taas nainen joka ei osaa pihtailla... turha varmaan kertoa miten se kuvio silloin menee.

Tältä se vähän tuntuisi. Mitä avoimemmin ja innokkaammin nainen esiintuo halukkuuttaan, sitä vähemmän miestä kinnostaa. Miehiä kiinnostavat vain ns. harvoin tarjolla olevat naiset, koska näiltä seksin saaminen tuntuu arvokkaammalta asialta kun ei näitä naisia oletettavasti ole koko kulmakunta höylännyt. Ja kuitenkaan värkit eivät (yleensä) käytössä kulu ja koko hemmetin hömpötyksen takana että naisen pitäisi esittää kylmäkiskoista ei ole mitään sen järkevempää syytä kuin että "neitseellisen" naisen lapset suuremmalla varmuudella ovat hänet saaneen miehen oikeita lapsia ja nainen takakireänä ei juokse kylillä vaan pysyy kotona hoivaamassa niitä yhteisiä jälkeläisiä.

Jos lapset poistetaan yhtälöstä eli ei edes haluta lisääntyä, on täysin naurettavaa että miesten pitäisi kokoajan vahtia sitä että nainen pysyy uskollisena ja täten valita mahdollisimman seksinvastaisia vaimoja jotta nämä takuulla eivät käy vieraissa.

Tottakai pinnallisesti katsoen ja päällisinpuolin voi vaikuttaa siltä että seksimyönteisemmillä naisilla käy flaksi, mutta vain ja ainoastaan panopuina. Parisuhdetta ajatellen se ei koskaan ole naiselle myönteinen ominaisuus.

Jos seksinkin unohtaa, niin nainen voi pyrkiä miellyttämään miestä monin eri tavoin ja siltikään sitä ei mitenkään arvosteta koska se tulee liian helposti. Toinen osapuoli alkaa olettamaan että se on ihan itsestäänselvyys että toinen passaa, palvelee ja ajaa kokoajan kumppaninsa etua.

Parisuhteessa se osapuoli joka keksii alussa olla se jolla on se nokka enemmän pystyssä ja arvostaa itseään ja täten saa aivopestyä toisenkin arvostamaan taitaa olla se jolla on kaikki valta. Sivusta katsoen vaikuttaisi siltä että mitä vittumaisempi ämmä sitä enemmän ja pidempään sen aviomies sitä jaksaa. Tai toisinpäin, eli kusipääjätkää ei muijat jätä.

On virhe olla miellyttävä, mukava ja kiva? Toivottavasti ei sentään. Jotenkin pessimistinen fiilis nyt itsellänikin. En nyt sentään oleta että kaikkien ihmisten välillä on joku pysyvä sotatila ja kaikki ihmissuhteet perustuvat vain alistumiseen tai hyväksikäyttöön.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Huhti 28, 2012 9:24 am 
Paikalla

asdf kirjoitti:
En minäkään, mutten ole myöskään tavannut yhtään miestä, joka olisi kokenut noin.

Olen kyllä huomannut, että ihmiset hakeutuvat aika lailla omanlaiseen seuraan. Ehkä suosituilla pariutuminen on itsestäänselvyys, joka tapahtuu "itsestään", kunhan pitää hauskaa ja he hengailevat kaltaistensa kanssa. Hehän yleensä pitävät iskemisestä sosiaalisena pelinä. Nörttiporukoissa homma näyttäytyy aivan toisena.

Lainaa:
Sinä ilmeisesti olet tilanteesi kuvailemasi tavalla aikanaan nähnyt, mikä on varmasti ollut v-mäistä. Tuliko koskaan mieleen, että olet ehkä yrittänyt liikaa, että olisiko voinut jossain kohtaa unohtaa ne neidot ja nauttia muusta opiskelijaelämästä ja ihan vaan kokeilla, sattuisiko joku pirkko ilman mitään yrittämistä koittaa lähestyä?

Ei, vaan yritin liian vähän ja liian epäröyhkeästi. Kyllä minä sain usein aikaan mielenkiintoisen keskustelun jonkun tytön kanssa, mutta se ei herättänyt mitään vastakaikua. En osannut johdattaa tilannetta seksiin ja ihastumisen, eikä koskaan kukaan tyttö tehnyt minkäänlaista aloitetta siihen suuntaan. En saanut aloitteita myöskään passiivisissa tilanteissa. Itse asiassa minä en ole koskaan saanut naiselta aloitetta seksuaaliseen toimintaan, lukuunottamatta vaimoa, joka tekee joskus niin minun mieliksi. Minä olin kaveri, jolla oli mielenkiintoisia harrastuksia, mutta en seksikelpoinen. Kunnes sitten tutustuin vaimooni, joka näki minussa isäominaisuuksia lapsilleen. Passiivisuus toimii miehille, joilla on "sitä jotain", mutta ellei ole, saa nyhjätä passiivisena hautaan asti herättämättä kiinnostusta kenessäkään.

Tai ainakin keski-ikään. En sitten tiedä, millaista pariutuminen olisi tässä ikävaiheessa, kun naiset arvostavat aivan muita asioita kuin nuorina ja heiltä on nuoruuden viehättävyys kadonnut, mahdollisuudet niihin huippumiehiin, jotka nuorena suorittivat 90 % seksistä, menneet lopullisesti ja oma seksuaalinen itsetunto ja halukkuus kasvanut. Kyllähän ne sanovat, että nelikymppisenä tavallinen mieskin jo kelpaa, jopa seksiin, kunhan ei kranttuile ulkonäön suhteen.

Lainaa:
...ja minä taas en ole koskaan tavannut naista, joka ottaisi itselleen kumppanin, joka ei olisi myös panettava.

Varmaan tuossa näkyy tuo valikoitumisilmiö. Sinä "normaalina" hengailet normaalien naisten kanssa, kun taas minä ja nörttilähipiirini ovat houkutelleet ylirationaalisia ja tunnekylmempiä tapauksia. Tuo "panettava" on siis ymmärrettävä muodossa "uskaltaa antaa seksiä". Eli turvallinen ja nössähtävä mies, jonka kanssa nainen voi saavuttaa täydellisen varmuuden, ettei joudu kilpailemaan toisen naisen kanssa. Yleensä nuo naiset pelkäävät miehiä, jotka saavat aikaan seksuaalisia reaktioita, kosa he pelkäävät hallitsemattomia tunteita.

Lainaa:
Uskoisin tämän olevan aika marginaalinen ongelma. Toki ikävä, marginaalisuudestaan huolimatta.

Käsittääkseni naisen haluttomuus parisuhteessa ei ole mikään marginaalinen ongelma. Toki sille on valtava skaala syitä, ja omani voi olla marginaalissa ja tavalisimmat syyt haluttomuudelle muita, mutta yleistasolla ilmiö on yleinen.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Huhti 28, 2012 9:27 am 
Paikalla

Nobelaner kirjoitti:
Neutroni kirjoitti:
Kaikki pitää aina oppia. Opetus voi vain tukea oppimista, mutta oppia voi vain itse miettimällä ja tekemällä. Mitään tietoa tai osaamista ei voi kaataa korvasta sisään.

Juu toki mutta en muista että mulle olisi edes vihjattu että olisi olemassakaan mitään tuollaista mitä edes pitäisi oppia tai opetella. Muistan vain sen että annettiin ymmärtää että jos on hyvä koulussa ja kiltti poika niin saa hyvän elämän.

Ehkä sitten olit ylikiltti etkä herättänyt huomiota. Minulle sanottiin monta kertaa aivan suoraan, että et sinä matematiikalla elämässäsi pärjää, hanki ennemmin sosiaalinen elämä. Vaikka en edes ollut totaalierakko, kyllä minulla oli kavereita vaikka olinmkin omalaatuinen ja paljon yksin luonnontieteiden parissa viihtyvä.

Lainaa:
Näin myöhemmällä iällä olen toki lukenut sen hyvän säännön että "on helpompi saada anteeksi joku väärin tekeminen, kuin saada lupa siihen samaan väärintekemiseen." Mutta eipä tuo hieno fakta enää tässä vaiheessa elämää auta yhtään. Oisin varmaan oppinut tosi paljon kakarana jo pelkästään kuulemalla tuon säännön.

Oletko kenties saanut Asperger -diagnoosin? Kaavamaisuutesi vaikuttaa aika rajulta, jos sinulle pitää kaikki kertoa sääntöinä.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Huhti 28, 2012 9:58 am 
Paikalla

Nobelaner kirjoitti:
Sosiaalisissa hommissa ja ihmissuhteissahan taas ei ole mitään loogisia riippuvuuksia tai sellaista mekaniikkaa jonka voisi järjellä hallita. Sosiaalisia suhteita ei voi esmes koejärjestelyin testailla että mikä toimii ja mikä ei, koska jokainen tilanne on erilainen, toisin kuin vaikkapa kemiallisissa reaktioissa tai fysikaalisissa painovoima-kiihtyvyyslaskuissa.

Totta. Sosiaalinen lahjakkuus on pitkälti sitä, että omaa jonkinlaisen intuition, jolla tajuaa sosiaaliset vivahteet. Järkeilemällä sitä ei voi tehdä, ihmiset ovat aivan liian monimutkaisia mallinnettavaksi loogisin kaavioin. Siksi sosiaalisuutta ei voi myöskään opettaa samoin kuin matematiikkaa. Opetus on aina epäsuoraa ja tilanteet pitää itse tajuta. Ja jos tuota lahjaa ei ole, niin ihmisellä ei ole mitään mahdollisuutta menestyä omilla teoillaan. Menestyminen on aina ensisijaisesti sitä, että osaa myydä omat ajatuksensa muille sosiaalisilla taidoillaan. Hyvätkään ajatukset eivät tuota menestystä, ellei niitä osaa myydä. Paitsi ehkä jollekin kusipäälle, joka varastaa tai ostaa pilkkahintaan idean ja myy sen sosiaalisilla taidoillaan omanaan, tai ainakin kerää sen tuotot.

Kaikkein huonoin asema on niillä, joilla ei ole sosiaalisia kykyjä ja jotka ovat kusipäitä. Jos sinä alat kusipääksi ilman sosiaalisia kykyjä, tilanteesi heikkenee. Sellaiset ihmiset ovat yleensä taparikollisia, joita kukaan ei arvosta (no, ehkä jotkut persoonallisuusvammaiset naiset, jotka hakeutuvat pakkomielteenomaisesti väkivaltaisen kusipään hakattaviksi ja tapettaviksi) ja jotka eivät menesty missään. Rikollisinakin he ovat pohjasakkaa, joka tekee paskahommat ja lusii tuomiot muiden kerätessä tuotot, jos sellaisia sattuu olemaan.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Huhti 28, 2012 11:02 am 
Poissa

Neutroni kirjoitti:
Nobelaner kirjoitti:
Sosiaalisissa hommissa ja ihmissuhteissahan taas ei ole mitään loogisia riippuvuuksia tai sellaista mekaniikkaa jonka voisi järjellä hallita. Sosiaalisia suhteita ei voi esmes koejärjestelyin testailla että mikä toimii ja mikä ei, koska jokainen tilanne on erilainen, toisin kuin vaikkapa kemiallisissa reaktioissa tai fysikaalisissa painovoima-kiihtyvyyslaskuissa.

Totta. Sosiaalinen lahjakkuus on pitkälti sitä, että omaa jonkinlaisen intuition, jolla tajuaa sosiaaliset vivahteet. Järkeilemällä sitä ei voi tehdä, ihmiset ovat aivan liian monimutkaisia mallinnettavaksi loogisin kaavioin. Siksi sosiaalisuutta ei voi myöskään opettaa samoin kuin matematiikkaa. Opetus on aina epäsuoraa ja tilanteet pitää itse tajuta. Ja jos tuota lahjaa ei ole, niin ihmisellä ei ole mitään mahdollisuutta menestyä omilla teoillaan. Menestyminen on aina ensisijaisesti sitä, että osaa myydä omat ajatuksensa muille sosiaalisilla taidoillaan. Hyvätkään ajatukset eivät tuota menestystä, ellei niitä osaa myydä. Paitsi ehkä jollekin kusipäälle, joka varastaa tai ostaa pilkkahintaan idean ja myy sen sosiaalisilla taidoillaan omanaan, tai ainakin kerää sen tuotot.

Kaikkein huonoin asema on niillä, joilla ei ole sosiaalisia kykyjä ja jotka ovat kusipäitä. Jos sinä alat kusipääksi ilman sosiaalisia kykyjä, tilanteesi heikkenee. Sellaiset ihmiset ovat yleensä taparikollisia, joita kukaan ei arvosta (no, ehkä jotkut persoonallisuusvammaiset naiset, jotka hakeutuvat pakkomielteenomaisesti väkivaltaisen kusipään hakattaviksi ja tapettaviksi) ja jotka eivät menesty missään. Rikollisinakin he ovat pohjasakkaa, joka tekee paskahommat ja lusii tuomiot muiden kerätessä tuotot, jos sellaisia sattuu olemaan.

Mikä kohtalo on sosiaalisesti taidottomilla ns. urea-aivoilla, jotka ovat naisia?

Profiili  

ViestiLähetetty: La Huhti 28, 2012 11:28 am 
Poissa

Piru Naiseksi kirjoitti:
Mikä kohtalo on sosiaalisesti taidottomilla ns. urea-aivoilla, jotka ovat naisia?

Jos heillä on ns. hyvä tausta eli perhe, heistä tulee prinsessoita ja kuningattaria jotka hankkiutuvat johonkin väliportaan asemaan josta käsin voi kasata paskaa alemmalla portaalla olevien naisten niskaan. Miehille he onnistuvat esittämään jostain syystä hyvinkin korskeaa koppeloa jonka prinssipuolisona oleilu ja kotinössönä orjailu on jostain syystä muka erinomainenkin asema, kunnes naikkonen joskus vuosien päästä saa tarpeekseen ja haluaa jonkin eksoottisemman uroksen.

Huonolla taustalla varustetusta pissapäänaisesta sensijaan tulee joku alemman tason riivinrauta tai jopa juoppo. Jälkimmäisessä roolissa ollaan niin tietävinään ja tuntevinaan kaikista ihmisistä kaikki ja kykeneviä tietämään että kaikkihan me ollaan paskapäitä. Juoppoa naista inhorealistisempaa ihmistä ei ole olemassakaan, tai ehkä jotkut juopot miehet kenties.

Jotkut naiset yrittävät tartuttaa kusipäisyyden muihin naisiin ja jotkut siinä myös onnistuvat. Kiertopalkintona pompotellaan katkeruutta ja kaunaisuutta yksilöltä toiselle. Siinä sitä onkin työsarkaa että tartunnan saatuaan pystyisi pitämään sen edes jotenkin aisoissa niin ettei kaikki mitä sanoo tai tekee ole suoraa reagointia siihen mitä itselle on sanottu ja tehty.

:cry:

Profiili  

ViestiLähetetty: La Huhti 28, 2012 3:34 pm 
Poissa

Rousseau kirjoitti:
Piru Naiseksi kirjoitti:

Jos heillä on ns. hyvä tausta eli perhe, heistä tulee prinsessoita ja kuningattaria jotka hankkiutuvat johonkin väliportaan asemaan josta käsin voi kasata paskaa alemmalla portaalla olevien naisten niskaan. Miehille he onnistuvat esittämään jostain syystä hyvinkin korskeaa koppeloa jonka prinssipuolisona oleilu ja kotinössönä orjailu on jostain syystä muka erinomainenkin asema, kunnes naikkonen joskus vuosien päästä saa tarpeekseen ja haluaa jonkin eksoottisemman uroksen.

...tai mies kyllästyy ja lähtee lätkimään. Lähisuvussa on yksi tällainen tapaus, ja varmaan yhä edelleen nainen diivailee yksinään ja ihmettelee, mikä meni pieleen.

Naisilla on sikäli helpompaa, että pissismäisyys ei automaattisesti johda rikoksiin - tiedä sitten miksi ei. Liekö testosteroni se erottava tekijä? Vai ehdollistetaanko useammat naiset edes jonkinlaisen sosiaalisuuden ulkokuoren alle, niin että pysyvät yhteiskunnan sisällä sen sijaan että putoaisivat rakosista yhtä helposti? Tässäkin olisi työsarkaa jollekin tutkijalle.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Huhti 28, 2012 3:44 pm 
Paikalla

Piru Naiseksi kirjoitti:

Fiksummista, jotka pystyvät kouluttautumaan ja esittämään mukavaa hetkellisesti, tulee useimmiten simputtavia virkailijoita tai pikkupomoja. Verovirkailijoita, sossutätejä, parkkipirkkoja jne. Joskus opettajia tai jonkinlaisia hoitajia. Noissa asemissa saa hyvin vapaasti toteuttaa kiusantekohalujaan ja vielä vetäytyä moraalisesti sääntöjen taakse. Tyhmemmillä, jotka eivät osaa myydä itseään muuna kuin ovat, on riskinä jäädä pätkätyö-työttömyyskierteeseen. Monet tyhmemmistä saavat päihdeongelmia, joskaan eivät niin varmasti kuin samassa asemassa olevat miehet. Rikollisuuskin on selvästi harvinaisempaa, mutta kyllä naispuoleisia tapa- ja väkivaltarikollisiakin on. Mutta kaiken kaikkiaan naiset sinnittelevät onnetonta elämää selvästi miehiä paremmin.

Ihmissuhteet ovat noilla vaikeita, kuten miehillä. Ystäviä ja kavereita ei juuri ole, ja nekin vähät ovat tilapäisiä, koska kukaan ei kestä kusipästä kohtelua kauaa. Naisella on se etu, että saa aina jonkun miehen, jos haluaa. Noilla on yleensä alistuvia nössöjä (erityisesti niillä fiksummilla) tai sitten samanlaisia kusipäitä. Miehet vaihtuvat tiuhaan tahtiin. Yleensä nuo saavat lapsia useamman miehen kanssa ja ovat huonoja vanhempia. Lopulta heistä tulee katkeria vanhoja ämmiä, jotka kiukuttelevat kaikille kaikesta, ja kuolevat keskimäärin nuorempina kuin normaalit naiset.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Huhti 28, 2012 3:56 pm 
Paikalla

Pikku Gen kirjoitti:
Naisilla on sikäli helpompaa, että pissismäisyys ei automaattisesti johda rikoksiin - tiedä sitten miksi ei. Liekö testosteroni se erottava tekijä? Vai ehdollistetaanko useammat naiset edes jonkinlaisen sosiaalisuuden ulkokuoren alle, niin että pysyvät yhteiskunnan sisällä sen sijaan että putoaisivat rakosista yhtä helposti? Tässäkin olisi työsarkaa jollekin tutkijalle.

Nuo taparikolliset rötöstelevät useimmiten siksi, että saisivat vähän rahaa huvituksiin, esimerkiksi päihteisiin. He eivät saa töitä, tai ainakaan muita kuin kaikkien paskapalkkaisimpia paskaduuneja, joista ei jää käteen enempää kuin sossun tuista. Naisella on kuitenkin aina se mahdollisuus turvata taloutensa, että hyväksikäyttää miehiä taloudellisesti, eli vaihtaa seksiä rahaan tai huumeisin (useammin epäsuoraan seksi- ja parisuhdejärjestelyjen kautta kuin suorana vaihtokauppana). Se on ehkä moraalitonta, mutta ei kriminalisoituam ja uunotettavia miehiä on maailma täynnä. Se vaikuttaa olevan aika yleistä noiden paatuneiden kusipäänaisten keskuudessa. Miehellä vaaditaan vastaavaan naisten rahojen kuppaamiseen sen luokan sosiaaliset taidot, joilla on helppo luoda työuraa tai menestyä vaikka yrittäjänä.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 236 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]