emp kirjoitti:
No sitten varmaankin ymmärrät, että myös nainen voi kokea pettymyksiä ja tuntea olevansa miesten hyljeksimä, vaikka löytäisikin jonkun kammotuksen kerran lyhyeen seksiaktiin, joka ei juurikaan itseä tyydytä,
Voi toki kokea ja monet kokevatkin. Mutta kyllä se kokemus on aivan sama kuin minulla olisi salkullinen rahaa ja kokisin jonkun väärinymmärryksen takia, etten saa kaupasta homeetonta leipää. Mutta tietysti jos haluaisin vaikka jotain erikoista kausituotetta, sitä ei välttämättä olisi heti saatavilla vaikka rahaa olisi kuinka paljon.
Lainaa:
Jos ensin itse piirrät tällaisen musta-valkomallin, jolla perustelet sen, miten naisilla menee iihan älyttömän hyvin kaikilla, niin äläpäs sitten siihen puutu, kun vastaavaa musta-valkokuvausta sovelletaan toisin päin.
En minä ole niin väittänyt, vaan että naisilla keskimäärin miehiin verrattuna älyttömän monipuoliset mahdollisuudet sukupuolisuhteiden alalla. Ei se välttämättä johda siihen, että heillä menisi älyttömän hyvin kaikilla elämänalueilla. Se on ihan omien korvien välisi mustavalkoisuutta. Jos digitoit näkemäsi yhdellä bitillä, niin sitten maailma näyttää vain mustavalkoiselta ilman harmaasävyjäkään.
Lainaa:
Lainaa:
Sitä on jälkeenpäin mahdoton sanoa. Kyllä niistä tutuista, jotka harrastivat lukio- ja opsikeluiässä suhteita, melkein kaikki ovat suoriutuneet ihan hyvin ilman merkittäviä traumoja. Ei se ole missään tapauksessa vain negatiivista elämänkokemusta, vaikka hajoamisen hetkellä se kirpaiseekin.
Onko nyt siis kyse juuri niistä kukasta kukkaan surutta pörräävistä, joiden patjalla mimmit muistuttavat toisiaan sekä typeryytensä että seksuaalisen anteliaisuutensa puolesta? Joiden käyttämien naisten tulevaisuutta kuvailit jokseenkin synkin sävyin, etkä mitään ruusuista perheauvoa povannut niille miehillekään? Vai nytkö - simsalabim - puhutaankin vain tavanomaisista pojista, joilla natsaa jonkun kerran tai muutaman vuoden sinua aiemmin, mutta homma vaatii kuitenkin paljon vaivannäköä ja sopivan tytön etsiskelyä sekä sisältää ns. kuivia kuukausia enemmän kuin onnistumisen hetkiä?
Sekä että. Suurin osa hurjastelijoistakin on vakiintunut jokseenkin normaaliin elämään. Toki heillä on jonkin verran enemmän sählinkejä, pettämisiä, eroja ja elatussäätöjä ym, kuin nuorena hillitymmin eläneillä, mutta lopultakin vain pieni osa nuoruuden seksihurjastelijoista jää jauhamaan sitä loppuiäkseen.
Lainaa:
Lainaa:
Väärin. Kaikki lisääntymisikäiset naiset huomataan
Lopeta nyt jo väittämästä, että sinä tunnet naisten elämän heitä itseään parenmin. Tähän väitteeseen olet jo useamman kerran saanut vastauksia naisilta, joilla on asiasta erilainen omakohtainen kokemus.
Olen nähnyt tuhansien naisen toimintaa (jollain tasolla), mutta kuullut vain muutamilta kommentteja. Ja ne kommentitkin ovat murkaenemmistöltään sellaisia, että naiset kokevat ylenpalttisen suosion häiritsevänä. Äärettömän harvat naiset valittavat, ettei heitä huomata vaikka he yrittäisivät saada huomiota. Ja yleensä siinä on takana se, että he torjuvat ulkoasullaan ja asenteellaan sosiaalisilta taidoiltaan ameebaa kehittyneemmät miehet ensivilkaisulla. Eli eivät vakavissaan yritäkään.
Lainaa:
Silti edelleen jatkat saman levyn pyörittämistä. Tuo on erittäin ikävänlaatuista toisen kokemusken ohittamista ja aliarvioimista. TUolla tavalla itse asiassa kiellät koko naisten oman kokijuuden validiuden. Tyypillistä kyllä, mutta ei siltikään yhtään sen hyväksyttävämpää.
Uskon kyllä, että jotkut sosiaalisesti toistaitoiset naiset kokevat noin, kun eivät näe sitä huomiota tai torjuvat sen jostain syystä tiedostamattaan. Mutta kyllä sekin sakki pariutuu heti kun avaa silmänsä.
Lainaa:
Sitäpaitsi: Minkä helvetin takia naisen pitäisi siihen tyytyä, että lisääntymisiän jälkeen
ei seksiä tarvita,eikä miehen löytämisellä ole mitään väliä?
Ei tietenkään miksikään. Mutta ei heidän todellakaan tarvitsekaan, vaikka eivät saakaan ihan joka jamppaa sormella näyttämällä niin kuin nuorena.
Lainaa:
Elämää naisella on silti jäljellä vielä vuosikymmeniä. Millä ihmeen oikeudella mitätöit tämän osan kokonaan?
En minä sitä mitätöi vaan sinä. MInusta on itsestäänselvää, että vanhatkin ihmiset harrastavat seksiä ja parisuhteita. Ja omat havaintoni viittaavat siihen, että niin he myös tekevät. Leskeksi jääneet naisetkin pariutuvat. Mitä nyt jotkut idiootista (itse valitsemastaan) miehestään eroon päässeet parisuhteisiin totaalisen kyrpiintyneet naiset alkavat hehkuttaa että miten mahtavaa elämä on ilman.
Lainaa:
Sinäkö ilolla pidät edelleen oman halusi täysin samana, mutta katsot, ettei ole mitään todellista haittaa siitä, että joudut olemaan ilman hyvässä lykyssä seuraavat 50 vuotta? Olethan jo osasi nauttinut?
Minä voisin antaa kaikki seksihaluni vaikka heti, jos säilyttäisin sellaisen kyvyn, että voisin antaa emännälle sen kerran pari kuussa kun tämä oikeasti haluaa.
Lainaa:
Lainaa:
mutta naisella ei nimenomaan ole mahdollista päätyä tilaan, jossa ei kelpaa kenellekään, ennen kuin vanhainkodissa (ja sielläkin vain siksi, että heistä kiinnostuneet miesikäryhmät ovat kuolleet).
Eiväytnaiset siirry vanhainkotiin menopaussiin saavuttuaan. Mutta lisääntymisikä siihen kuitenkin päättyy - ja oikeastaan jo aiemminkin se miesten kiinnostus osoittaa varsin merkittävää vähenemistä.
Kyllähän se vähenee, mutta ei todellakaan lopu kokonaan. Mistä keksitkin noin mielettömiä väittämiä. Ihan hyvin ikänaisetkin tuntuvat kelpaavan, kunhan suhteuttavat vaatimuksensa siihen mitä heillä on itsellään tarjota.
Lainaa:
Ovatko tällä perusteella siis mielestäsi vanhemmat naiset seksimarkkinoilla hirveän huonossa asemassa miehiin verrattuna? Vai nytkö ei tällä halujen epäsuhdalla olekaan enää mitään merkitystä, eikä asiaa pidä sen pohjalta lähteä tarkastelemaan?
Voidaan sitä tarkastella ja se vaikuttaa. Kyllä minä olen sanonut, että vanhemmiten sukupuolten mahdollisuudet tasaantuvat, koska halutkin tasaantuvat.
Lainaa:
Lainaa:
Ei ole. Ketään naista ei voi verrata surkeimpiin naisluusereihin.
Ai ne ei edes ole naisiksi laskettavia? Tarkoititko
miesluusereihin? Ehkä niihin vankeihin esim. joille naiset lähettelevät rakkauskirjeitä?
Tarkoitin tietysti miesluusereita. Mutta en ihania renttuja, joilla on oma vankka ihailijakuntansa, vaan sukupuolisessa mielessä luusereita. Syrjäytyneisiin peräkamarinpoikiin, nuoriin nörtteihin (tässä nörtillä ymmärretään sosiaalisilta lahjoiltaan alempaa keskitasoa tai heikompia tekniikasta ja luonnontieteistä kiinnostuneita miehiä), vammaisiin ym.
Lainaa:
Lainaa:
Surkeimpien naisluuserien mahdollisuudet ovat ehkä samaa luokkaa kuin keskivertomiehillä.
Koska parisuhteessa yksiavioisissa maissa pääsääntöisesti on yksi mies yhden naisen kanssa, niin kyllä se onnistuminen aika tasan menee miehillä ja naisilla.
Ero on siinä, että nainen onnistuu heti kun haluaa ja saa paljon lähempänä omia vaatimuksiaan olevan miehen. Nuo miehet tekevät usein raskaita kompromissejä saadakseen edes jonkun. Mutta tietysti pariutuminen on aina onnistuminen miehelle, vaikka ei se aivan unelmien prinsessan kanssa tapahtuisikaan.
Lainaa:
En usko, että edes hurjimmilla kukkopojilla sentään on pääsääntöisesti useampia naisia aktissa, vaikka toki jotkut harvat sellaistakin kuulemma harrastavat. Yleensä siis seksiä saa sekä mies että nainen, joten koko juttusi on lopulta tuulesta temmattua.
Tässä on sama juttu. Naiset saavat heti kun haluavat mitä haluavat, tai ainakin hyvin lähelle, kun taas moni mies ei edes yritä Ö-tason kapakkaruusua korkeampaa, kun tietää ettei saa Ö-tasoakaan kuin hillittömällä panostuksella hyvin harvoin.
Lainaa:
Ainoa ero, mistä edes voidaan puhua, on se, kuinka hyvin saanti vastaa toiveita.
Sehän se oleellisin ero juuri on. Tässä tullaan juuri valinnanvaran laadulliseen vaihteluun, josta olen yrittänyt jauhaa sinulle noin miljoona viestiä. Nainen kelpaa paljon useammalle miehelle kuin päinvastoin ja voi siksi valita paljon suuremmasta joukosta ja päätyä paljon lähemmäs ideaalivaatimuksiaan. Eli saa ainakin lähes sitä mitä toivoo. Mies taas joutuu tekemään paljon töitä ja tyytymään rajuihinkin kompromisseihin.
Lainaa:
Jos miehet toivovat seksiä jotakuinkin jatkuvasti, koko ajan, useita kertoja päivässä, useiden naisten kanssa, niin silloin kyse on vain siitä, että heillä on tolkuttomat vaatimukset. Niihin ei auta naisten tilanteeseen vertaaminen, vaan kohtuuteen opetteleminen.
Eikö sama päde järjettömiin kodin siisteysvaatimuksiin, miehen ulkonäkö ja varallisuusvaatimuksiin, sekä siihen, minkätasoista viihde- ja viettelypalvelua nainen voi vaatia mieheltään? Jos mies tyytyy kolmeen kertaan viikossa, niin kaipa nainen tyytyy sitten siihen, että mies tokaisee "hinkkaa itsesi märäksi, käyn paskalla".
Lainaa:
Naisten olisi äärimmäisen typerää edes yrittää tuottaa tällaisten halujen tyydyttämiseen riittävä tarjonta. Ei 200 kiloisellekaan se onnellisin tilanne ole päästä asumaan McDonaldsin keittiöön vapaalla mässäysoikeudella.
Jep. Ei tietysti kukaan nainen tee noin, koska heillä ei ole siihen pakottavaa tarvetta. Seksi on heille ihan kiva ylellisyys, ei välttämättömyyshyödyke. Sen sijaan mies, joka ei joka päivä työskentele naisen pillin mukaan häntä viihdyttääkseen tai hänen haluaman asumistyylin saavuttamiseksi, on itsestäänselvästi laiska moukka tai sovinistisika.
Lainaa:
Ja jos tosiaan vertaillaan sitä ,miten hyvin omat toiveet toteutuvat, niin sittenhän naisten kohdalla pitää tarkastella nimenomaan sitä, kuinka helppoa heille on saadajuuri se oikea mies,se toiveiden prinssi. Jos se kerran on se, mihin naisten halu kohdistuu.
Sehän se on ja helppoa se tuntuu olevan, kun kerran suurin osa naisista pariutuu. Hehän eivät sinun mukaasi tingi vaatimuksistaan yhtään, joten voidaan suoraan päätellä, että kaikilla pariutuneilla naisilla on täydellisesti heidän unelmiaan ja vaatimuksiaan vastaava mies.
Moni alemman keskitason mies sen sijaan ottaa edes jonkun akanrähjän ja ylemmän keskitasoinenkin tinkii melkoisesti unelmistaan ulkonäön, halukkuuden, miehen miellyttämishalun ja siivousinnon osalta. Kuka siis on onnellinen ja saa mitä haluaa?
Lainaa:
Halu on henkilökohtainen juttu. Et voi mitata toisen halujen täytymistä tai täyttymättömyyttä sillä, kuinka hyvin hän saa sitä, mitä sinä itse haluaisit. Et voi väittää, että toisen halut ovat jotenkin vähemmän tärkeitä, merkittäviä tai aiheuttavat pienempää ilamn jämisen tunnetta, jos jäävät täyttymyksettä. Astut silloin toisen tontille ja rupeat päsmäröimään hänen tuntemuksiaan omiasi referenssinä käyttäen.
En minä ole noin tehnyt, se on omaa (arvatenkin tahallista) väärintulkintaasi. Minä olen nimenomaan korostanut, että naisen aseman hyvyys on juuri siinä, että valtavasta valinnanvarasta voi poimia juuri sen mitä itse haluaa. Mutta eivät kaikki sitäkään osaa, ja ehkä joku ei kerta kaikkiaan voi tehdä minkäänlaista kompromissia. Tavalliset naiset kuitenkin tekevät ja löytävät helpohkosti itseään miellyttäviä miehiä.
Lainaa:
Olet aivan liian vaativa, kun sinulle pitäisi toki riittää sellainen "normaalimpi" annos seksiä - harvemmin, myöhemmin aloitettuna. Tämähän on se tapa, miten naisten miessuhteisiin itse suhtaudut. Sellaisenaan se saa vain negatiivisia luonnehdintoja: valikoivaa, laiskaa, liian korkealle kurottavaa suhteessa omiin edellytyksiin, tyytymätöntä runsaudenpulan keskellä.
Luuletko, että en ajattele itsestäni ihan yhtä negativiisesti? Surkea nörttipaska, jolla ei ole mitään seksuaalista annettavaa yhdellekään naiselle maan päällä.
Lainaa:
Miksi tällaiset epiteetit, jos kyse on vain meidän erilaisuutemme tarkastelusta neutraalisti ja ns.parisuhdemarkkinoiden ymmärtämisen yrityksestä? Olisiko aika jo pikku hiljaa lopettaa arvottavien sanojen käyttäminen? Ei oikein vakuutta, ettet esitä syytöksiä, jos sanavalinnat ovat leimaavia.
En minä osaa poliittisesti korrektia diplomaattikieltä. Olen perusluonteeltani kielteinen pessimisti ja ajatukseni ja sanavalintani ovat sen mukaiset. Eivät ne ole tarkoitettu syytöksiksi tai loukkaukseksi. Ja kaikkein vähiten yritän väittää, että olisin itse hyvä ja muut huonoja. Kunpa itsetuntoni olisikin niin vahva, että voisin uskoa niin. Edes kännissä jos ei selvänä. Mutta ei, ei se vaan onnistu.
Lainaa:
Lainaa:
Siksi, että oman hacavinnon mukaan lähinnä juuri hurmureita tai muuten hyvin erikoisia miehiä haluavilla naisilla on noita vaikeuksia. Ne tavanomaiset itselleen sopivaa tavismiestä etsivät naiset pariutuvat nopeasti ja tehokkaasti.
Miten niin? Juurihan pääsit selittämästä, kuinka nämä taviksiin tyytyvät naiset tyytyvät taviksiinsa aivan liian myöhään ja ne kukkopoikia halajavat harrastavat seksiä innolla jo teini-iässä. Taviksia eivät nämä kuvailemasi naiset huoli valikoivuudessaan kuin vasta lähempänä keski-ikää- mielestäsi aivan liian myöhään. Eikö juuri tämä ollut se syy, miksi tavismiehillä menee aika huonosti, mutta tavisnaisilla ei, koska hehän asiasta päättävät ja valitsevat itse sen, että ensin eivät taviksia kelpuuta?
Tarkoitan pariutumisen tehokkuudella tietenkin sitä, kuinka nopeasti oman halun heräämisestä onnistuu pariutumaan. Nuo tavisnaiset tosiaan elävät pitempään ilman haluja. En minä pidä sitä mitenkään ikävänä tilanteena, ettei halua jotain, eikä sitten "saa" sitä mitä ei halua.
Lainaa:
Onko oma vaimosi tällainen tavisnainen, joka helposti ja vaivattomasti pariutui tavismiehen kanssa?
Käytännössä kyllä. Minä olin helppo ja turvallinen valinta. Minusta ei tarvinnut kilpailla toisten naisten kanssa silloin eikä ole sen koommin tarvinnut.
Lainaa:
Vai olikos se oma vaimosi naisluuseri, joka ei oikein olisi kenellekään kelvannut?
Varmasti olisi, vain hänen arkuutensa esti hänen pariutumisen jo vuosikymmentä aiemmin. Siis se, ettei hän edes uskaltanut haluta.
Lainaa:
Aivan. Kovasti kuitenkin tunnut olettavan, että naiset kaiken seksiyltäkylläisyyden keskellä ovat jotenkin kovin outoja, kun eivät mahdollisuuksiaan jatkuvasti hyödynnä. Että heidän elämänsä tällaisena miljardöörinä sittenkin radikaalisti on erilaista kun varaa tässä suhteessa on. Näin, vaikka et edes oman elämäsi erilaisuuteen rahakasan päällä usko. Enkä usko, että heräilisit yöllä onnittelemaan itseäsi siitä, miten kivaa rahan omistaminen on, vaikka ainoastaan tiliotteesta sen olemassaolon huomaa.
Siis naiset jakautuvat tässä analogiassa miljardöörin ja miljonäärin välille, miehet miljardöörin ja puistopummin välille. MIljonäärin ja miljardöörin välinen ero mahdollisuuksissa on hiuksenhieno, kun taas puistopummin ja miljonäärin välinen ero on suunnattoman suuri. Nuori, kaunis ja estoton nainen on se miljardööri, joka voi saada sen oman jumbojetin, ja tavallinen viisikymppinen akanreuka (oho, taisi tulla taas sellainen negatiivinen syyllistävä sana) se miljonääri, joka joutuu lentämään Cessnalla (pienlentokone) tai vuokraamaan helikopterin. Persaukinen mies katselee maan kamaralla leipäjonossa eroa tekemättä, että siellä ne kermaperseet taas lentelevät. Eikä oikein ymmärrä, mikä sitä miljonääriä vituttaa siinä, ettei lompakko kestä oman jumbon hankintaa.
Lainaa:
Ei yksikään nainen saa yhtään miestä, ellei samalla myös tuomies saa naista. Molemmat silloin onnistuvat. On kummallista, että lasket kaikki liitot vain naisten onnistumisiksi. Onhan niissä ihan yhtä lailla mies mukana.
Olen verrannut juurikin toteutuneen ja omien halujen välistä eroa. Sitä mistä itsekin yllä kirjoitit. Naisilla se ero on paljon pienempi, koska he eivät pysty tekemään kovin suuria kompromissejä. Miehet antavat periksi paljon enemmän omista unelmistaan (joskin taitavat silti kokea suhteensa suurempina onnistumisina).
Lainaa:
Sinulla ei voi olla kokemusta siitä, miten helposti lisääntymisikäisenä naisena löytää itselleen miehen.

Ulkopuolelta tarkkaileminen ja kokeminen ovat jokseenkin eri asioita.
Niin ovat. Itsenä voi elää vain yhtä elämää, kun taas ulkoa voi tarkkailla tilastollisesti suuremman ihmisjoukon tekemisiä. On yleisesti tiedossa, että itseä tutkimalla ei juuri saa tietoa mistään muusta kuin itsestään, ja sekin on usein vääristynyttä.
Lainaa:
Vaikka naisen persaukisuus ei ehkä ole ihan samanlainen parinlöytymisen este kuin se on miehelle (johtuen tästä mies-elättää-kulttuuristamme), niin naisilla on vastaavia ei-kelpaa-ominaisuuksia.
Mikä ominaisuus tekee naisen täysin kelvottomaksi luomaan parisuhdetta? Nyrkin kokoinen haisevaa visvaa vuotava kasvain otsassa? Neliraajahalvaus? Laitostason epäsosiaalisuus? Kuinka yleisiä arvelet tuollaisten ominaisuuksien olevan?
Entä keksitkö ominaisuutta, joka tekisi naisesta kelvottoman mutta ei miehestä? Nuo yllä mainitsemani vakavat terveysongelmat rampauttavat vähintään yhtä pahasti miehen flaksin. Entä jos helpotetaan sen verran, että lasketaan myös tilapäiset ongelmat, jos ne kestävät 5-10 vuotta (niin kuin vaikka nuoren miehen nörttiys).
Tietenkin on olemassa ominaisuuksia, jotka ovat halutumpia ja vähemmän haluttuja, mutta ei naisilla ole oikein sellaisia totaalisen kelvottomaksi tekeviä juttuja, paitsi itsestäänselvät mutta hyvin harvinaiset vakavat terveysongelmat. Rumat naiset pariutuvat, vanhat pariutuvat, yksinhuoltajat pariutuvat, köyhät pariutuvat, epäsosiaaliset pariutuvat, vammaiset pariutuvat jne.
Mutta peräkamarin pojat eivät pariudu, nörtit opiskelijat eivät pariudu (ennen kuin heidän status muuttuu keskiluokkaisiksi diplomi-insinööreiksi), itsetuntovikaiset eivät pariudu ja niin edelleen. Ja he eivät pariudu nimenomaan siksi, että kukaan nainen ei kelpuuta heitä.
Lainaa:
Lainaa:
Erittäin harvoin nuoret naiset haikailevat vuosikymmentä saavuttamattoman rakkauden perään.
No ei kai se nyt sentään ole mikään validi vertailukohta: joku idiootti, joka fiksoituu sairaalloisesti johonkin yksittäiseen onnettomuuteensa?
Olen samaa mieltä. Siksi ihmetelen suuresti, että otit noin älyttömän esimerkin mukaan keskusteluun?
Lainaa:
Jos taas puhutaan siitä, miten kumppanittomuus hieman hillitymmin vaivaa, niin eiköhän se monilla naisilla ole ihan totta. usein vieläpä yhdistyneenä suruun siitä, ettei pääse kokemaan koskaan äitiyttä. Tuplasuru siis.
Onhan noita, mutta harvinaista se on. Paljon harvinaisempaa kuin miehiä vaivaava kumppanittomuus. Pariutumisessa onnistuneita on yhtä paljon, mutta muista se, että varsinkin niiden heikommin haluttujen keskuudessa moni nainen valitsee sinkkuuden ja jättää samalla jonkun miehen haluamaan suhdetta mitä ei voi saada. Siellä se ero on, epäonnistuneiden keskuudessa. Naiset ovat siinä pelissä lucky luusereita.
Lainaa:
Lainaa:
Olen varmaan muuttunut kiinnostavammaksi teknis-taloudellisessa parisuhdemielessä.
No eikö tämä tapa kiinnostaa kelpaa? Pitäisikö saada itse valita, millä perusteella on kiinnostava? Saako naisetkin?
Eivät, mutta naiset voivat aina valita sellaisen miehen, jonka kokevat kiinnostavaksi. Muista se laaja laadullinen valinnanvara. Aivan tavallinen nainen voi saada rikkaan, komean, halukkaan, haluttoman, sosiaalisen, epäsosiaalisen, tyylikkään, johtavan, tossunalusen tai mitä nyt keksiikään haluta, kunhan ei halua kaikkea mahdollista kerralla. Miehen laadullinen valinnanvara on yleensä hyvin paljon suppeampi, ja jos se ei satu yksiin hänen mieltymystensä kanssa, niin sitten miehen on pakko tehdä rankka kompromissi. Niin kuin vaikka minun seksuaalisesti halutuksi kokemisen tuntemisessa. Nuo teknis-taloudelliset naiset, joiden mieltymykset minä täytän, eivät ole seksuaalisesti halukkaita. Seksuaalisesti halukkaat taas haluavat aivan muita asioita (joissa on jonkin verran yksilöllisiä variaatioita, mutta ne eivät ylety siihen mikä minä olen). Minun varsin tavalliset ja vaatimattomat haluni on siis tuomittu ikiajoiksi kohtuuttomiksi, koska olen mies.
Lainaa:
Lainaa:
Ja tässä iässä vielä teoriassa isäehdokkaana, ainakin siihen asti kun toteaisin että se ei onnistu.
Viittaatko nyt vasektomiaasi? Sen olet itse vapaaehtoisesti haitaksesi hankkinut, joten sitä ei kyllä lasketa "mieheyden yllesi langettamaksi onnettomuudeksi".
En, vaan siihen, että en halua enää lapsia enkä missään tapauksessa halua tehdä lasta hintana parisuhteesta. Ennemmin olen sitten vaikka pumpattavan barbaran kanssa lopunikäni, kun teen kärsimään lapsen, jota en halua hoitaa ja kasvattaa. En minä tietenkään olisi antanut itseäni kuohia, ellen olisi äärettömän varma siitä, etten enää koskaan halua lisää lapsia.
Lainaa:
Sinäkösiis saat valittaa, jos naiset kiinnostyvat sinusta "väärällä tavalla", mutta naisten kyllätulee olla kiitollisia kaikesta heihin kohdistuvasta kiinnostuksesta sen laadusta ja tarkoitusperistä riippumatta? Ihan sama hakeeko mies kertaseksiä tai taloudenhoitajaa, aina pitää olla toosi otettu ja innokas ryhtymään leikkiin.
Kuinka monta kertaa se pitää sanoa? Tietenkin naiset voivat vaatia mitä vain ja valittaa mitä vain. Ihmettelen kyllä sitä, jos joku nainen valittaa jostain asiasta mutta valitsee kerta toisensa perään kyseisen asian. En minä sitäkään kiellä, mutta ihmettelen mielestäni hyvinkin perustellusti, miksei välillä voisi kokeilla toisenlaista valintaa.
Lainaa:
Sinä tietenkin saat närkästyä, jos sinusta halutaan vain elättäjää ja suojelijaa, eikä seksipetoa.
Ei tuo ole missään määrin sama tilanne kuin naisilla. Oikea vertailu tyypilliseen miesten huonoutta valittavaan naiseen olisi se, että minulle olisi ollut koko ikäni tarjolla seksipetoja, perhettä haluavia, varakkaita elättäjiä, persaukisia elätettäviä, kauniita, rikkaita, mukavia, sosiaalisia johtajan roolin ottavia, nöyriä alaisia, epäsosiaalisia kylki kyljessä kiehnääjiä, meneviä maailmannaisia, keskinkertaisia taviksia ja niin edelleen, mitä nyt ikinä voi keksiä, ja olisin 10 kertaa valinnut minua kuolaavien himokkaiden nymfojen nenän edestä haluttoman hiirulaisen ja sitten kitisisin ettei kukaan halua minulta seksiä koskaan. En minä käsitä mikä mahti maailmassa estäisi minua valitsemasta pettymyksen tai parin jälkeen sellaista nymfoa ja kokeilemaan sitten miltä se tuntuu kun pannaan se homma överiksi. 10 iteraation jälkeen (mikä on ihan tyypillinen suhdekokeilujen määrä nykynuorille) olisin jo varmasti saanut optimoitua hyvin monta ominaisuutta.
Lainaa:
Lainaa:
Kyllä minä yrittäisi ennemmin löytää omanikäisen naisen, joka voisi tyydyttää fantasiani enemmän tai vähemmän passiivisena seksiobjektina olemisesta.
Eli vaatimuksiahan siis löytyy. Pitäisi olla kiihkeä paketti ja ikääkin saman verran kuin itselläsi.
Nuo ovat toiveita. Jos toiveet eivät toteudu, olisin tietenkin valmis kompromissiin. Vaatimuksia, jotka ovat siis sellaisia, joiden täyttymättä jättämistä mieluummin valitsisin sinkkuuden jatkumisen, on minulla hyvin vähän. Lähinnä tuo, että lapsia en tee. Ja sitten toki vakavat sairaudet ym. ongelmat (ml. vakavat päihdeongelmat). Ehkä aivan hillitön holtittomuus ja huolimattomuus olisi sellaista mitä en kestäisi ja etäsuhteeseen en alkaisi. Eiköhän ainakin 75 % suunnilleen omanikäisistäni naisista kelpaisi.
Lainaa:
Et ehdottele itsellesi mihin tahansa tyytymistä samaan tapaan kuin naisille.
Voitko lainata kohdan, jossa olen ehdottanut naisille mihin tahansa tyytymistä? Jos onnistut siinä, minä lainaan sitten sen, jossa sinä vaadit sharia-lakia epäinhimillisine rangaistuksineen toimeenpantavaksi Suomessa välittömästi.
Lainaa:
Ymmräär nyt, että omat mahdollisuutesi saada nainen pitävä kyllä sisällään ihan kaikki mahdollisuudet, eivät vain sellaisia, joista olisit oikeasti kiinnostunut.Paitsi tietenkin, jos vertailussa sitten anisetkin saavat esittää oman toivelistansa siitä, millaiset miehet lasketaan.
Tietenkin kaikki, joille kelpaan, kuuluvat valinnanvaraani. Ja niin minä kuin kaikki muutkin valitsevat siitä itselleen omiin toiveisiin parhaiten sopivan kopmpromissin. Mutta toisilla (esim. naisilla) se joukko on vain valtavasti suurempi ja mahdollistaa paljon lähempänä omia toiveita olevan valinnan ja paljon tiukempien minimivaatimusten ylläpitämisen.
Lainaa:
Lainaa:
Mutta kun tiedän että se olisi turhaa, niin varmaan ottaisin muutaman pettymyksen jälkeen samantapaisen naisen kuin vaimoni on.
Eli odotat onnistuvasi jopa useampaan kertaan sellaisella varmuudella, että kuvaat juttua ottamiseksi, et saamiseksi. Kylläpä meneekin miehillä huonosti.
Takerrut taas epäoleelliseen sanasaivarteluun. Kyllä minä luulen, että saisin todennäköisesti muutamassa vuodessa uuden vähät vaatimukseni täyttävän naisen, jos vaimo minut jättäisi. Ei se ehkä täysin huono tilanne ole, mutta vain kalpea aavistus tavallisten naisten mahdollisuuksista. Esim. minulla tuskin olisi käytännössä mahdollisuutta vähäksi aikaa reippaampaan seksuaaliseen rillutteluun, mitä monet keski-iässä eronneet harrastavat aikansa (myös naiset), ennen kuin taas pariutuvat vakavammin. Kuka minun kanssa muka haluaisi yhdeksi yöksi seksipuuhiin.
Lainaa:
Lainaa:
Näin uskon asioiden olevan. Eihän tuo emäntä joka suhteessa aivan täydellinen ole mutta äärettömän ihana kuitenkin.
Joten olet itse esimerkki siitä,miten myös miehet - eivätkä pelkät YTM:t - onnistuvat superhyvin. Vaimossasi on (lähes) kaikki, mitä voi toivoa. Eivät naisetkaan pysty tuon enempään.
Kyllä ne pystyvät. Esimerkiksi valitsemaan eri elämänvaiheissa erilaisia, juuri niihin vaiheisiin sopivia, toimintatapoja.
Lainaa:
Mutta sellaiset 5 -10 vuotta ikäeroa miehen hyväksi on aika tavanomaista.
Voi olla, mutta ei tuollainen ikäero merkitse mitään keski-iässä. En minä sanoisi, että 50 vuotias mies ottaa nuoren naisen, jos nainen on nelikymppinen. Keski-ikäisiä rähjöjä (anteeksi) kumpikin ovat.
Lainaa:
Eronneet naiset tyypillisesti ovat löytäneet rinnalleen uuden itseään vanhemman miehen
Niin, koska vaativat mieheltä ennen kaikkea sosioekonomista statusta ja kyllähän keskituloinen keski-ikäinen tahkoaa sitä ihan kivasti vuosikymmenessä.
Lainaa:
ja eronneet miehet tyypilisesti itseään nuoremman naisen.
Ne miehet löytävät, jolla on sitä sosioekonomista statusta vaihdettavaksi halutuksi kokemisen tunteeseen. Ne muut löytävät kivan sillan, jonka alla asua ja kivan sossutädin, jolta ei saa seksiä, mutta sentään vähän kaljarahaa.
Lainaa:
Yli kymmenenkin vuoden ikäero on ihan tavanomaisella miehellä mahdollinen selvästi. On useampia esimerkkejä. Eivätkä he ole mitään epätavallisia miehiä, vaan aivan samanlaista porukkaa kuin valtaosa tutuistani. Monet perustavat uuden perheen uudessa liitossa, jolloin miehen lasten ikäerot ovat helposti yli kymmenenkin vuotta näihin tuoreimpiin.
Onhan noita, mutta ei se mitään valtavirtaa ole. Liekö yksi kymmenestäkään. Ja kyllä ne miehet vaan ovat hyvin harvinaisia poikkeuksia lukuunottamatta ylempää keskiluokkaa.
Lainaa:
Mitä nuita mieheni työtuttavuuksia katselee, niin juurinoide +60 miesten kainaloon saattaa hyvinkin ilmaantua nuorempi sirpsakka nainen. Ei ehkä 30 v., mutta hyvinkin vasta alle 50 v. - eli juuri ja juuri vielä lisääntymiseenkin kykenevä.
Ja paljonko olikaan noiden työtuttavuuksien kuukausitulot? Eivätkö ne jotain pankkiireja ja liikemiehiä olleet, ellen väärin muista?
Lainaa:
Eivät ne toki enää ikäisilleen miehille uudeksi siipaksi kelpaisikaan, mutta 60-vuotiaan silmissä toki 20 vuotta nuorempi on aika siloinen ja ketterä edelleen.
Aivan varmasti kelpaisivat, jos tyytyisivät sosioekonomisesti itsensä tasoisiin alemman keskiluokan duunareihin ja valkokaulusduunareihin. Siinä porukassa vain huimapäisimmät supliikkisankarit ja ihanimmat rentut edes haaveilevat 10-20 vuotta nuoremmista naisista.
Lainaa:
Lainaa:
Ei se nyt niin mahdotonta ole naisenkaan pariutua keski-ikäisenä. Aikamoinen liioittelun maku tuossa on.
On se kuitenkin vain niin, että silloin kannattaa lähinnä vikitellä niitä vanhempia herrasmiehiä, sillä nuoremmat haluaa oman ikäisensä tai nuoremman, eivät mitään puumanaista - pääsääntöisesti. Saattaa sellaisella jo vähän lerppua.
Miehet haluavat mitä haluavat, mutta kuka nuoremman saa on toinen asia. Mutta joo, jos nainen haluaa sikariosastoa, niin vanha ukonrähjä (ai niin, sori) on tosiaan ainoa mahdollisuus.
Lainaa:
Lainaa:
Eli harrastanut nuorena lyhyitä intohimiosia suhteita ja seksisuhteita ja vakiintunut sitten fiksun ja turvallisen naisen kanssa lapsia tekemään.
Mutta nimenomaan olisit joutunut vaihtamaan naista.
Olisin, mutta silloin se olisi tietysti ollut helppoa.
Lainaa:
Ongelmasi siis eivät ole liian suuri vaatimuksia esittävät naiset, vaan ne naiset, jotka eivät esitä yhtään mitään, koska eivät edes miestä etsi.
Minun kannalta se on samantekevää. Moni nainen myös pariutuu ihan tilaisuuden tullen, vaikka ei etsikään. Sanoisin, että ainakin nuorilla naisilla harkitusti aloitettu sinkkuus päättyy melkeinpä useimmiten siihen, että joku sattumalta tavattu mies vaan vie jalat alta, eikä varsinaista miehen etsintä- ja valintavaihetta (ja siihen liittyviä kelpaamattomuuden tuntemuksia) edes tule.
Lainaa:
Olet useaan kertaan sanonut, että naiset aluksi etsivät jotain utopistisen uljasta miestä, mutta myöhemmin tyytyvät tavallisempaankin. Kyllä tämä minusta aika selkeästi viittaa siihen asetelmaan,että sen saman naisen vaatimustaso asettuu iäkkäämpänä matalammaksi.
Muuttuuhan se.
Lainaa:
Onkoväitteesi nyttemmin muuttunutkin niin, että nuorena miesuhteisiin hakeutuvat vain erittäin laatutietoiset naiset, mutta myöhemmin onneksi vähän maltillisemminkin vaatimuksin kumppania etsivätkativoituvat, jolloin tavismiesten flaksi paranee?
Ei, mutta kyllä ne vähemmän laatutietoisetkin sen verran laadun päälle ymmärtävät, että jos samalla hinnalla on tarjolla Lada ja Mersu, hyppäävät Mersun rattiin. Tilanne on nuorena juuri se, kun liki kaikki miehet ovat jo heränneet haluamaan, mutta naisista vasta osa. Siinä vaiheessa, kun liki kaikki naiset aktivoituvat, kilpailu kiristyy ja jotkut naiset joutuvat valitsemaan Ladan ja patikoinnin väliltä. Ja jotkut ottavat sen Ladankin.
Lainaa:
Miten luulet niiden nuorena kovin vaatimuksin saalistaneiden suhtautumisen kehittyvän tuossa vaiheessa?Jatkavatko edelleen vaativina vai muuttavatko asennettaan?
Useimmat naiset pyrkivät vain muuttamaan vaatimuksiaan. Lukioiässä ihaillut öykkäröivät rentut ja kovikset vaihtuvat opiskeluiässä rentoihin ja sosiaalisiin järjestöaktiiveihin ja valmistumisvaiheessa hyvätuloisiin pukumiehiin. Mutta toki monet kohtaavat sen todellisuuden, että eivät enää saa mitä haluavat. Vauvakuume sitten muuttaa vaatimukset realistisemmiksi.
Lainaa:
Lainaa:
Monet tekevät noin. Naiselle se on täysin mahdollista. Tai sitten elää hulivilielämää nuorempana ja ottaa sitten se turvallinen tavis.
Eli nämä taviksen myöhemmin ottavat ovat nyt se kuuluisa valikoivien naisten joukko?
Kaikki naiset, jotka ovat millään tavalla miehistä kiinnostuneita, ovat valikoivia. Aivan kaikki. Eri naisilla vain vaatimukset vaihtelevat ja samallakin naisella eri elämänvaiheissa. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?
Lainaa:
Myöhäisheränneet ovat heti kättelyssä vähempään tyytyväisiä?
Joissain asioissa kyllä, jos nyt vähemmällä tarkoitetaan keskimäärin vähemmän haluttuja ominaisuuksia. Kyllähän he ottavat yleensä ihan tavallisia miehiä. Eivä he vaadi ruuneberin supliikkia, myyntimiehen itsevarmuutta tai ihmeellisiä viettelytaitoja. Mutta toki heilläkin on vaatimukset, esimerkiksi meihen luotettavuus ja turvallisuus on usein hyvin tärkeä asia. Nuo naiset ovat ennemmin ilman kuin ottavat rentun (mikä on toki hvyin teoreettinen valinta, koska nössömiehiä riittää kaikilla).
Lainaa:
Onko vielä olemassa se katkeroituneiden ja huonoilla miessuhteilla pilanneidenkin anteliaiden naisten joukko? Kenet ne ottaa - taviksen vai koviksen?
On. Osa järkintyy ja ottaa helppohoitoisen tavisnyhverön. Osa lyö pensselit santaan ja hehkuttaa loppuikänsä sinkuuden ylivertaisuutta ja miesten sikamaisuutta. Ja osa hakkaa koko ikänsä päätään seinään öykkärien kanssa, kunnes kohtaavat tarpeeksi kahjon päästämään ilmat pihalle.
Lainaa:
Lainaa:
En minä ole väittänyt, että halukkuus olisi muuttumaton ominaisuus. Tietenkin se muuttuu, mutta naisen valtava valinnanvara tarjoaa joka hetki mahdollisuuden juuri senhetkisten halujen tyydyttämiseen.
Paitsi vanhana. Sen sinä haluat taas jättää unohduksiin.
No tosi vanhana voi olla haastavaa, mutta niin se on miehillekin. Mutta en minä tiedä haluavatko vanhukset tosiaan hirvittävän villiä seksiä kovinkin yleisesti.
Lainaa:
Lisäbonuksena se biologinen tosiasia, ettei lasten hankkiminen tuossa vaiheessa ole mahdollista - KUTEN SE ON MIEHILLE!
Ajattele, miksi jossain päin maailmaa ihmiset kuolevat nälkään. Kävisivät ostamassa sitä K-lähikaupasta. Sehän on ihmisille täysin mahdollista. Vai onkohan sittenkään ihan jokaiselle?
Lainaa:
Lainaa:
Lähinnä kritisoin sitä, että listasit miesten yleistä kelpaamattomuutta aiheuttaviksi ominaisuuksiksi suosituimpien miesten ominaisuuksia.
Niin.Yritin muistuttaa, etteivät sentään kaikki naiset tarkastele teitä noilla esittämilläsi kriteereillä. Nytkö haluat moittia minua siitä? Pitäisikö opetella olemaan kuten "kaikki naiset", ettei maailmankuvasi sorru? Ainakaan järjellä ei sovi perustella sitä, miksei rokkitähti ehkä ole kaikille se halutuin mies.
Voisit kertoa, kun yleistät itsesi olemaan naisen stereotyyppi.
Lainaa:
Paitsi ihan muutaman vuoden sisällä sitten kuitenkin. "Kaikki mulle tässä, nyt ja heti." Eiks toi nyt ole aika teiniä aikuiselta mieheltä? Kyllä se ilman jääminen sitten myöhemmin tulee tutuksi aika monelle naiselle jatkossa, joten tästä nuoruuden ajasta saa maksaa ihan riittävän hinnan.
No luulisi sitten, että ottaa nuoruudesta kaiken irti.
Lainaa:
Just. Eli maailmassa on yksi "oikea" seksihalujen määrä -miehinen. Naisen pitäisi ratketa reimusta, jos saa sitä, mitä miehet haluaisivat. Ei tämänyt ehkäkuitenkaan ole mikään miehiävastaan luotu salaliitto, vaan elämälle tyypillinen tilanne, jossa joku ei saa ihan kaikkea mitä toivoo. Ei naisetkaan saa sitä, mitä toivovat täysimääräisesti ja viiveettä. Ei edes silloin, kun suostuvat suuriin myönnytyksiin tai urhrauksiin. Ei kukaan saa. Ei siitä nyt ehkä kannata nuin kauheasti valittaa, että elämä on sellaista kuin se on - kaikille.
Älä viitsi taas jauhaa tuota pilvilinnapaskaa. Kyllä elämä kohtelee ihmisiä helvetin epätasa-arvoisella tavalla, niin ryhmiä kuin yksilöitä ryhmien sisällä. Toiset saavat paskaa niskaan kottikärryllä ja heikon luonteen jolla ei pysty kuin valittamaan.
Lainaa:
Lainaa:
Todelliset vaikeudet naisille tulevat vasta eläkeiän häämöttäessä.
Nykyään se eläkeaikakin onn useita kymmeniä vuosia. Useimmiten mennen tullen pidempi kuiva kausi kuin 15-25 v. nuorena miehenä. Millä perusteella pidät sitä jotenkin helpompana aikan olla ilman seksiä? Kuten varmaan itsekin tiedät, ne menneet seksikokemukset auttavat himoon harvinaisen huonosti.
Ei sitä kokonaan tarvitse ilman olla, niin kuin nuoren miehen. Ja jos saa vain puolet siitä mitä haluaa, niin sitä se on miehillä koko ikä. Naisilla ensimmäiset 70 vuotta tuputetaan rasitteeksi asti, jos nyt viriilin miehen vaivoikseen ottaa (ja nuorempana muutenkin). Puumailu on sitä paitsi muotia.
Lainaa:
Lainaa:
Kyllä minulle kelpaavat kompromissiratkaisutkin. Nuorena olisin voinut rietastella holtittomien ja epävakaisten naisten kanssa ja vakiintua fiksun ja luotettavan. Nyt homma onnistui vain puolittain, mutta hyvä niinkin.
Mikäs tuossa olisi ollut sitä kompromissia? Eikös sen pitänyt olla juuri kaikkien toiveittesi täyttymys?
Tuo olikin se ideaalitilanna ja toteutunut on kompromissi. Tosin on tuokin kompromissi. Muistat kai, että se ideaalinainen on hyvin halukas ja valmis ottamaan johtajan roolin seksipuuhissa. Katsos kun miehillä unelmatkin ovat kompromissejä.
Lainaa:
Lainaa:
No sitten marssii seuraavaan pihaan ja pyytää hieman kauniimmin.
Kyllä tarinaan myös kuuluu se, ettei niitätaloja siinä vieri vieressäole, vaan kyseessä on jotakuinkin ainoa mahdollisuus.
Jaa. En tunne tuota tunkkitarinaa noin yksityiskohtaisesti. Sitten se on huono vertaus, koska miehiähän tunnetusti on tässäkin maassa miljoonia. Se on kuin tunkkitehtaan varastossa olisi.
Lainaa:
Joo, mäkin ymmärrän sun tilantees täysin, vaikka tokihan se on ihan epätodellinen. Eiks oo kivaa, kun tuut otetuks huolines tosi vakavasti - sinä epätodellisessa kurjuudessasi pyöriskelevä miespolo? Susta nyt vaan tuntuu tollaelta, mutta eihän se oikeesti totta ole.
Tuo on täysin totta. Minulla on paha tapa kokea tilanteeni huonommaksi kuin se objektiivisesti arvioituna on.
Lainaa:
Lainaa:
Mutta naisilla on myös kokemuksia siitä kelpaamisesta, jos vain itse haluavat kelvata.
Niinhän sinullakin on. Vai etkö kelpaa vaimollesi?
Puolittain.
Lainaa:
Etkö sä ole vieläkään oppinut, ettei se malttamattomuus, joka nuorena oli "niin totta" ole ihan pahinta mahdollista kidutusta, vaan johtuu iästä? Sen kokevat ihan kaikki nuorena - sama se, mitä kukin sattuu malttamattomana odottamaan. Tuska on aina täsmälleen yhtä vaikea.
Joo, kaikki me olemme yhtä iloisia ja meillä on samat mahdollisuudet. Mitä nyt joiltakin puuttuu muutama raaja, joiltain eväät sosiaalisessa elämässä pärjäämiseen, joku on persaukinen, joku seinähullu ja joku on sitten taas terve optimistinen ja onnellisen luonteen omaava perintömultimiljardööri, joka rilluttelee onnesta soikeana 110 vuotiaaksi, kunnes menettää uuden Ferrarinsa hallinnan testaillessaan sen suorituskykyä vuoristotiellä. Ei se nyt vain niin mene, että kaikilla on yhtä helppoa tai vaikeaa. Eikä myöskään niin, että jokainen voi aivan itse valita miten elämänsä kokee. Tosielämässä on turha mennä nalkuttaman halvaantuneelle, että "Ota vuoteesi ja käy, laiska paska". Ei se siitä mihinkään lähde.
Lainaa:
Ei se silti estä etsimästä, eikä naisia niiden mukaan arvottamasta. Onkin tosi kivaa, kun omamies kertoo ja osoittaa, ettet sä nyt ihan priimaa ole, mutta kelpaat pareman puutteessa. Eihän tollasesta nyt voi mitään kelpaamattomuuden tunteita syntyä, eihän?
Luuletko, että naiset eivät tee noin? Miksi se pitäisi niin raskaasti ottaa. Kompromissipuolisoja me jokainen parisuhteen puolisko ollaan. Jos jokainen saisi joka hetki valita puolisokseen kenet tahtoo, luulen että aika pieni promille nykyisistä parisuhteista olisi koskaan alkanut.
Lainaa:
Opettele olemaan iloinen loputtomasta halustasi ja alati vallalla olevasta kyvystäsi seksuaaliseen nautintoon, jota eivät pikkuasiat häiritse.
Jauhaisit varmaan tuota lapsellista "opettele nyt näkemään tilanteen hvyä puolet" tyypille, joka tulee lääkäristä keuhkosyöpädiagnoosni kera.
Ne perkeleen halut juuri ovat kaiken kurjuuteni alku ja syy. Se, joka ei mitään halua, ei voi olla onneton.
Lainaa:
Tyydy siihen, että seksiä sentään silloin tällöin saat ja vierelläsi on mukiinmenevä vaimo - nyt on, vaikkei 15 v. ollutkaan.
Joo, olenhan tässä pian sen 15 v tyytynyt enkä aio muuttaa tilannetta näköpiirissä olevassa tulevaisuudessa.
Lainaa:
Elä tässä, missä olet, äläkä jossain menneissä murheissa tai haaveiden maailmassa, missä kaikki olisi mahdollista.
Älä nyt luule, että vatvon tällaisia kaiket päivät.
Lainaa:
Myös naisnäkökulmasta tarkastellen sinulla itselläsi on kaikenlaista, josta naiset usein vain voivat haaveilla.
Kuten mitä? Melkein jokainen nainen saa perheen, jos vain haluaa. Perusmukavan ja turvallisen miehen saavat kaikki. Katkolla oleva pätkäduuni hädin tuskin suomalaisten keskimääräisellä palkalla? No, sitä kadehtinee työttömät sukupuoleen katsomatta, ja oliko se niin että miehille sekin kurjuuden laji on yleisempää. Oma kyvyttömyyteni ja laiskuuteni (itseähän sai kuvailla negatiivisesti) estää minun uraa koskaan kehittymästä sille portaalle, jossa naiset törmäävät lasikattoon, joten siinä ei ole kadehtimista. Oma ja perheen terveys on OK, ja arvokas asia, mutta se ei taida olla mitenkään sukupuolittunut juttu.
Lainaa:
Tartu siis siihen, äläkä siihen, mikä ehkä puuttuu.
Joo, kyllä minä osaan iloakin saada elämästä. Nämä jutut nyt menevät tällaiseksi kärjistetyksi inttämiseksi.