Tieteessä nyt

Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.

Onnittelut palkituille!

Lisää Tiedettä sähköisenä!

Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on Ma Touko 28, 2012 12:00 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 86 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Omituinen aivo-orgasmi
ViestiLähetetty: Ti Touko 11, 2010 4:39 pm 
Poissa

jees kirjoitti:
Efedriinillä muuten saa tuon efektin keinotekoisesti.

Ei saa. Se on serkkutunne sekin. Eikä amfetamiinillakaan. Mutta joo, varmaan aktivoi samoja alueita aivoissa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Touko 17, 2010 1:26 am 
Poissa

Alveron kirjoitti:
Näin väitän kunnes joku mahdollisesti selittää, miksi kyse ei sittenkään ole kananlihalle menemisestä.
Ihoni ei ole koskaan mennyt kananlihalle tämän ilmiön kokemisen aikana. Riittääkö?

Alveron kirjoitti:
Sitä paitsi lukemani perusteella hyvin harva kokee mitään tunnin kestäviä "pääsäväreitä", se on epäilemättä hyvin harvinaista.
Tässä olet todennäköisesti väärässä. Itse en menisi ihan orgasmiin asti vertailemaan sitä mielihyvän tunnetta, mutta kun sattumalta törmään videoon mikä laukaisee tämän tunteen voin katsoa sitä pätkää loopilla käytännössä niin kauan kuin huvittaa ja ylläpitää tunnetta helposti puolesta tunnista tuntiin.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Touko 17, 2010 7:36 am 
Poissa

Minulla on ollut tuontapainen tunne joskus koulussa oppitunnilla, kun opettaja puhui. Se tunne katoaisi, jos alkaisin liikehtimään liikaa ja se tuntui joltain väsymyksen tapaiselta ja rentouttavalta. Mahtaakohan olla sama tunne? :?

Esitetyt väittämät ovat kirjoittajan omia näkemyksiä, ellei toisin ole mainittu. Kirjoittaja ei ole vastuussa esitettyjen väittämien oikeellisuudesta.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Marras 24, 2010 9:37 am 
Poissa

Armitage kirjoitti:
Alveron kirjoitti:
Finchy kirjoitti:
Ei selvästikään ole kysymys "kananlihasta".

EDIT: Tällä laitteella saa tuon tunteen sisarustunteen aikaiseksi. Se ei ole ihan sama koska se tulee tuolla tavoin vähän mekaanisemmin ja heti eikä sillä tavalla "hiivi" ja hitaasti voimistu. Samantapaine ero kuin hitaassa ja nopeassa orgasmissa, itse asiassa.
Kuva

Itsekin olen kokenut sekä tämän oikean aivo-orgasmin että tällä päänhierontalaitteella tuotetun tunteen. Yhdyn näkemykseen, että ne eivät todellakaan ole sama tunne. Aivo-orgasmi on paljon kokonaisvaltaisempi, voimakkaampi ja enemmän sisäinen tunne. Tämän laitteen tuottama tunne voisi olla sitä, mitä tässä ketjussa on sanottu päänahan kananlihalle menosta. Hyvä tunne sekin on, mutta ei mitenkään verrattavissa aivo-orgasmiin.

Olen kokenut sellaisen hyvin samoissa tilanteissa, kuin tämän ketjun lukijat. Kun joku kohdistaa huomionsa juuri minuun. Esimerkiksi, kun joku selittää minulle juurta jaksain jotain asiaa. Muutaman kerran se on tullut myös silloin, kun joku vieraampi ihminen on tarjoutunut hieromaan hartioitani ilman että olisin häntä pyytänyt. Mielestäni aivo-orgasmin saa paremmin vähän vieraammilta kuin aivan lähimmiltä ihmisiltä. Miksi? En tiedä.

Ensimmäistä kertaa tässä ketjussa sain tiedon, että muillakin ihmisillä on näitä kokemuksia. Vihdoinkin tunteella on nimi, vaikkakin vähän huono, sillä minkään seksuaalisen kiihottuneisuuden kanssa aivo-orgasmilla ei ole mitään tekemistä.

Ja kun oudoista tuntemuksista päästiin puhumaan, niin minulla on eräs hassu ikävä tuntemus. Nimitän sitä "kylmiksi väreiksi", vaikka mielestäni ei olekaan sitä mitä, kylmillä väreillä yleensä tarkoitetaan. Tällainen todella epämiellyttävä puistatus kulkee koko ruumiin läpi esimerkiksi silloin, kun syön raakaa kukkakaalia tai kiinankaalia:) ja miedompana silloin kun kosketan silkkiä. Olenkin jättänyt raa'an kukkakaalin syönnin tämän takia, vaikka pidänkin kasvin mausta paljon.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Marras 27, 2010 11:25 pm 
Poissa

Armitage kirjoitti:
Ei siihen kananlihalle menemistä liity. Se on mekaanisempi reaktio johon ei liity mielihyvän tunnetta.

Jos siis tarkoitat että kananliha on mekaanisempi reaktio, niin ymmärsin sen oikein.

Mutten oikeastaan tiedä ihan tarkalleen mitä kananliha on, mutta metallican one videota katsellessani (katson sen korkeintaan kerran vuodessa tai jotain sellaista) saan ns. kananliha-reaktion joka aiheuttaa mielihyvää, mutta mielihyvä voi tulla kieltämättä ehkä siitä ideasta että saan tuosta videosta kananlihaa ja keskittyminen ns. ihonkosketukseen/kananlihaan?
Tähän ehkä ehdollistumiseksikin teorioitavaan kananliha-rituaaliini ihan taustatiedoksi kiinnostuneille, etten muista ensimmäistä oneani, mutta ehkä tapaus joka mahdollisesti tapahtui ennen ensimmäistä onea tai ainakin ennen ensimmäistä one-kananlihaa, niin menee niin, että nukuin kaverin sohvalla ja hän herätti minut ns. äkisti ravistellen, huutaen että äsken tuli metallican one (mtvltä/viva/yms. sohvaa vastapäätä, äänet liene päällä).

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Marras 28, 2010 10:53 am 
Poissa

Ataraksia kirjoitti:
nukuin kaverin sohvalla ja hän herätti minut ns. äkisti ravistellen, huutaen että äsken tuli metallican one (mtvltä/viva/yms. sohvaa vastapäätä, äänet liene päällä).

Olen pahoillani ns. valemuistosta, ehkä olen liian onnellinen kun näitä pukkaa, hehe selitelyn maku suussani on nyt...
...tämähän ei siis tapahtunut minulle, mutta tämä kerrottiin elävästi ja periaatteellisella tasolla se olisin voinut olla ikäänkuin minäkin, mutta siis kuitenkin joku(-tälläinen) tunneside on silti muodostunut ilmeisesti ennen one-kananlihoja, jos sillä nyt on mitään väliä?

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Tammi 04, 2011 6:37 pm 
Poissa

Niin näitä aivohyvätunnepulppuiluja tuntuu olevan vähä erilaisia tai ainakin erivoimakkuuksia. Lievempiä saattaa tulla ja olla jonkun aikaa niin ettei ees välttis sitä ainakaan heti sillee just tajuu tai niin välitä vaikka hyvältä tuntuukin, sitten vielä vähän voimakkaampaa ja ehkä jopa pitkäkestoisempaa johon on hyvä ja helppo mennä mukaan leikkimään hyväntuntemuksen liikkeen ominaisuudessa sekä sitten on ollut sellaista erittäinkin voimakkaaksi luokiteltavaa vähemmän hallittavaa ja ehkäpä hieman lyhyempi kestoisempaa jonka saa aikaan mahdollisesti "maallisen" tulemisen keskeyttämisellä, ja sen tulemisen siis ikään kuin siirtymisellä aivoihin.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Tammi 16, 2011 2:04 pm 
Poissa

Luulisin että olen saanut tälläsein "aivo-orgasmin" ensisuudelman aikana.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Tammi 19, 2012 9:43 pm 
Poissa

Onkohan tälle tunteelle vieläkään olemassa nimeä? Ainakaan nopealla googlettamisella en löytänyt uutta tietoa tunteesta.

Itse olen saanut kyseisen tunteen vain muutaman kerran, mutta luultavasti jopa maksaisin siitä että kyseinen tunne olisi mahdollista kokea uudelleen. Tämän takia olisi kiva oppia "laukaisemaan" tunne tietoisesti, valitettavasti nimittäin omalla kohdallani tunteet ovat tulleet joka kerta yllättäen.

Tunnetta voisi jotenkin verrata siihen miellyttävään tunteeseen, joka syntyy usein kun joku sivelee/hieroo hellästi takaraivoasi. Tämä kyseinen tunne vain on huomattavasti voimakkaampi.

Sen perusteella mitä olen lukenut kuolemisesta niin ilmeisesti juuri kuollessaan ihmiset saavat samanlaisen erittäin onnellisen ja rauhallisen fiiliksen, johtuen aineista joita aivot päästävät irti.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Tammi 24, 2012 7:57 pm 
Poissa

Laitetaan tämä dokumentti tänne, loyhästi aiheeseen liittyen

http://www.youtube.com/watch?v=IBv_v9-XY78

http://www.youtube.com/watch?v=TDPcajqP ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=mU5Bu7DO ... re=related

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Helmi 05, 2012 3:52 pm 
Poissa

Liittyneekö edes osittain tähän, luurit päähän ja kuuntelemaan http://www.youtube.com/watch?v=7C6X5e1odls&t=0m10s (ASMR).

Lisäys: Omalla kohdalla juuri tietyt äänet siirtävät aivon johonkin ihme transsitilaan + mielihyvän fiilis. Ah niitä harvinaisia iltoja joskus kauan sitten kun joku toinen käänteli vaikka lehden tai kirjan sivuja, ehkä jauhasi purkkaa samalla. Muuten oli sitten hiljainen ympäristö ja itse muka piti tehdä jotain mutta eihän siinä voinut kun olla ja vaeltaa jossain ihan muualla. Nuo äänet kuten purkan mässytys ehkä ovat sopivan "ärsyttäviä", ei niin voimakkaita että siitä pitäisi hermostua vaan vain sen verran että ruumis erittää jotain omia hyvänolonhuumeita verenkiertoon estämään "pienen kivun". Arvuuttelua tämä mutta tulipahan kerrottua.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 86 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]