Tieteessä nyt

Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.

Onnittelut palkituille!

Lisää Tiedettä sähköisenä!

Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on Ma Touko 28, 2012 12:04 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Puheluita oudosta numerosta...
ViestiLähetetty: Ma Maalis 15, 2010 11:48 pm 
Poissa

Kerran meni muuten yks lehtimyyjä siihen vanhanaikaseen...
"Olis tämmönen ja tämmönen tarjous :) "
"Onko tää joku sairas vitsi??? :evil: "
"Ööö... Tota... Niin tää olis tää tarjous..."
"MULLA MENI KUULE NÄKÖ KAKS KUUKAUTTA SITTE *kyynel* nii että en taia nyt tilata mitään!"

Toinen minkä kysyin Aku Ankan myyjältä että "Saako sitä braillen aakkosilla?"

Sitte kerran soitti tv-lupatyyppi että onko sulla tv-lupaa? Ni onneks hokasin pokkana kusettaa että "minulla ei uskonnollisista syistä ole televisiovastaanotinta ollenkaan. Radiostakin olen juuri luopumassa" (vrt. LSD-positiiviset eli lestat) Sitte se soittaja pahotteli kamalasti häiriötä ja oli lopettelemassa puhelua ni onneks älysin lopuksi vielä päättää puhelun "Herran rauhaa, herran rauhaa :) " Saipahan seki myöjä taas legendan kerrottavakseen. Ja meikä eksältä pitkiä katseita...

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Maalis 16, 2010 12:01 am 
Poissa

Puhelinmyyjät ovat päivän parasta viihdettä. :D Viimeksi sain tarinoitua miehen kanssa 10 minuuttia ennen kuin hän ymmärsi etten aio tilata mitään. Suostui hän sitä ennen kertomaan yksityiskohtia ainakin 10 eri lehdestä ja pakotin hänet kuuntelemaan pari aitoa puujalkaa. Ennätys on noin 17 minuuttia. Puhelun lopetteluhetkellä ilmoitin, että hän oli mukana ennätyksen teossa. Aina on aikaa hupailuun.

Edit: ja säälikää nyt vähän heitäkin, kaveri oli puhelinmyyjänä ja jo avausviikolla hänen onnistui yrittää kaupata aku ankkaa kuolleelle lesken vastattua puhelimeen.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Maalis 16, 2010 12:23 am 
Poissa

Itse en viitsi paljoa puhelinmyyjiä kiusata. Koiran hommaa ja palkka suoritusperusteinen, ja surkea. Itse sanon yleensä kohteliaasti että en tilaa mitään ja että on parempi säästää meidän molempien aikaa ja lopettaa puhelu saman tien. Tepsii lähes aina.

Erikoisimpia tapauksia ovat olleet jotkut ulkomailta soittaneet sijoituspalvelujen myyjät. Yleensä kyseessä ovat puhtaat kusettajat, eräänlainen jalostetumpi versio nigerialaiskirjeistä. Yhden kanssa kerran juttelin pitkäänkin ja pyysin lähettämään sähköpostilla lisätietoja. Joihinkin kaivosjohdannaisiin olisi pitänyt sijoittaa. Jätin sijoittamatta.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Maalis 16, 2010 1:22 am 
Poissa

Kun ostat prepaid-liittymän R-kioskilta, ei enää tule outoja soittoja, ei soittele puhelinmyyjät eikä kukaan muukaan, jolle et ole numeroa antanut. Itse olen tyytyväinen prepaid-liittymän haltija.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Maalis 16, 2010 2:28 am 
Poissa

Ehkä ryhdytte lehtimyyjän ystäväksi. Soittelette hänelle päivittäin ja ehdotatte yhteisiä elokuvissa käyntejä ja grillausiltoja. :)

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Maalis 16, 2010 2:21 pm 
Poissa

selbstgelernt kirjoitti:
Kun ostat prepaid-liittymän R-kioskilta, ei enää tule outoja soittoja, ei soittele puhelinmyyjät eikä kukaan muukaan, jolle et ole numeroa antanut. Itse olen tyytyväinen prepaid-liittymän haltija.

Näinhän meikäkin. Saunalahden prepaid, joka ei ole estänyt tyrkytyssoittoja. Firma muutti äkkiä ja kyselemättä prepaid:sa mukia toiseksi. Meni siinä suht vanha puh.numero. Taisivat lisäksi tehdä homman myyntimielessä, kun noita kauppasoittoja on alkanut pullahdella.

En kyllä viitsi noille tyrkyttäjille pottuilla, yrittävät tienata jotain, eikä ole helppo homma. Pakkoraossa sylkykupiksi??

On noita outoja soittoja tullut. En taatusti soita takaisin ellen saa soittajaa selville. Pari kertaa tuli puhelu Italiasta ja kerran Saksasta, ei ehtinyt edes vastata. Haiskahti pahasti rahastusyrityksiltä.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Syys 20, 2010 10:41 pm 
Poissa

Mikään laki ei vissin rajoita puhelinmyynnin määrää?

Nyt soittelee kerran viikossa Sanomien edustajia ja kauppaa valikoimaansa. Ja aina kun naiset soittelee, ne soittaa jostain hiton kaukaa. :|

Ja paperinkeräyspostissa tuli Seiskan tarjoussetti. :lol:

No, jotain uuttakin. Edellisviikolla tipahti paperinkeräyspostissa jonkun DVD-sarjan esittely levy. Kesto 4 minuuttia. Ei kiinnostanut tutustua senkään vertaan asiaan. :lol:

nii hittaa blumsterin.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Syys 20, 2010 11:25 pm 
Poissa

ODotan sitä päivää innolla kun ihmisten pitää soittaa Robinson-palvelun kaltaiseen numeroon saadakseen puhelinmainontaa, ja muuten saavat olla siltä rauhassa. Näinhän päin sen kuuluisi mennä.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Syys 20, 2010 11:29 pm 
Poissa

Kyllä kai sitä jokin laki rajoittaa. Varsinkin jos on tehnyt sen puhelinmarkkinointikiellon sinne rekisteriin tai sanonut kiellon suoraan sille puhelinmyyjälle, muuten sitä soittelua ei mikään rajoita vaan kaikki numerot jotka eivät ole kiellon piirissä ovat vapaata riistaa. Mutta kyllä ne pian rekisteriin liittymisen jälkeen lopettaa sen soittelemisen tai viimeistään silloin kun nätisti pyytää.

http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=56718

En muista milloin olisi joku puhelinmarkkinoija soittanut viimeksi, vaikka kumpikaan numero ei ole salainen, mutta molemmissa on markkinointikielto.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Syys 21, 2010 12:28 am 
Poissa

Luin tämän keskustelun läpi. Hassua, ettei kukaan osannut varoittaa tästä:

Numero - varsinkin jos on ulkomailta - voi olla takaisinsoittajalleen maksullinen.

Siksi ei koskaan pidä soittaa omituisen näköisiin numeroihin takaisin.

Se nimittäin voi olla sinua "tavoitelleen" jippolijan yritys.

Itselleni tuli kerran puhelu jostain Belizen maakoodilla....luuri sattui olemaan kourassa, joten vastasin heti. *Klik* Puhelu päättyi. Jonkin ajan päästä uusi heräte eli soitto Belizestä, jotta saataisiin poka nappamaan. Ehdin taas vastata niin nopeasti, ettei siitä ainakaan toisesta päästä soittava ihminen olisi ehtinyt kyllästymään...*klik*, tietokone paiskasi luurin jälleen korvaani. Idealla: josko provosoituisin soittamaan takaisin...en provosoitunut, eikä Belizestä enää sen koommin tietokone koputellut.

Joku silti sortuu noihinkin koputteluihin. Ehkä vain 1/1000:sta, mutta se riittää tietokoneelle. Ihan kuten spämmin lähettelijöillekin.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Syys 21, 2010 9:00 am 
Poissa

Wiisas kirjoitti:
Ertsu kirjoitti:
Kummallisia arkajalkoja olette Piru Naiseksi ja Wiisas + muut nuoret. Pelkäättekö, että joku tulee kurkkuunne kiinni luurin kautta?

Haloo... ei täällä ole mitään nuorta arkajalkaa, ei pelota. En vaan periaatteesta maksa puhelua tuntemattomaan numeroon - minulla on tuskin asiaa soittajalle.

Tosin olen myös aika helposti saavutettavissa, jos jollain on oikeaa asiaa, omistan jopa lankapuhelinnumeron.

Minulla on salainen numero, jota ainakaan periaatteessa eivät myyjät löydä mistään. Paitsi tietysti firmat, joilta olen joskus ostanut jotain. Lehtifirmat lähinnä ja operaattorit tietysti. Näiden kanssa kuitenkin pärjää. Ja ellei ko. numeroon enää halua vastata, tallennan numeron ja lisään nimeksi 'älä vastaa' saman nimiseen ryhmään. Tällä ryhmällä on soittoäänenenä tyhjä mp3.

Mutta jos näytössä lukee se 'tuntematon numero', vastaan koko nimelläni niinkuin ennen lankapuhelimeen.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]