Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.
Onnittelut palkituille!
Lisää Tiedettä sähköisenä!
Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
scholle
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ti Tammi 08, 2008 11:48 pm |
|
|
|
nyt mä en ookkaan täällä hakemassa apua vaan kysymässä muiden näkökulmaa asiaan ja kokemuksia viiltelystä. älkää yrittäkö auttaa koska siitä ei kummiskaan tule mitään! pysykää aiheessa, tai ainakin yrittäkää pysyä, kiitos
_________________ Nobody loves you when you're down and out!
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Lazlo
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ke Tammi 09, 2008 12:12 am |
|
|
|
Viiltely ei oikeastaan ratkaise mitään ja toimii väliaikaisena pahan olon venttiilinä. Ylivoimaisesti suurin osa lopettaa sen iän myötä (ja yleensä katuu sitä jälkeenpäin, koska jäljistä ei enää pääse eroon), osalla se pahenee sitten jo patologiseksi ja pienelle osalle sattuu sitten se viimeinen vahinko.
_________________ Raamattu antaa ohjeet kansanmurhaan:
Niin surmatkaa siis kaikki poikalapset ja surmatkaa myös jokainen vaimo, joka on yhtynyt mieheen. Mutta jokainen tyttö, joka ei ole yhtynyt mieheen, jättäkää itsellenne henkiin.
(4. Moos. 31:17-18.)
|
|
| Ylös |
|
 |
|
scholle
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ke Tammi 09, 2008 12:26 am |
|
|
|
aloinpahan miettimään mihin nuista itse mahdan kuulua xD saapa nähdä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Peksu
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ke Tammi 09, 2008 12:48 am |
|
Liittynyt: Su Helmi 19, 2006 1:38 pm Viestit: 1975 Paikkakunta: Maailman reunalla
|
|
Joskus tein muutaman pienen viillon, jotain 2-4cm ja poltin tahallisesti sormeni. Tutkin itselläni omia kiputuntemuksiani, kivun anatomiaa ja kivun neutralointia. Kyse ei siis ollut mistään angstiteini viiltelystä vaan ihan itseensä tutustumisesta. Ei jäänyt kummoisia arpia. Tätä ei varmaan lasketa "viiltelyksi".
_________________ Member of Jeesus-Jugend since 1976 AD
|
|
| Ylös |
|
 |
|
scholle
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ke Tammi 09, 2008 11:20 pm |
|
|
|
ei ehkä viiltelyä, mutta itseään siinäkin satutetaan.
on muuten mielenkiintoista miten eri paikoista iho paranee erilailla, joistain nopeammin, joistain hitaammin. kipukin on täysin eri luokkaa eri paikoissa.
itse olen viillellyt nilkkaan, polveen, reiteen, lantiolle ja ranteeseen...paikkoihin mistä ei niin helpolla huomaa
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Ronron
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ke Tammi 09, 2008 11:31 pm |
|
|
Enpä ole moista kokeillut enkä kokeile, en koe että lisäkivun aiheuttaminen poistaisi tuskia.. joku sanoi että se siirtää henkisen tuskan fyysiseksi kivuksi, jolloin on parempi olla, mutta en sitten tiedä.. mietin juuri tuota että miksi pitää viillellä, miksei satuttaa itseään vaikka sillä kuminauhalla? Kysyin kai tätäkin häneltä mutta hän taisi suuttua ja alkaa haukkua minua joksikin.. tietysti, olinhan paljastanut hänet että hän halusi vain että jäljet näkyvät jotta joku huomaisi ne ja yrittäisi auttaa ja hän saisi huomiota.  niin ja tietenkin viiltelyn jälkeen pitää käyttää t-paitaa niin että ne näkyy varmasti.. (vissiin vähän yleistän nyt, ei kaikki varmaan noin tee)
Viiltelijät hoi, koettakaa sellaista että laitatte tikun varpaan kynnen alle ja potkaisette seinään. Sattuu. Taatusti katoaa henkiset murheet hetkessä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Mandix
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ke Tammi 09, 2008 11:31 pm |
|
Liittynyt: To Kesä 21, 2007 11:47 pm Viestit: 1521 Paikkakunta: Tornio
|
Juh itekki aina aatellu että miksi helvetissä viiltelevät? o_o
Siis jos ihmisellä on aivot ja ne toimii niin.. pah, ovat vissin tyhmiä tai jotain.
Ottaa vaan asenteen että tää viiltely on tilapäinen juttu eikä se autakko sen, tai en tiiä, jonku tunnin ajan.. woah, mitkä hyödyt 
_________________ Elämä oli huvittava tapaus joka sattui minulle matkallani hautaan -Quentin Crisp
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Dark Serenity
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ke Tammi 09, 2008 11:36 pm |
|
|
|
Bravo lazlo, tapoit kaverin viimeisenkin toivon ulkopuolisesta avusta.
/clap
|
|
| Ylös |
|
 |
|
scholle
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ke Tammi 09, 2008 11:38 pm |
|
|
|
no joo mä en ainakaan ole sitä tyyppiä et jälkiä pitäis esitellä kaikille. sen takia en ranteita viiltelekkään vaan jalkoja. ja ranteessa oleva yksi jälki peittyy kätevästi kaikenmaailman koruilla ja muilla jutuilla.
ja sen että tikku pitäis laittaa kynnen alle ja potkasta seinää oon jo kuullu ja en taida ryhtyä kokeilemaan...tästä voi seurata jopa pahempaa kuin viiltelystä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
scholle
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ke Tammi 09, 2008 11:41 pm |
|
|
|
niin ja tosiaan...ulkopuolisilta edes saa mitään apua. yritetty on ja aina kuulee vaan suunnilleen haukkuja. joten ihan sama, antaa olla vaan, enää jaksa edes mennä puhuun kellekkään -_-
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Dredex
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ke Tammi 09, 2008 11:47 pm |
|
|
|
Miksi mitään apua pitäisikään saada?
Jos joku viiltelee itseään, se osoittaa vain viiltelijän tyhmyyden. Miestä autetaan mäessä, ei alamäessä. Toisin sanoen, jos perustat yrityksen, voit saada kannustusta jopa rikkailta ihmisiltä. Mutta jos alat alkoholistiksi niin korkeintaan keskinkertaiset ihmiset saattavat sääliä sinua ja rikkaat paheksuvat.
Ja jos saisitkin sääliä osaksesi, niin mitä silläkään säälillä sitten teet? Laitat pankkiin kasvamaan korkoa vai? Kyllä elämässä kannattaa tavoitella ihan muita asioita kuin sääliä.
_________________ Parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Ayla
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ke Tammi 09, 2008 11:48 pm |
|
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 3:41 am Viestit: 14567 Paikkakunta: Sverige
|
_________________ - Olen arabi.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
scholle
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ke Tammi 09, 2008 11:54 pm |
|
|
|
en mä mitää säälii oo hakemas. ja ton linkin juju menee täysin ohi ko ruottia osaa paskaakaan
ja mikä ***** ihmisiä oikeen vaivaa ko ne ei osaa auttaa. varmaan vaikka ihmisen näkisitte kadulla makaamassa tajuttomana ajattelisitte et eipä oo teidän asia ja kävelisitte pois
|
|
| Ylös |
|
 |
|
DedMoroz
|
Viestin otsikko: Lähetetty: To Tammi 10, 2008 12:08 am |
|
|
scholle kirjoitti: ja mikä ***** ihmisiä oikeen vaivaa ko ne ei osaa auttaa. varmaan vaikka ihmisen näkisitte kadulla makaamassa tajuttomana ajattelisitte et eipä oo teidän asia ja kävelisitte pois Ootkos montaki tajutonta nähny makoilevan kadulla pitkäänkin? Kyllä ne on aina joku jeesannu veke.
Kelaa oikeesti, kenellä on aikaa sitoutua jeesaan jotain ihmistä jopa vuosiksi, jollei tee sitä duunikseen. Kyllä sullakin on varmaan läheisiä, jotka on tehneet sen mihin kykenevät, mutta kun ihmisillä on se omakin elämä elettävänään. Ja sulla omas.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
scholle
|
Viestin otsikko: Lähetetty: To Tammi 10, 2008 12:20 am |
|
|
|
ai mulla elämä -_- kaikki vaan junnaa paikallaan eikä mikään/kukaan saa mua liikkeelle. pari on kyllä yrittäny jotain tehdäkki mut ne aina luovuttaa ennenkö on ehtiny ees alottaa.
|
|
| Ylös |
|
 |