Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.
Onnittelut palkituille!
Lisää Tiedettä sähköisenä!
Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
nuubi
|
Viestin otsikko: Kehittääkö galaksin pyöriminen gravitaation? Lähetetty: To Joulu 01, 2011 4:16 am |
|
|
|
kehittääkö galaxin pyöriminen gravitaation galaxin ulkopuolelle TAI sisäpuolelle ehkä? ehkäpä imemällä mustaa-juttua ulkopuolelta tai poistaa mikä tulee supermassiivisista mustista aukoista(?),
en tiedä miten mutta aivan varma että liike on kaiken aiheuttaja, ja galaxiryhmät liikkuu. elektromagnetismin voimakas vahvuus verrattuna gravitaatioon on ehkä koska niillä on samankaltainen aiheuttaja muodostelma. esimerkiksi elektromagnetismin "painovoima" johtuu koska elektronit pyörii atomin ympärillä ja suhteessa paljon nopeammin kuin vaikka linnunradan tai aurinkokunnan samankaltainen liike. "maapallot" pyörii auringon ympärillä (aiheuttaen gravitaation? en tiedä).
Niin, nyt jotenkin ymmärrätte tuon mitä meinaan ja aiheuttaako galaxi-ryhmien liike suhteessa toiseensa jonkinlaisen "painovoiman", ja ehkä siten jonkin isomman "partikkelin"? jne jne en tiedä. Tietty varmaan se tyhjyys ja musta-juttu on osallisena tähän? Missä tuo musta-juttu on? Onko se jokin pilvi jossain isommassa avaruudessa? Tätä voi jatkaa vaikka kuinka pitkään.
_________________ "World is like a deck of cards, deterministic but random"
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Jyri T.
|
Viestin otsikko: Re: kehittääkö galaxin pyöriminen gravitaation .... Lähetetty: To Joulu 01, 2011 8:02 am |
|
|
nuubi kirjoitti: kehittääkö galaxin pyöriminen gravitaation galaxin ulkopuolelle TAI sisäpuolelle ehkä? ehkäpä imemällä mustaa-juttua ulkopuolelta tai poistaa mikä tulee supermassiivisista mustista aukoista(?)...
Lähetetty 3:16 am Kannattaisi ehkä vähentää sen nautinta-aineen käyttöä, jonka vaikutuksen alaisena tällaisia levottomuuksia tulee mieleen... 
_________________ Suosikkiurheilulajini on nojatuolisarkasmi.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
jussipussi
|
Viestin otsikko: Re: kehittääkö galaxin pyöriminen gravitaation .... Lähetetty: To Joulu 01, 2011 8:05 am |
|
|
nuubi kirjoitti: kehittääkö galaxin pyöriminen gravitaation galaxin ulkopuolelle TAI sisäpuolelle ehkä? ehkäpä imemällä mustaa-juttua ulkopuolelta tai poistaa mikä tulee supermassiivisista mustista aukoista(?),
en tiedä miten mutta aivan varma että liike on kaiken aiheuttaja, ja galaxiryhmät liikkuu. elektromagnetismin voimakas vahvuus verrattuna gravitaatioon on ehkä koska niillä on samankaltainen aiheuttaja muodostelma. esimerkiksi elektromagnetismin "painovoima" johtuu koska elektronit pyörii atomin ympärillä ja suhteessa paljon nopeammin kuin vaikka linnunradan tai aurinkokunnan samankaltainen liike. "maapallot" pyörii auringon ympärillä (aiheuttaen gravitaation? en tiedä).
Niin, nyt jotenkin ymmärrätte tuon mitä meinaan ja aiheuttaako galaxi-ryhmien liike suhteessa toiseensa jonkinlaisen "painovoiman", ja ehkä siten jonkin isomman "partikkelin"? jne jne en tiedä. Tietty varmaan se tyhjyys ja musta-juttu on osallisena tähän? Missä tuo musta-juttu on? Onko se jokin pilvi jossain isommassa avaruudessa? Tätä voi jatkaa vaikka kuinka pitkään. Mustan aukon ympärillä pyorii ainakin..liekkö itse musta aukko pyorii ollenkaan? http://www.avaruus.fi/uutiset/tahdet-su ... nissa.html
|
|
| Ylös |
|
 |
|
nuubi
|
Viestin otsikko: Re: Kehittääkö galaksin pyöriminen gravitaation? Lähetetty: Pe Joulu 02, 2011 12:10 am |
|
|
Atomit on pieniä galaxeja ehkä. Suhteellista tavaraa... emme tiedä mustan aineen vaikutuksesta atomeihin paljoa. on se avaruus erikoinen  Me pyöritään jonku ihme auringon ympärillä.
_________________ "World is like a deck of cards, deterministic but random"
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Bushmaster
|
Viestin otsikko: Re: Kehittääkö galaksin pyöriminen gravitaation? Lähetetty: Pe Joulu 02, 2011 1:05 am |
|
Liittynyt: To Joulu 13, 2007 9:37 pm Viestit: 2783 Paikkakunta: Internets
|
|
Jos materia ja massa aiheuttaa montun aika-avaruuteen, antimateria aiheuttaa negatiivisen massan. Pyörimisliikkeellä ei ole funktiota itse gravitaatioon, mutta se luo liikemomentin, joka taas on liikemassaa.
_________________ SCINET - SCIENTIA EST POTENTIA
Bushmaster kirjoitti: Minä olen aina oikeassa ja silloin kun olen väärässä se johtuu siitä että joku muu on antanut minulle väärää informaatiota.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
fenomenologi
|
Viestin otsikko: Re: Kehittääkö galaksin pyöriminen gravitaation? Lähetetty: Pe Joulu 02, 2011 2:42 am |
|
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2007 9:22 pm Viestit: 9544 Paikkakunta: tampere
|
Bushmaster kirjoitti: Jos materia ja massa aiheuttaa montun aika-avaruuteen, antimateria aiheuttaa negatiivisen massan. Mikä on negatiivinen massa? "antimateria ei aiheuta aika-avaruuteen monttua vaan negatiivisen massan, 
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Bushmaster
|
Viestin otsikko: Re: Kehittääkö galaksin pyöriminen gravitaation? Lähetetty: Pe Joulu 02, 2011 5:47 am |
|
|
|
Mitä jyrkempi gravitaatiovoima, sitä vikkelämmin lähelle ajautunut materiaali pyrkii lähemmäs massakeskittymää. Mitä suurempi antigravitaatio, sitä loitommalle materiaali pyrkii. Nopeuden funktiokin voi toimia toisin päin: mitä enemmän vauhtia, sitä radikaalimpi on väistöliike?
Bushmaster kirjoitti: Minä olen aina oikeassa ja silloin kun olen väärässä se johtuu siitä että joku muu on antanut minulle väärää informaatiota.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
jussipussi
|
Viestin otsikko: Re: Kehittääkö galaksin pyöriminen gravitaation? Lähetetty: Pe Joulu 02, 2011 6:18 am |
|
|
Bushmaster kirjoitti: Mitä jyrkempi gravitaatiovoima, sitä vikkelämmin lähelle ajautunut materiaali pyrkii lähemmäs massakeskittymää. Mitä suurempi antigravitaatio, sitä loitommalle materiaali pyrkii. Nopeuden funktiokin voi toimia toisin päin: mitä enemmän vauhtia, sitä radikaalimpi on väistöliike? Muodostaako antimateria sitten "valkoisen aukon" eli mustan aukon vastakohdan, ei monttua vaan "suppilon väärinpäin" aika-avaruuteen? Siltä suihkuaisi antimateriaa aika-avaruuteen käänteisesti mustaan aukkoon?
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Bushmaster
|
Viestin otsikko: Re: Kehittääkö galaksin pyöriminen gravitaation? Lähetetty: Pe Joulu 02, 2011 10:19 pm |
|
|
|
Teoriassa joo, ja onhan valkoisia aukkoja teoretisoitukin. Eri juttu sitten, että voisiko tällaista muodostua? Massa tulee massan luo, mutta jos antimateria tekee toisinpäin, massakeskittymien muodostuminen on mahdotonta ilman ulkopuolista voimaa.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Eusa
|
Viestin otsikko: Re: Kehittääkö galaksin pyöriminen gravitaation? Lähetetty: Pe Joulu 02, 2011 11:05 pm |
|
|
|
Sori, mutta nostetta kummempaa antigravitaatiota ette tule kohtaamaan.
_________________ Parempi kuvitella kuin tietää, luulla kuin ymmärtää, tajuta kuin olla oikeassa - jos kuvittelee tietävänsä, luulee ymmärtävänsä, muttei tajua erehtyneensä. Hyväksy: olet aina väärässä. Tiedät kuvittelevasi, ymmärrät luulevasi. Entäpä-blogi...
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Pacanus Rusticanus
|
Viestin otsikko: Re: Kehittääkö galaksin pyöriminen gravitaation? Lähetetty: Pe Joulu 02, 2011 11:11 pm |
|
|
|
Antiaineella ja aineella on molemmilla massa koska se on energian ilmentymä. Jotain 20-30-luvun peruja nuo negatiiviset massat. Avaruus taipuu/aika kaareutuu siis ihan samoin kummankin materian kohdalla.
_________________ Draconem dormientem nunquam titillandus.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
CE-hyväksytty
|
Viestin otsikko: Re: Kehittääkö galaksin pyöriminen gravitaation? Lähetetty: Pe Joulu 02, 2011 11:36 pm |
|
Liittynyt: La Huhti 30, 2005 7:29 pm Viestit: 14898 Paikkakunta: Oulu
|
|
Mikä semmosen luvun nimi olikaan minkä neliö on negatiivinen? Liittyykö se jotenkin antimateriaan?
_________________ Minulla on kymmenen miehen voimat.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
infidel
|
Viestin otsikko: Re: Kehittääkö galaksin pyöriminen gravitaation? Lähetetty: La Joulu 03, 2011 12:14 am |
|
|
CE-hyväksytty kirjoitti: Mikä semmosen luvun nimi olikaan minkä neliö on negatiivinen? Liittyykö se jotenkin antimateriaan? Imaginääri. Ei liity.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
infidel
|
Viestin otsikko: Re: Kehittääkö galaksin pyöriminen gravitaation? Lähetetty: La Joulu 03, 2011 12:17 am |
|
|
Ei kai ihmiset tosissaan täällä luule että antimateria on olisi sama asia kuin negatiivinen massa 
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Bushmaster
|
Viestin otsikko: Re: Kehittääkö galaksin pyöriminen gravitaation? Lähetetty: La Joulu 03, 2011 12:21 am |
|
|
|
Se on yleisesti hyväksytty teoria, että maailmankaikkeus laajenee ja sen massasta suurin osa koostuu antimateriasta ja -energiasta. Jokin korrelaatio niillä on negatiivisen gravitaation kanssa oltava.
|
|
| Ylös |
|
 |