trinitron kirjoitti:
Itse olen käynyt vedenpuhdistuslaitoksella Pk-seudulla.
Kyllä ne sitä maatunutta *jätettä* myyvät muunmuassa kaupungille, joka sitten lannoittaa sillä kasvillisuutta ja puistoja sun muuta.
Saavat puhdistettua vedestä noin 70% ja loput pumpataan sitten meren pohjalla olevasta rööristä luonnon kiertokulkuun.
Tiesittekö muuten että suomi on aikanaan maksanut venäjän vedenpuhdistussysteemin? eivät itse halunneet vettä puhdistaa ennen mereen dumppaamista. Suomesta tuntui hassulta puhdistaa käytetty vetensä ennen mereen päästöä, kun viereisestä putkesta tuli täyttä tavaraa aikanaan

Joo itsellä on tuosta kokemusta, että lannoitetaan. Oli kuuma kostea kesäpäivä ja Hesassa Espan puistossa oli suht hiljan lannoitettu alppiruusut. Meinas jäädä kahvi juomatta, mutta kova luonto on kova luonto.
Tuolla edellä
Sinnipirtti torjuu arveluni lopputuotteen kuljetuskustannuksista eikä anna arvoa katapulttiratkaisulleni, jolla ne nollattaisiin.
Tarjoaa kuorma-autoja jne. Taas epäilen. Voi olla, että ei ole putkipostin voittanutta.
Lisäksi - kuten "
trinitron" kertoo - arvokas lopputuote kertyy raaka-aineeksi keskitetysti. Siellä se kustannustehokasta muuttaa vaikka voipulliksi ja käymiskaasuilla voi lämmitellä yhtä sun toista. Kotioloissa kaasut voisivat mennä hukkaan ja korkeintaan saataisiin aikaan vain pikku pamauksia.