Tieteessä nyt

Teetkö työtä elääksesi vai elätkö työtä tehdäksesi?  
Visionääri 20XO-kilpailu koululaisille 7.10.2011–29.2.2012.
Haasta itsesi ja osallistu!
Tsekkaa
video ja kilpailuohjeet. 

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on Ma Helmi 13, 2012 7:11 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 63 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5

Mitä mieltä tällaisesta bussista ?
Hyvä 26%  26%  [ 7 ]
Huono 48%  48%  [ 13 ]
Eos 26%  26%  [ 7 ]
Ääniä yhteensä : 27
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 25, 2006 8:14 pm 
Poissa

Ertsu kirjoitti:
Tuossa on vain yksi penkki 140 cm tilassa. Seuraavan yläpuolella katto on jo 165 cm korkealla. Mittaapa saunastasi alalauteen ja katon väli. Minun saunassani se on 148 cm. Kuvittelen, että se olisi normaalisti 140 cm:n paikkeilla. Siinä pystyy hyvin kävelemään kumarassa muutaman askeleen.

Ensimmäisen sivun kuvassa on ylhäällä kokonaista kolme rinnakkaista penkkiä tuossa 1400 korkeudessa. Tai neljäkin, koska ensimmäisessä kuvassa on vielä piirretty neljäs penkki, joka kuitenkin muista projektioista puuttuu.

Nuo katon korkeuserot muodostavat myös vaarallisia kulmia, johon helposti lyö päänsä kohtalokkain seurauksin.

Omassa saunassa on 150, sinne kyllä mahtuu kiipeämään, kun edessä on korkeampi tila, eikä kolmea laudetta edessä... Ennen tuo oli korkeampi, mutta ns. "löylyn laki" pakotti suunnittelemaan uuden saunan tuollaiseksi. Mutta hartiat sinne mahtuvat, vaikka selälleen maatessa, kun ylälauteella on leveyttä noin 550 mm + sitten pyöristetyt osat selkätuelle/alalauteelle. Näin ylälauteen kokonaisleveydeksi tulee noin 750 mm.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 25, 2006 8:19 pm 
Desi kirjoitti:
Lainaa:
Direktiivit ovat minimivaatimuksia, niitä paremman tuotteen tekeminen on aina parempi kuin rimaa hipoen direktiivejä noudattaen tehty kyhäelmä

Olen samaa mieltä. Tämä minun suunnitelmani ei olekaan tehty direktiivin rimaa hipoen, vaan olen suunnitellut mittoja vähän direktiivin määräämiä reilummiksi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 25, 2006 9:04 pm 
Poissa

Ihan hauskalta vaikuttaa. Nuoret ja hyväkuntoiset voivat kiivetä ylös, jolloin vanhuksille, sairaille ja lastenvaunuille jää enemmän tilaa alas.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 63 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]