Tieteessä nyt

Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.

Onnittelut palkituille!

Lisää Tiedettä sähköisenä!

Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on Ma Touko 28, 2012 7:21 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Painekeitin / -kattila
ViestiLähetetty: Su Joulu 18, 2011 1:36 pm 
Poissa

Suurtalouskeittiöissä on monesti painekaappeja tai mitä lie keittimiä, missä saa vaikka 20 minuuttissa 50 kg perunoita keitettyä

Jos keität padassa perunoita, voi olla että ei ehdi 20 minuutissa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Joulu 18, 2011 1:37 pm 
Poissa

Paul M kirjoitti:
70-luvun ihme on Duro-merkkinen. Sen ongelma on tiivisteen kovettuminen. Onnistuin saamaan silikonitiivisteitä ja siitä tulikin aivan tiivis. Ei vuoda ollenkaan. Eikä tarvitse edes rasvata tiivistettä.

Omani on ruotsalainen Staalman jonka ostin Fidasta 5€ kun etsin isoa kattilaa keittoja varten.

6L järeä kattila ja ei varmasti räjähdä silmille. Salvan alta kun löytyy "varoventtiili", eli muovinen sinetti.

Pitäisi vaihtaa kyllä toi ruostunut venttiili kun se hieman vuotaa, mutta kyllä tolla perunat maustuu jo nyt ihan tarpeeksi vikkelään.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Huhti 19, 2012 2:04 pm 
Poissa

Itse oon miettinyt hankkia Savenmaan verkkokaupan kautta Ruotsin armeijan ylijäämäkattilan. 35 litraa. Yleensä armeijan ylijäämäkamat on aika hyviä, kuten olen kokenut Saksan armeijan rinkan kanssa. Niiden kestävyys ainakin on ihan huikeaa tasoa, luonnollisesti. Ei ole Haltia suunniteltu ihan rintamaolosuhteita silmällä pitäen :D Oletan, että painekattilan kohdalla tuo hinta-laatu on myös poikkeuksellisen hyvällä tolalla. Räjähtäminen tuskin on pelkona...

Itse tilaan verkkokaupoista yleensä jos on tarvetta tasokkaille kattiloille tai mille vaan aina. Huomasin tänään, että näemmä saa kahvinkeittimiäkin nykyään netin kautta, täytyy pitää toikin mielessä. Saa halvemmalla keittiötarvikkeet jos vaan tietää, millaisilla propseilla etsii asioita, niin ei ole mitään järkeä kiikuttaa rahojaan perinteisten kauppojen varastointi- ja palvelukuluja kattamaan. Kuka siitä hyötyy?

Onko kenelläkään muuten hyviä gourmet-vinkkejä painekattilaa varten. Itse oppimani jipot on aika tuollaisia retki- ja armeijahenkisiä plus mitä isoäiti nakkeja valmisti :D Voisi olla kiva löytää jotain hyviä vinkkejä nykyaikaista urbaania keittiötä varten. Esim. mikä olisi loistava vegaaninen gourmet-ruoka, joka kaipaisi painekattilaa kaverikseen? Myös kaikenlaiset "etniset" ruoat kiinnostaa. Onko intialaisella ruoalla mitään sanottavaa painekattiloille? :P

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]