Tieteessä nyt

Lue Tiedettä iPadista

Tiede-lehden irtonumeroita voi ostaa myös iPadiin. Tabletissa lehti kulkee aina mukana, ja kaiken kukkuraksi se tulee paperista edullisemmaksi. Lue lisää täältä!

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on To Kesä 20, 2013 3:30 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 114 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Elo 11, 2012 11:19 pm 
Poissa

Ai niin enhän mä oikeastaan sähkötekniikkaa oo opiskeleen menossakaan vaan automaatiotekniikkaa. Sori että oon harhauttanut... :shock:

Profiili  

ViestiLähetetty: La Elo 11, 2012 11:54 pm 
Poissa

CE-hyväksytty kirjoitti:
Ai niin enhän mä oikeastaan sähkötekniikkaa oo opiskeleen menossakaan vaan automaatiotekniikkaa. Sori että oon harhauttanut... :shock:

Joudutkohan leikkimään Siemensin Logosoftilla?

" Ei ole millään tavalla vaarallista kohdata ihmiset sellaisina kuin he ovat ilman oletuksia heidän etnisyytensä pohjalta. Sellaisten oletusten ansioista vain tulee suomalaisen raiskaamaksi ja menettää pätevän maahanmuuttajatyöntekijän."

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Elo 12, 2012 1:09 am 
Poissa

installer kirjoitti:
CE-hyväksytty kirjoitti:

Joudutkohan leikkimään Siemensin Logosoftilla?

En tiä mutta hyvinkin mahdollista.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Elo 28, 2012 3:11 pm 
Poissa

Huomenna alkaa koulu. Pitää mennä ajoissa nukkumaan. Tänään mulle ostettiin uus tiatsikka ni saan sitten tehtyä hyvin läksyt :D

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Syys 02, 2012 12:02 pm 
Poissa

Kyllä ne graafista laskinta siä suositteli. Kai siitä jotain hyötyä on sitte. En kyllä tiedä niistä mitään kun en oo sellasta näpelöiny kuin lukiossa joskus melkein kakskytä vuotta sitten kun porvareiden kakaroilla oli sellaset leluina. Että millasiahan mahtavat nykypäivänä olla ja mitä eroja niissä on noin niinku hintaan nähden?

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Syys 02, 2012 12:14 pm 
Poissa

CE-hyväksytty kirjoitti:
Kyllä ne graafista laskinta siä suositteli. Kai siitä jotain hyötyä on sitte. En kyllä tiedä niistä mitään kun en oo sellasta näpelöiny kuin lukiossa joskus melkein kakskytä vuotta sitten kun porvareiden kakaroilla oli sellaset leluina. Että millasiahan mahtavat nykypäivänä olla ja mitä eroja niissä on noin niinku hintaan nähden?

- Graafinen
- Kompleksiluvut
- Kompleksilukumatriisit
- Ohjelmoitavuus ei liene haitaksi
- Itse tykkään pääasiassa RPN-tyylisestä syöttötavasta, mutta joskus algebraalinen syöttötapa on kivempi, varsinkin yhtälöitä kirjoittaessa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Syys 03, 2012 8:45 pm 
Poissa

CE-hyväksytty kirjoitti:

Ei varmaankaan yllätys, että enempi toimintoja isompi näyttö jne lisää hintaa.
esimerkiksi tuo jos rahat riittää
[url]Texas Instruments TI-89 Titanium[/url]
Casiolla on tietysti vastaava, tiedän ettei ainakaan kaikilla kursseilla korkeakoulussa/yliopistossa (Ruotsissa) noita symbooleja käsitteleviä laskimia saa käyttää.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Syys 03, 2012 9:48 pm 
Poissa

Sillain sovittiin matikan kurssilla että ei käytetä symbolista laskinta ainakaan kokeissa. Mulle se on tosin aivan sama mitä muut käyttää.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Syys 04, 2012 1:11 pm 
Poissa

Meillä oli yksinkertasesti pelisääntönä että esim. TI-89:a saa käyttää tenteissä, mutta välivaiheet pitää olla näkyvillä. Se oli ihan fiksua koska pystyi tarkistamaan tyhmät virheet laskun lopuksi, ja virheistähän oppii (omasta mielestä kun tenttikin on oppimisprosessi). Ja toisaalta fiksu matikan ope pystyy tekemään sulle tehtäviä joita nyt vaan et ratko pelkällä laskimella, tai laskin antaa solvella sellaista vastausta josta et ymmärrä mitään.

Hyvä käytäntö myös sen takia että laskin oli käytännössä pakollinen esim. piiriteoriassa jossa pitää matriisilla ratkoa usean piirin silmukoita. Toki sen pystyi käsinkin laskemaan (kompleksiluvuthan on vaa trigonometriaa) mutta siihen menee turhaa aikaa, koska taas et voi ratkaista tehtävää jos et ymmärrä mistä on kysymys.

Oma pääopettaja tosin hiillostui vähän kun alettiin vitsinä esittämään kaikki vastaukset murtolukuina, matikassa kun opetettiin että pitää käyttää tarkkoja arvoja eikä desimaaleja ^^

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Syys 04, 2012 4:42 pm 
Poissa

CE-hyväksytty kirjoitti:

https://play.google.com/store/apps/deta ... ware.tipro
https://play.google.com/store/apps/deta ... ha.TI89Emu
https://play.google.com/store/apps/deta ... ab.android
https://play.google.com/store/apps/deta ... ntral.ti5x

;)

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Syys 05, 2012 10:38 pm 
Poissa

Tällaisella tuli laskettua aikoinaan Teku läpi:

https://play.google.com/store/apps/deta ... org.ab.x48

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Syys 05, 2012 11:21 pm 
Poissa

Graafista vempainta on mukavaa käyttää tentissä. Muuten en kyllä sen kanssa tykkää heilua.Tietty onhan se taskussa kiva jonkun pienen laskutoimituksen tekemiseen
Mukavampia ohjelmia on saatavissa ilmaiseksi, eikä iso näyttö ja kunnon näppäimistö aiakaan haittaa tahtia.

"tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Nautitaan ennen ruokailua

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Loka 03, 2012 9:08 pm 
Poissa

Miksi oulun ammattikorkeakoulun automaatiotekniikan koulutukseen hyväksyttiin nin paljon opiskelijoita? Niitä on liikaa ja pöljimmät sais olla muualla tilaa viemästä.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Loka 04, 2012 7:47 am 
Poissa

CE-hyväksytty kirjoitti:
Miksi oulun ammattikorkeakoulun automaatiotekniikan koulutukseen hyväksyttiin nin paljon opiskelijoita? Niitä on liikaa ja pöljimmät sais olla muualla tilaa viemästä.

Älä huoli, aika hoitaa. Vanhan totuuden mukaan monet ovat ammattikorkeakouluihin kutsutut, mutta harvat valitut tulemaan insinööritodistuksen kanssa sieltä ulos.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Loka 04, 2012 8:37 pm 
Poissa

Heh. Tuota määrä juttua voi alkaa miettimään, kun menee 250 henkilön massaluennolle yliopistossa ja hyvin suurelle osalle tuli palikkajutuista hylsy (suurin osa toki sivuaineopiskelijoita, mutta mukana olevista pääaineopiskelijoista valmistuu 1/3).

Löytyykös noista insinöörikoulutuksien valmistumisprosenteista jotain tilastoja?

"tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Nautitaan ennen ruokailua

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 114 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]