Lue Tiedettä iPadista
Tiede-lehden irtonumeroita voi ostaa myös iPadiin. Tabletissa lehti kulkee aina mukana, ja kaiken kukkuraksi se tulee paperista edullisemmaksi. Lue lisää täältä!

|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
CE-hyväksytty
|
Lähetetty: La Elo 11, 2012 11:19 pm |
|
Liittynyt: La Huhti 30, 2005 7:29 pm Viestit: 19192 Paikkakunta: Oulu
|
Ai niin enhän mä oikeastaan sähkötekniikkaa oo opiskeleen menossakaan vaan automaatiotekniikkaa. Sori että oon harhauttanut... 
_________________ Minun ei ole pakko lukea tällaista paskaa.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
installer
|
Lähetetty: La Elo 11, 2012 11:54 pm |
|
|
CE-hyväksytty kirjoitti: Ai niin enhän mä oikeastaan sähkötekniikkaa oo opiskeleen menossakaan vaan automaatiotekniikkaa. Sori että oon harhauttanut...  Joudutkohan leikkimään Siemensin Logosoftilla?
_________________ " Ei ole millään tavalla vaarallista kohdata ihmiset sellaisina kuin he ovat ilman oletuksia heidän etnisyytensä pohjalta. Sellaisten oletusten ansioista vain tulee suomalaisen raiskaamaksi ja menettää pätevän maahanmuuttajatyöntekijän."
|
|
| Ylös |
|
 |
|
CE-hyväksytty
|
Lähetetty: Su Elo 12, 2012 1:09 am |
|
|
installer kirjoitti: CE-hyväksytty kirjoitti: Ai niin enhän mä oikeastaan sähkötekniikkaa oo opiskeleen menossakaan vaan automaatiotekniikkaa. Sori että oon harhauttanut...  Joudutkohan leikkimään Siemensin Logosoftilla? En tiä mutta hyvinkin mahdollista.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
CE-hyväksytty
|
Lähetetty: Ti Elo 28, 2012 3:11 pm |
|
|
Huomenna alkaa koulu. Pitää mennä ajoissa nukkumaan. Tänään mulle ostettiin uus tiatsikka ni saan sitten tehtyä hyvin läksyt 
|
|
| Ylös |
|
 |
|
CE-hyväksytty
|
Lähetetty: Su Syys 02, 2012 12:02 pm |
|
|
|
Kyllä ne graafista laskinta siä suositteli. Kai siitä jotain hyötyä on sitte. En kyllä tiedä niistä mitään kun en oo sellasta näpelöiny kuin lukiossa joskus melkein kakskytä vuotta sitten kun porvareiden kakaroilla oli sellaset leluina. Että millasiahan mahtavat nykypäivänä olla ja mitä eroja niissä on noin niinku hintaan nähden?
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Simplex
|
Lähetetty: Su Syys 02, 2012 12:14 pm |
|
|
CE-hyväksytty kirjoitti: Kyllä ne graafista laskinta siä suositteli. Kai siitä jotain hyötyä on sitte. En kyllä tiedä niistä mitään kun en oo sellasta näpelöiny kuin lukiossa joskus melkein kakskytä vuotta sitten kun porvareiden kakaroilla oli sellaset leluina. Että millasiahan mahtavat nykypäivänä olla ja mitä eroja niissä on noin niinku hintaan nähden? - Graafinen - Kompleksiluvut - Kompleksilukumatriisit - Ohjelmoitavuus ei liene haitaksi - Itse tykkään pääasiassa RPN-tyylisestä syöttötavasta, mutta joskus algebraalinen syöttötapa on kivempi, varsinkin yhtälöitä kirjoittaessa.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
ing.geolog
|
Lähetetty: Ma Syys 03, 2012 8:45 pm |
|
Liittynyt: Su Syys 28, 2008 1:40 pm Viestit: 2079 Paikkakunta: Ulkomaat
|
CE-hyväksytty kirjoitti: Kyllä ne graafista laskinta siä suositteli. Kai siitä jotain hyötyä on sitte. En kyllä tiedä niistä mitään kun en oo sellasta näpelöiny kuin lukiossa joskus melkein kakskytä vuotta sitten kun porvareiden kakaroilla oli sellaset leluina. Että millasiahan mahtavat nykypäivänä olla ja mitä eroja niissä on noin niinku hintaan nähden? Ei varmaankaan yllätys, että enempi toimintoja isompi näyttö jne lisää hintaa. esimerkiksi tuo jos rahat riittää [url]Texas Instruments TI-89 Titanium[/url] Casiolla on tietysti vastaava, tiedän ettei ainakaan kaikilla kursseilla korkeakoulussa/yliopistossa (Ruotsissa) noita symbooleja käsitteleviä laskimia saa käyttää.
_________________ Mutta minäkin voin tehdä virheitä, kerran nuorena sytytin, Haaparannan kaupunginhotellissa, tupakin väärästä päästä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
CE-hyväksytty
|
Lähetetty: Ma Syys 03, 2012 9:48 pm |
|
|
|
Sillain sovittiin matikan kurssilla että ei käytetä symbolista laskinta ainakaan kokeissa. Mulle se on tosin aivan sama mitä muut käyttää.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Shan
|
Lähetetty: Ti Syys 04, 2012 1:11 pm |
|
|
|
Meillä oli yksinkertasesti pelisääntönä että esim. TI-89:a saa käyttää tenteissä, mutta välivaiheet pitää olla näkyvillä. Se oli ihan fiksua koska pystyi tarkistamaan tyhmät virheet laskun lopuksi, ja virheistähän oppii (omasta mielestä kun tenttikin on oppimisprosessi). Ja toisaalta fiksu matikan ope pystyy tekemään sulle tehtäviä joita nyt vaan et ratko pelkällä laskimella, tai laskin antaa solvella sellaista vastausta josta et ymmärrä mitään.
Hyvä käytäntö myös sen takia että laskin oli käytännössä pakollinen esim. piiriteoriassa jossa pitää matriisilla ratkoa usean piirin silmukoita. Toki sen pystyi käsinkin laskemaan (kompleksiluvuthan on vaa trigonometriaa) mutta siihen menee turhaa aikaa, koska taas et voi ratkaista tehtävää jos et ymmärrä mistä on kysymys.
Oma pääopettaja tosin hiillostui vähän kun alettiin vitsinä esittämään kaikki vastaukset murtolukuina, matikassa kun opetettiin että pitää käyttää tarkkoja arvoja eikä desimaaleja ^^
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Simplex
|
Lähetetty: Ti Syys 04, 2012 4:42 pm |
|
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Simplex
|
Lähetetty: Ke Syys 05, 2012 10:38 pm |
|
|
|
| Ylös |
|
 |
|
idiotus
|
Lähetetty: Ke Syys 05, 2012 11:21 pm |
|
Liittynyt: La Joulu 08, 2007 5:01 pm Viestit: 1375 Paikkakunta: Eurostoliitto
|
|
Graafista vempainta on mukavaa käyttää tentissä. Muuten en kyllä sen kanssa tykkää heilua.Tietty onhan se taskussa kiva jonkun pienen laskutoimituksen tekemiseen Mukavampia ohjelmia on saatavissa ilmaiseksi, eikä iso näyttö ja kunnon näppäimistö aiakaan haittaa tahtia.
_________________ Quidquid latine dictum sit, altum videtur. In porto perse vitulus est.
Rousseau kirjoitti: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".
Nautitaan ennen ruokailua
|
|
| Ylös |
|
 |
|
CE-hyväksytty
|
Lähetetty: Ke Loka 03, 2012 9:08 pm |
|
|
|
Miksi oulun ammattikorkeakoulun automaatiotekniikan koulutukseen hyväksyttiin nin paljon opiskelijoita? Niitä on liikaa ja pöljimmät sais olla muualla tilaa viemästä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Vanha jäärä
|
Lähetetty: To Loka 04, 2012 7:47 am |
|
|
CE-hyväksytty kirjoitti: Miksi oulun ammattikorkeakoulun automaatiotekniikan koulutukseen hyväksyttiin nin paljon opiskelijoita? Niitä on liikaa ja pöljimmät sais olla muualla tilaa viemästä. Älä huoli, aika hoitaa. Vanhan totuuden mukaan monet ovat ammattikorkeakouluihin kutsutut, mutta harvat valitut tulemaan insinööritodistuksen kanssa sieltä ulos.
_________________ Vanha jäärä
|
|
| Ylös |
|
 |
|
idiotus
|
Lähetetty: To Loka 04, 2012 8:37 pm |
|
Liittynyt: La Joulu 08, 2007 5:01 pm Viestit: 1375 Paikkakunta: Eurostoliitto
|
|
Heh. Tuota määrä juttua voi alkaa miettimään, kun menee 250 henkilön massaluennolle yliopistossa ja hyvin suurelle osalle tuli palikkajutuista hylsy (suurin osa toki sivuaineopiskelijoita, mutta mukana olevista pääaineopiskelijoista valmistuu 1/3).
Löytyykös noista insinöörikoulutuksien valmistumisprosenteista jotain tilastoja?
_________________ Quidquid latine dictum sit, altum videtur. In porto perse vitulus est.
Rousseau kirjoitti: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".
Nautitaan ennen ruokailua
|
|
| Ylös |
|
 |