Sata lehtistipendiä jaettu
Tiede-lehti on jakanut reaaliaineissa menestyneille lukion oppilaille sata lehtistipendiä. Valitut saavat lehden vuosikerran. Stipendiaattien nimet löytyvät täältä.

|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Varaktori
|
Lähetetty: Ke Kesä 27, 2012 8:48 pm |
|
Liittynyt: Pe Elo 22, 2008 9:17 pm Viestit: 708 Paikkakunta: Perämetsä
|
Tarvis testailla miten se Windows 8:n kuljetus mukana USB tikulla onnistuu. Ainakin myyntimiesten mukaan sen voi törkätä mihin vaan koneeseen ja aina toimii.  Windows To Go on siis konseptin nimi ja tossa linkissä ohjeet sellaisen tikun tekemiseksi: http://tweaks.com/windows/52279/how-to- ... usb-drive/Omalla vastuulla, itse en ole ehtiny paneutua Windows 8 vielä juuri ollenkaan ja en tiedä miten hyvä tuo ohje on. Ihan asialliselle se näytti.
Viimeksi muokannut Varaktori päivämäärä Ke Kesä 27, 2012 9:03 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Jäärä
|
Lähetetty: Ke Kesä 27, 2012 9:02 pm |
|
|
Varaktori kirjoitti: Tarvis testailla miten se Windows 8:n kuljetus mukana USB tikulla onnistuu. Ainakin myyntimiesten mukaan sen voi törkätä mihin vaan koneeseen ja aina toimii.  Ai niin, siinähän tosiaan oli sekin sketsi ängetty mukaan. Voisin hyvinkin kokeilla, koska otin riskin ja vaihdoin lokaalin tunnuksen ns. Microsoft accountiksi, joten settingsit varmaan kulkisi osittain "pilven kautta".
_________________ Alla talar ötökkä
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Röyh!
|
Lähetetty: La Kesä 30, 2012 12:43 am |
|
|
Jäärä kirjoitti: Minusta XP-modelle ei ole erillistä osiota. Ne on eräänlaisia virtuaalilevykuvia. Kannattaa asentaa vaikka VirtualBox https://www.virtualbox.org/, joka on ajatukseltaan samanlainen virtuaalikone kuin missä se XP-mode pyörii. Sinne sitten luot virtuaalikoneen ja määrittelet sen asetukset (kannattaa tovi perehtyä) ja asennat sen Win8:n siihen virtuaalikoneeseen. Hittolainen, totta puhut. Ongelma on tuo VirtualBox joka ei ole oikein auennut mulle..
_________________ Haisen, joten en siis enää ole olemassa?
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Misantropologi
|
Lähetetty: La Kesä 30, 2012 1:44 am |
|
|
|
Voiko siinä W8:ssa nauhottaa suoraan ääntä?!
_________________ not everyone turns into a swan
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Hillman
|
Lähetetty: La Kesä 30, 2012 8:56 am |
|
|
Misantropologi kirjoitti: Voiko siinä W8:ssa nauhottaa suoraan ääntä?! Ei ole kokemusta, eikä juuri kiinnostakkaan koko järjestemä, ikää on jo sen verran että lopetan tietokoneen käytön jos ei muita järjesmää ole vaihtoehtona! Mutta tälläisenä jos se syksyllä tulee markkinoille eihän sitä osta kukaan itseänsä kunnioittava, parantua täytyy pajon, liekkin tarkoitettu tuleville sukupolville joilla ei ole kunnon järjestelmästä mitään kokemusta! 
_________________ Donek eris felix, multos numerabilis amicos
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Arkkimeedees
|
Lähetetty: La Kesä 30, 2012 12:17 pm |
|
|
Hillman kirjoitti: Misantropologi kirjoitti: Voiko siinä W8:ssa nauhottaa suoraan ääntä?! Ei ole kokemusta, eikä juuri kiinnostakkaan koko järjestemä, ikää on jo sen verran että lopetan tietokoneen käytön jos ei muita järjesmää ole vaihtoehtona! Mutta tälläisenä jos se syksyllä tulee markkinoille eihän sitä osta kukaan itseänsä kunnioittava, parantua täytyy pajon, liekkin tarkoitettu tuleville sukupolville joilla ei ole kunnon järjestelmästä mitään kokemusta!  Niinhän se on, että iän myötä kyky omaksua uusia asioita hupenee, kunnes loppuu kokonaan. Mutta voisitko luopua noista lihavoinneista ja värikorostuksista? TAI VOISITHAN SINÄ TOSIAAN VIELÄ LAITTAA VERSAILILLA PÄÄLLE, NIIN KOROSTUISI PAINOKKAAMMIN TUO SANOMASI!!!
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Röyh!
|
Lähetetty: La Kesä 30, 2012 2:30 pm |
|
|
 Arkkimeedees kirjoitti: Hillman kirjoitti: Liekkö tämä arkimeetees, mitenkäkin paljon opikellut tietotekniikka alaa, ei kummoista arvosanaa itsestään anna päättömillä tokaisuillaan!  Herrajjumala että nää oot yksinkertainen, jos olet mennyt demoversion asentamaan Seiskan päälle. Kuten sanoin se asennetaan irralleen, erilleen virtuaalikoneeksi Seiskan rinnalle ja sillä sitten testaillaan, miten homma pelaa. Edit: kasi kannattaa siis asentaa omalle osiolleen. Käynnistettäessä voi valita, avaako Seiskan vai Kasin. Nyt tänään menen ja kokeilen tuon asennusta toiselle koneelle seiskan kamuksi. Aikani kuluksi.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Röyh!
|
Lähetetty: Pe Heinä 06, 2012 3:41 pm |
|
|
No en sitten kokeillutkaan  En saanut lupaa. Olin kaukaa viisas ja kysyin tällä kertaa ensin luvan. Mainiten myös hyödyn ja huvin. Vastaus oli tyly EI. Ja omalle koneellenihan en enää enempää Wintousia tunge..
|
|
| Ylös |
|
 |
|
AjaKarille
|
Lähetetty: To Heinä 19, 2012 12:17 pm |
|
|
|
Windows 8 on erittäin vastenmielinen käyttöjärjestelmä käyttää normaalissa työasemassa. En moista puhelimen käyttistä murheekseni mihinkään koneeseeni, edes puhelimeen, halua tai asenna. Jos Microsoft jatkaa samaan malliin, eikä toteuta Windows 8 helppoa mahdollisuutta palauttaa Windows 7 Käynnistä-valikkoa, minä siirryn Linux käyttikseen.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Jäärä
|
Lähetetty: To Heinä 19, 2012 6:38 pm |
|
|
AjaKarille kirjoitti: Windows 8 on erittäin vastenmielinen käyttöjärjestelmä käyttää normaalissa työasemassa. En moista puhelimen käyttistä murheekseni mihinkään koneeseeni, edes puhelimeen, halua tai asenna. Jos Microsoft jatkaa samaan malliin, eikä toteuta Windows 8 helppoa mahdollisuutta palauttaa Windows 7 Käynnistä-valikkoa, minä siirryn Linux käyttikseen. Kandee ehkä siirtyä heti. Itse käynnistä -valikosta olen itse sitä mieltä, että se oli jo vähän retard jostain win95 ajoilta. Itse tajusin ensin kaipaavani sitä, kunnes mietin hetken, että mihin käytin sitä seiskassa?! No en mihinkään, paitsi search -kenttä oli joskus käytössä. Mutta kuten monesti olen sanonut, Metro ei juuri meikäläistä häiritse. Bootin jälkeen klikkaan Metrosta Firefoxin auki jolloin se siirtyy perinteiselle desktopille ja Metrolle palaan jos haluan käynnistää jonkun sovelluksen jonka ikonin olen tarkoituksella jättänyt sinne. Yhden klikkauksen päässähän se on (joko hiiren tahi Windows-näppäimen).
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Diam
|
Lähetetty: Su Heinä 22, 2012 5:12 pm |
|
Liittynyt: To Syys 14, 2006 10:32 am Viestit: 1096 Paikkakunta: Helsinki
|
|
Win 8 herjaa, että tiede.fi sivulta voi saada haittaohjelmia ja pyytää sulkemaan sivut.
_________________ Mies kysyi kaiulta: Ostanko Nuhvin vai Majorin? ja kaiku vastasi: VAI MAJORIN!
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Jäärä
|
Lähetetty: Su Heinä 22, 2012 5:21 pm |
|
|
Diam kirjoitti: Win 8 herjaa, että tiede.fi sivulta voi saada haittaohjelmia ja pyytää sulkemaan sivut. Kummallista, ei se minulla herjaa. Tosin herjan antaa yleensä joko selain tai virus- tahi haittaohlemantorjunta.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Diam
|
Lähetetty: Su Heinä 22, 2012 5:34 pm |
|
Liittynyt: To Syys 14, 2006 10:32 am Viestit: 1096 Paikkakunta: Helsinki
|
|
_________________ Mies kysyi kaiulta: Ostanko Nuhvin vai Majorin? ja kaiku vastasi: VAI MAJORIN!
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Jäärä
|
Lähetetty: Su Heinä 22, 2012 5:38 pm |
|
|
Diam kirjoitti: Kas, empäs tiennyt. Kokeilin myös IE:llä, mutta en saanut herjaa aikaiseksi. Defender on myös käytössä (muita turvaohjelmia taas ei).
|
|
| Ylös |
|
 |