Tieteessä nyt

Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.

Onnittelut palkituille!

Lisää Tiedettä sähköisenä!

Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on Ma Touko 28, 2012 9:09 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: aggrekaatti keskustelu
ViestiLähetetty: Ma Loka 24, 2011 6:23 pm 
Poissa

mihin hävis ?

ps :tiedemiehet vei !

Profiili  

Viestin otsikko: Re: aggrekaatti keskustelu
ViestiLähetetty: Ma Loka 24, 2011 6:29 pm 
Poissa

kirjoita kunnollisia viestejä niin pysyy paremmin.

ei vaadita paljon:

otsikkona toimisi varmasti paremmin "agrekaatin valinta"

ja sitten lyhyt kertomus mitä suunnittelee. ei siis kuten sinä teet "mökkiä tekemässä., ei sähköä!, riittääkö?" vaan "olen suunnittelemassa mökin rakentamista ja ongelmana on millaisen agrekaatin tarvitsen saadakseni laitteet pyörimään. tarkoitus olisi käyttää kompuraa teholtaan 10kW, jiirisirkkeliä teholtaan 3kW, betonimyllyä 1,5kW sekä uppopumppua 15kW....

olen katsonut muutamaa valmiiksi mutten ymmärrä näistä mitään joten voisitteko auttaa? Riittäisikö seuraavissa tehot?
jne."

toivottavasti ymmärrät sillä varmaan tämän esimerkin jälkeen jollet ymmärtänyt voidaan sinut tuomita syyntakeettomaksi ja epäilen että jää mökkisi kovin vajaaksi tällä menolla.

Tule keskustelemaan uusiutuvasta energiasta irkkiin IRCnet serverille ja kanava on #tuulivoima tai http://www.munirkki.com/ircnet.php lisää vain nimim. ja klikkaa irkkiin!.

toisen polven pilkkuvirhe

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Loka 24, 2011 10:24 pm 
Poissa

Poistin ne molemmat.

Olen useaan otteeseen sinulle kertonut, että otsikoi selkeästi ja kirjoita järkevä avausviesti, jo sillä pääset pitkälle. Avaamasi aiheet eivät ainakaan heti tule poistetuksi.

Otsikko voisi olla tosiaan Aggregaatin valinta ja viestinä jotain sinnipirtin ehdottamaa.

Muista myös, että tämä on ensisijaisesti keskustelupalsta eikä avensi kysyy ja muut vastaa -palsta.

Jollei sinulle palstan suhteellisen yksinkertainen netiketti ja käytösnormit mene perille, niin minä joudun harkitsemaan, oletko ollenkaan oikealla palstalla, ellet sitten itse päädy ennemmin samaan johtopäätökseen.

Olkoon tämä viimeinen huom
autus asiasta.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Loka 25, 2011 10:32 am 
Paikalla

Lainaa:
Olkoon tämä viimeinen huomutus asiasta.

Tekisi kyllä mieleni vielä huomuttaa tuosta huomutuksesta...

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Loka 25, 2011 1:53 pm 
Poissa

Minun on huomautettava, että minulla on tällä hetkellä 650W 230/12V salkkuaggrekaatti, 2 kW 230V aggrekaatti ja 27 kVA kolmivaihe dieselaggrekaatti. Puolentusinaa erilaista invertteriä 12-24V ----- 230V, 2kpl 12V aggrekaatteja. Hankinnassa on aurinkokennoprojekti jolla ylläpidetään 12V aggrekaatin yhdistetyn startti ja tasausakun varausta korvessa. Minulla oli omatekoinen 12V tuulivoimala vuonna kirves ja papu, mutta romutin sen välittömästi ensikokeilun jälkeen ja hyödynsin GAZ Pobedan etuakseliston ja vetoaisan jonka päälle se oli kasattu - savikiekonheittimen lavetiksi. Hinattava laite. Herättää toisinaan hämmennystä tämä konstruktio.

Toivon että huomautukselleni annetaan sen ansaitsema painoarvo. Varsinkin kun olin vielä hetki sitten kurainen ja viluinen roiskittuani painepesurilla pari tuntia erittäin kuraista ja hankalan muotoista objektia ja voinnissakin oli toivomisen varaa. Nyt on kuivaa päällä, juotu pannullinen kahvia kera palmikkopitkosiivujen, joiden päälle levitin lettuhilloa ja spray-kermavaahtoa. Palanpainikkeeksi napsin 2,5mg diapam 1000mg parasetamol ja 50 mg tramadol. Taas valmiina taistoon. Terveellinen ja monipuolinen ruoka on tae hyvän työkunnon säilymisestä pitkään.

Joopajoo.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]