Tieteessä nyt

Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.

Onnittelut palkituille!

Lisää Tiedettä sähköisenä!

Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on Ma Touko 28, 2012 9:15 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Phonylle
ViestiLähetetty: La Elo 06, 2011 8:50 pm 
Poissa

Laitoit sitten viikon bannin minulle täysin ilman järjellistä syytä. Ainoa poistettu viestini siltä päivältä oli täysin asiallinen vastaus aiheeseen en5kan kysymykseen. Tästä lienee syytä päätellä kyseessä olleen pelkän henkilökohtaisen vittuilun. Kun sitä syytä bannille ei edes ollut, niin korjataan tilanne näin jälkeenpän.

Haista phony paska, olet juuri niin teennäinen kusipää kuin nimimerkkisi vihjaakin. Toivottavasti perheesi jää rattijuopon auton alle silmiesi edessä. Saatanan selkärangaton pelle. Tanskanen on kaikessa naurettavuudessaankin kunnioitettavampi ihmisenä kuin sinä.

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Phonylle
ViestiLähetetty: La Elo 06, 2011 9:08 pm 
Poissa

Dear Iileskotti,

viikon banneistasi voit syyttää yksin minua. Kuten ehkä huomasit, tai siis tiedän että huomasit, Norjan joukkosurma -ketjussa oli nollatoleranssi ad hominemeille. Sinä sellaisen kuitenkin sinne pykäsit, varoituksesta huolimatta, ja minä sen huomasin, joten pyysin Phonya hoitamaan sinulle viikon bannit, koska itse en työkiireiltäni ehtinyt.

Eli kyllä se olen minä, jonka pitäisi haistaa paskaa ja nähdä perheeni jäävän rattijuopon alle. Selkäränka minulla kyllä on, siitä on röntgenkuvakin.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Elo 06, 2011 9:44 pm 
Poissa

En sinne mitään ad hominemia pykännyt, ainoa poistettu viesti siltä päivältä oli vastaukseni nimimerkille en5ka ja siinä ei ollut mitään henkilöä vastaan olevaa. Suora vastaus aiheesta esitettyyn kysymykseen. Taisit ampua vanhasta muistista tai sitten et ymmärrä lukemaasi. Veikkaan jälkimmäistä vaihtoehtoa, kyseessä olevan henkilön huomioiden.

Muuten minulle on ihan se ja sama kumpi teistä kusipäistä sen bannin asetti, se oli joka tapauksessa täysin aiheeton. Sanomani koskee ihan yhtä lailla molempia teitä. Samaa kusipääperhettä koko jengi, vaikka mummo ei enää banneja itse jakelekaan. Eihän se toisin tarvitsekaan, kun te teette sen likaisen työn hänen puolestaan. Onhan se aivan mahdotonta, että joku on mummon/sofian kanssa eri mieltä ja jopa kyseenalaistaa hänen kommenttinsa. Sitä ei voi sallia, eihän?

Jos teillä pelleillä tosiaan olisi minkäänlaista selkärankaa, niin antaisitte kerralla sitten pysyvän bannin. Tavoitteenahan teillä joka tapauksessa on ajaa pois ne kirjoittajat joista te kaksi ette pidä. Ja jos teillä saatanan madoilla olisi oikeasti selkärankaa, niin olisitte avoimia motiiveistanne. Teillä varmasti olisikin tosi hyvä "keskustelu"palsta yhden totuuden paasaamiseksi asiasta kuin asiasta, kunhan saatte tosiaan ensin kaikki ikävät kyseenalaistajat ajettua pois.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Elo 07, 2011 3:07 am 
Poissa

Jaha, turhakemodet eivät uskalla näköjään edes itse asiasta avaamassani ketjussa puhua suoraan, vaan postitellaan vässykkämeiningillä yv:nä.
Lainaa:
Kirjoitan tämän nyt yksityisesti. Vedä nyt hyvä mies kaksi keraa henkeä, ennen kuin hankit pysyvät bannit.

Aivan sama, selvästikään minä en ole tälle hiekkalaatikolle tervetullut.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Elo 08, 2011 3:11 pm 
Poissa

Täältä on kadonnut posteja. Miksi?

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Elo 08, 2011 7:31 pm 
Poissa

Tulinpa surulliseksi. Vallan järkytyin :shock:

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Elo 08, 2011 8:03 pm 
Poissa

Aika voimakasta tekstiä Iileskotilta.

Pitäisi käyttää sitä harkintakykyä. :?

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Elo 08, 2011 8:10 pm 
Poissa

Carum carvi kirjoitti:
Siinä sitä on kesäpojilla selvittämistä.
anomalia kirjoitti:
Aika voimakasta tekstiä Iileskotilta.

Pitäisi käyttää sitä harkintakykyä. :?
Nythän sitä justiinsa on käytetty. Okeaan osoitteeseen on mennyt.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Elo 09, 2011 3:20 pm 
Poissa

Carum carvi kirjoitti:

No, kesäpojat?

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Elo 12, 2011 10:56 pm 
Poissa

Vähän poissaolleena haluaisin todella tietää, miksi nimimerkki Iileskotti sai bännit?

Onko tilanne nyt se, että hänet on hiljaisuudessa pysyvästi bännätty, vai se , ettei halua osallistua?

En tietenkään näe poistettuja viestejä, mutta niistä jotka näen, en löydä syytä.

Onko hän kenties ylittänyt itseensä kohdistuneet adhomit kohdistamalla niitä toisiin enemmän, eli onkohan teillä tasapainolaskuri käytössä? Ja se sitten vinkaisi?

Kysyn, koska kyseessä on persoona, jonka mielipiteet ovat melko yhteneviä omieni kanssa ja tahtoisin tiedostaa oman sananvapauteni rajat.

Ja kyseessä on myös persoona, joka on aina osannut perustella mielipiteensä ja myös aina tehnyt sen.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Elo 13, 2011 12:22 am 
Poissa

Poni hädässä yllättävässä paikassa

Marlene Schmidt ei ollut uskoa silmiään, kun hän näki poninsa Smilan juuttuneena traktorin renkaaseen.

Hevosen uskotaan kompastuneen ja pyristellessään juuttuneen tiukemmin renkaaseen, josta palomiehet auttoivat Smilan irti!
Kuva
http://www.findance.com/uutiset/16176/p ... a-paikassa

Profiili  

ViestiLähetetty: La Elo 13, 2011 10:06 am 
Poissa

Electric shadow kirjoitti:
Vähän poissaolleena haluaisin todella tietää, miksi nimimerkki Iileskotti sai bännit?

Onko tilanne nyt se, että hänet on hiljaisuudessa pysyvästi bännätty, vai se , ettei halua osallistua?

En tietenkään näe poistettuja viestejä, mutta niistä jotka näen, en löydä syytä.

Onko hän kenties ylittänyt itseensä kohdistuneet adhomit kohdistamalla niitä toisiin enemmän, eli onkohan teillä tasapainolaskuri käytössä? Ja se sitten vinkaisi?

Kysyn, koska kyseessä on persoona, jonka mielipiteet ovat melko yhteneviä omieni kanssa ja tahtoisin tiedostaa oman sananvapauteni rajat.

Ja kyseessä on myös persoona, joka on aina osannut perustella mielipiteensä ja myös aina tehnyt sen.

Iiileskotti solvasi nimettyjä palstalaisia todella asiattomasti ja loukkaavasti.
Jos tutustut tämän ketjun ekaan viestiin, huomaat siinäkin täysin sopimattomia onnettomuushekumointeja moderaattoreita ja heidän perheitään kohtaan.
Punaista korttia vaan, ja ulos pelikentältä noin törkeistä teksteistä!

Profiili  

ViestiLähetetty: La Elo 13, 2011 2:43 pm 
Poissa

Minä haluaisin edelleen tietää, mihin tästä ketjusta katosi sivullisen verran viestejä? Kun kuitenkin ketjun alku jäi.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Elo 13, 2011 5:23 pm 
Poissa

Hannelore kirjoitti:
Iiileskotti solvasi nimettyjä palstalaisia todella asiattomasti ja loukkaavasti.
Jos tutustut tämän ketjun ekaan viestiin, huomaat siinäkin täysin sopimattomia onnettomuushekumointeja moderaattoreita ja heidän perheitään kohtaan.
Punaista korttia vaan, ja ulos pelikentältä noin törkeistä teksteistä!

Jep, samaa mieltä. Aika sairasta tekstiä ja tuollaisesta joutaisi pois koko palstalta.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Elo 13, 2011 7:28 pm 
Poissa

Tämän nimenomaisen ketjun tekstistä olen kyllä samaa mieltä, julkaisukelvotonta. Ei liene ollut muunlainen tarkoituskaan. Ehkä tarkoitus oli hankkia pysyvä banni, ja jos sellainen on nyt saatu on tarkoitus saavutettu.

Sitä alkuperäistä syytä tiedustelin ja tulihan sieltä mielipidettä puoltavaan suuntaan. Mutta en minä ole nähnyt mitään aiempaa pahempaa ennen tätä vitjaa, joka nyt on närkästystä epäoikeudenmukaiseksi koetusta kohtelusta. Siitä puheen ollen, onkos vastaavaa koskaan nähty?

Minä tässä vaan sitä edelleen ihmettelen, että miten joku nimimerkki saa vapaasti röllätä ihan ****nmoisilla adhomeilla vaikka miten pitkään ja joku pää sitten vilahtaa kopanpohjalle vähän pikaisemmin. Että minkälaisella jäsenkortilla se kuttuilu jatkuu ketjutolkulla ja mikä on vääränlainen mandaatti? Ei kai noita kestoröllejä tarvinne nimetä, eikös ne tunneta?

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]