Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.
Onnittelut palkituille!
Lisää Tiedettä sähköisenä!
Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
|
Sivu 1/1
|
[ 10 viestiä ] |
|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
mijuss
|
Viestin otsikko: Tiede.fi on jäänyt kesäaikaan Lähetetty: To Marras 03, 2011 6:31 pm |
|
|
|
Näyttää olevan keskustelusivuston kello jäänyt kesäaikaan. Ja voisitte jättää pois nuo am/pm kellonajat kun suomessa käytetään 24h järjestelmää.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
DedMoroz
|
Viestin otsikko: Re: Tiede.fi on jäänyt kesäaikaan Lähetetty: To Marras 03, 2011 6:59 pm |
|
|
mijuss kirjoitti: Näyttää olevan keskustelusivuston kello jäänyt kesäaikaan. Ja voisitte jättää pois nuo am/pm kellonajat kun suomessa käytetään 24h järjestelmää. Ihan kuule nyt vaan omista asetuksista muuttelet nuo kohillen. Kas kun tällä palstalla voi laitella itsensä aikaan oli sitten missä päin maalimaa vain 
|
|
| Ylös |
|
 |
|
mijuss
|
Viestin otsikko: Re: Tiede.fi on jäänyt kesäaikaan Lähetetty: To Marras 03, 2011 7:09 pm |
|
|
DedMoroz kirjoitti: mijuss kirjoitti: Näyttää olevan keskustelusivuston kello jäänyt kesäaikaan. Ja voisitte jättää pois nuo am/pm kellonajat kun suomessa käytetään 24h järjestelmää. Ihan kuule nyt vaan omista asetuksista muuttelet nuo kohillen. Kas kun tällä palstalla voi laitella itsensä aikaan oli sitten missä päin maalimaa vain  Thanks, eipä tullut mieleen että oli user stupidity virhe.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Phony
|
Viestin otsikko: Re: Tiede.fi on jäänyt kesäaikaan Lähetetty: To Marras 03, 2011 8:04 pm |
|
|
|
Minä jo pari päivää oon odotellu tätä kellojutskaa. Kiitos DM, että autoit.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
salai
|
Viestin otsikko: Re: Tiede.fi on jäänyt kesäaikaan Lähetetty: To Marras 03, 2011 9:54 pm |
|
|
|
Minusta on idioottimaista, ettei palvelin osaa vaihtaa aikaansa itse, vaan käyttäjän pitää tehdä se asetuksissaan ja lisäksi olla kirjautunut tänne, jotta ajat olisivat oikein.
Kirjautumattomana: Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Kirjautuneena: Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia
Jopa Suomi24 ja Ravia -keskustelupalstat toimivat oikein ja lisäksi ilmoittavat ajat muodossa 20:47.
Tai jospa ylläpitäjät nuolevat amerikkalaisten persettä, siellähän kesäaika loppuu vasta 6.11.?
|
|
| Ylös |
|
 |
|
sinnipirtti
|
Viestin otsikko: Re: Tiede.fi on jäänyt kesäaikaan Lähetetty: Pe Marras 04, 2011 12:09 am |
|
|
|
minusta on kerrassaan idioottimaista tarkistaa kellonaika keskustelufoorumilta. noh, puolenvuoden päästä uudelleen sama kysymys.
_________________ Tietosanakirja uusiutuvasta energiasta
Tule keskustelemaan uusiutuvasta energiasta irkkiin IRCnet serverille ja kanava on #tuulivoima tai http://www.munirkki.com/ircnet.php lisää vain nimim. ja klikkaa irkkiin!.
toisen polven pilkkuvirhe
|
|
| Ylös |
|
 |
|
DedMoroz
|
Viestin otsikko: Re: Tiede.fi on jäänyt kesäaikaan Lähetetty: Pe Marras 04, 2011 12:34 am |
|
|
salai kirjoitti: Jopa Suomi24 ja Ravia -keskustelupalstat toimivat oikein ja lisäksi ilmoittavat ajat muodossa 20:47. Miten sun kello sitten näyttää ajan? mulla on valittuna muoto 03 Marras 2011, 20:54 
|
|
| Ylös |
|
 |
|
salai
|
Viestin otsikko: Re: Tiede.fi on jäänyt kesäaikaan Lähetetty: Pe Marras 04, 2011 12:56 am |
|
|
DedMoroz kirjoitti: salai kirjoitti: Jopa Suomi24 ja Ravia -keskustelupalstat toimivat oikein ja lisäksi ilmoittavat ajat muodossa 20:47. Miten sun kello sitten näyttää ajan? mulla on valittuna muoto 03 Marras 2011, 20:54  Siis minä puhuin kirjautumattomien ajoista, jotka ovat näin: Tänään on Pe Marras 04, 2011 12:38 am
ja Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Siis tuhansien käyttäjien pitää vaihtaa omat asetuksensa ja olla sisäänkirjautunut, jotta foorumin ja viestien ajat olisivat oikein. Me ollaan EU:ssa eikä EU:n alueella ole enää kesäaika ( DST), kuten foorumin kello väittää. Joku laiska tyyppi on kyllä osannut joskus laittaa sinne UTC + 2 tuntia, muttei viitsi tarkistaa milloin se kesäaika loppuu tai alkaa. Voihan tietysti olla, ettei kukaan viitsi/osaa päivittää aikavyöhyketietokantaa, väittäähän foorumisoftakin olevansa: Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
|
|
| Ylös |
|
 |
|
DedMoroz
|
Viestin otsikko: Re: Tiede.fi on jäänyt kesäaikaan Lähetetty: Pe Marras 04, 2011 1:03 am |
|
|
Aa soo, ja ilmeisesti ne tosiaan olettaa, että me ollaan sen verta funktionaalisia otuksia, jotta osataan ratkoa aikadilemmat noin vain ja käden käänteessä. Mä oon nyt enivei jossain synkassa kelloihin, jotka näyttää "nukkumaan akka" -aikaa, joka meinaa, että soon nati nati ny murmelit 
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Phony
|
Viestin otsikko: Re: Tiede.fi on jäänyt kesäaikaan Lähetetty: Pe Marras 04, 2011 9:33 am |
|
|
|
Tästä aikajutusta on natistu vuodesta toiseen. Aina sama laulu keväin syksyin.
Ajan muuttaminen palvelimen asetuksista ei kuulu toimeksiantosopimukseen eikä sitä näin ollen tehdä muuna kuin laskutustyönä ja sitähän ei luonnollisesti makseta. Kyse on pienestä asiasta, mutta en siitä enää viitsi numeroa tehdä! Olkoot viisarit viturallaan.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Sivu 1/1
|
[ 10 viestiä ] |
|