Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.
Onnittelut palkituille!
Lisää Tiedettä sähköisenä!
Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Tarkkailija
|
Viestin otsikko: Re: Lääkärivitsejä Lähetetty: Ma Maalis 22, 2010 3:44 pm |
|
|
|
Mies meni lääkäriin ja sanoi: - Pelkään pahoin, että olen sairastumassa malariaan. Lääkäri kysyi: - Oletteko ollut hiljattain etelässä matkoilla? - En. - Miksi sitten luulette saaneenne malarian? - Koska lääkärinkirjassa sanottiin, että se tauti alkaa vilunväristyksillä ja pahoinvoinnilla. - No, onko teillä ollut vilunväristyksiä ja pahoinvointia? - Ei. - Hyvänen aika, miten te sitten luulette sairastavanne malariaa? - Koska lääkärinkirjassa sanottiin myös, että ihan aluksi malariatartunnan saanut ei huomaa itsessään mitään oireita.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
McAber
|
Viestin otsikko: Re: Lääkärivitsejä Lähetetty: Ke Maalis 24, 2010 11:48 pm |
|
|
|
Lääkäri-Erkki oli jälleen käynyt kuksimassa potilastaan. Hän viheltelee ja sipaisee eteenpäin kiiruhtaessaan housujensa vetoketjun kiinni. Äkkiä hän kuulee vaimean, soimaavan äänen päänsä sisällä. - Erkki, lopeta jo! Ei ole oikein rakastella potilaidensa kanssa! Hetkeä myöhemmin huono omatunto osallistuu keskusteluun. - C’moon Eki, anna mennä vaan. Kaikki lääkärithän hässivät potilaitaan! Sitä paitsi, sinähän olet sinkku, ei se ketään haittaa! - Erkki hyvä, yritä päästä eroon tuosta ikävästä tavasta. Muista, että olet patologi.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Tarkkailija
|
Viestin otsikko: Re: Lääkärivitsejä Lähetetty: Pe Maalis 26, 2010 1:11 pm |
|
|
|
Lääketieteen professori aloittelee anatomian ja fysiologian luentoa kandeille. - Tänään luentoni koskee ainetta, jota ihmisessä on noin viisi litraa, eli siis mitä? Eturivissä oleva opiskelija vastaa: - Vesi. - Olet oikeilla jäljillä, siis neljä kirjainta, joista viimeinen on ”i”. Yritäpä uudelleen. - Kusi.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Tarkkailija
|
Viestin otsikko: Re: Lääkärivitsejä Lähetetty: To Huhti 08, 2010 4:13 pm |
|
|
|
Mies oli valmistautumassa vaikeaan leikkaukseen. Anestesialääkäri oli antanut nukutuspiikin ja potilas oli vaipumassa uneen. Kun potilas oli leikkaussalissa, kirurgi saapui paikalle ja kysyi: - Joko potilas on narkoosissa? Leikattava vastasi vielä itse, juuri ennen nukahtamista: - Herra tohtori, kun minua niin kovasti pelottaa. Tämä on minun elämäni ensimmäinen todella vakava leikkaukseni! Kirurgi vastasi: - Sittenhän teidän ei tarvitse olla lainkaan huolissanne, koska minulla on sama juttu: tämä on minun kirurginurani ensimmäinen leikkaus!
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Hans Lankar
|
Viestin otsikko: Re: Lääkärivitsejä Lähetetty: To Huhti 08, 2010 4:19 pm |
|
|
|
Kysymys: Mitä eroa on mielisairaalan potilailla ja mielisairaalan henkilökunnalla? Vastaus: Mielisairaalan potilailla on edes pieni mahdollisuus päästä talosta pois.
_________________ Kiitos teille kaikille näistä vuosista; minulla on ollut täällä ihan mukavaa! - Tarkkailija -
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Tarkkailija
|
Viestin otsikko: Re: Lääkärivitsejä Lähetetty: To Huhti 08, 2010 9:25 pm |
|
|
|
Suuren autofirman toimitusjohtaja meni psykiatrin vastaanotolle ja valitti, että aina kun hän ajaa autoa, hänelle tulee harhoja sillä tavoin, että auto ei toimi kunnolla. Psykiatri yritti kysellä tarkempia yksityiskohtia oireista, mutta sitten sovittiin, että johtaja ajaa autoa ihan käytännössä ja lääkäri seuraa vieressä istuen. Testiajossa potilas äkisti sanoi: ”Nyt, juuri nyt minusta tuntuu siltä, että auton vasen takavilkku ei toimi oikein!” Auto pysäytettiin ja psykiatri meni tarkistamaan vilkun toimintaa, huutaen: ”Toimii, ei toimi, toimii, ei toimi…”
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Tarkkailija
|
Viestin otsikko: Re: Lääkärivitsejä Lähetetty: La Huhti 10, 2010 4:24 pm |
|
|
|
Kaksi äskettäin eläkkeelle jäänyttä lääkäriä, entisiä opiskelukavereita, tapasivat sattumalta toisensa vuosikymmenten jälkeen luksuslomahotellissa Floridassa. Toinen lääkäreistä oli aikanaan erikoistunut psykiatriaan, toinen ihotauteihin. Kun ensikuulumiset oli vaihdettu, keskustelu siirtyi baaritiskillä ammattiasioihin. Psykiatri aloitti keskustelun: - Voitko kertoa, miksi sinä aikanaan erikoistuit ihotauteihin? Toinen vastasi: - Näin muutaman drinkin jälkeen voin luottamuksellisesti sanoa, että tein valintani ihan taloudellisista syistä. Erilaiset iho-ongelmat kestävät usein jopa ihmisen eliniän ajan, mutta silti potilaat eivät yleensä kuole itse sairauteen. Eli minulla oli asiakkaina vakioporukka, jotka juoksivat vastaanotollani säännöllisesti, vuodesta toiseen. Helppoa ja rahakasta hommaa! Mutta kerropa minulle, miksi sinä valitsit psykiatrian? Psykiatri nojautui taaksepäin tuolissaan ja tunnusti: - Minäkin erikoistuin taloudellisista syistä. Hyväksyin vastaanotolleni vain jakomielitautipotilaita, joten jokaisen asiakaskäynnin jälkeen pystyin kirjoittamaan tuplalaskun!
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Miss Baker
|
Viestin otsikko: Re: Hallintolääkärivitsejä Lähetetty: To Touko 20, 2010 7:47 pm |
|
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:34 pm Viestit: 1073 Paikkakunta: Where ever she laid her hat, that's her home
|
Tuplatruismi: Rintarauhaskirurgian siirtyminen X:n sairaalaan vapauttaa myös tilaa ja voidaan harkinnan mukaan tehdä etupainotteisesti. Siis Jonkun Toiminnon Siirtyminen Vapauttaa Tilaa... Voidaan Harkinnan Mukaan Tehdä Myös Kainaloiden alla sijaitsevista vartijaimusolmukkeista alkaen? Ei siis etupuolen rinnoista alkavaa rintarauhaskirurgiaa  Kannattaako harkita takapainotteista rintarauhaskirurgiaa? Vääntääkö tämä nyt rautalankaa vai tikaria haavassa 
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Pokasaha
|
Viestin otsikko: Re: Lääkärivitsejä Lähetetty: Pe Tammi 07, 2011 6:39 pm |
|
|
|
Professori kysyi anatomian luennolla oppilailta: ”Kuka tietää kumman puoleinen kives on miehillä alempana kuin toinen”? Luentosalissa oli hiljaista, mutta lopulta eräs neitokainen nosti ujosti kätensä ja professori sanoi: ”Neiti siellä taitaa tietää joten kertokaapa”. Tähän neitokainen: ”Oikeastaan en sitä tiedä, mutta minusta näyttää että herrat lunttaavat”.
_________________ Kansakunta joka kieltää historiansa, häviää maailmankartalta.
Pokasaha
|
|
| Ylös |
|
 |
|
penni
|
Viestin otsikko: Re: Lääkärivitsejä Lähetetty: Ke Heinä 06, 2011 12:56 am |
|
Liittynyt: Pe Huhti 15, 2011 11:30 pm Viestit: 1529 Paikkakunta: Rantaruotsi
|
|
Lääkäri turkulaistytölle; Onko teillä herpes viirus? No ei oo ku huules.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
champ
|
Viestin otsikko: Re: Lääkärivitsejä Lähetetty: Ti Loka 11, 2011 8:26 pm |
|
|
|
Lääkäri huuti ovelta: "Seuraava potilas". Aamulla selitti muille lekureille että kyllä harmitti kun se tuli kotiin asti perässä.
|
|
| Ylös |
|
 |