Teetkö työtä elääksesi vai elätkö työtä tehdäksesi? Visionääri 20XO-kilpailu koululaisille 7.10.2011–29.2.2012. Haasta itsesi ja osallistu! Tsekkaa video ja kilpailuohjeet.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
VHM
|
Viestin otsikko: Re: Miltä sinusta tuntuu juuri nyt? Lähetetty: Ma Elo 30, 2010 3:43 am |
|
|
|
Harmittaa kun en ole ollut yliopiston toiminnassa aktiivinen. Minua ei kiinnosta ainejärjestötoiminta eikä varsinkaan poliittinen toiminta. Kuitenkin lukemani perusteella tällä tavalla aktiiviset ovat työnhaussa paremmassa asemassa kuin ei-aktiiviset, varsinkin jos he ovat lisäksi persoonallisuudeltaan kivoja ja ulospäinsuuntautuneita. Joillekin oli tarjottu jopa kuutta virkaa.
_________________ Alkoholisti.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
iMuke
|
Viestin otsikko: Re: Miltä sinusta tuntuu juuri nyt? Lähetetty: Ma Elo 30, 2010 7:24 am |
|
Liittynyt: To Maalis 13, 2008 8:58 pm Viestit: 803 Paikkakunta: Helsinki
|
|
Ihmismieli on kummallinen. Vielä muutama päivä sitten olin varma että minulla on jokin vakava ja tappava sairaus ja ajattelin että olisipa elämä helppoa kun olisi vain tuo tai tämä huoli. Nyt kun tämä suuri huolenaihe on poistunut, niin kaikki nämä pienet huolet ovat taas muuttuneet isoiksi, pienet huolet jotka vielä muutama päivä sitten olisin ottanut ilolla vastaan. En tietenkään ole koko ajan huolissani, mutta luulen silti että huolen määrä on ihmisellä vakio.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Neutroni
|
Viestin otsikko: Re: Miltä sinusta tuntuu juuri nyt? Lähetetty: Ma Elo 30, 2010 10:28 am |
|
|
VHM kirjoitti: Harmittaa kun en ole ollut yliopiston toiminnassa aktiivinen. Minua ei kiinnosta ainejärjestötoiminta eikä varsinkaan poliittinen toiminta. Kuitenkin lukemani perusteella tällä tavalla aktiiviset ovat työnhaussa paremmassa asemassa kuin ei-aktiiviset, varsinkin jos he ovat lisäksi persoonallisuudeltaan kivoja ja ulospäinsuuntautuneita. Joillekin oli tarjottu jopa kuutta virkaa. Älä turhaan murehdi. Ei se suosio johdu siitä poliittisesta toiminnasta vaan siitä työhaastattelussa esiin tulevasta ulospäinsuuntautuneesta persoonasta. Ilman sitä luonteenpiirrettä ei kukaan täyspäinen jaksa sitä typerää sosiaalista kuohaamista. Sitä voi tietysti harmitella, ettei ole ulospäinsuuntautunut, mutta turhaa sekin on, kun kuitenkin sillä pakalla pelaat mikä sinulla on. Kyllä maailmassa (ainakin Suomessa) on kaikenlaista mielenkiintoista jurottajillekin.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Neutroni
|
Viestin otsikko: Re: Miltä sinusta tuntuu juuri nyt? Lähetetty: Ma Elo 30, 2010 10:30 am |
|
|
iMuke kirjoitti: Ihmismieli on kummallinen. Vielä muutama päivä sitten olin varma että minulla on jokin vakava ja tappava sairaus ja ajattelin että olisipa elämä helppoa kun olisi vain tuo tai tämä huoli. Nyt kun tämä suuri huolenaihe on poistunut, niin kaikki nämä pienet huolet ovat taas muuttuneet isoiksi, pienet huolet jotka vielä muutama päivä sitten olisin ottanut ilolla vastaan. En tietenkään ole koko ajan huolissani, mutta luulen silti että huolen määrä on ihmisellä vakio. Niin tuo taitaa olla, että oma asenne määrää kuinka onnellinen tai onneton on, ja ympäristö voi vaikuttaa siihen hyvin rajallisesti (ainakin jos jätetään ääriskenaariot pois). Sama tottuminen pätee myös positiivisiin tunteisiin. Ikävä juttu sikäli, että oma asenne on usein kaikkein vaikeimmin muokattavissa oleva asia maailmassa.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Saw
|
Viestin otsikko: Re: Miltä sinusta tuntuu juuri nyt? Lähetetty: Ma Elo 30, 2010 5:24 pm |
|
|
VHM kirjoitti: Harmittaa kun en ole ollut yliopiston toiminnassa aktiivinen. Minua ei kiinnosta ainejärjestötoiminta eikä varsinkaan poliittinen toiminta. Kuitenkin lukemani perusteella tällä tavalla aktiiviset ovat työnhaussa paremmassa asemassa kuin ei-aktiiviset, varsinkin jos he ovat lisäksi persoonallisuudeltaan kivoja ja ulospäinsuuntautuneita. Joillekin oli tarjottu jopa kuutta virkaa. Viestijän pitää kuitenkin näyttää että osaa viestiä. Perusta blogi.
_________________ Lololololoooooooo! La la-laaaaaah, la la laah, lol, haha. Oh-ho-ho-ho-ho, ho-ho-ho, ho-ho-ho, oh-ho-ho-ho-ho! Oh-ho-ho-ho, ho-ho-ho, ho-ho-ho, lo-lo-loooo! AAIIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE-eee-eee-EEEE! Luh luh lah, lah, lah-lah.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
VHM
|
Viestin otsikko: Re: Miltä sinusta tuntuu juuri nyt? Lähetetty: Ma Elo 30, 2010 5:52 pm |
|
|
|
Kadun koko viestimistä. Toimittaja joutuu tekemänsä toimitustyön perusteella kaikenlaisten anonyymien nettipellejen haukuttavaksi. Toki poliitikko joutuu vielä pahemmin. Niin joutuu tutkijakin. Jos tutkija erehtyy julkisessa keskustelussa mainitsemaan asioita, joista nk. maahanmuuttokriitikot eivät pidä, joutuu hänen persoonansa, perhesuhteensa ja kaikki muukin riepottelun kohteeksi anonyymeilla foorumeilla.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
VHM
|
Viestin otsikko: Re: Miltä sinusta tuntuu juuri nyt? Lähetetty: Ma Elo 30, 2010 7:40 pm |
|
|
|
Jos olisin tullut yliopistoon vuotta myöhemmin tai jos ihkubeibi olisi hakenut vuotta aikaisemmin, ihkubeibi olisi ollut samalla vuosikurssilla kanssani.
Olisin voinut iskeä ihkubeibin ennen hänen poikaystäväänsä.
Minulta kesti kaksi vuotta päästä yliopistoon. Tosin siinä kävin armeijankin. Naiset eivät käy armeijaa.
Miksi kaikki nuoriso näyttää samalta ja puhuu samoin? Samanlaiset kireät pöksyt ja pipot. Puheenpartensa ne ovat pöllineet Tyttö sinä olet tähti-elokuvasta tai sitten elokuva on pöllinyt dialoginsa nuorisolta.
Tyttö sinä olet tähti elokuvassa päähenkilön isä etsii tyttärelleen"vielä vähän apua sinne pääsykokeeseen". Tästä huolimatta kyseinen elokuvahenkilö ei päässyt opiskelemaan.
Yhdellä elokuvan keskeisellä henkilöllä on pusakka, jossa lukee Muhammad Ali. Muhammad Ali aka Cassius Clay oli suurin mulkku, joka koskaan on voittanut nyrkkeilyn askaansarjan maailmanmestaruuden. Nyrkkeilijänä hän on selvästi yliarvostettu.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Pacanus Rusticanus
|
Viestin otsikko: Re: Miltä sinusta tuntuu juuri nyt? Lähetetty: Ma Elo 30, 2010 8:36 pm |
|
|
|
Alkoi juuri tuntua, että kun saan akuuteimmat hommat pois päiväjärjestyksestä otan pitkän mustan tallista, suuntaan Suomeen, majoitun johonkin vanhaan hotelliin ja rällään vähäsen, vaikka ei terveys siitä niin tykkääkkään.
_________________ Draconem dormientem nunquam titillandus.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
DedMoroz
|
Viestin otsikko: Re: Miltä sinusta tuntuu juuri nyt? Lähetetty: Ma Elo 30, 2010 9:19 pm |
|
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Sophia
|
Viestin otsikko: Re: Miltä sinusta tuntuu juuri nyt? Lähetetty: Ma Elo 30, 2010 9:38 pm |
|
|
DedMoroz kirjoitti: Tuntuu siltä, että mopo on keulinu huolella viikonloppuna - en enää ikinä poistu ku duuniin tästä mökistä. Ja kännykän heitän syvimpään rotkoon.  Megamorkkis, kenties  Mutta jos oli hauskaa, eikä tullut ruumiita, niin väliäkö tuolla?
_________________ Culture in domo semper aliquantulum puluere
|
|
| Ylös |
|
 |
|
VHM
|
Viestin otsikko: Re: Miltä sinusta tuntuu juuri nyt? Lähetetty: Ma Elo 30, 2010 11:11 pm |
|
|
|
Vituttaa kun minusta ei koskaan tullut ammattinyrkkeilyn maailmanmestaria ei luultavasti koskaan tule. Vituttaa katsoa vierestä kun muista tulee. He eivät ole minua parempia, he ovat syntyessään saaneet paremman mielenterveyden, normaalin näön ja enemmän lahjakkuutta. Sitten he tekevät miljoonia jääkiekossa tai jalkapallossa ja vetäytyvät 40-vuotiaina eläkkeelle. Olen kateellinen tälle porukalle. Lisäksi olen kateellinen niille, jotka pääsivät Helsingin yliopistoon.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Vatkain
|
Viestin otsikko: Re: Miltä sinusta tuntuu juuri nyt? Lähetetty: Ma Elo 30, 2010 11:25 pm |
|
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 8:34 am Viestit: 13501 Paikkakunta: Oulu
|
VHM kirjoitti: Naiset eivät käy armeijaa. Mitä ihmeen yleistystä taas?!?
_________________ Hämmentää.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
VHM
|
Viestin otsikko: Re: Miltä sinusta tuntuu juuri nyt? Lähetetty: Ma Elo 30, 2010 11:34 pm |
|
|
Vatkain kirjoitti: VHM kirjoitti: Naiset eivät käy armeijaa. Mitä ihmeen yleistystä taas?!? Laissa ei ole pykälää, joka velvoittaisi naiset suorittamaan asevelvollisuutta. Tästä syystä enemmistö naisista ei käy armeijaa. Kyseessä on samanlainen yleistys kuin silloin, jos minä sanon, että "naiset ovat miehiä lyhyempiä". Kukaan ei ala vänkäämään siitä, että jokainen nainen ei ole jokaista miestä lyhyempi, koska kaikki ymmärtävät että tarkoitan naisten enemmistöä. Tarkoitan, että yleensä, useimmissa tapauksissa naiset ovat miehiä lyhyempiä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
-Maija-
|
Viestin otsikko: Re: Miltä sinusta tuntuu juuri nyt? Lähetetty: Ti Elo 31, 2010 2:18 am |
|
Liittynyt: Pe Tammi 16, 2009 9:13 pm Viestit: 97 Paikkakunta: Ison kiven juuri
|
|
Moi, tuntuu, että Syksy tuli!
Ja meidän pienten pörriäisten on aika siirtyä sisäruokintaan ja pörräämään. Tuolla ulkona on hiton kylmä. Taitaa ilmasto muuttua!
Mitäs tänne muuten. Ite oon ollu koko kesän pörräämässä ja sen kyllä huomaa rähjästyneestä habituksesta. Tuntuu hyvältä päästä lämpöseen, rupee nuo pörräysellimet jo hiukka hyytyyn tuolla pihalla.
Nyt nukkuun, kiuaskiven juureen!
_________________ -Pörrätäänkö?
|
|
| Ylös |
|
 |
|
TERÄS NALLEPUH
|
Viestin otsikko: Re: Miltä sinusta tuntuu juuri nyt? Lähetetty: Ti Elo 31, 2010 2:58 am |
|
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 5:15 pm Viestit: 5584 Paikkakunta: Marikalandia!
|
Rousseau kirjoitti: TERÄS NALLEPUH kirjoitti: Jee, tän vuoden big brotherissa on paljon lesboja.  Toisin toisaalla: http://crap.fi/images/archive/7389.jpg Tästä tulikin mieleen, että täytyy avata big brother ketju. 
_________________ Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!! Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)
|
|
| Ylös |
|
 |