Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.
Onnittelut palkituille!
Lisää Tiedettä sähköisenä!
Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Sophia
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tein tänään Lähetetty: Pe Maalis 26, 2010 11:38 am |
|
|
|
Voi sua, DM, ja sun lämmintä sydäntä. Älä kumminkaan unohda itsestäsi huolehtimista. Lähetän virtuaalirutistuksen!
_________________ sit cultus domus pulvis exiguus
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Barbaari
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tein tänään Lähetetty: Pe Maalis 26, 2010 9:54 pm |
|
|
|
Jep DM. Muista myös itseäsi aina silloin tällöin. Voimia ja jaksamisia.
_________________ Love is a Discovery.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
DedMoroz
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tein tänään Lähetetty: Pe Maalis 26, 2010 10:27 pm |
|
|
Kiitos huolenpidosta. Ystävyys ja rakkaus ovat outoja asioita. Niitä voi jakaa vaikka maailman tappiin ja silti on aina saamapuolella 
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Kosh
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tein tänään Lähetetty: Pe Maalis 26, 2010 11:06 pm |
|
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 12:59 pm Viestit: 15944 Paikkakunta: WWW
|
|
Jaksamista teille, DM, sekä minulle tuntematon sairas ystäväsi. Muista, että teillä on vielä mahdollisuus ainutlaatuisiin yhteisiin hetkiin. Nauttikaa niistä!
_________________ Minulla on mielipide, on siis olemassa totuus. >Paavo pressaksi 2012!<
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Vatkain
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tein tänään Lähetetty: Pe Maalis 26, 2010 11:19 pm |
|
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 8:34 am Viestit: 13734 Paikkakunta: Oulu
|
|
Tänään heräsin klo 0900 ja kömmin laittamaan valmiiksi ladatun kahvinkeittimen päälle. Sitten torkutin kunnes kahvi oli valunut. Sitten nousin ja join aamukahvet ja luin palstaa. Sitten poltin tupakan. Toistin tämän juomalla toisen kupin kahvia ja polttamalla toisen tupakan. Sitten lähdin kallon rassuuseen, jonka jälkeen menin bingoon. Läsötin bingossa jonkin aikaa enkä voittanut paljoa. Sitten menin kotia jossa paistoin nakkeja (5 kpl) ja söin. Luin kahta eri kirjaa, palstaa ja pelasin tuHeroa. Sitten pakkasin kamani Elkulta saatuun Saksan armeijan reppuun ja menin Ärrälle josta ostin röökiaskin. Sitten loikkasin äetin kyytiin ja tulin tänne vanhempien luo. Täällä söin vähän isännän tekemää kastiketta ja muusia ja riisiä. Sitten juotiin kahvia ja katottiin töllöä ja käläkätettiin äetin kanssa. Kerroin mm. että naapurin tytär kuuluu seksuaaliseen vähemmistöön ja että tollo sai lapsena rakkauskirjeitä. Lisäksi informoin häntä muutamasta kirjasta, jotka olisi syytä lukea. Samoin hän informoi minua. Lisäksi äeti oli tehnyt mulle mahtavat, uudet lapaset/sormikkaat ja nyt se kutoo mulle villasukkia. Sitten velipoeka tuli kaveriltaan ja äeti lähti kauppaan ostaan nahkoja. Tehtiin velipojan kanssa nahat (=tortilloja) ja syötiin ja siivottiin jälet. Sitten minä tulin koneelle, se pummas multa röökin ja häippäs jonnekin. Aattelin tässä jumittaa koneella jonku aikaa, sitte pelata vähä Mahjongia, sitte tehä itelle petin ja painella lueskeleen. Ehkä jossain välissä vielä käläkätän äetin kanssa lisää. Jos isännällä kestää korvat. Ja hermot.
_________________ Hämmentää.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Aweb
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tein tänään Lähetetty: La Maalis 27, 2010 1:38 am |
|
|
|
Istuin aamupäivän työpalaverissa, ja koska se oli kaikin puolin onnistunut palaveri piristyin aika paljon. Aika vittumaisen tylsiä hommia luvassa lähitulevaisuudessa, mutta kuitenkin hommia. Sitten söin kiinalaisessa kanaa ja kiinalaisia sieniä ja paljon hyvää chiliä, itseasiassa kaiken chilin mitä pöytäkulhossa oli. Sitten painoin läpi pari työjuttua, jotka ovat roikkuneet tekemättöminä parisen viikkoa, ja ne onnistuivat kohtuullisen hyvin. Pelasin mahjongia. En saanut kenttää läpi. Kävin viinakaupassa ja ostin pullon punkkua ja sitten kaupassa ja ostin seitsemän lapparia. Pyöräilin grillille sateessa ja otin mukaan lihapiirakan kahdella nakilla. Odottelin kaveria treenikämpän ulkopuolella sateessa ja söin sen lihapiirakan. Sitten kaveri tuli ja juotiin olutta ja jauhettiin mukavaa paskaa ja kuunneltiin nuoruuden nauhotuksia pari tuntia, ja kun rumpali saapui vedettiin parin tunnin setti, joka meni kohtuullisen hyvin. Loppuosa treeneistä otettiin videolle. Pyöräilin kaatuilematta kotiin. Nyt olis vähän nälkä.
_________________ Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Kosh
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tein tänään Lähetetty: La Maalis 27, 2010 1:47 am |
|
|
|
Työpäivä oli normipaskaa. Alkuilta meni työhaastattelun merkeissä. Vaikutti lupaavalta. Illalla join viiniä ja olutta, nyt olen pöhnässä.
_________________ Minulla on mielipide, on siis olemassa totuus. >Paavo pressaksi 2012!<
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Aweb
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tein tänään Lähetetty: Su Maalis 28, 2010 10:21 pm |
|
|
|
Heräsin neljältä aamulla olohuoneen sohvalta, johon olin "nukahtanu" kuunnellessani vinyylilevyjä enste lapsen kanssa ja myöhemmin kuulokkeilla yksinäni. Kuolaa oli poskella. Menin työhuoneeseen nukkumaan ja nukuin jonnekin yhdeksään asti ja heräsin vähän nolona mutta aika virkeänä. Join oluen. Sitten söin tuhdin aamupalan ja luin lehden. Join toisen oluen. Sen jälkeen valmistin usean tunnin ajan pizzoja 10 hengelle, koska vuorossa olivat lapsen synttärit ja kylässä kaikki lähettyvillä asuvat sukulaiset. Syötiin melko onnistuneita pizzoja ja kippailin punaviiniä. Sitten katselin telkkaria ja join lisää punaviiniä ja vähän votkaa. Tastulan vieraana oli alkoholistikirjailija. Juupa juu. Ihan hauska päivä.
_________________ Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Kaneli
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tein tänään Lähetetty: Ti Maalis 30, 2010 10:48 pm |
|
Liittynyt: Ke Helmi 01, 2006 11:42 am Viestit: 1806 Paikkakunta: Tampere
|
|
Huomenta. Kuiskaa Kolibri makuuhuoneen ovelta. Huomenta; vastaan. Kömmin ylös. Pesen hampaat ja huomaan, että tänään on taas bad hair day. Ja toiset tekevät jopa töitä saadakseen tällaisen kampauksen! Hah.. ja pah. Luonnon lahjakkuus! Syön aamukoktailin. Pillereitä, kortisonia ja vähän jotain punaista. Yksi, kaksi, kolme. Jep. Laitan aamupalaa yhdessä lapsen kanssa. Lapselle. Apostoli on ladannut kahvinkeittimen minulle valmiiksi. En laita sitä vielä päälle. Tytär jää syömään, kun minä kömmin takaisin sänkyyn. Parasta, kun saa mennä takaisin lämpimään sänkyyn ja uni tulee heti. Nahistelematta. Niin aina. Päivällä.
Herään ilman kellonsoittoa. Orgastista. Venyttelen. Viivyttelen. Unelmoin. Juon herkulliset kahvit - niin aina. Päätän olla reipas. Olenkin. Päivä on täynnä liikkumista paikasta a paikkaan b, paikkaan see, ja takaisin. a, on matkalaukku. Kahdeksan tunnin pakkaamisen jälkeen. Olen tässä. Vain pariin eri otteeseen hermot menettäneenä. Eväät ovat valmiina. Herätän kohta tytön ja lähdemme asemalle.
Meillä on pelkkä menolippu. Apostoli tulee hakemaan meidät kotiin. On ihana lähteä. On ihana tulla takaisin.
Hyvää pääsiäistä!
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Sophia
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tein tänään Lähetetty: Ti Maalis 30, 2010 11:28 pm |
|
|
|
Oikein hyvää Pääsiäistä sinulle, Kaneli, ja tietysti myös Kolibrillesi!
_________________ sit cultus domus pulvis exiguus
|
|
| Ylös |
|
 |
|
DedMoroz
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tein tänään Lähetetty: Ke Maalis 31, 2010 2:11 am |
|
|
Nousin, herätin jälkeläisen, painuin takaisin untuvatäkin armaaseen suojaan. Hetken viivyttely, kahvin keittoon. Tupakka. Tietänyskonetta - kaikenlaisia horinoita. Aamutakki päällä marhailua - lomalainen. Pyykit koneeseen ja puhelu... Tulen edelleen roudariksi, nou hätä. Suihku. Puhelu. Hopeaa ja karpaloita. Puhelu. Auto. Pyyhkijänsulat ja ajovalot, kunnossa. Menox. Pari tuntia turinointia autossa, kamat paikoilla. Homma kuosissa. Baarissa kahvia mulle ja kamulle parit hermobisset. Joitain hieman jänskättää ennen keikkaa. Hyvä niin. Häivyn omille teille rakkaan ja yhden ehkä maailman kultaisimman tyypin luo. (Tai no, jos nyt ollaan rehellisiä, niin maailman kultaisin voi olla monella eri tavalla, ja mulla on maailman kultaisinpia tyyppejä siunaantunut aika monta. Huomasin tuossa, kun lauantaina kaveri kuoli, että minuukaan ei jätetty. Edes hetkeksi. Yksin. Joskus sitä miettii, miten sitä voi ikinä mitenkään korvata, ja toisaalta tietää, että sen tekee joka tapauksessa tavalla tai toisella. Aina. On vain asioita mitä ei koskaan unhoita.) Kiitos! Mutta siis, pakkailua ja loistavaa ruokaa. Jälleen kerran. Kiitos, mies on NIIN helmi! Mutta ole huoleti, saat aivan varmasti ansiosi mukaan Keikka loppui. Nouto, kamat autoon ja kohti stadia. Kalja ja köpötellen kotiin. Täysikuu. Niin kaunis.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Kohaon
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tein tänään Lähetetty: Ke Maalis 31, 2010 6:32 am |
|
|
|
olin
_________________ Kohaon kirjoitti: Palstan piilorasistit ja pikkunatsit pesevät turhaan naamaansa. iileskotti: Palstalle eksyneet ääliötrollit näyttävät kaivaneen itsensä esiin niiden kivien alta, missä yleensä itkevät omaa typeryyttään ja surkeuttaan
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Kosh
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tein tänään Lähetetty: To Huhti 01, 2010 12:28 am |
|
|
|
Heräys - aamiainen - töihin. Töitä. Kotiin. Raksalle. Lumitöitä - toivottavasti viimeisen kerran tänä talvena. Autotallin katolta oli tullut valtava lumimassa alas. Lautataapelin siirto talon katolta lähipäivinä tulossa olevan lumen alta pois suojaan syrjempään. Turhauttavaa hommaa, kuka valopää ne laudat juuri siihen pinosi syksyllä. Hankea oli palleihin asti. Kotiin, ruokaa naamaan ja tietsikkahommia muutama tunti. Yksi osakekaupan toimeksianto verkkopankin kautta huomiseksi vetämään. Liput CoB:n keikalle hankintaan. Tiedettäpalstailua ja kohta uinumaan.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Vatkain
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tein tänään Lähetetty: To Huhti 01, 2010 12:48 am |
|
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 8:34 am Viestit: 13734 Paikkakunta: Oulu
|
Kosh kirjoitti: Liput CoB:n keikalle hankintaan. Ite ostin jo kk sitten Mitä tein tänään? Heräsin aikaisin, eli jo ennen puolta päivää. Join aamukahvia, jumitin koneella ja poltin 2 tupakkaa. Laittoin kuteet niskaan ja meikkasin. Piilotin tukkani mustan lippiksen alle ja ajoin kirjastoon punaisella polkupyörälläni. Höperehin siellä ja nolasin itseni kirjastonhoitajan silmissä kyselemällä kirjallisuutta karvanpoiston historiasta. Lainasin kaksi psykiatrian kirjaa koska en osaa käydä lainastossa lainaamatta mitään. Ajelin keskustaan pottupellossa, eli sohjoisessa mössössä. Fiilis oli silti hyvä koska pottupelto equals kevättä. Menin ja hain uusinnassa olleet reseptini. Jälleen otin polkupyöräni ja kävin äetin työpaikalle, jossa päivittelimme huomisia hautajaisia ja yleistä elämän arvaamattomuutta. Kinusin rahaa. Sain. Läksin apteekkiin, josta sain yhtä lääkettä, toinen oli kaikki. Menin toiseen apteekkiin, jossa oli jokin sambarumbabueno reseptini ja läkkeeni kanssa. En saanut tabuja, joutuivat tilaamaan tukusta. Sanoin että "joo, kyllähän se minulle passaa niin kuin sialle otsatukka" ja läksin. Aikoivat tekstata huomenna. Sanoin että (kts. ed. yst. pyyd. huom.) Menin kahville kaverini kanssa. Join ison kaakaon ja kupin kahvia. Kaveri joi 2 kpl keskioluita, mutta minä en uskaltanut ettei vaan hirtä kiinni. Puhuimme pashaa tulevasta pääsiäisestä ja poltimme kolme tupakkia per. Sitten menin bingoon. Jäin omilleni, joten kannatti lähtä. Bingossa mummo kertoi ostaaneensa Anttilasta 10 pakettia taco-kuoria, koska ne sai eurolla. Ja paketissa on 8 taco-kuorta, joten hän sai 800 taco-kuorta! Vaikka ei edes syö tacoja! Mutta olihan ne halpoja. Hän kertoi laittaneensa ne pakkaseen. Hymyilin ja sanoin että "no olipa se halapaa", mietin miten outoja jotkut ihmiset ovat ja sytytin tupakan. Esittelin lähtiissä bingoemännälle uusia vanttuitani jotka äeti on mulle kutonut. Poljin pottupellon vakoa kotiin päin ja kuuntelin kotiin päästyäni lukuisia tunteja pihalla sohjoa kahmivia lumikojeita. Olin koneella hetken ja aloin sitten katsomaan telkkaria. Päätin syödä jotain tällekin päivälle ja lämmitin uunissa pizzan koska minula teki sitä niin mieli. Kahtelin Top Chefin finaalin ja lueskelin kirjaa (Huovisen "Lemmikkieläin") ja katselin lisää telkkaa. Sitten tulin uudelleen koneelle ja kohta menen takaisin lukemaan, koska minulla on 7 kirjaa kirjastosta luettavana, joista kahta en ole vielä edes aloittanut. Ai niin, äsken söin myös omenan.
_________________ Hämmentää.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Kosh
|
Viestin otsikko: Re: Mitä tein tänään Lähetetty: La Huhti 03, 2010 1:41 am |
|
|
Vatkain kirjoitti: Kosh kirjoitti: Liput CoB:n keikalle hankintaan. Ite ostin jo kk sitten Senkin hätähousu. Tänään korjasin auton pakoputken. Yritin korjata myös jarrut, mutta loppuivat työkalut kesken. Pitää hakea tarittava hylsyavain huomenna niin saa homman valmiiksi. Päivä oli pitkä ja raksas.
|
|
| Ylös |
|
 |