Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.
Onnittelut palkituille!
Lisää Tiedettä sähköisenä!
Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
|
Sivu 1/1
|
[ 15 viestiä ] |
|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
kabus
|
Viestin otsikko: Monesko olit? Lähetetty: To Loka 27, 2011 7:06 pm |
|
Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 4:09 pm Viestit: 3870 Paikkakunta: Takanasi...
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Carloz
|
Viestin otsikko: Re: Monesko olit? Lähetetty: To Loka 27, 2011 7:27 pm |
|
|
|
Eka! (kommentti)
_________________ - Totuuden kuuleminen kirpaisee.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
iMuke
|
Viestin otsikko: Re: Monesko olit? Lähetetty: To Loka 27, 2011 7:32 pm |
|
Liittynyt: To Maalis 13, 2008 8:58 pm Viestit: 855 Paikkakunta: Helsinki
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Saw
|
Viestin otsikko: Re: Monesko olit? Lähetetty: To Loka 27, 2011 7:38 pm |
|
|
|
Kolkki!
_________________ Jo pukkas glaiduu aikaa, on kesis viimeinkin. Ja minne vaan kun tsiigaa, nii hittaa blumsterin.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Vatkain
|
Viestin otsikko: Re: Monesko olit? Lähetetty: To Loka 27, 2011 7:44 pm |
|
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 8:34 am Viestit: 13734 Paikkakunta: Oulu
|
|
Ja nelkkukelkku!
_________________ Hämmentää.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
kopernikustako
|
Viestin otsikko: Re: Monesko olit? Lähetetty: To Loka 27, 2011 7:45 pm |
|
Liittynyt: Ti Elo 30, 2011 5:37 pm Viestit: 1029 Paikkakunta: absoluuttinen nollapiste
|
|
Nilkki, eiku...tota vilkki
_________________ Kuuluuko täältä älämölöä?
|
|
| Ylös |
|
 |
|
kabus
|
Viestin otsikko: Re: Monesko olit? Lähetetty: To Loka 27, 2011 8:01 pm |
|
Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 4:09 pm Viestit: 3870 Paikkakunta: Takanasi...
|
|
WANHA!
_________________ ...ja aina askeleen edellä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
idiotus
|
Viestin otsikko: Re: Monesko olit? Lähetetty: To Loka 27, 2011 10:19 pm |
|
Liittynyt: La Joulu 08, 2007 5:01 pm Viestit: 1075 Paikkakunta: Eurostoliitto
|
|
Jes, olin 4 731 274 941!!!!! Hiukan oon niinku paras, kun synnyin. Pistetäänpäs muistiin.
| Ylös |
|
 |
|
sinnipirtti
|
Viestin otsikko: Re: Monesko olit? Lähetetty: To Loka 27, 2011 10:40 pm |
|
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Finlandes
|
Viestin otsikko: Re: Monesko olit? Lähetetty: Pe Loka 28, 2011 12:29 pm |
|
|
|
Minä: When you were born, you were the: 3,684,169,260th person alive on Earth 77,811,307,863rd person to have lived since history began.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
kopernikustako
|
Viestin otsikko: Re: Monesko olit? Lähetetty: Pe Loka 28, 2011 12:47 pm |
|
Liittynyt: Ti Elo 30, 2011 5:37 pm Viestit: 1029 Paikkakunta: absoluuttinen nollapiste
|
Finlandes kirjoitti: Minä: When you were born, you were the: 3,684,169,260th person alive on Earth 77,811,307,863rd person to have lived since history began. Toi ei voi täysin pitää paikkaansa, mä tiedän yhen hepun joka on koko ajan ollu puun takana piilossa, eikä oo noissa laskelmissa mukana.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
judettaja
|
Viestin otsikko: Re: Monesko olit? Lähetetty: Pe Loka 28, 2011 1:01 pm |
|
|
|
Mä olin viimeinen. (joka lähti baarista ulos).
_________________ jees: "Ei vittusaatananvittu miten rempallaan suomessa on kivun hoito."
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Ronron
|
Viestin otsikko: Re: Monesko olit? Lähetetty: Pe Loka 28, 2011 1:31 pm |
|
|
|
Niin siis pelkän syntymäpäivän perusteella voi oikeasti ehkä joidenkin miljoonien tarkkuudella määritellä monesko on. Joka päivähän maailmassa syntyy helvetisti ihmisiä, on aika monta ihmistä jolla sama syntymäpäivä kuin minulla. Syntymäkellonajan avulla laskelmia voisi tarkentaa huomattavasti, mutta maailmassa on edelleen ja on ollut ihan vitusti ihmisiä joiden olemassaoloa ei ole rekisteröity mihinkään joten se siitä.
EDIT: eiku. Tulkitsinkin hiukan väärin. Sehän olikin vaan oikeastaan se lukema montako ihmistä on ollut elossa maapallolla kun minä synnyin. Siis sinä päivänä. Se nyt voi ollakin suht tarkkaa tietoa. Mutta se monesko olen ollut maailman historiassa niin se on ihan perseestä tempaistu luku.
_________________ くそっ!
|
|
| Ylös |
|
 |
|
kopernikustako
|
Viestin otsikko: Re: Monesko olit? Lähetetty: Pe Loka 28, 2011 1:46 pm |
|
|
Ronron kirjoitti: Niin siis pelkän syntymäpäivän perusteella voi oikeasti ehkä joidenkin miljoonien tarkkuudella määritellä monesko on. Joka päivähän maailmassa syntyy helvetisti ihmisiä, on aika monta ihmistä jolla sama syntymäpäivä kuin minulla. Syntymäkellonajan avulla laskelmia voisi tarkentaa huomattavasti, mutta maailmassa on edelleen ja on ollut ihan vitusti ihmisiä joiden olemassaoloa ei ole rekisteröity mihinkään joten se siitä.
EDIT: eiku. Tulkitsinkin hiukan väärin. Sehän olikin vaan oikeastaan se lukema montako ihmistä on ollut elossa maapallolla kun minä synnyin. Siis sinä päivänä. Se nyt voi ollakin suht tarkkaa tietoa. Mutta se monesko olen ollut maailman historiassa niin se on ihan perseestä tempaistu luku. Mitenkäs nuo ihmiset, joita ei ole mihinkään rekisteröity , tuossa toisessa tapauksessa sitten häviävät?
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Ronron
|
Viestin otsikko: Re: Monesko olit? Lähetetty: Pe Loka 28, 2011 2:13 pm |
|
|
kopernikustako kirjoitti: Ronron kirjoitti: Niin siis pelkän syntymäpäivän perusteella voi oikeasti ehkä joidenkin miljoonien tarkkuudella määritellä monesko on. Joka päivähän maailmassa syntyy helvetisti ihmisiä, on aika monta ihmistä jolla sama syntymäpäivä kuin minulla. Syntymäkellonajan avulla laskelmia voisi tarkentaa huomattavasti, mutta maailmassa on edelleen ja on ollut ihan vitusti ihmisiä joiden olemassaoloa ei ole rekisteröity mihinkään joten se siitä.
EDIT: eiku. Tulkitsinkin hiukan väärin. Sehän olikin vaan oikeastaan se lukema montako ihmistä on ollut elossa maapallolla kun minä synnyin. Siis sinä päivänä. Se nyt voi ollakin suht tarkkaa tietoa. Mutta se monesko olen ollut maailman historiassa niin se on ihan perseestä tempaistu luku. Mitenkäs nuo ihmiset, joita ei ole mihinkään rekisteröity , tuossa toisessa tapauksessa sitten häviävät? Eipä mihinkään, mutta virhemarginaali ei ole niin suuri kuin sen suhteen että montako täällä on yhteensä ylipäätään elänyt koko historian aikana. Jossain kylässä voi vaikka syntyä ja kuolla tosi tiuhaan ihmisiä mutta väkiluku pysyä suht tasaisena. Ne on kaksi eri asiaa. Väkiluku voi olla vaikka tuhat vuotta melkein sama mutta se onkin sitten toinen juttu montako ihmistä siellä on kerennyt siinä tuhannessa vuodessa elämään. Uskoisin että maapallon väkiluku on tiedetty minun elinajan joka hetki suht tarkasti. Ei tietenkään missään nimessä yksittäisen ihmisen tarkkuudella 
_________________ くそっ!
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Sivu 1/1
|
[ 15 viestiä ] |
|