Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.
Onnittelut palkituille!
Lisää Tiedettä sähköisenä!
Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.
|
|
KESKUSTELU
Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.
Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut
|
Sivu 1/1
|
[ 10 viestiä ] |
|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Milkou
|
Viestin otsikko: Pikaista apua kaivataan matematiikan tehtävässä Lähetetty: Ke Elo 24, 2011 7:31 pm |
|
|
|
Puuro-ohjeen mukaan litraan kiehuvaa vettä sekoitetaan 3,5dl suurimoita. Pekka mittaa kattilaan seitsemän kupillista vettä. Kuinka monta kupillista tarvitaan suurimoita?
_________________ "If you can, help others ; if you cannot do that, at least do not harm them." - Dalai Lama
|
|
| Ylös |
|
 |
|
anomalia
|
Viestin otsikko: Re: Pikaista apua kaivataan matematiikan tehtävässä Lähetetty: Ke Elo 24, 2011 8:28 pm |
|
|
Milkou kirjoitti: Puuro-ohjeen mukaan litraan kiehuvaa vettä sekoitetaan 3,5dl suurimoita. Pekka mittaa kattilaan seitsemän kupillista vettä. Kuinka monta kupillista tarvitaan suurimoita? Minä voin ratkaista tämän sinulle, mutta se maksaa.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
kabus
|
Viestin otsikko: Re: Pikaista apua kaivataan matematiikan tehtävässä Lähetetty: Ke Elo 24, 2011 9:02 pm |
|
Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 4:09 pm Viestit: 3870 Paikkakunta: Takanasi...
|
|
2,45 kuppia
_________________ ...ja aina askeleen edellä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
anomalia
|
Viestin otsikko: Re: Pikaista apua kaivataan matematiikan tehtävässä Lähetetty: Ke Elo 24, 2011 9:05 pm |
|
|
kabus kirjoitti: 2,45 kuppia Miksi menit kertomaan vastauksen, kun minulle oli juuri tulossa diili?
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Milkou
|
Viestin otsikko: Re: Pikaista apua kaivataan matematiikan tehtävässä Lähetetty: Ke Elo 24, 2011 9:06 pm |
|
|
kabus kirjoitti: 2,45 kuppia Oikein, saanko lausekkeen?
_________________ "If you can, help others ; if you cannot do that, at least do not harm them." - Dalai Lama
|
|
| Ylös |
|
 |
|
kabus
|
Viestin otsikko: Re: Pikaista apua kaivataan matematiikan tehtävässä Lähetetty: Ke Elo 24, 2011 10:16 pm |
|
|
Milkou kirjoitti: kabus kirjoitti: 2,45 kuppia Oikein, saanko lausekkeen? Suurimoiden ja veden suhteet pysyvät samana mitä tahansa tilavuusyksikköä käyttääkään.. Eli: 1l / 0,35l = X => 7 / X = 2,45 Laske itse ja käytä vähän aivoja, niin kyllä vastaus selviää.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
kabus
|
Viestin otsikko: Re: Pikaista apua kaivataan matematiikan tehtävässä Lähetetty: Ke Elo 24, 2011 10:18 pm |
|
|
anomalia kirjoitti: kabus kirjoitti: 2,45 kuppia Miksi menit kertomaan vastauksen, kun minulle oli juuri tulossa diili? Tein paremman diilin.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Milkou
|
Viestin otsikko: Re: Pikaista apua kaivataan matematiikan tehtävässä Lähetetty: To Elo 25, 2011 6:33 pm |
|
|
kabus kirjoitti: Laske itse ja käytä vähän aivoja, niin kyllä vastaus selviää. Olin kiittämässä, mutta tulihan se vittumaisuus sieltä.
|
|
| Ylös |
|
 |
|
kabus
|
Viestin otsikko: Re: Pikaista apua kaivataan matematiikan tehtävässä Lähetetty: To Elo 25, 2011 6:59 pm |
|
|
Milkou kirjoitti: kabus kirjoitti: Laske itse ja käytä vähän aivoja, niin kyllä vastaus selviää. Olin kiittämässä, mutta tulihan se vittumaisuus sieltä. Eipä kestä 
|
|
| Ylös |
|
 |
|
HSTal
|
Viestin otsikko: Re: Pikaista apua kaivataan matematiikan tehtävässä Lähetetty: To Elo 25, 2011 7:18 pm |
|
|
|
| Ylös |
|
 |
|
Sivu 1/1
|
[ 10 viestiä ] |
|