Tieteessä nyt

Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.

Onnittelut palkituille!

Lisää Tiedettä sähköisenä!

Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on Ma Touko 28, 2012 9:54 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 20, 2005 12:28 pm 
Poissa

Lainaa:
Rasismi on sitä, jos huomauttaa jotakuta eriväristä tai etnistä vähemmistöä edustavaa ihmistä joistakin asioista, kuten: raiskauksista...

http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1101979507591 :wink:

Minulla ei ole mitään niitä tummaihoisia vastaan jotka käyvät töissä tai opiskelevat eivätkä esim. varasta tai uhkaile jne. Ottaa vaan päähän erityisesti ne jotka rupeavat uhoamaan jos heitä huomauttaa jostain tai se kun 4 romaania menee kioskiin ja levittäytyy eripuolille liikettä. Sitten jokainen rupeaa näpläämään jotain ja yksi poistuu ulos ja sitten toinenkin ja yksi tulee tilalle kunnes kaikki lopulta lähtevät mitään ostamatta :evil:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 20, 2005 1:28 pm 
Poissa

Jeps. Ylipäätään ihmisten syrjäytyminen saa aikaan käytöstä joka ei ole yleisesti hyväksyttyä, eikä sekään taaskaan ole ihonväristä kiinni. Musta on ihan älytöntä, että maahanmuuttajat sullotaan johonkin Suomen räkäisiin lähiöihin suomalaisten ongelmatapausten kanssa ja sitten kauhistellaan kun syntyy ongelmia.

To kyseineni uutinen nyt on tollasta sensaatiohakuista journalismia. Annetaan ymmärtää, vaikkei sitä tarkoiteta, että kaikki maahanmuuttajamiehet ovat järjestäytyneet pikkulapsiin sekaantumiseen. Jos tossa olisi ollut kyse suomalaisista miehistä niin se olisi otsikoitu ihan eri tavalla. Tai voisitteko kuvitella otsikoksi vaikka "Pikkutytöt suomenruotsalaisten miesten uhreina yhä useammin"?

Kun mä olin yläasteella, niin todella monet ikäisistä likoista seurusteli päälle kakskymppisten kanssa. Miten toi nyt eroaa siitä? Yhtäkään negatiivissävyistä lehtijuttua en ole aiheesta nähnyt - ehken ole vaan seurannut, tai sitten sitä toimintaa mitä jotkut suomalaiset miehet tekee katsotaan sormien läpi, mutta jos samaa asiaa tekee tummahipiäisempi niin heti on nelosen paskauutiset sekoilemassa.

Ongelma tosin on todellinen, oli sitten syntyperä mikä vaan. Ite olen sitä mieltä, että yläasteikäisiin alaikäsiin sekaantuvilla täysi-ikäisillä pitää olla hyvin vahvat perustelut miksi eivät vehtaa itsensä ikäisten kanssa. Ja vastuu on aina sillä täysi-ikäisellä. Mä olisin, vaikka kovin liberaali muuten olenkin, niin valmis kriminalisoimaan kaikki suhteet täysi- ja alaikäisten välillä, tosin siihen pitäisi soveltaa jotakin pykälää, että esim. lukiossa rakastuneet 1 ja 2 luokkalainen eivät olisi rikollisia sitten kun toinen täyttää 18 tjsp jne. Tää on ehkä asennetasolla, enkä mä nyt ihan oikeasti tommosta lakia haluaisi nähdä, mutta ajatuksesta varmaan saitte kiinni.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Heinä 01, 2006 10:55 pm 
Poissa

Rasismi on ihmiselle/yhteisölle täysin luonnollinen reaktio kun joukkoon tulee poikkeava yksilö.
Rasismi ei ole synti eikä edes paha asia. Niin kauan kun on ihmisiä on rasismia. Vai luuletko, että kun menet ruandassa paikalliseen niin ne tarjoo sulle ison koffiin koska oot ihminen siinä missä nekin vaikka ootkin eri värinen?

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]