Tieteessä nyt

Tiede-lehti jakoi 100 stipendiä lukiolaisille.

Onnittelut palkituille!

Lisää Tiedettä sähköisenä!

Tiede-lehden iPad-versio on ladattavissa ja ostettavissa irtonumeroina App Storessa.

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on Ma Touko 28, 2012 10:10 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Työ vs. työttömyys
ViestiLähetetty: Pe Joulu 16, 2011 2:26 am 
Poissa

Joo kyllä semmonen 1400 per kuukausi bruttona voisi olla noilla aloittajan työmatkakuluilla olla melko lähellä. Riippu kyllä hieman asioista. Autoverosta en oo ihan varma enkä muista onko työmatkakulujen omavastuu vielä 500 €. Se voi olla noussukin. Riisselin hinnaks ajattelin 1,3 € ja verot plus muut niin kuin ne on noilla kohdilla hieman laskienkin mutta pyöristäen paljon kun en taaskaan jaksanu monimutkaista yhtälöö rakentaa kun en kerta tiä onko kysyjällä edes vaimoa.

Sanoisin että yksinäisen ihmisen ei kannata ostaa autoa ja lähteä 40 km päähän ajeleen joka päivä töihin alle 1500 euron (ruttona). Ellei sitten työpaikalla ole työsuhde-etuna punttisalia.

Työsuhde-edut on muutenkin semmonen mitä ei tule ajatelleeksi. Itse silloin kun en vielä ollut vielä melankoliaan ja juoppouden kolmanteen asteeseen sairastunut töissä ollessa olin hyvin lähellä kokoustilaa josta kahmimalla sain känttyset pullat suuhuni. Lounas oli siis helppo hankkia. Toki neukkarissa itsekin vietin aikaa itse amicalta tilaamieni viinereiden lomassa. Firma maksoi kahvit limpparit ja jäätelöt ja monesti alkkohooliakin juhlapyhinä. Firma maksoi taksitkin kun vaan sano että mihin mennään. Niitä etuja ei työttömällä ole. Toki piti olla jokin syy. Esim. että jos pomo ajaa siitä pirssillä ohi ni kai mä saan sitte kohdalla hypätä kyydistä. Sain firmalta myös sellaisia tietoja joita aion käyttää tulevaisuuteni touhuissa... Kaikki sallitut asiat aion käyttää itseni kehittämiseen ja maailman parantamiseen. Patrialle terveisiä...

Työpaikalla oli myös suihku.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Joulu 16, 2011 2:38 am 
Poissa

Mutta carlozhan sen meille talousviisaana kauppakoulut käyneenä laskee että mikä se on summa millä kannattaa lähtee töihin.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Joulu 16, 2011 9:38 am 
Poissa

CE-hyväksytty kirjoitti:
Mutta carlozhan sen meille talousviisaana kauppakoulut käyneenä laskee että mikä se on summa millä kannattaa lähtee töihin.

Onko oletus. että se on kaikille sama?

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Joulu 16, 2011 11:01 am 
Poissa

emp kirjoitti:
CE-hyväksytty kirjoitti:

Jotkut saattavat innostua jo 100€:n käteen jäävistä lisäansioista, mutta toiset eivät moisesta pikkusummasta olisi valmiita vapauttaan myymään :roll:

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Joulu 16, 2011 11:10 am 
Poissa

ID10T kirjoitti:
Jotkut saattavat innostua jo 100€:n käteen jäävistä lisäansioista, mutta toiset eivät moisesta pikkusummasta olisi valmiita vapauttaan myymään :roll:

Jotkut tekevät töitä ilmaiseksi ja jopa maksavat siitä, että saavat tehdä töitä. Meitä on moneksi - ja töitä.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Joulu 16, 2011 11:28 am 
Poissa

emp kirjoitti:
ID10T kirjoitti:

Jotkut tekevät töitä ilmaiseksi ja jopa maksavat siitä, että saavat tehdä töitä. Meitä on moneksi - ja töitä.

Sanos muuta. En sanoisi mielenkiintoista työtä vapauden myymiseksi. Mulla ei ainakaan ole himassa ihan kaikkia välineitä, mitä työpaikka tarjoaa. Esim. vaikka kuussatanen NMR on melko hintava hankinta kotio + kaikki pienemmät labrahärpäkkeet... :mrgreen:

Sitten taas esim. käpyjen kerääminen tai toisen henkilön kaivaman kuopan täyttäminen ei ihan samalla tavoin iske, niistä pitäisi jo kyllä saada kunnon palkkaa. 8)

Typeryyden edessä minäkin olen voimaton.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Joulu 16, 2011 12:24 pm 
Poissa

emp kirjoitti:
CE-hyväksytty kirjoitti:

Ei.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Joulu 16, 2011 12:28 pm 
Poissa

CE-hyväksytty kirjoitti:
Ei.

No siinä tapauksessa en ihmettele, ettei Carloz ihan heti esitä kattavaa selvitystä ja laskelmaa siitä, millaisella summalla meille kullekin töihin lähteminen olisi kannattavaa.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]