Tieteessä nyt

Sata lehtistipendiä jaettu

Tiede-lehti on jakanut reaaliaineissa menestyneille lukion oppilaille sata lehtistipendiä. Valitut saavat lehden vuosikerran. Stipendiaattien nimet löytyvät täältä

KESKUSTELU

Tiede.fi-foorumin päävalikko. Keskustelua kaikille tieteestä kiinnostuneille. Edellyttää rekisteröitymistä.

Tänään on Ke Touko 22, 2013 1:04 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Koetko itsesi erilaiseksi kuin muut?
Kyllä 89%  89%  [ 33 ]
En 11%  11%  [ 4 ]
Ääniä yhteensä : 37
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Heinä 14, 2012 7:57 pm 
Poissa

Eli äänestys siitä että koetko itsesi erilaiseksi toisiin ihmisiin nähden. Kenties ihmettelet muita ihmisiä ja olet jopa pikkasen yksinäinen susi?

Profiili  

ViestiLähetetty: La Heinä 14, 2012 8:09 pm 
Poissa

Olen hyväksynyt sen ajatuksen, että ihmisen erilaiset kokemukset tekevät hänet muista poikkeavaksi ja yksinäiseksi.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Heinä 14, 2012 9:14 pm 
Poissa

Koen itseni erilaiseksi kuin muut, mutta en erilaiseksi joidenkin muiden joukossa. Omassa viiteryhmässäni olen juuri kuten muut.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Heinä 14, 2012 9:23 pm 
Poissa

Suurin osa ihmisistä varmaan kokee olevansa erilainen. En tiiä että miksi se on tavallaan hyvä asia mut silti se tuntuu vähän pahalta että ei kuulu joukkoon.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Heinä 14, 2012 9:45 pm 
Poissa

Yleensä tulen toimeen lähes kaikkien kanssa ja esimerkiksi jokaisessa opiskelu- tai työpaikassa on syntynyt kaverisuhteita. Mutta oikeastaan kaikkien, ihan bestis -kavereidenkin, kanssa on joitain näkemyseroja, joita en vain voi käsittää (mutta eivät tietenkään ole este ystävyydelle). Joten siinä mielessä olen erilainen kuin muut, etten ole koskaan tavannut ihmistä, jossa olisi samat piirteet samoilla painotuksilla kuin itselläni.

Noin yleisesti olen varsin tavis, joka sekoittuu joukkoon, eikä erotu muista, koska ei ole oikein mitään syytä, miksi haluaisinkaan.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Heinä 14, 2012 9:57 pm 
Poissa

Ottaen huomioon että persoonallisuustyyppini (INFP) jakaa vain pari prossaa ihmispopulaatiosta niin on jokseenkin luonnollista että koen itseni hieman erilaiseksi kuin muut, tosin tunnen monia samanlaisia kuin minä anyways.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Heinä 14, 2012 10:28 pm 
Poissa

Ajattelin nuorena miehenä, että olen "Suomen tavallisin mies". Myöhemmin olen tajunnut, että yritin olla sitä. Nytkin tiedän, että pystyisin helposti muuttamaan itseni "Suomen tavallisimmaksi mieheksi".

Nyt en vältä erilaisuutta enkä tavallisuutta. Kun ei tavoittele mitään, on onnellinen.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Heinä 14, 2012 10:30 pm 
Poissa

En oo vielä tavannut toista samanlaista. En tosin tunne kaikkia.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Heinä 14, 2012 10:38 pm 
Poissa

Vaikka meillä on kaikilla kaks korvaa, silmää, suu jne. - on meitä ulkootakin suht moneksi.
Mikäs siinä muuten on että kun ajattelen naapureitakin seinän takana niin he ovat vihaisia vaikka tunnen heidät suht hyvin. :lol:

Profiili  

ViestiLähetetty: La Heinä 14, 2012 10:44 pm 
Paikalla

No kyllä minä kaikkea hämärää puuhailen, enkä mene helposti massojen mukaan missään asiassa, mutta isoissa asioissa olen kyllä hyvin samanlainen, niin kuin kaikki ihmiset ovat.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Heinä 14, 2012 11:11 pm 
Poissa

Eikös erilaiseksi itseään pitäminen lisää itsetuhoisuutta?

Profiili  

ViestiLähetetty: La Heinä 14, 2012 11:18 pm 
Poissa

Joo, tunnen.

deep'n'dark Ei lisää mun mielestäni itsetuhoisuutta, päin vastoin.

deep'n'dark kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä varmaan kokee olevansa erilainen. En tiiä että miksi se on tavallaan hyvä asia mut silti se tuntuu vähän pahalta että ei kuulu joukkoon.

Kyllä me kaikkin kuulutaan tavallaan joukkoon.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Heinä 14, 2012 11:21 pm 
Poissa

Erilaisuus antaa voimaa. Suuri yleisö ja yleinen mielipide on aina väärässä.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Heinä 14, 2012 11:26 pm 
Poissa

Olen näköjään ainoa joka äänesti "en",siinä mielessä olen erilainen kuin muut vaikka en koe olevani erilainen kuin muut... :?:

Profiili  

ViestiLähetetty: La Heinä 14, 2012 11:28 pm 
Poissa

Pääasiassa koen itseni erilaiseksi kuin muut, ja syyt tähän ovat lähinnä mielenterveydellisiä ja mahdollisesti neurologisia. Myöskään katsomukseni ei ole sieltä yleisimmästä päästä, vaikkei toisaalta länsimaisessa maassa mitenkään erityisen poikkeuksellinen. Yksi syy erilaisuuden tuntemuksiin on se että usein olen väliinputoaja, huomaan löytäväni itseni kahden ääripään väliltä helpommin kuin toisesta tai toisesta päästä. Hulluksi olen liian terve ja terveeksi liian hullu. Naiseksi liian miesmäinen ja mieheksi liian naismainen. Ja niin edelleen.

Mutta tänä vuonna olen kiinnittänyt huomiota moniin pieniin yksityiskohtiin joissa olen havainnut samankaltaisuutta joidenkin muiden ihmisten kanssa. En tiedä onko kyseessä iän myötä tuleva seestyminen ja jonkinlainen itsensä kanssa sinuiksi tuleminen, mutta koen että minusta löytyy sopivasti sekä erilaisuutta että samanlaisuutta. Hyvällä fiiliksellä oleskellessa kumpikin puoli on ok, huonolla fiiliksellä tietysti ottaa päähän jos ei sovi mihinkään joukkoon tai jos on niin samanlainen kuin muut että ei eroa sieltä joukosta sillä tavalla edukseen että joku (mies) ihastuisi tai rakastuisi.

Olisihan se aika hölmöä olettaa että on kaikessa samanlainen kuin muut, yhtä hölmöä myös kuvitella että on jotenkin erinomaisen ainutlaatuinen näiden miljardien ihmisten joukossa. Valitsen erilaisuuden koska se on vahvempi tunne ja kokemus koko elämän ajalta; ei kuitenkaan enää pääasia elämässäni. Tai ainakaan tällä hetkellä.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]