Julkaistu Tiede-lehdessä 2/2009


Jotta laskutelineen pyörät pyörisivät ennen laskeutumista, niissä pitäisi olla alkupyörityksen antava laite.

Tällä laitteella olisi kuitenkin painonsa, ja sen nostaminen matkalentokorkeuteen kuluttaisi enemmän polttoainetta. Kumin polttaminen laskeutumisen yhteydessä tulee halvemmaksi.

Vastaaja:


Erkki Soinne


aerodynamiikan professori


Teknillinen korkeakoulu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
salai
Seuraa 
Viestejä7778

Puuhevosella on ilmeisenä tarkoituksena nostattaa kerosiinin hintaa niin paljon, että lentoyhtiöiden kannattaa (tai on pakko) asennuttaa siipien yläpinnalle aurinkokennot keräämään aurinkoenergiaa, jolla pyöritetään niitä rullausmoottoreita.

Pääomakustannuksia ei synny, koska SolarCityn business-idea on, että et maksa siivillesi asennettavista aurinkopaneeleista (ja akustoista) yhtään mitään, mutta teet sopimuksen SolarCityn kanssa, että ostat omien paneeliesi tuoton SolarCityltä kiinteään hintaan 14 dollari-senttiä per kWh.

Kannattaa lyödä vetoa, että parin vuoden päästä lentoyhtiöiden polttoainekustannukset ovat laskeneet ainakin 20%.

Alkuperäinen idea: 19.12.2014 klo 23:48 (Puuhevonen).

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

Minä olen nähnyt lentokoneessa sähkömoottorin, joka kiertää 30000 rpm.

Varmaan tuollainen olisi hyödyllinen renkaiden pyörittämiseen niin että plane-spotterit saisivat ihquu-elämyksen ja toteaisivat, että kyllä oli kaunis lasku.

 

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla