Mies! Jos et pidä melua itsestäsi, treffit voivat jäädä viimeiseksi. Ensivaikutelma määrää sen, kenet naaras kelpuuttaa jälkeläistensä isäksi.

Lintumaailmassa ensimmäiset kuusi minuuttia ratkaisevat siittäjän. Mikäli amerikanhömötiaiskoiras (Parus atricapillus) häviää laulukisassa, sen mielitietty hyppää välittömästi kilpailijan matkaan. Kanadalaisen Queensin yliopiston tutkija Daniel Mennill havaitsi, että naaraat kuuntelevat korva tarkkana koiraiden soidinlaulua, ja tekevät siitä omat johtopäätöksensä. Mennill meni metsään ja varustautui kannettavalla soittimella, johon oli ladattu lemmenlurituksia. Aina kun tiaisukot konsertoivat, Mennil pani paremmaksi. Dna-testit paljastivat myöhemmin, että hävinneille koiraille alun perin lupautuneet naaraat vaihtoivat puolisoa lennosta. Syrjähyppyyn syyllistyivät erityisesti alempiarvoisten luuserikoiraiden naaraat. Science-lehden julkaisemasta tutkimuksesta kerrottiin Nature-lehden verkkouutisessa.