Antimateriasta koostuvaa vetyä on valmistettu Euroopan hiukkasfysiikan tutkimuskeskuksen Cernin uusilla laitteilla jos ei nyt roppakaupalla niin kuitenkin kymmeniä tuhansia atomeja. Atomeja tarvitaan runsaasti sen mittaamiseksi, käyttäytyykö antiaine tavallisen aineen tapaan, kuten teorian mukaan pitäisi.

Tavallisen vedyn atomissa elektroni kiertää protonia. Antivedyssä protonin tilalla on antiprotoni ja elektronin tilalla sen vastahiukkanen positroni. Antiprotoneja tuotetaan hiukkaskiihdyttimessä, jossa kovaa vauhtia lentävien hiukkasten energiasta osa saadaan muuttumaan antihiukkasiksi.

Cernissä positronit otettiin kuitenkin tällä kertaa sellaisista radioaktiivisista atomytimistä, jotka hajotessaan lähettävät positronin. Positroneja pidettiin magneettikentän vankina, ja sitten samaan tilaan johdettiin antiprotoneja. Kun positroni jäi kiertämään antiprotonia, tuloksena oli antivedyn atomi. Tuottonopeus oli muutama antiatomi sekunnissa, mutta yhteensä niitä saatiin noin 50 000 eli kymmenesosa gramman miljardisosan miljardisosasta. Antiatomit eivät enää ole tallessa, sillä ne ovat muuttuneet takaisin energiaksi kohdattuaan tavallisen aineen atomeja. Antivetyryhmässä oli 39 tutkijaa yhdeksästä maasta.