Brontosauruksella on nykykäsityksen mukaan kapea pää niin kuin Diplodocus-dinoilla.

Yli sata vuotta sitä on pidetty toisena dinosauruksena.

Aikoinaan populaaria mielikuvitusta innoittanut hirmulisko Brontosaurus eli ”myrskylisko” menetti asemansa erillisenä lajina vuonna 1903. Silloin tutkijat totesivat, että kyse oli todellisuudessa Apatosauruksesta. Nyt paleontologit palauttavat Brontosauruksen takaisin omaksi dinosauruslajikseen.

Alkuaan brontosaurusten ja apatosaurusten erot näyttivät niin vähäisiltä, että tutkijat pitivät niitä yhtenä ja samana lajina. Koska apatosaurukset oli löydetty ensin, brontosaurukset niputettiin niiden kanssa yhteen. Näin Brontosauruksesta tuli edellisen alalaji Apatosaurus excelsus.

Myrskyliskon paluu tieteelliseksi lajiksi perustuu uusiin fossiililöytöihin ja niiden perusteelliseen analyysiin, jonka kansainvälinen tutkimusryhmä julkaisi PeerJ-tiedelehdessä. Erot Brontosauruksen ja Apatosauruksen välillä ovat tutkijoiden mukaan vähintään yhtä suuret kuin muilla läheistä sukua olevilla lajeilla.

Aiemmin Brontosauruksen pään uskottiin olevan järjeämpi. 1880-luvulla hirmuliskolla mainostettiin suklaata.