Käyttäjä päättää silmänräpäyksessä, onko verkkosivusto syventymisen arvoinen.

Internetin käyttäjä arvioi verkkosivuston laadun silmänräpäyksessä. Kanadalaistutkimuksen mukaan mielipiteen muodostaminen vie vain 50 millisekuntia – kymmenen kertaa oletettua vähemmän.

”Kollegani uskoivat, että olisi mahdotonta oikeasti nähdä mitään alle 500 millisekunnin”, tunnustaa tutkija Gitte Lindgaard BBC:n uutisessa. Koehenkilöt todistivat kuitenkin toista: arviot syntyivät lähes yhtä nopeasti kuin silmä kykenee vastaanottamaan informaatiota.

Ensivaikutelma on myös varsin pysyvä. Mikäli ihminen ajattelee, että www-sivusto näyttää hyvältä, hän suhtautuu myönteisesti sen sisältöönkin. Hyvän ensivaikutelman antanut sivusto houkuttaa puoleensa yhä uudelleen, sillä se vahvistaa tunnetta oikean arvion tekemisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen jälkeen
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla