Kahdeksan miljardin valovuoden etäisyydelle ulottuva tähtivalokuva sisältää satatuhatta galaksia, vaikka kuva kattaa taivaasta vain täydenkuun kokoisen läikän, Space.com-verkkosivut kertovat. Kuva koottiin Bonnin yliopistossa havainnoista, jotka oli tehty Chilessä sijaitsevan La Sillan 2,2-metrisellä kaukoputkella vuosina 1999 ja 2000. Kaukoputki oli oikeastaan kuvannut NGC 300 –galaksia, mutta samalla mukaan tuli taustataivasta. Valotusaika oli yhteensä 30 tuntia eli kymmeniä miljoonia kertaa pidempi kuin tavallisen näppäilijän kamerassa.

Jos maailmankaikkeus on joka suunnassa samanlainen, kuten nykyisin arvellaan, tästä Kuun kokoisesta läikästä voidaan laskea, että koko taivaalla on kahdeksan miljardin valovuoden etäisyydelle mentäessä noin kymmenen miljardia galaksia. Näkyvä maailmankaikkeus on melkein kaksi kertaa näin laaja eli siinä on tämän mukaan suunnilleen sata miljardia galaksia.