Laajarunkokoneet tuottavat harmaita hiuksia lentäjille. Niitä on vaikea ohjata ahtaalla kentällä ja ne vaativat tavallista pidemmän kiitoradan. Boeing-yhtiön keksintö tuo helpostusta pulmaan. Yhtiö on patentoinut jumbon, johon on suunniteltu ylimääräin...

Laajarunkokoneet tuottavat harmaita hiuksia lentäjille. Niitä on vaikea ohjata ahtaalla kentällä ja ne vaativat tavallista pidemmän kiitoradan. Boeing-yhtiön keksintö tuo helpostusta pulmaan. Yhtiö on patentoinut jumbon, johon on suunniteltu ylimääräinen matkustajakansi. Rakennelma on tuttu 747-sarjan matkustajakoneista. Uudessa konetyypissä tuplakansia on kuitenkin kaksi: ensimmäinen keulassa ja toinen pyrstön edessä. Kahden “kyttyrän” ansiosta koneen runkoa ei tarvitse pidentää, ja silti sen sisään voidaan sulloa entistä useampia matkustajia, muistuttaa New Scientist. Boeingin mukaan kamelimainen muotoilu tuo lisää painoa, mutta pienentää samalla ilmanvastusta, joten koneen matkanopeus on huippuluokkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla