Ruotsissa juhlitaan tällä viikolla luonnontieteilijä Carl von Linnén legendaarista teosta Species plantarum (1753), joka loi perustan kasvien tieteellisille nimille. Kasvitieteilijät kokoontuvat Upsalassa, missä Linné (1707—1778, vuoteen 1757 Linnaeus) toimi yliopiston lääketieteen ja kasvitieteen professorina. Syntymäpäiväseminaarista kertoi Naturen verkkouutinen.

Linnén kuningasajatus oli järjestelmä, joss kasvikunta ja muutkin eliöt jaettiin lahkohin, sukuihin ja lajeihin. Kaikille eliölajeille tuli antaa kaksiosainen tieteellinen nimi ja lisäksi ne luokiteltaisiin kuuluvaksi suurempiin ryhmiin, sillä perusteella, kuinka läheistä sukua lajit olivat toisilleen. Yhtenäisen kansainvälisen nimenantojärjestelmän avulla vältyttäisiin sekaannuksilta.