Eräästä Kassiopeian tähdistön tähdestä näyttää tulevan Linnunradan seuraava supernova. Jos tähtitieteilijät ovat oikeassa, Rho Kassiopeia räjähtää supernovana lähiaikoina.

Kansainvälinen joukko tähtitieteilijöitä on seurannut vuodesta 1993 lähtien Rho Kassiopeiaa, joka on keltainen ylijättiläinen. Tähti pysyi vuosikausia vakaana. Äkkiä vuonna 2000 sen lämpötila laski 7000 asteesta 4000:een. Samaan aikaan tähden kaasukehässä nähtiin titaanioksidia. Nämä havainnot johtuvat tutkijoiden arvelun mukaan siitä, että tähdestä irtosi kuorikerros, jossa on massaa noin 10 000 Maan verran. Samanlaisista valtavista massan menetyksistä kärsii kypsyvä supernova.

Rho Kassiopeia saattaa räjähtää supernovana minä hetkenä hyvänsä, sillä se on selvästi käyttänyt polttoaineensa loppuun, toteaa Garik Israelian Scientific Americanin verkkouutisessa . Rho Kassiopeia on 10 000 valovuoden päässä meistä.