Kyselyt pitävät opiskelijat valppaina.

Kun verkkoluennot alkavat yleistyä, opiskelijoiden mielenkiinnon säilyttäminen voi olla haaste. Yksi ratkaisu on sirotella verkkoluennon lomaan muistitestejä. Ne edistivät tehokkaasti oppimista Pnasissa julkaistun tutkimuksen mukaan.

Tutkimuksessa Harvardin Karl Szpunar työtovereineen sijoitti kahden minuutin mittaisia, luentoon liittyviä kyselyitä tilastotieteen perusteita käsittelevän verkkoluennon lomaan. Sen jälkeen opiskelijat tenttivät aiheesta.

Selvisi, että kyselytesti paitsi paransi tenttimenestystä myös ehkäisi ajatusten harhailua, lisäsi muistiinpanojen tekemistä ja vähensi tenttijännitystä. Tutkijat suosittelevatkin kyselyiden lisäämistä nettiluentojen yhteyteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen jälkeen
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla