Muinainen punkki jäi meripihkaan. Kuva on tutkimuksesta.

Punkilla on ikää sata miljoonaa vuotta.

Meripihkaan kivettyneet eläimet ovat melkein kuin valokuvia dinosaurusten ajasta. Nyt Myanmarista on löytynyt kivettynyttä meripihkaa, jonka sisällä on ikivanha punkki.

Reuwen59

100 miljoonaa vuotta amberissa, on mahdotonta uskoa, kun ottaa huomioon geologiset prosessit, vulkanismin, mannerliikunnot, maanjaristykset, vuoristojen syntymiset, metamorfoosit ja eroosiot, tulvat, glasiaalikaudet etc. Historiallisella ajalla nayttaa luonon aktiviteetit moni miljoonakertaistuneen. Jos nykyista tahtia on pitanyt 100 miljoona vuotta niin tuolta ajalta ei olisi olemassa kivihiilta vaan grafiittiliuskeita, amberista olisi jaljella vain pienen pienia venyneita grafiitti pilkkuja gneississa, jos niitakaan. Evoluution pitaisi olla dynaamista johtuen mutaatioista DNA/RNA ohjelmistossa ja niiden kirjastoissa kromosomeissa jos olen oikein ymmartanyt.  Mutaatioita tuottavat mm. sateily ja kemikaalit, niin etta luonnonvalinta seuloo niita jatkuvalla prosessilla. 90% mutaatioista ovat fataaleja ja periytyminen jokseenkin epavarmaa.

Otetaan esimerkki Latimeria Chalumnae, sen fossiileja on loytynyt sedimenttikivilajeista. On hammastyttavaa ettei ko. "elava fossiili" ole kokenut juuri minkaanlaisia rakenteiden muuttumisia, joita pitaisi olla mutaatioiden seurauksina ja paljon. Montako miljoonaa vuotta kului ensimmaiseen tunnistettavaan Latimerian sukuun? Ehka 200 miljoonaa vuotta?

Punkki 100 miljoonaa vuotta amberissa ei nayta muuttuneen miksikaan 100 miljoonassa vuodessa moderniin punkkiin, ei liioin muurahaiset, termiitit, sammakot, sisiliskot, heinasirkat, hamahakit, skorpionit etc. kun niitakin on paljon loydetty ja tasmalleen saman nakoisina kuin tanakin paivana.

Tokkura

Reuwen59 kirjoitti:

Amberille olisi käynyt noin eli se olisi muuttunut garafiitiksi, jos se olisi joutunut puristuksiin kymmenien kilometrien syvyyteen ja kovaan kuumuuteen mutta ilman happea.

Tämä amberi ei ole joutunut, vaan se on kellutellut aina jossakin pintakerroksissa. Jäätovatpyyhkäisset Suomestakin löysät maat ja jopa löysät kalliotkin mm. Baltiaan.