klo 17:49 | 18.11.2009
Hmm.. Pitäisköhän panna tilaukseen.
Dieselmoottorilla varustettuja moottoripyöriä käytetään mm. Intiassa, jossa välimatkat ovat pitkiä ja polttoaineen myyntipaikat harvassa. Dieselkäyttöinen moottoripyörä on hyvin taloudellinen: polttoaineen kulutus on luokkaa 1 l/100 km, jolloin jo 10 litran tankillisella pystyy ajamaan 1 000 km. Dieselkäyttöisen moottoripyörän suorituskyky on yleensä vaatimaton bensiinikäyttöiseen verrattuna, mistä syystä dieselkäyttöiset moottoripyörät ovat harvinaisia Euroopassa.
Kesäpäivinä voisi kivasti tuprutella vaikkapa Lapin tuntureille telttailemaan, eikä maksaisi montaa kymppiä.
Kubota Harrikan runkoon, niin on letkeää menoa.
http://kubota.com.au/products/detail.as ... mo_id=AC60
Viiskytluvun alussa volkkari kokeili dieselmoottoria kuplassa. Teho oli sama mutta kiihtyvyys minsa sataseen. Täristi, melusi ja haisi ja joku pölli sen ja ajoi sveitsiin.
Siinä intialaisessa dieselmoottoripyörässä on mielenkiintoinen ruiskutustekniikka. Siinä on joku simppeli pikkumäntä dieselin ruiskutukseen, jota mäntää tanko ja vipu painavat yläkuolokohdassa. Mielettömän yksinkertainen laite.
Hevosvoimia taitaa olla jotain 5. Löytäisikö joku esitteen ja hinnan.
Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula
http://www.dieselbiker.co.uk/index.html
http://www.zoomilife.com/2009/05/06/the ... otorcycle/
Nopea hollantilainen
http://www.dieselbike.net/Hamm09/Hamm09.htm
http://www.realclassic.co.uk/diesel05112800.html
Se indian ihme.
http://www.dieselbike.net/Links/links.htm
...
Täällä hieman viimeistellympi ja suorituskykyisempi dieselprätkä
http://www.neander-motorcycles.com/shor ... in_en.html
Yleinen mielipide on aina väärässä.
Vaikka välimerellä olisi myös kohtuuhintaista käydä