Seuraa 
Viestejä5008

Selvitys: Yksityisautoilua tuetaan verovaroin

Liikenneviraston tuoreen selvityksen mukaan matkustamista ja kuljetuksia tuetaan yli kahdella miljardilla eurolla vuosittain.




Nyt veti kyllä hiljaiseksi, olen kuvitellut ettei yksityisautoilua tueta, vaan kupataan.

Onko todellisuus taruakin ihmeellisempää vai Taloussanomien otsikointi virheellistä?

Liikennejärjestelmän tuet -tutkimuksessa on Liikenneviraston mukaan ensimmäistä kertaa muodostettu kokonaiskuva liikenneinfrastruktuureihin, ajoneuvojen hankintaan ja omistamiseen sekä matkustamiseen kohdistuvista suorista taloudellisista tuista ja verotuista. Selvityksessä ei ole otettu kantaa tukien perusteisiin tai niiden tehokkuuteen.
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/20 ... 1228556/12

Voisiko verotuksen kilometrikorvauskäytäntö jollain lailla olla tämän väärinkäsityksen syy, vai vapaa autoetuko?

Yleinen mielipide on aina väärässä.

Sivut

Kommentit (33)

Täytyy huomenaamuna kuoppaista tietä ruuhkassa ajellessa muistaa, että tässä ollaan itse asiassa saamapuolella. Autoilijana olen varmaankin pahempi kuin kymmenen työnvieroksujaa.

ROOSTER

Selvitys: Yksityisautoilua tuetaan verovaroin

Liikenneviraston tuoreen selvityksen mukaan matkustamista ja kuljetuksia tuetaan yli kahdella miljardilla eurolla vuosittain.




Nyt veti kyllä hiljaiseksi, olen kuvitellut ettei yksityisautoilua tueta, vaan kupataan.

Onko todellisuus taruakin ihmeellisempää vai Taloussanomien otsikointi virheellistä?

Liikennejärjestelmän tuet -tutkimuksessa on Liikenneviraston mukaan ensimmäistä kertaa muodostettu kokonaiskuva liikenneinfrastruktuureihin, ajoneuvojen hankintaan ja omistamiseen sekä matkustamiseen kohdistuvista suorista taloudellisista tuista ja verotuista. Selvityksessä ei ole otettu kantaa tukien perusteisiin tai niiden tehokkuuteen.
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/20 ... 1228556/12

Voisiko verotuksen kilometrikorvauskäytäntö jollain lailla olla tämän väärinkäsityksen syy, vai vapaa autoetuko?




Tuo selvitys on jo haukuttu maan rakoon. Tukiin on laskettu mm. fiktiivisiä saamatta jääneitä verotuloja.

http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/ ... 229212/304

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
SamBody
Seuraa 
Viestejä6623
ROOSTER

Selvitys: Yksityisautoilua tuetaan verovaroin

Liikenneviraston tuoreen selvityksen mukaan matkustamista ja kuljetuksia tuetaan yli kahdella miljardilla eurolla vuosittain.




Nyt veti kyllä hiljaiseksi, olen kuvitellut ettei yksityisautoilua tueta, vaan kupataan.



Eiväthän nuo ole ollenkaan toisensa poissulkevia asioita. Yksityisautoilua todellakin tuetaan verovaroin esim tieinvestointien kautta. Tosin nuo verot kerätään esim erilaisina polttoaine-, auto- ja alv-veroina sekä erinäisinä käyttömaksuina juurikin yksityisautoilijoilta, vieläpä moninkertaisina!
Tuossa otsikoinnissa ollaan kyllä melkoisen rajoittuneita, saman asian virastot voisivat sanoa huomattavasti kattavammin: [size=150:2zlui7uh]Valtio tukee veronmaksajia![/size:2zlui7uh]

http://www.vapaakielivalinta.fi/
http://www.sananvapaudenpuolesta.fi/
Tunnustan poikkeavuuteni: perustan näkemykseni enemmän omaan ajatteluun kuin auktoriteetteihin.

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5008
BrunenG
ROOSTER

Selvitys: Yksityisautoilua tuetaan verovaroin

Liikenneviraston tuoreen selvityksen mukaan matkustamista ja kuljetuksia tuetaan yli kahdella miljardilla eurolla vuosittain.




Nyt veti kyllä hiljaiseksi, olen kuvitellut ettei yksityisautoilua tueta, vaan kupataan.

Onko todellisuus taruakin ihmeellisempää vai Taloussanomien otsikointi virheellistä?

Liikennejärjestelmän tuet -tutkimuksessa on Liikenneviraston mukaan ensimmäistä kertaa muodostettu kokonaiskuva liikenneinfrastruktuureihin, ajoneuvojen hankintaan ja omistamiseen sekä matkustamiseen kohdistuvista suorista taloudellisista tuista ja verotuista. Selvityksessä ei ole otettu kantaa tukien perusteisiin tai niiden tehokkuuteen.
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/20 ... 1228556/12

Voisiko verotuksen kilometrikorvauskäytäntö jollain lailla olla tämän väärinkäsityksen syy, vai vapaa autoetuko?




Tuo selvitys on jo haukuttu maan rakoon. Tukiin on laskettu mm. fiktiivisiä saamatta jääneitä verotuloja.

http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/ ... 229212/304




En minä sitä ihmettele vaikka onkin haukuttu maan rakoon.

Ihmettelen kyllä, miten suuri osa kaikista teetetyistä "selvityksistä" on tarkoitushakuista paskaa.

Niistä voidaan sitten valita aina kulloiseenkin tilanteeseen sopiva keppihevonen.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

syytinki
Seuraa 
Viestejä9607
ROOSTER

Selvitys: Yksityisautoilua tuetaan verovaroin

Liikenneviraston tuoreen selvityksen mukaan matkustamista ja kuljetuksia tuetaan yli kahdella miljardilla eurolla vuosittain.




Nyt veti kyllä hiljaiseksi, olen kuvitellut ettei yksityisautoilua tueta, vaan kupataan.

Onko todellisuus taruakin ihmeellisempää vai Taloussanomien otsikointi virheellistä?

Liikennejärjestelmän tuet -tutkimuksessa on Liikenneviraston mukaan ensimmäistä kertaa muodostettu kokonaiskuva liikenneinfrastruktuureihin, ajoneuvojen hankintaan ja omistamiseen sekä matkustamiseen kohdistuvista suorista taloudellisista tuista ja verotuista. Selvityksessä ei ole otettu kantaa tukien perusteisiin tai niiden tehokkuuteen.
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/20 ... 1228556/12

Voisiko verotuksen kilometrikorvauskäytäntö jollain lailla olla tämän väärinkäsityksen syy, vai vapaa autoetuko?


Kyllä mua on aina kupattua, väitti Liikennevirasto mitä lystää.

Ei tuo 2 miljardia kuitenkaan koske pelkästään ykstyisautoilua. Refraatissa sanotaan: "Kaikkiaan matkustamista ja kuljetuksia tuetaan yli kahdella miljardilla eurolla vuosittain, Liikenneviraston tänään julkistamasta Liikennejärjestelmän tuet -tutkimuksesta käy ilmi."

Lisäksi siinä kerrotaan, että niinku: "Suurin osa autoliikenteen tuista kuitenkin menee julkiselle liikenteelle eli linja-auto- ja taksiliikenteelle."

Taitaa jäädä yksityisautoilun tuet aika vähiin ja jos BrunenG:n kertoma pitää paikkansa on hiukan epämääräinen etten sanoisi tarkoitushakuinen koko selvitys.

Eppäilen yksityisautoilun olevan maksaja, mutta en vanno kun en ole selvitykseen tutustunut.

Löydäänkö vetoa. Selvityksellä pohjustetaan auto- ja polttoaineveron nostoa.

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5008
SamBody
ROOSTER

Selvitys: Yksityisautoilua tuetaan verovaroin

Liikenneviraston tuoreen selvityksen mukaan matkustamista ja kuljetuksia tuetaan yli kahdella miljardilla eurolla vuosittain.




Nyt veti kyllä hiljaiseksi, olen kuvitellut ettei yksityisautoilua tueta, vaan kupataan.



Eiväthän nuo ole ollenkaan toisensa poissulkevia asioita. Yksityisautoilua todellakin tuetaan verovaroin esim tieinvestointien kautta. Tosin nuo verot kerätään esim erilaisina polttoaine-, auto- ja alv-veroina sekä erinäisinä käyttömaksuina juurikin yksityisautoilijoilta, vieläpä moninkertaisina!
Tuossa otsikoinnissa ollaan kyllä melkoisen rajoittuneita, saman asian virastot voisivat sanoa huomattavasti kattavammin: [size=150:2skcko5w]Valtio tukee veronmaksajia![/size:2skcko5w]


Minusta pitäisi viritellä jonkinlaista taistelua valtion ja kuntien välille. Kummalla on suurempi moraalinen oikeus veronkeräykseen?

Yleinen mielipide on aina väärässä.

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5008
syytinki

Eppäilen yksityisautoilun olevan maksaja, mutta en vanno kun en ole selvitykseen tutustunut.

Löydäänkö vetoa. Selvityksellä pohjustetaan auto- ja polttoaineveron nostoa.




Pelkään, että jotain sensuuntaista on tekeillä.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

bergepanther
Seuraa 
Viestejä4819

Mistäköhän johtuu että en tunne varsinasta luottamusta kun valtion virasto tekee selvityksiä omista tuloistaan Mikäli liikenteisiin pukatuilla verovaroilla ei kyetä pitämään pystyssä nykyjärjestelmää, on kyse paitsi hyperluokkaisesta epäpätevyydestä, absurdista huumorintajusta tai Italianmallinmukaisesta taloudenpidosta. Epäilen että kaiken tämän perimmäisenä syynä ovat pahat opit EUsta

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047

hyvä homma, että tuetaan. kai se on pakko uskoa, kun on tutkittukin.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Mr Bauglir
Seuraa 
Viestejä1750

Valhe, tilasto, tutkimus.

Oikeiston ja vasemmiston erohan on nykyisin taantumuksellisuus ja uudistusten halu.-Puuhevonen-
Verkkomedia ja Venäjän ääni ovat asiallisia ja antavat oikeata tietoa. -pinklin1-
Huumekauppaa ei säätele mikään lainsäädäntö -:)lauri

Vähintäänkin mielenkiintoinen tapa laskea verotukia. Eli se että Diesel vero on kuusi prosenttiyksikköä pienempi kuin bensiinivero, on erotus verotukea!! Muahaaa... Eli se että kuvitteellisen 3,08 miljardin polttoaineveron sijasta verotetaankin 2,5 miljadia saadaa erotuksella verotueksi 584 miljoonaa euroa...

Liikenneonnettomuuksista johtuvat henkiset traumat ovat näköjään verotukia. Samoin niistä johtuvat vammat - ottaen huomioon että liikennevakuutus korvaa molemmat 120 %:sti valtiolle...

Kaupallisenlentoliikenteen polttoaine on verovapaata kaikkialla maailmassa, joten tutkimus toteaa sen olevan tukea lentoliikenteelle koska siviililentoliikenne maksaa polttoaineveroa. Eli näiden tutkijoiden mielestä kaikki verottomuus on tukea kyseiselle liikennemuodolle.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
ROOSTER

Voisiko verotuksen kilometrikorvauskäytäntö jollain lailla olla tämän väärinkäsityksen syy, vai vapaa autoetuko?



Vapaa autoetuhan on veronalaista tuloa saajalleen, joten aika dorka täytyy olla jotta sitä voi minkäänlaiseksi verovaroin tukemiseksi tulkita.

Verovapaat kilometrikorvaukset sekä työmatkavähennyksen voisi jopa ymmärtääkin. Kilometrikorvaukset tosin liittyvät työntekoon ja siis henkiläkohtaisen ajoneuvon käyttöön työtehtävissä, joten on ihan oikein että siitä saa paitsi korvauksen, niin myös tiettyyn rajaan saakka verottomana. Niitä kustannuksia kun on jo kertaalleen erittäinkin rankasti verotettu, joita tällä korvataan. Muu tarkoittaisi itse asiassa sitä, että verottaja verottaisi veroistakin. Mikä on laitonta. Sama pätee työmatkavähennysoikeuteen, joka tosin on puolta pienempi ja byrokraattiarmeijan vuoksi sitä on vaikea saada oman auton mukaan, koska aina on niitä julkisin varoin tuettuja ävhennyksenpoistobussilinjoja, joita kukaan ei käytä mutta joilla voidaan teoreettinen julkinen kulkuyhteys osoittaa. Silti vähennysoikeus on oltava, koska valtion veroankaruuden vuoksi kaikki liikkuminen olisi muuten niin kallista, että kukaan ei voisi käydä yli kävelymatkan päässä töissä.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

syytinki
Seuraa 
Viestejä9607
amakela
Vähintäänkin mielenkiintoinen tapa laskea verotukia. Eli se että Diesel vero on kuusi prosenttiyksikköä pienempi kuin bensiinivero, on erotus verotukea!! Muahaaa... Eli se että kuvitteellisen 3,08 miljardin polttoaineveron sijasta verotetaankin 2,5 miljadia saadaa erotuksella verotueksi 584 miljoonaa euroa...

Liikenneonnettomuuksista johtuvat henkiset traumat ovat näköjään verotukia. Samoin niistä johtuvat vammat - ottaen huomioon että liikennevakuutus korvaa molemmat 120 %:sti valtiolle...

Kaupallisenlentoliikenteen polttoaine on verovapaata kaikkialla maailmassa, joten tutkimus toteaa sen olevan tukea lentoliikenteelle koska siviililentoliikenne maksaa polttoaineveroa. Eli näiden tutkijoiden mielestä kaikki verottomuus on tukea kyseiselle liikennemuodolle.


Asiahan on nytten niin, että olen hiukan eri mieltä.

Kyllä verotuksella tuetaan tässä ihannevaltiossa yhtä sun toista ja tuo dieselvero on yksi tapa. Nostaapa vain dieselveron samaksi kuin bensalla, jo alkoi huuto.

Eikä siinä kaikki. Työkoneet (mm. traktorit) käyttävät löpöä, joka on sama aine kuin diesel, mutta polliisin tarvitsemaa väriainetta ei ole lisätty. Taitaa olla lähes verotonta. Samalla tuetaan tietysti öljylämmitteisiä asuntoja.

Tietysti voi olla hiukan makuasia katsotaanko joillekin ryhmille suunnatut verohelpotukset tuiksi vai ei.

Verotuki ei kuitenkaan poista sitä, että edelleen uskon yksityisautoilun olevan maksaja eikä tuen saaja.

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
syytinki
amakela
Vähintäänkin mielenkiintoinen tapa laskea verotukia. Eli se että Diesel vero on kuusi prosenttiyksikköä pienempi kuin bensiinivero, on erotus verotukea!! Muahaaa... Eli se että kuvitteellisen 3,08 miljardin polttoaineveron sijasta verotetaankin 2,5 miljadia saadaa erotuksella verotueksi 584 miljoonaa euroa...

Liikenneonnettomuuksista johtuvat henkiset traumat ovat näköjään verotukia. Samoin niistä johtuvat vammat - ottaen huomioon että liikennevakuutus korvaa molemmat 120 %:sti valtiolle...

Kaupallisenlentoliikenteen polttoaine on verovapaata kaikkialla maailmassa, joten tutkimus toteaa sen olevan tukea lentoliikenteelle koska siviililentoliikenne maksaa polttoaineveroa. Eli näiden tutkijoiden mielestä kaikki verottomuus on tukea kyseiselle liikennemuodolle.


Asiahan on nytten niin, että olen hiukan eri mieltä.

Kyllä verotuksella tuetaan tässä ihannevaltiossa yhtä sun toista ja tuo dieselvero on yksi tapa. Nostaapa vain dieselveron samaksi kuin bensalla, jo alkoi huuto.

Eikä siinä kaikki. Työkoneet (mm. traktorit) käyttävät löpöä, joka on sama aine kuin diesel, mutta polliisin tarvitsemaa väriainetta ei ole lisätty. Taitaa olla lähes verotonta. Samalla tuetaan tietysti öljylämmitteisiä asuntoja.

Tietysti voi olla hiukan makuasia katsotaanko joillekin ryhmille suunnatut verohelpotukset tuiksi vai ei.

Verotuki ei kuitenkaan poista sitä, että edelleen uskon yksityisautoilun olevan maksaja eikä tuen saaja.




Off topic: Eikös tuo ole niin päin, että löpöön lisätään väriainetta, ei diisseliin? Muutenhan voisi väriainetta itse lisätä löpöön, ja ajella sitten sillä... hmm...

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

syytinki
Seuraa 
Viestejä9607
Mouho
Off topic: Eikös tuo ole niin päin, että löpöön lisätään väriainetta, ei diisseliin? Muutenhan voisi väriainetta itse lisätä löpöön, ja ajella sitten sillä... hmm...

Hmmm, jaa, suattaapa hän hyvinnii olla oikeassa ja minä väärässä. Kylläkin hyvin harvinaista tuo meikäläisen tiedottomuus.

Siirtopumpusta ottavat njäytteen poliisit ja ja vilkuilevat jonkinlaisella kemialla, että onko löpöä vai ei (nimimerkillä "on kokemusta"). Jos on löpöä ja ollaan maantielle, vilkuilevat sitten kuskia silleen merkitsevästi.

Se kokemus oli paskamainen. Oltiin kallioleikkausta syventämässä tietyömaalla. Sillä kohtaa ei ollut vielä edes tietä. Yksi tilapäiskuntoinen kaista kulki ohi. Jepen saatanat pysähtyivät ja ottivat näytteen (siis tietyömaalla). Löpöähän siellä oli niinkuin pitikin ja sitten alkoi tulla syyttöilmoitusta.

Temppu oli täysin asiaton ja olisi kaatunut raastuvassa. Silti oltaisiin oltu pahassa kusessa. Poliisien todistukset kun ovat "luotettavia", mutta ei paskaisten, rahattomien kulkuduunareiden. Syytettäkään ei silti lopulta tullut kun laki muuttui sopivasti hiukan selkeämmäksi.

Vieläkään en tajua miksi jepet yritti tuota täysin perusteetonta oharia. Samalla periaatteella olisivat voineet rokottaa puolenkymmentä muuta konetta - kasin pillareista alkaen. Sitä työmaata kun oli pätkissä aika pitkällä matkalla.

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
syytinki
Mouho
Off topic: Eikös tuo ole niin päin, että löpöön lisätään väriainetta, ei diisseliin? Muutenhan voisi väriainetta itse lisätä löpöön, ja ajella sitten sillä... hmm...

Hmmm, jaa, suattaapa hän hyvinnii olla oikeassa ja minä väärässä. Kylläkin hyvin harvinaista tuo meikäläisen tiedottomuus.

Siirtopumpusta ottavat njäytteen poliisit ja ja vilkuilevat jonkinlaisella kemialla, että onko löpöä vai ei (nimimerkillä "on kokemusta"). Jos on löpöä ja ollaan maantielle, vilkuilevat sitten kuskia silleen merkitsevästi.

Se kokemus oli paskamainen. Oltiin kallioleikkausta syventämässä tietyömaalla. Sillä kohtaa ei ollut vielä edes tietä. Yksi tilapäiskuntoinen kaista kulki ohi. Jepen saatanat pysähtyivät ja ottivat näytteen (siis tietyömaalla). Löpöähän siellä oli niinkuin pitikin ja sitten alkoi tulla syyttöilmoitusta.

Temppu oli täysin asiaton ja olisi kaatunut raastuvassa. Silti oltaisiin oltu pahassa kusessa. Poliisien todistukset kun ovat "luotettavia", mutta ei paskaisten, rahattomien kulkuduunareiden. Syytettäkään ei silti lopulta tullut kun laki muuttui sopivasti hiukan selkeämmäksi.

Vieläkään en tajua miksi jepet yritti tuota täysin perusteetonta oharia. Samalla periaatteella olisivat voineet rokottaa puolenkymmentä muuta konetta - kasin pillareista alkaen. Sitä työmaata kun oli pätkissä aika pitkällä matkalla.




Kuulostaa aika mulkuilta kytiltä. Olen ollut siinä käsityksessä, että testaavat lähinnä ammattiliikennettä, siis pitkänmatkan rekkoja tms. joissa todellinen kilpailuetu ja säästö pesii.

Kiinnijäämisestä taitaa tulla melkoinen taloudellinen takaisku, jos on toimintaa kauan harjoittanut.

Tuo väriaineen sijainti löpön seassa on mun luulo asiasta, mitään tietoa ei ole.

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat