Seuraa 
Viestejä45973

Niin, sikäli kun mietin tätä pop-up mainontaa, ja sen etiikkaa, niin mietityttää lähinnä se, kun saa mainostaa sillä tavalla että se "vie toivoa", eli masentaa. Jos saan pop-up ikkunan ruudulleni ilman että haluan, ja jossa lukee "Olet miljoonas kävijä!" (tunteeko muuten joku ketään joka on ollut kaupassa tuhannes tai miljoonas kävijä, vai onko sekin sama mainos 80-luvulta?),

niin minua se vähän masentaa.

Sillä tiedän ettei se pidä paikkaansa, että se on vale, ja että minua petetään parhaillaan.

Niin että miksi niin saa tehdä? Miksi sellainen ei ole rikos? Onhan kiusaaminenkin rikollista. Ja miksipä tällainen tapa mainostaa ei olisi sitten kiusaamiseen rinnastettavaa toimintaa?

Syyllinenhän on lähes aina mainostaja. Jäljet ovat siis selvät, niin miksi vaikkapa nettipoliisi ei puutu asiaan, ja selvitä keiden mainoksia näkyy sivuilla, joihin pop-up ikkunat vievät?

Ovatko mainostajat tarpeeksi ovelia salatakseen mainostettavien tuotteiden omistajuuden niin hyvin, ettei heitä voida siitä syyttää? Esim. 500:n lahjotun lakimiehen avulla? Tai jotenkin muuten? Sellainenhan olisi teoriassa mahdollista... kait... tai jotain...

EDIT: Miksi kriminaalipolitiikkaa ei uloteta markkinointiin?

Kommentit (6)

No-one
Seuraa 
Viestejä535

Roskapostitustakin olen useaan miettinyt. Itselle kun tulee jo aika runsaasti, enkä takuulla ole kiinnostunut yhdestäkään tuotteesta jota s-postiini tuputetaan. Kuvitteleekohan joku mainostaja vielä ihan oikeasti että se massapommitus myisi tuotetta paremmin. On jo ulkoa oppinut muistaan ne kaupattavat tuotteet ja osaan välttää sijoittamastani rahojani niihin tai mihinkään muuhun saman valmistajan tuotteisiin. Näin markkinointi on kääntynyt jo itseään vastaankin. Uskoakseni kohtalotovereitakin on.

"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein

Minua ottaa suunnattomasti nuppiin Facebookin mainos (tai mikä tykkää-juttu se on?), joka peittää näytöstä yhden kolmasosan eikä sitä saa pois. Jopa Taloussanomissa on sellainen.

http://www.taloussanomat.fi/rahoitus/20 ... 1231713/12

Ja kun tuota uutista kelaa alaspäin ja mainokset oikealta loppuvat Facebook hyppää silmille. Joillakin sivustoilla se tulee jopa sivuston omien otsikoiden päälle. Ärsyttävää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
jussipussi
Seuraa 
Viestejä47217
Phony
Minua ottaa suunnattomasti nuppiin Facebookin mainos (tai mikä tykkää-juttu se on?), joka peittää näytöstä yhden kolmasosan eikä sitä saa pois. Jopa Taloussanomissa on sellainen.

http://www.taloussanomat.fi/rahoitus/20 ... 1231713/12

Ja kun tuota uutista kelaa alaspäin ja mainokset oikealta loppuvat Facebook hyppää silmille. Joillakin sivustoilla se tulee jopa sivuston omien otsikoiden päälle. Ärsyttävää!




Pitäiskö firman nimeksi muuttaa : "On your facebook" ?

jussipussi
Pitäiskö firman nimeksi muuttaa : "On your facebook" ?



En ymmärrä. On minulla Facebook-tili. Siellä kolme kaveria. Kirjautunut olen viimeksi joskus viime kesänä.

Ei ole minua varten. Pitäköön kirjansa.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä47217
Phony

En ymmärrä. On minulla Facebook-tili. Siellä kolme kaveria. Kirjautunut olen viimeksi joskus viime kesänä.

Ei ole minua varten. Pitäköön kirjansa.




Sorry sen piti olla "In your facebook" muisti teki tepposet

In your face

Meaning

In a bold aggressive manner.

Origin

This originated in the US in the 1970s. Many of the earliest citations relate to confrontations in sport. The earliest I can find is from Charles Rosen's novel about basketball - A Mile Above the Rim, 1976:

'Stuffed!' shouted the taller boy. 'Doobie got himself stuffed!... In yo' face, Doobie!'

More recently the phrase has often been used to describe the nose-to-nose pre-fight confrontations between boxers.



Eli facebook "tulee naamalle" joka käänteessä..

Minulla ei ole facebook tiliä enkä aijo hankkiakkaan.

Armitage
Niin, sikäli kun mietin tätä pop-up mainontaa, ja sen etiikkaa, niin mietityttää lähinnä se, kun saa mainostaa sillä tavalla että se "vie toivoa", eli masentaa. Jos saan pop-up ikkunan ruudulleni ilman että haluan, ja jossa lukee "Olet miljoonas kävijä!" (tunteeko muuten joku ketään joka on ollut kaupassa tuhannes tai miljoonas kävijä, vai onko sekin sama mainos 80-luvulta?),

niin minua se vähän masentaa.

Sillä tiedän ettei se pidä paikkaansa, että se on vale, ja että minua petetään parhaillaan.




Kyllä, tavallaan sinua petetään parhaillaan. Et ole varautunut asiaan etkä edes ilmaismainontaan jota syydetään postilaatikkosi vaikka et haluaisi sitäkään. Jos pysytellään tietotekniikassa sinulla ei ole kaikki kohdallaan jos ruudulla pomppii mitä vain mainoksia.

Lisukkeet selaimeen muun käyttäjärjestelmän ajantasallapitämisen lisäksi poistavat näitä masentajia. Et usko jos joku paperimainos väittää sinun voittaneen miljoonantena kävijänä jonkun palkinnon liikkeessä jossa et koskaan asioi, mutta uskot sen jos se tunkee tietokoneen ruudulle?

Armitage

Niin että miksi niin saa tehdä? Miksi sellainen ei ole rikos? Onhan kiusaaminenkin rikollista. Ja miksipä tällainen tapa mainostaa ei olisi sitten kiusaamiseen rinnastettavaa toimintaa?

Syyllinenhän on lähes aina mainostaja. Jäljet ovat siis selvät, niin miksi vaikkapa nettipoliisi ei puutu asiaan, ja selvitä keiden mainoksia näkyy sivuilla, joihin pop-up ikkunat vievät?

Ovatko mainostajat tarpeeksi ovelia salatakseen mainostettavien tuotteiden omistajuuden niin hyvin, ettei heitä voida siitä syyttää? Esim. 500:n lahjotun lakimiehen avulla? Tai jotenkin muuten? Sellainenhan olisi teoriassa mahdollista... kait... tai jotain...

EDIT: Miksi kriminaalipolitiikkaa ei uloteta markkinointiin?




Jaa-a...miksi sinua ei pakoteta pitämään ostamaasi mahdollisesti vääränlaista käyttäjärjestelmää siinä kunnossa etteivät kaiken maailman pop-upit vaivaa? Kaikenlisäksi osa niistä saa tuloja vain sen takia että klikkailet mainoksia vaikka et sinne sotuasi ja tilinnumeroasi syytäisikkään..

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat