Sivut

Kommentit (86)

L
Arkkis

Sori, olin hieman huolimaton. Huolimattomuuteni takia meni sekaisi Yezhoviin ja Staliniin kohdostamasi kritiikki. Kun syytit jotakuta puhdistusten laajuudesta ja summittaisuudesta, oletin tietenkin, että nyt puhutaan Stalinista. Yezhov kun oli pelkkä työkalu.




Jezhov tuli NKVD:n johtoon Genrih Jagodan jälkeen 26.09.1936. Jagodaa syytettiin liian kovista otteista ja hätiköidyistä ja vääristä tuomioista. Tämä oli enemmän sellainen tapaus joita olikyllä muitakin, että Stalin antoi ensin jonkun ääriporukan aikansa riehua ja iskieä omienkin vastustajiensa kimppuun, ja sitten hän syytti "kovista otteista" ja pesi itse kätensä. Mutta jezhovin tapauksessa oli kysymys jostakin muusta. Hän ei sitä paitsi voinut hommaan ryhtyessään olla tietämätön tuosta edellä mainutusta tyylistä, jhota ei silloin ulkopuolelta välttämättä pystynyt hahmottamaan. Silti hän "kovensi otteita", satakertaisesti ja enemmänkin, jos ruumiita katsotaan!

Moshe Lewinin kirjassa "Neuvostoliiton vuosisata" on listattu vuosittain "vastavallankumouksellisista ja erityisen varaallisista rikoksista" vangitut ja tuomitut, eritellen kuolemantuomiot, leirituomioit, karkotukset ja "muut" tuomiot.

Koko 20-luvulla oli ollut 23430 kuolemantuomioita, joista 11700 Stalinin pääsihteeriaikana. Kolmekymmentäluvulla poliittiset (ja eräät muut kuten tiedeterrorista pätkäistyt) olivat seuraavat

1930 20201
1931 10651
1932 22728
1933 2154
1934 2056
1935 1229
1936 1118
1937 353074
1938 328618
1939 2552
1940 1649

Kaiken kaikkiaan 819000:sta teloitetusta mainittujen pykälien nojalla (tämä on todellisten tapahtumien mukaan, kuolemaan tuomioita ei aina ilmoitettu kuolemaantuomiona, vaan "karkotuksena", ensi alkuun) siis 681692 eli 83% teloitetiin Jezhovin aikana! Kyseessä oli ensisijaisesti "Jezhovin suuri puhdistus" ja korkeintaan toissijaisesti Stalinin.

Tämä varmaankin tarkoittaa Stalinia itseään:

Varmaan oli tarkoitus pelotella muitakin kuin yritysjohtoa, mutta tarkoitus ei ollut pistää hommaa ranttaliksi.




Tarkoittaa.

Mielestäni Stalin jo kollektivisoinnissa ja kulakkien vastaisessa kampanjassa osoitti kykenevänsä laittamaan ranttaliksi ihan ilman mitään Yezhoveja:

The "liquidation of the kulaks as a class" was announced by Stalin on 27 December 1929.[1] The decision was formalized in a resolution "On measures for the elimination of kulak households in districts of comprehensive collectivization" on January 30, 1930.




Tuollaista päätöstä ei ole olemassa, se on jonkun conquestin sepitys.

Sitä paitsi tuollainen asia ei ollut PUOLUEEN päätettävissä juridisesti, että miten kulakeihin suhtaudutaan, ja miten tuo termi määritellään, vaan siihen tarvittiin lakia säätävän poliittisen valtioelimen päätös. Sellainen elin ja päätös olisi voinut olla liittovaltion tai osavaltion tasoinen.

Eikä "kulakkien hävittäminen luokkana" suinkaan tarkoittanut heidän fyysistä tuhoamistaan henkilöinä, vaan kyseisen ammattiryhmän työllistämistä muihin tehtäviin.

All kulaks were divided into three categories: (I) to be shot or imprisoned as decided by the local secret political police; (II) to be sent to Siberia, North, the Urals or Kazahstan, after confiscation of their property; and (III) to be evicted from their houses and used in labour colonies within their own districts.[1] A Stalin crony and OGPU secret police chief, Efim Georgievich Evdokimov, (1891-1939) organized and supervised the roundup of peasants and the mass executions.



Mitään muita kauin hourulallattajien linkkejä ei löydy. Jos löytyisi, niillä olisi tapiseerattu suunnaton määrä esimerkiksi "höpötiedetehtiä" ja Hesarin ja muiden vastaavien sivuja.

A combination of dekulakization, collectivization, and other repressive policies led to mass starvation in many parts of the Soviet Union and the death of at least 14.5 million peasants in 1930-1937, including 5 million who died in Ukraine during Holodomor.[1]

http://en.wikipedia.org/wiki/Dekulakization




Kissan paskat.

NL:n väkiluku nousi Stalinin kauden alusta 1923 vuoden 1938 lopuun 136 mijoonasta 172 miljoonaan, silloista maailmanennätysvauhtia.

Ukrainalkaisten määrä kasvoi tasan samaa vauhtia kuin muunkin väestön, ellei nopeamminkin. Heitä muutti 30-luvulla 7 miljoonaa NL:n muihin osiin, ja niiden seuraajavaltioissa on yhä 5 ,lj. ukrainalaiseksi tunnustautuvaa, vaikka Ukrainan tasavallan muodostamisen aikoihin muualla NL:ssa tuskin kukaan tunnustaustui kansallisuudestaan ukrainalaiseksi. Niin tekivät lähinnä sikäläiset uniaattikritityt eli Rooman paavin tunnustavat muulta opiltaan ja seremonioioltaan ortodoksit.

Ihme että joku vielä noita sekosivuja levittelee.

historia-kulttuurit-ja-yhteiskunta-f13/kansanmurhat-kahden-kerroksen-vakea-t28771-39.html

historia-kulttuurit-ja-yhteiskunta-f13/wikin-neuvostoliiton-vaestotiedot-vaarennettyja-t24124.html

Ns kulakkien kohtelu järkytti monia Stalinin kollegoita ja lähipiiriläisiä. Hyvinkin mahdolisesti asia oli merkittävä syy Stalinin vaimon itsemurhaan.

Kulakkien kohtelussa Stalin osoitti todellista suurpiirteisyyttä. Jo kulakin määritelmä oli puhtaasti tilastollinen. Esimerkiksi kylistä, joissa kaikki olivat ihan yhtä köyhiä, tuli kuitenkin kyetä löytämään vaadittu prosentti kulakkeja. Joissakin kylissä arvottiin kulakit ja joissakin äänestettiin.




Paapati.

offmind
Seuraa 
Viestejä17925
Arkkis
A combination of dekulakization, collectivization, and other repressive policies led to mass starvation in many parts of the Soviet Union and the death of at least 14.5 million peasants in 1930-1937, including 5 million who died in Ukraine during Holodomor.[1]

http://en.wikipedia.org/wiki/Dekulakization




Kissan paskat.

NL:n väkiluku nousi Stalinin kauden alusta 1923 vuoden 1938 lopuun 136 mijoonasta 172 miljoonaan, silloista maailmanennätysvauhtia.


Se, että asukasmäärältään yli satamiljoonaisen maan väkiluku nousee, ei ole ristiriidassa sen kanssa että miljoonat kuolevat samaan aikaan nälkään.

Ukrainalkaisten määrä kasvoi tasan samaa vauhtia kuin muunkin väestön, ellei nopeamminkin. Heitä muutti 30-luvulla 7 miljoonaa NL:n muihin osiin

Muutti?

“He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher...or, as his wife would have it, an idiot.” Douglas Adams

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
offmind
Arkkis
A combination of dekulakization, collectivization, and other repressive policies led to mass starvation in many parts of the Soviet Union and the death of at least 14.5 million peasants in 1930-1937, including 5 million who died in Ukraine during Holodomor.[1]

http://en.wikipedia.org/wiki/Dekulakization




Kissan paskat.

NL:n väkiluku nousi Stalinin kauden alusta 1923 vuoden 1938 lopuun 136 mijoonasta 172 miljoonaan, silloista maailmanennätysvauhtia.




Se, että asukasmäärältään yli satamiljoonaisen maan väkiluku nousee, ei ole ristiriidassa sen kanssa että miljoonat kuolevat samaan aikaan nälkään.



Tässä tapauksessa ei juurikaan voinut sellaisia kuolla, jotka eivät tuona kyseisenä aikana olisi kuolleet muutenkin, sillä tämä toetutunut väestökehitys edellyttää n. 30 promillen vuosittaista syntyvyyttä, joka on mahdollisen ylärajoilla 50 - 60 vuoden keskimääräisellä eliniällä, ja tarkoittaa, että kaksikertaa niin paljon ihmisiä syntyy kuin kuolee. Nämä molemmat luvut täsmäävät virallisten väestötilastojen kanssa, kun taas erilaiset "korjatut tilastot" tarkoittaisivat 45 promillen jatkuvaa vuosisyntyvyyttä, mikä on mahdotonta.

Täältä löytyy menetelmä, jolla testata väestötietoja, perutuen kahteen tarkistimeen: että kaikien kuolleiden niin tapettujen kuin muidenkin, on pitänyt myös syntyä, ja että väentönkasvu(/vähennys) on syntyneiden ja kuolleiden erotus (suljetussa populaatiossa: NL on on harvinaisen EPÄKIITOLLINEN kohde SEPITTÄÄ "tapettuja"!):

muut-tiedeaiheet-f14/erkki-tuomiojan-kritisointi-ketju-t15327-120.html

" Jonakin ajanjaksona syntyneiden ja kuolleiden määrä noudattaa seuraavia kaavoja, jotka seuraavat ensinnäkin siitä, että (suljetussa populaatiossa) jokaisen, joka kuolee, on täytynyt myös syntyä ja toiseksekseen siitä, että väestön lisäys/vähennys tiettynä aikana on syntyneiden ja kuolleiden erotus.

http://www.nakokulma.net/arkisto/index. ... #msg213022

Kuolleet K = M*T/E - D/2,

Syntyneet S = M*T/E + D/2, jossa

M = keskimääräinen väkiluku (populaatiossa) välillä T

E = keskimääräinen kuolinikä, ja

D = LUONNOLLINEN (ei muutto-, ei rajansiirto-, voi olla myös negatiivinen) väestönlisäys aikana T.

NL:n väkiluku oli Tsaarin imperiumin väkiluku 172 mlj. (Ilman Suomea. Joidenkin lähteiden "tieto" 184 mlj. on tsaarin byrokraattien arvio ajalta ennen I maailmansotaa tulevasta kasvusta (v. 1913 vaäkiluvun niin ikään arvio, mutta aktuaalinen, 159 ml.), jossa ei ole maailmansodan vaikutusta väkiluvunkasvuun (se pysähtyi, vaikkakaan ei kääntynyt laskuun missään vaiheessa tuolloin), kukaan ei voinut mitata mitään Saksan ja Itävallan miehittämillä Puolan, Ukrainan ja Valkovenäjän alueilla.) miinus Puolan/Länsi-Ukrainan 25 mlj. miinus Baltian 5 mlj. miinus Moldovan/Bessarabian 2 mlj. = 140 mlj.

Vuoden 1958 väkiluku on 200 mlj. (Rajat ovat vähän liikkuneet, mutta se hoituu keskiarvolla, kunhan eri puolilla rajaa ei ole ollut täysin erilainen väestökehitys.)

Tuona aikana kaikenkaikkiaan kuolleiden määräksi saadaan nyt käyttäen keskiarvo 170 mlj

Kuolleet K = 40/50*170 - 60/2 = 136 - 30 = 106 mlj.

Entinen Laihian akka voisi sanoa, että "Justiin piisas", kuten silloin, kun velli kesken loppu, mutta todellisuudessa ei piisaa, vaikka kaikki järjestään olisi tapettu...

Syntyneet S = 136 + 30 = 166 mlj.

Kurganovin mukaan ryssät olisivat vieneet kaikki mummutkin lahtipölkylle sen jälkeen kun he olivat suorastaan enemmäkin kuin esimerkillisesti huolehtineet tuosta siloin maailmanennätyksellisestä väestönkasvusta. (Sekin väestönkasvu jäi kuitenkin suhteellisesti vielä aika paljon Maon Kiinan väestönkasvusta 1950-luvulla.)

Olikohan Kurganovilla mitään reseptiä, mitä heidän ryssien kanssa oikein pitäsi tehdä, jos kerran tuollaisia ovat...? "

Ukrainalkaisten määrä kasvoi tasan samaa vauhtia kuin muunkin väestön, ellei nopeamminkin. Heitä muutti 30-luvulla 7 miljoonaa NL:n muihin osiin



Muutti?



Muutti huomattavasti enemmäkin, mutta 7 miljoonaa vaihtoi tasavallan kansalaisuutta. Siten tekivät ne, jotka muuttivat uuteen vakituiseen työpaikkaan, ja heidän lapsesensa, kun taas esimerkiksi ilman vanhempiaan (sotaa pakoon) muuttaneet lapset, opiskelijat, sotilaat, merimiehet/naiset, sotilaat ja vangit/tilapäisesti karkotetut eivät vaihtaneet kansalaisuutta.

NL siirsi 30 miljoonaa kansalaista idemmäksi valmistatuessaan Saksan hyökkäykseen, näistä n. 10 mijoonaa ennen hyökkästä, ja 20 miljoonaa hyvin valmistelluti sen alettua. Eikä Saksa huomannut mitään.

Erityisen paljon siirrettiin väkeä juuri Ukrainasta, mutta myös Valko-Venäjältä ja esimerkiksi Leningradista.

Arkkis
Mielestäni Stalin jo kollektivisoinnissa ja kulakkien vastaisessa kampanjassa osoitti kykenevänsä laittamaan ranttaliksi ihan ilman mitään Yezhoveja:

The "liquidation of the kulaks as a class" was announced by Stalin on 27 December 1929.[1] The decision was formalized in a resolution "On measures for the elimination of kulak households in districts of comprehensive collectivization" on January 30, 1930.




Tuollaista päätöstä ei ole olemassa, se on jonkun conquestin sepitys.

Sitä paitsi tuollainen asia ei ollut PUOLUEEN päätettävissä juridisesti, että miten kulakeihin suhtaudutaan, ja miten tuo termi määritellään, vaan siihen tarvittiin lakia säätävän poliittisen valtioelimen päätös. Sellainen elin ja päätös olisi voinut olla liittovaltion tai osavaltion tasoinen.

Eikä "kulakkien hävittäminen luokkana" suinkaan tarkoittanut heidän fyysistä tuhoamistaan henkilöinä, vaan kyseisen ammattiryhmän työllistämistä muihin tehtäviin.

All kulaks were divided into three categories: (I) to be shot or imprisoned as decided by the local secret political police; (II) to be sent to Siberia, North, the Urals or Kazahstan, after confiscation of their property; and (III) to be evicted from their houses and used in labour colonies within their own districts.[1] A Stalin crony and OGPU secret police chief, Efim Georgievich Evdokimov, (1891-1939) organized and supervised the roundup of peasants and the mass executions.



Mitään muita kauin hourulallattajien linkkejä ei löydy. Jos löytyisi, niillä olisi tapiseerattu suunnaton määrä esimerkiksi "höpötiedetehtiä" ja Hesarin ja muiden vastaavien sivuja.

A combination of dekulakization, collectivization, and other repressive policies led to mass starvation in many parts of the Soviet Union and the death of at least 14.5 million peasants in 1930-1937, including 5 million who died in Ukraine during Holodomor.[1]

http://en.wikipedia.org/wiki/Dekulakization




Täällä on kulakeista paikkansapitävää asiaa.

"Kulakki" ei suinkaan tarkoittanut ketä tahansa varakastakaan talonpoikaa tsaarin Venäjällä. Kulakit olivat vastaavanlainen fodaalisen valtion määrittelemä väestöryhmä kuin esimerkiksi kasakat tai pomoritkin, periaatteessa ammatti, mutta ammatti johon pääsi vain valtion hyväksymänä (lainat, tavaratoimitukset valtiolle) ja jossa oli sen lisäksi myös pärjättävä. Sitten sai etuoikeukia, joita muilla ei ollut, ja uusien piirien pääsy kulakiski muuten kuin suurella rahalla olikin jo ennen I maailmansotaa hyvän aikaa ollut mahdotonta. Eivätkä sota-ansiotkaan auttaneet: päin vastoin sodassa olevien talonpoikien perheitä köyhdytettiin tahallisesti jopa sodankin avulla jo toimivien kulakkien työvoimaksi.

http://nakokulma.net/arkisto/index.php? ... #msg359924

" "Kulakki" voidaan määritellä kahdella eri tavalla, joko poliittisen taloustieteen mukaan "lainalaisesti tietyissä maataouden alkuperäisen kapitalistisen kasautumisen oloissa ilmenevänä ilmiönä, kuten Sovjetskaja Entsiklopedija tässä tekee, tai "puhtaasti
poliittisena ilmiönä", ylhäältäpäin luotuna poliittisena luomuksena.

Noiden tarkastelutapojen välillä ei kuitenkaan ole olemuksellista
ristiriitaa: sellaiata ei voida "luoda ylhäältäpäin, jolle ei ole
"elementtejä todellisuudessa".

http://www.cultinfo.ru/fulltext/1/001/008/067/224.htm

" Кулачество (рус. термин от слова «кулак», первоначально синоним к словам «выжига», «мироед», обозначал человека, наживавшегося грабительской эксплуатацией, ростовщичеством и спекуляцией; с 1890-х использовался для обозначения формирующейся буржуазии деревни), деревенская буржуазия. К. возникло в крестьянской среде в ходе развития товарного производства и оставалось верхушечной, зажиточной частью крестьянства до тех пор, пока последнее сохраняло черты докапиталистического класса-сословия. В массе своей кулаки мало отличались по уровню культуры и быта от крестьян, участвовали в земледельческом труде. В дореволюционной России (а ныне в развивающихся странах) — это преимущественно буржуазия эпохи первоначального накопления, использующая методы кабальной эксплуатации (отработки и т. п.). В развитых капиталистических странах К. составляет специфическую группу с.-х. предпринимателей (земельных собственников и арендаторов).

В России К. стало складываться как класс после крестьянской реформы 1861. "

"Kulakisto (venäjän sanasta "kulak", "nyrkki", alun perin "veijarin", "nylkyrin" synonyymi, tarkoittaen henkilöä, joka eli riistolla, koronkiskonnalla ja keinottelulla; 1890-luvulta alkaen käytettiin merkitsemään muodostuvaa kyläporvaristoa), maalaisporvaristo."

Kulakisto nousi talonpoikaisympäristössä tavaratuotannon nousun myötä (siis myyntiä varten, RK), ja pysyi talonpoikaiston ylimpänä
varakkaimpana osana talonpoikaistoa niin kauan kuin tämä säilytti
esikapitalistisen luokkakerrostuman piirteitä. Joukkona kulakit
erosivat kultturitasoltaan ja tavoiltaan vähän talonpojista,
osallistuivat maataloustöhin. Vallankumousta edeltäneellä Venäjällä
(ja nykyisin kehitysmaissa) tämä oli pääasiassa alkuperäisen
kapitalistisen kasaantumiskauden porvaristoa, joka käytti
velkaorjuusriistoa (työllä maksamista) jne. Kehittyneissä
kapitalistissa maissa kulakisto muodostaa maaseutuyrittäjien erityisen ryhmän (maanomistajat ja -vuokraajat).

Venäjällä kulakiston muodostuminen luokaksi alkoi v. 1861
maatalousreformista."

Ennen I maailmansotaa viidesosa talonpoikaistalouksista oli
kulakkitalouksia, mutta niiden kautta kulki puolet markkinoille
tulevista elintarvikkeista. Tuolloin enimmillään kulakkitalouksia
lienee ollut n. 2 mlj.

Stolypinin agraarireformi v. 1905 - 1907 vapautti kaikki maanhankintaa valtiolta lainaa saaneet, eli "Tsaarin kulakit" lainojen
takaisinmaksusta, jota uudistusta kaikki mahdolliset tahot ensin
tervehtivät "hyvinvointia tuovana". Toisin kävi: se vakiinnutti
"vallitsevan kulakkiluokan" rikastuvaksi, juuri kuten tsaari ja
Stolypin olivat tarkoittaneetkin tarkotuksella luoda tsaarinvallalle
uusi "luokkatuki" tai tukiluokka, ja saattaa muut köyhtyväksi luokaksi maaseudulla.

(On huomattava, että omillaan toimivat perheviljelmät eivät olleet
kulakkeja, vaan "keskivarakkaita", eivätkä kaikki alun perin
varakkaatkaan. Kulakit olivat oma ryhmänsä tsaarin byrokratiallekin, joilla oli omia oikeuksia, esimerkiksi saada lainaa erityispankista, ja velvollisuuksia, kuten esimerkiksi kasakat.)

V. 1927 kulakkitalouksiksi katsottiin n. 1 mlj. taloutta, nyt n. 5 %
kaikista maaseudun talouksista.

1930 - 1932 karkotettiin nejännes kulakkitalouksista, 1 % kaikista
talonpoikaistakouksista, n. 200000 taloutta, kaukaisille seuduille
(mm. Kazahstaniin).

1941 karkotuksessa toimi 230000 kulakkiperhettä, 920000 kanslaista. "

Arkkis näyttää käyvän kovin kuumana. Toivottavasti sentään kotiväki on päässyt turvaan.

Arkkis kirjoitti: "Kyseessä oli ensisijaisesti "Jezhovin suuri puhdistus" ja korkeintaan toissijaisesti Stalinin."

Uskotko todella, että joku olisi omana operaationaan päässyt teloittamaan satoja tuhansia ihmisiä ilman Stalinin suostumusta?

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
L

Lisäys: Belgian Leopold II ehdottomasti, kuten Arkkis mainitsee. Ulottui viime vuosisadan puolelle, joten kuuluu listan. Leopold II ei tietenkään ollut diktaattori Belgiassa, mutta henkilökohtaisesti omistamassaan Kongossa kyllä.




Samaan aikaan Kongoa ympäröivissä afrikan valtioissa huseeranneet muut siirtomaavallat eivät kauheasti hävinneet Leopoldin tyrannialle. Kuolleita ehkä vähemmän mutta samat konstit käytössä. Lisäksi Belgia käytännössä jatkoi Leopoldin aloittamaa hirmuhallintoa sen jälkeen kun Leopold oli syrjäytetty. Silkka orjuus vain vaihdettiin kulkemaan termillä verot, pakkokeinot olivat samoja. Aiheesta on julkaistu suomeksi erittäin hyvä kirja... olikos sen nimi Kuningas Leopoldin haamu... juu oli:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuningas_Leopoldin_haamu

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Ronski
Arkkis näyttää käyvän kovin kuumana. Toivottavasti sentään kotiväki on päässyt turvaan.

Arkkis kirjoitti: "Kyseessä oli ensisijaisesti "Jezhovin suuri puhdistus" ja korkeintaan toissijaisesti Stalinin."

Uskotko todella, että joku olisi omana operaationaan päässyt teloittamaan satoja tuhansia ihmisiä ilman Stalinin suostumusta?




En pysty sanomaan mittään muuta konkreettista kuin nuo numerot.

Yhtä ja toista selviäisi tietysti tutkimalla sitä Memoralin listaa, että millaista porukkaa puhdistettiin. Sen verran olen tutkinut pistokokeilla, että se oli melko vanhaa, lähes sataprosenttisesti miespuolista, ja huomattavan ulkomaalaispitoista, ja kotimaisetkin usein muualla kuin oman kansallisuuden perinteisillä alueilla asuneita.

L
Seuraa 
Viestejä7979

Arkkis

Miljoonien talonpoikien kuolema Stalinin politiikan takia on fakta. Se, että sinä kehtaat kiistää asian, on tyrmistyttävää.

Tällä palstalla oli aikoinaan yksi Mengele -fani, joka vastaavien mielipiteiden takia taisi saada porttikiellon palstalle. Näköjään palstan ylläpito ei kohtele Stalinin vainojen kiistäjiä samalla tavalla.

L
Arkkis

Miljoonien talonpoikien kuolema Stalinin politiikan takia on fakta. Se, että sinä kehtaat kiistää asian, on tyrmistyttävää.

Tällä palstalla oli aikoinaan yksi Mengele -fani, joka vastaavien mielipiteiden takia taisi saada porttikiellon palstalle. Näköjään palstan ylläpito ei kohtele Stalinin vainojen kiistäjiä samalla tavalla.




Ei mulla ole pätevyyttä kiistää Memorialin nimilistaa.

Sieltä näkyvät myös ammatit.

Venäjän väestöstä kuului ennen vallankumousta jopa 80% maanviljelys- eli talonpoikaisväestöön, joten talonpoikaistausta ainakin oli enempi sääntö kuin poikkeus monilla muillakin, esimerkiksi sotilailla, ja teollisuustyöläisillä.

L
Seuraa 
Viestejä7979

Aweb

Kirjoitit:

Samaan aikaan Kongoa ympäröivissä afrikan valtioissa huseeranneet muut siirtomaavallat eivät kauheasti hävinneet Leopoldin tyrannialle. Kuolleita ehkä vähemmän mutta samat konstit käytössä.

Käsittääkseni etenkin Englanti kuten myös Ranska ja Portugal kohtelivat siirtomaidensa väestöjä selkeästi paremmin. Saksalaiset nyt tekivät mitä tekivät tyylilleen uskollisena. En tiedä liittyykö asiaan, mutta Leopold II oli sakemanniverta, eli sakemannikulttuurin tuote.

L
Seuraa 
Viestejä7979

Arkkis

Kirjoitit:

Ei mulla ole pätevyyttä kiistää Memorialin nimilistaa.

Niitä miljoonia nälkään tarkoituksella tapettuja ei kirjattu mihinkään listoihin.

L
Arkkis

Kirjoitit:

Ei mulla ole pätevyyttä kiistää Memorialin nimilistaa.

Niitä miljoonia nälkään tarkoituksella tapettuja ei kirjattu mihinkään listoihin.




Koska sellaisia ei ole koskaan ollutkaan.

"Hölömoottori" on skitsolallaa, ja seuraava Ukrainan parlamentti vaalien jälkeen kumoaa hourit.

New York Timesin tähtireportteri Walter Duranty teki vuonna 1931, joka oli juuri se kuivuusvuosi, Pulitzerilla palkitun raporttisarjan Ukrainasta, eikä havainnut merkkiäkään mistään "tarkoituksellisesta nälkään tappamenisesta". Väestötilastot osittavat vain muutoliikettä Ukrainasta lähialueille, jonka syynä oli näiden työvoimapula, ja teollisuuden siirtäminen Uralille ja Volgan alueen teolilistminen.

Minä olen helvetin monta kertaa isknyt ne väärennetyt skitsoilut tiskiin, että mistä lähteisja kuinka väärnetämällä hölömoottoritiedot on väärennetty!

Sen tiedon takana kyllä seison vaikka päätä katkaistaisiin, koska se ei minnekään jauhamisesta muutu!

post785144.html?hilit=%20Ukrainians#p785144

" Ei kuuden miljoonan juutalaisen tappaminen ole mitenkään ainutlaatuista. 30-luvulla suurinpiirtein samassa ajassa stalinistit saivat hengiltä kuutisen miljoonaa ukrainalaista, ja armenialaisten menetykset nuorturkkilaisten kansanmurha-kampanjassa olivat suhteessa suurempia kuin juutalaisten 2.maailmansodassa."

Paitsi että tuo ukrainalaisjuttu on valetta.

Se on muuten yhdessä lähteessä (joita tupataan netissä joka reikään) "Ukrainan kansalaiset", joita ne samat "maagiset luvut" muka tarkoittavat, kuten täällä (musiikkikauppasivulla):

http://muzon.com/view_post.php?post_id=2187

" HOLODOMOR
The Forgiven Holocaust of 1932-33

Pick up the Small Soviet Encyclopedia, 1940 edition, open it and under the letter "U" read what is written in the article "Ukrainian SSR".

It is a document and there you will see in black and white, although in fine print, that Soviet Ukraine according to the census of 1927 had a population of 32 million and in 1939 (twelve years later) � 28 million.

Only 28 million? What happened to 4 million people after 1927? Where is the natural increase which in 12 years should have been at least 6-7 million? That means more than 10 million! What happened to those 10 million of the Ukrainian population? What happened to them in the "land of flourishing socialism?"
Ivan Bahryany, "I Accuse," in The Black Deeds of the Kremlin: A White Book, Vol. 1, Book of Testimonies, Ukrainian Association of Victims of Russian Communist Terror, Toronto, 1953, p. 3.
Posted on: 18/10/2005 at 14:00:31 (ip: 130.63.86.*) "

Ukrainan tasavallassa oli kansalaisia 32.6 mlj. (joista 28.3 mlj. etnisiä ukrainalaisia).

Toisisssa taas "yhtä arvovaltaisissa", se on "ukrainalaiset koko NL:ssa", kuten tässä:

http://www.ukrweekly.com/Archive/1984/258422.shtml

" A more accurate estimate of Ukrainian population loss can be derived by examining the 1926 and 1939 censuses on the basis of nationality, since the new settlers were not ethic Ukrainians. In the 1926 census, the USSR contained 31.2 million Ukrainians while the 1939 census lists only 28.1 million, an absolute decline of 9.9 percent or 3.1 million individuals. "

Sen varran vaan sanon, että jos Pienessä neuvostotietosanakirjassa hakusanan "Ukrainian SSR" löystyy sana "Ukrainians" , niin se tarkoittaa ehdottoman varmasti nimenomaan ja vain Ukrainan tasavallan etnisesti ukrainalaisia kansalaisia. Mitä tähän lisätään tai poistetaan, se on varmasti väärin.

Mutta vuonna 1927 Ukrainan tasavallassa EI ollut 31.2 mlj kansalaista, ei edes 30 mlj:a, joka tuli täyteen vasta 1930 väestön kasvaessa vuosittain noin 0.5 mlj:lla, vaan n. 29.5 mlj, joista siis osa, tuolloin ehkä luokkaa miljoona tunnusti muita kansallisuuksia.

Vuoden 1939 väestönlaskennan mukaan koko NL:ssa oli kansallisuudeltaan ukrainalaisia (oma kansallinen tunnustus) tarkasti ottaen 35 611 000 (Bolshaja Sovjetskaja entsiklopedija, osa 50, sivu 108).

Täältä löytyvät oikealta hehtaarilta olevat väestötiedot:

http://www.tacitus.nu/historical-atlas/ ... russia.htm

Ja täältä rajat joiden mukaan ne kunakin vuonna on annettu:

http://www.tacitus.nu/historical-atlas/europe.htm

(HUom! Täälä on laueiden väestöjä "kahteen kertaan", esimerkiksi Suomen, Puolan ja Baltian väestöt vuoteen 1917 asti MYÖS VENÄJÄN yhteydessä! Lisäksi Neuvostoliitto on sekin "Venäjä".)

Mutta japanilaiset kyllä tappoivat kansanmurhaluontoisissa operaatiossa II maailmansodan aikana joipa 20 mlj. kiinalaista. Noiden asioiden tutkimus etenee, ja tulee vielä esiin YK:ssakin viimeistään silloin, jos Japani kovasti haluaisi YK:n Turvallisuusneuvoston pysyväisjäseneksi. Sen laajentaminen on kuitenkin jumissa, koska EU on ottanut asenteekseen "toimia kuin Saksa olisi siellä jo", vaikka EU:lla on siellä ennestäänkin selvä yliedustus eikä aliedustus. "

post1001555.html?hilit=Duranty#p1001555

http://nakokulma.net/arkisto/index.php? ... #msg280032

Minä en rupea valehtelemaan tieteestä pyssyjenkään edessä.

Se kaikille tiedoksi, jotka muuta odottavat, oli asia tämä tai jokin muu.

L
Seuraa 
Viestejä7979

Arkkis

Kirjoitit Stalinin tapattamista miljoonista talonpojista:

Koska sellaisia ei ole koskaan ollutkaan.

Joko sinä olet hullu, tyhmä tai kusipää. En kuitenkaan koe mielekkääksi jatkaa tästä aiheesta sinun kanssasi.

Ole hyvä ja lopeta floodaaminen. Ne sekopäät, kuten Tvomas, jotka ovat kanssasi samaa mieltä, pysyvät samanmielisinä. Muita taas oksettaa kaltaisesi kirjoittaja.

Edelleen ihmettelen sitä, että Hitlerin tekojen kiistämisestä saa porttikiellon palstalle, mutta Stalinin selittelijät saavat kirjoittaa satoja käsittämättömän pitkiä valheellisia sepustuksiaan kenenkään häiritsemättä.

L
Arkkis

Kirjoitit Stalinin tapattamista miljoonista talonpojista:

Koska sellaisia ei ole koskaan ollutkaan.

Joko sinä olet hullu, tyhmä tai kusipää. En kuitenkaan koe mielekkääksi jatkaa tästä aiheesta sinun kanssasi.




Jätetään asia Memoriaalille ja Venäjän ja muiden maiden valtioiden tieteelisiile laitoksille. Suomessa siihen ei ole mitään annettavaa. Tyhjää hölötystä ja mölötystä on jo aivan tarpeekdi ennestäänkin.

Ole hyvä ja lopeta floodaaminen. Ne sekopäät, kuten Tvomas, jotka ovat kanssasi samaa mieltä, pysyvät samanmielisinä. Muita taas oksettaa kaltaisesi kirjoittaja.



Antaa tulla vaan. Minä oikeisen tieteelliset perusasiat silloin kun osaan.

Edelleen ihmettelen sitä, että Hitlerin tekojen kiistämisestä saa porttikiellon palstalle, mutta Stalinin selittelijät saavat kirjoittaa satoja käsittämättömän pitkiä valheellisia sepustuksiaan kenenkään häiritsemättä.



Minä en esitetyn tiedon valossa usko "hölömoottoria", ja minulla on siihen täysi oikeus, koska mikään kansainvälioikeudellinen instanssikaan ei ole sitä pätevästi todennut, tosin kuin holocaustia.
Nos valheiden uskomista ruvetaan juridisesti vaatimaan ja vahtimaan, niin ollaan fasismissa. Kansainvälinen oikeus ei yksityishenkilöiden mielipiteitä vahditakaan, ellei ole joku al-Qaida-propagandisti.

Veli Hopea
Seuraa 
Viestejä1249
Arkkis

Minä en esitetyn tiedon valossa usko "hölömoottoria", ja minulla on siihen täysi oikeus, koska mikään kansainvälioikeudellinen instanssikaan ei ole sitä pätevästi todennut, tosin kuin holocaustia.

Aika monet maat ovat sen todenneet tarkoitukselliseksi kansanmurhaksi. Karttaa vilkaisemalla näyttää siltä, että useat niistä ovat Ukrainan naapureita.

New ideas are always criticized - not because an idea lacks merit, but because it might turn out to be workable, which would threaten the reputations of many people whose opinions conflict with it.

ISLAM: Mitä lännen tulee tietää (http://www.youtube.com/watch?v=sbLfpqBx2TU&feature=&p=3C7052B7ADA587B6&i...) (video)

Veli Hopea
Löytyi aiheeseen liittyvä kuvatus:

http://www.rense.com/1.imagesH/famine_dees3f.jpg




Kuka tahansa voi panna tuollaisia järjettömyyksiä nettiin kenestä tahansa, sanotaan että vaikkapa Kiina Suomesta (koska Suomi ja Suomen Tilastokeskus on yksin "70 miljoonaa Maon uhria" -sepityksen takana, täysin järjettömällä tavalla) ja niiden poistaminen neritä on käytännössä mahdotonta.

historia-kulttuurit-ja-yhteiskunta-f13/demokratiaa-kiinaan-t40800.html?start=5

Joten joskus on valtioden, Suomenkin, joka on totuusoppilaista kovapäisin ja skitsovaskistisin, ruvettava opettamaan myös oikeaa tietoa, ja kaikki järki lentää vähitellen ulkoavaruuteen...

Sinä varmaan "asiantuntijana pystyt nyt sitten vastaamaan TÄHÄN sotatieteelliseen ongelmaan, johon kukaan aikaisemmin ei ole pystynyt vastaamaan:

http://nakokulma.net/arkisto/index.php? ... #msg280032

" MILLÄ METODILLA, MILLAISELLA ORGANISAATIOLLA JA MITEN "AAMULEHDEN KGB" MENETTELI SAADAKSEEN ILMAT PIHALLE 10 MILJOONASTA ASEISTETUSTA MAALAISESTA KOLMESSA KUUKAUDESSA! "

Veli Hopea
Seuraa 
Viestejä1249
Arkkis

Sinä varmaan "asiantuntijana pystyt nyt sitten vastaamaan TÄHÄN sotatieteelliseen ongelmaan, johon kukaan aikaisemmin ei ole pystynyt vastaamaan:

http://nakokulma.net/arkisto/index.php? ... #msg280032

" MILLÄ METODILLA, MILLAISELLA ORGANISAATIOLLA JA MITEN "AAMULEHDEN KGB" MENETTELI SAADAKSEEN ILMAT PIHALLE 10 MILJOONASTA ASEISTETUSTA MAALAISESTA KOLMESSA KUUKAUDESSA! "

Aivan ensimmäiseksi tuli mieleeni, että mahtaako tuolla palstalla nimimerkki RK olla muuan tamperelainen rakennusstatiikan tutkija DI. Mutta tämä on vain sivuasia.

En tiedä, onko 10 miljoonaa oikea luku ja mihin suuntaan sitä pitäisi korjata.

Mahdollisista menetelmistä:
[list:dvtxdj0y][*:dvtxdj0y]Kansanmurhia yleensä edeltää kansan riisuminen aseista. Oletan niin tapahtuneen myös Ukrainassa. [/*:m:dvtxdj0y][*:dvtxdj0y]Ihmisillä on taipumusta optimismiin. Yleensä siitä on hyötyä, mutta ei suinkaan kaikissa tilanteissa. Useimmat ihmiset eivät usko vallanpitäjiensä äärimmäiseen pahuuteen edes silloin, kun konkreettiset todisteet kävelevät aseistettuina sisälle tupaan. [/*:m:dvtxdj0y][*:dvtxdj0y]Ukrainalaiset saattoivat luulla tilannetta pian ohimeneväksi, eivätkä siksi taistelleet riittävän lujasti, kun olivat vielä voimissaan. Myöhemmin se ei enää onnistunut, koska he olivat silloin jo nälän heikentämiä. [/*:m:dvtxdj0y][*:dvtxdj0y]Keskusvallan määräämät aseistetut joukot ryöstivät elintarvikkeet, jotka myytiin mm. ulkomaille. [/*:m:dvtxdj0y][*:dvtxdj0y]Vastustelusta rangaistiin välittömästi kuolemalla, ilman oikeudenkäyntejä. [/*:m:dvtxdj0y][*:dvtxdj0y]Myös yritykset "varastaa" ravintoa hengenpitimiksi rangaistiin kuolemalla. Siis "varkaat" ammuttiin kuin varikset pelloille. [/*:m:dvtxdj0y][/list:u:dvtxdj0y]Pidän menetelmää järjestelmällisyydessään tehokkaampana kuin kaasukammioita. Tuon luettelon laatimiseen en käyttänyt lainkaan lähteitä. Vetäisin sen päästäni. Voidaan katsoa myöhemmin, montako kohtaa meni pieleen.

New ideas are always criticized - not because an idea lacks merit, but because it might turn out to be workable, which would threaten the reputations of many people whose opinions conflict with it.

ISLAM: Mitä lännen tulee tietää (http://www.youtube.com/watch?v=sbLfpqBx2TU&feature=&p=3C7052B7ADA587B6&i...) (video)

Veli Hopea
Arkkis

Sinä varmaan "asiantuntijana pystyt nyt sitten vastaamaan TÄHÄN sotatieteelliseen ongelmaan, johon kukaan aikaisemmin ei ole pystynyt vastaamaan:

http://nakokulma.net/arkisto/index.php? ... #msg280032

" MILLÄ METODILLA, MILLAISELLA ORGANISAATIOLLA JA MITEN "AAMULEHDEN KGB" MENETTELI SAADAKSEEN ILMAT PIHALLE 10 MILJOONASTA ASEISTETUSTA MAALAISESTA KOLMESSA KUUKAUDESSA! "

Aivan ensimmäiseksi tuli mieleeni, että mahtaako tuolla palstalla nimimerkki RK olla muuan tamperelainen rakennusstatiikan tutkija DI. Mutta tämä on vain sivuasia.

En tiedä, onko 10 miljoonaa oikea luku ja mihin suuntaan sitä pitäisi korjata.

Mahdollisista menetelmistä:
[list:9dejukoo][*:9dejukoo]Kansanmurhia yleensä edeltää kansan riisuminen aseista. Oletan niin tapahtuneen myös Ukrainassa.




AINAKAAN TALONPOIKIA ei voitu riisua aseista, koska he hoitivat karjaa paimentamalla. Jokaisella paimenella on isoreikäinen pyssy mukanaan mm. pikateurastuksia varten, ja tarvittaessa myös pulustukseksi. Eli aseistus on samaa luokkaa kuin Viet Kongin taistelijalla, jotka voittivat USA:n. Paimennettavan karjan ympärillä pyörii myös villeläimiä, kuten petoja ja villiskoja, jotka tappavat, jos pystyvät. Miehet olivat aiankin esimerkiksikasakka-alueilla pyssyikäisiä tuolta 11 ikävuoden paikeilta 90:en ainakin jos näkivät vielä jotakin. Ameriklaiset saivat kokea nuo ääripäät ainakin kaupunkisissisodankäynnissä erittäin vaarallisksi. 93- vuotias Viet Kongin sissi, tukikohdan luotettu vihanneskauppias, räjäytti 13-vuotiaan pojan avustamana Huén lentotukikohdan ilmaan.

Ukrainassa oli 30 milj. asukasta, neljännes NL:n asukasluvusta. Siihen miesten aseistariisuntaan olisi tarvittu Puna-armeijan koko rauhan ajan vahvuus n. 6 mlj., ukrainalaiset mukaan lukien, jos aseistariisuttavat olisivat panneet hanttiin.

[/*:m:9dejukoo][*:9dejukoo]Ihmisillä on taipumusta optimismiin. Yleensä siitä on hyötyä, mutta ei suinkaan kaikissa tilanteissa. Useimmat ihmiset eivät usko vallanpitäjiensä äärimmäiseen pahuuteen edes silloin, kun konkreettiset todisteet kävelevät aseistettuina sisälle tupaan.



Hitlerillä oli haolocaustia varten "asiakkaat" valmiksi "paketoituina" keskitysleireissä ja he koostuivat suurelta osaltaan naista ja lapsista ja myös mummuista ja vaareista. Silti Hitlerin hyvin rasvatulta täydellä teholla toimivalta organisaatiolta meni useita vuosia tuo väen pelkkään lahtaamiseen, vaikka heitä ei tarvinnut mistään arolta lähteä takaa-ajamaan. Yksi ukrainalainen lahdattava olisi sitonut keskimäärin yhden lahtaajan pitkäksi aikaa, ja lahtaajan todennäköisyys saada uhrinsa kiinni ei edes olisi ollut kovin hyvä...

/*:m][/*:m:9dejukoo][*:9dejukoo]Ukrainalaiset saattoivat luulla tilannetta pian ohimeneväksi, eivätkä siksi taistelleet riittävän lujasti, kun olivat vielä voimissaan. Myöhemmin se ei enää onnistunut, koska he olivat silloin jo nälän heikentämiä.



Paapati. Mikä esti heitä kuivuusvuonna 1931 tappamasta eläimiä? Pakkohan niitä oli tappaa kuitenkin kuivuudenkin takia, missä niitä ei voitu ajaa vesien ääreen. Ja miljoonista sotahevosistakin oltiin laittautumassa makkaratehtaiden kautta eroon. Sitä vaan ei missään tapauksessa saanut näyttää saksalaisille eikä edes puolalaisille.

[/*:m:9dejukoo][*:9dejukoo]Keskusvallan määräämät aseistetut joukot ryöstivät elintarvikkeet, jotka myytiin mm. ulkomaille. [/*:m:9dejukoo][*:9dejukoo]



Paapati. Lihaa varmaan myytiin, koska varsinkin hevosia vähennettiin todella raskaalla kädellä. Kovin monet maat eivät kuitenkaan osta hevosen lihaa, ja kylmäketjutkaan eivät olleet tuolloin tehokkaita. Karja olisi pitänyt ajaa teurastettavaksi loppukäyttäjien lähistölle, kuten USA:ssa.

Vastustelusta rangaistiin välittömästi kuolemalla, ilman oikeudenkäyntejä. [/*:m:9dejukoo][*:9dejukoo]



Mistä varustelusta? Bunkkerien rakentamisesta?

Myös yritykset "varastaa" ravintoa hengenpitimiksi rangaistiin kuolemalla.



Maaseudulta ei saada kaupungista käsin millään "kerättyä ruokaa pois". Se on absolut mahdotonta. Maaseutu kuristaa kaupunkia silloin, kun joku käyttää terroristista "ruokavaltaa". (Tästä syystä Mao kieltäytyi koskaan myöntämästä "työväenluokkaa johtavaksi luokaksi sosialistisessa vallankumouksessa", vaan sellainen oli hänen mieletään aina maaseutuväki.)

Siis "varkaat" ammuttiin kuin varikset pelloille. [/*:m:9dejukoo][/list:u:9dejukoo]Pidän menetelmää järjestelmällisyydessään tehokkaampana kuin kaasukammioita.



Sulla ei ole mistään "järjestelmästä" mitään muuta "tietoa" kuin tyhjää pulinaa.

Panehan lukien uudelleen se kysymyslinkki.

Tuon luettelon laatimiseen en käyttänyt lainkaan lähteitä.



Sen huomaa luettelon tyhmyydestä.

Mitä tulee väestön vanhoihin varallisuussuhteisiin, niin mitä köyhempi henkilö oli ja mitä syrjäiselltä paikkakunnalta, sitä todennäköisemmin hän oli nimenomaa umpiukrainalainen, kun taas aivan erityisesti entiset kulakit ja kauppiaat olivat muita kansallisuuksia: venäläisiä, tataareita, saksalaisia, juutalaisia, armenialaisia ja mustalaisia. Kulakit ja muut ns. keskikerrokset, varsinkin ukrainalaiset sellaiset, olivat saaneet sisällissodassa ankaran suoneniskun, koska heillä oli ollut kaksikin omaa separatistista osapuolta sisällissodassa, nimittäin saksalaismieliset skoropadskilaiset ja ranskalais/puolalaismieliset petljuralaiset. Ne tappelivat molemmat sekä punaisia että valkoisia vastaan ja sen lisäksi vielä keskenään. Puolan interventionistien heiluttua päällimmäisenä sen yhteistoimintaväkikin lähti lipettiin puolaisten mukana. Että ukrainalainen entinen tsaarin kulakki oli kyllä viimmestä päälle harvinainen ilmestys 20- ja 30-luvun Ukrainassa.

Vetäisin sen päästäni. Voidaan katsoa myöhemmin, montako kohtaa meni pieleen.



Tähän mennessä kaikki. Lue linkki tarkemmin.

Veli Hopea
Seuraa 
Viestejä1249

Enpä tosiaan väitä itseäni asiantuntijaksi tässä(kään) asiassa, mutta vähän tulin nuuskineeksi.

Euroopan unionin parlamentti on saanut yskäistyä tällaisen lausunnon:
http://www.europarl.europa.eu/sides/get ... 22IPR40408

Ukrainalaisilla on ollut näköjään kova vimma kirjoittaa holodomorista:
http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0% ... %80%941933

Ilmeisesti monilla Stalinin aikaisen Neuvostoliiton kanssa tekemisissä olleilla kansoilla on mielenkiintoisia ja vaikeasti unohtuvia historiallisia kokemuksia noista ajoista.

New ideas are always criticized - not because an idea lacks merit, but because it might turn out to be workable, which would threaten the reputations of many people whose opinions conflict with it.

ISLAM: Mitä lännen tulee tietää (http://www.youtube.com/watch?v=sbLfpqBx2TU&feature=&p=3C7052B7ADA587B6&i...) (video)

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat